Volkswagen ID.7 vine cu 700 km autonomie omologată WLTP și, prin urmare, o baterie uriașă, de aproximativ 100 kWh capacitate (cifra oficială încă nu a fost anunțată de producător). Volkswagen ID.7 este al șaselea model al familiei de modele ID. și are premiera la CES (Consumer Electronics Show) Las Vegas. Evenimentul se ține în perioada 5-8 Ianuarie 2023.
ID.7 vine după ID.3, ID.4, ID.5, ID.6 și ID. Buzz. Ca siluetă, Volkswagen ID.7 pare un înlocuitor pentru Passat, fiind mai mare decât acest model. Aparent, portbagajul oferă acces în interior printr-un hayon (stil Skoda Superb).
Volkswagen spune că versiunea de serie a lui Volkswagen ID.7 va fi dezvăluită în Aprilie 2023, iar acest model va fi unul global. Se va vinde în piețele internaționale importante, cu începere din 2023.
Este însă prea devreme pentru a vedea cum arată mașina la exterior (fără camuflaj). E prea devreme și pentru prețuri sau specificații complete. Acesta este și motivul pentru care mașina este camuflată – un camuflaj chiar interesant. El își poate schimba culoare în funcție de mediu.
Volkswagen ID.7 vine cu 700 km autonomie (WLTP)
Însă autonomia anunțată deja, de 700 km în regim WLTP, sugerează o baterie uriașă. Platforma electrică MEB poate oferi pachete de baterii cu capacități nete de 45 kW, 52 kWh, 58 kWh și 77 kWh.
Spre exemplu, un Volkswagen ID.5 cu baterie de 77 kWh are o autonomie omologată WLTP de 516 km. Iar consumul omologat WLTP este 14,9 kWh/100 km.
Presupunând că ID.7 va avea același consum omologat, atunci el va avea nevoie de o baterie de 104,4 kWh capacitate ca să atingă autonomia omologată (și anunțată): 700 km.
O baterie de 77 kWh net (82 kWh brut) are 12 module a câte 6,85 kWh fiecare (brut). Deci Volkswagen ID.7 va avea nevoie de o baterie cu 14-16 astfel de module pentru a atinge autonomia de 700 km.
Pe scurt, Volkswagen ID.7 va deveni vârful de gamă al familiei de model ID. Va fi automobilul cu cea mai mare autonomie dintre toate și cu cea ma mare baterie (dar și cel mai scump).
Volkswagen ID.7, autonomie reală
Date fiind aceste cifre, autonomia reală a lui ID.7 poate fi în jurul a 550 km, realizabil fără mari probleme.
Și poate ajunge chiar la valoarea omologată – 700 km – conducând economic.
Bazat pe experiența cu sute de mașini electrice până acum, este de așteptat ca autonomia să se înjumătățească (350 km) în cele mai pesimiste scenarii.
Așadar, o valoare de autonomie reală cuprinsă între 350-600 km este perfect plauzibilă pentru acest nou model.
Desigur, mai este aproape un an până ce ID.7 va ajunge în toate showroom-urile din lume. Inclusiv momentul unui test drive este îndepărtat în acest moment. Însă chiar și informațiile pe care le avem în prezent (despre model) sunt relevante pentru a ne putea face o idee despre liga mașinilor electrice cu autonomie mare.
Detalii pentru cunoscătorii gamei ID.
Volkswagen ID.7 vine cu schimbări față de multe dintre modelele care fac parte din familia ID. Pentru cei mai mulți oameni acestea sunt detalii nesemnificative. Însă finii cunoscători ai gamei de mașini electrice Volkswagen vor putea observa următoarele:
Multimedia
Tableta multimedia este plasată simetric în habitaclu și pierde orientarea spre șofer, cum au ID.3, ID.4 și ID.5. La ID.7 tableta va fi mai degrabă la ca la Skoda Enyaq, neorientată spre șofer.
Grafica sistemului multimedia amintește mai degrabă de Skoda și/sau CUPRA, mai puțin de Volkswagen. Acest lucru arată schimbări semnificative la nivel de interfață software.
Volan + butoane
Butoanele capacitive de pe volan sunt păstrate în continuare, deși Volkswagen a spus că va renunța la ele. Probabil le va scoate în viitor de pe modelele mai accesibile (ID.3) și le va păstra pe mașinile mai scumpe. Concomitent cu păstrarea butoanelor capacitive este așteptată și o îmbunătățire a funcționării lor (ca la Audi).
Pe volan apar butoane precum VIEW și încălzire volan. Butonul VIEW sugerează mai multe moduri de afișare pentru instrumentarul de bord care se vede prin cercul volanului. Totodată, butonul pentru volan încălzit plasat direct în grupul de butoane de pe volan va face funcția aceasta mai ușor de accesat.
Climatizare + avarii
Comenzile pentru climatizare sunt iluminate acum, după ce mulți dintre utilizatorii de mașini ID. s-au plâns până acum că lipsește acest detaliu. Totodată, butonul pentru avarii a devenit unul fizic (în loc de capacitiv).
Instrumentar de bord
Instrumentarul de bord care se vede prin cercul volanului este acum integrat în bord, ca la Skoda Enyaq. Așadar, nu mai este „floating” (plutitor), pe coloana de direcție, cum au celelalte modele ID.
Comenzile pentru transmisie D/B N R sunt plasate în dreapta volanului, pe coloana de direcție. Comutatorul arată ca la ID. Buzz (deci diferit de ID.3, ID.4, ID.5).
Indicatorul de regenerare și putere (bara verde-albastru) este plasată deasupra vitezometrului, nu dedesubt, cum este în prezent la gama de modele ID.
4 comentarii
Autonomie si baterie mai mare inseamna timp de incarcare mai mare si o risipa de resurse. In loc sa produca o masina cu adevarat pentru oras gen Up si sa imparta o baterie imensa la trei masini mici folosind astfel resursele mai optim, ei produc asemenea tancuri. Va spun si de ce: pe masinile mici nu exista aproape niciun profit. Aici ar trebui sa intervina politicul, sa forteze producatorii sa dezvolte solutii cu adevarat ecologice, nu jucarii pentru bogati.
Ți-ai răspuns singur. Nu poți vinde prea profitabil mașini electrice mici. Iar politicul nu poate forța producătorii să fie profitabili, pentru că totul are un cost, iar când pui linie de cost peste linie de cost îți iese e-up! în pierdere sau cu o marjă nesustenabil de mică.
Bun si atunci cum va avea muritorul de rind masina electrica? Stii cum vom ajunge? Ca Cuba, masinile actuale vor fi cirpite si reparate pina-n veci.
Unii deja vorbesc despre fenomenul Havana, caută pe Google.
Problema nu este ieftinirea, ci cauzele care o determină și contextul.
Spor la cumpărături!