Stația de încărcare LEKTRI.CO, concepută în România, fabricată la Timișoara, a împlinit un an pe piață și se bucură de succes în câteva piețe mari. Ținta LEKTRI.CO este să facă din stația de încărcare pentru mașini electrice de 7,4 kW un produs popular pe piața internațională. Vânzările merg cel mai bine în Italia și România.
Am vorbit despre stații încărcare mașini electrice cu Anda Niculae, Business Development Manager în cadrul LEKTRI.CO, la Salonul Auto București & Accesorii 2022, la Romxepo (6-16 Octombrie).
Ce expuneți la Salonul Auto București & Accesorii 2022?
LEKTRI.CO este producător din România de stații de încărcare pentru mașini electrice. Sunt concepute și fabricate în România. Cu asta am venit la SAB.
Nu avem o fabrică proprie LEKTRI.CO, dar fabricăm stația noastră în unitatea ICCO din Timișoara, care produce diverse echipamente electrice pentru diverși beneficiari. Avem, practic, un partener de producție. Producția noastră este externalizată.
Dar important este că producția se realizează în România și că toată partea de concepție și software implică tot creație românească.
Ne-am dorit să avem o stație inteligentă, dar și accesibilă din punct de vedere financiar. Și foarte complexă prin perspectiva modului în care poate fi utilizată.
Practic, tot ce înseamnă setări și opțiuni am mutat în confortul telefonului. Omul nu trebuie să meargă la stație să citească pe afișaj sau să facă diferite setări.
Este o stație care răspunde foarte bine cerințelor din zilele noastre, de integrare cu panouri fotovoltaice și smarthomes.
Utilizatorul poate alege din aplicația LEKTRI.CO pentru stație de unde să încarce: din panourile fotovoltaice, din rețea sau în mod hibrid, combinat.
Ce putere are stația de încărcare mașini electrice LEKTRI.CO?
Stația este monofazată, are 7,4 kW putere maximă, deci răspunde, în general, nevoilor oricărei locuințe, unde puterile instalate sunt de regulă sub 10 kW și unde avem mai mult curent monofazat decât trifazat.
Poate fi folosită de toate mașinile electrice și hibride de tip plug-in, care au un conector Type 2.
Cât costă stația de încărcare mașini electrice LEKTRI.CO?
Prețul recomandat de vânzare este de 500-600 Euro + TVA. Este ceea ce noi, ca producător, recomandăm distribuitorilor noștri din perspectiva prețului.
Avem și un pachet de start pentru partenerii care vând sau vor să vândă stațiile noastre. Pachetul costă 1.000 Euro + TVA și include două stații simple și una cu smart management. Deci un total de trei stații la un cost de 1.000 Euro + TVA.
Nu are SIM, are tehnologie WiFi. Stația se conectează la WiFi-ul locuinței prin telefonul mobil.
De exemplu, pentru firme, stația poate contoriza câtă energie încarcă fiecare angajat, lucru util pentru deconturi, bonusuri și alte măsuri financiare.
Câte stații ați vândut în primul an și cum ați reușit să creați o unitate performantă și de compactă?
Stația noastră a fost lansată la Salonul Auto București & Accesorii 2021 și are, deci, un an pe piață. În primul an am vândut 400 de stații. Prima piață este Italia, urmată de România.
Suntem prezenți în piețe foarte importante în care se vând mașini electrice, cum ar fi Norvegia, Italia, Franța, Polonia, Grecia și chiar Egipt.
Participând la multe evenimente, multe dintre ele în Norvegia, la Oslo, am observat un interes crescut pentru stația noastră pentru că ea corespunde perfect legislației și parametrilor tehnici din Europa.
O altă piață interesantă pentru noi este Spania, unde situația este foarte similară cu ce avem în România ca legislație și infrastructură – puteri instalate acasă.
Am lucrat cu o casă de design din Austria, meritul pentru cum arată stația noastră este al lor. EOOS se numește, sunt specializați în design de mobilier. Practic designul stației noastre se potrivește oricărui tip de locuință, este făcută să se integreze ca design și ca specificații foarte ușor în orice amplasament.
Este potrivită pentru companiile care instalează sisteme de panouri fotovoltaice, pentru că poate fi ofertată și stația de încărcare în pachet. Integrarea și comunicarea stației noastre cu sistemele fotovoltaice este foarte facilă.
Este potrivită pentru dealeri auto și parcări de orice fel. Oriunde o mașină stă mai multe ore oprită, parcată, acolo este foarte potrivită și stația noastră.
Stația are protecție IP54, poate fi instalată la interior, dar și la exterior.
Puteți face și stații de 11 sau 22 kW?
Avem o soluție în dezvoltare și pe care sperăm să o introducem în producție până la finalul anului 2022, iar în primul trimestru din 2023 să o putem deja livra clienților.
În cazul stației noastre actuale, din aplicație poate fi reglată puterea de încărcare astfel încât stația să poată încărca și cu mai puțin de 7,4 kW, în cazul în care utilizatorul dorește acest lucru.
Nu există niciun partener care să fi cumpărat pachetul acesta de start și să nu-l vândă foarte rapid.
Care este legătura dintre stația de încărcare mașini electrice LEKTRI.CO și Safe Fleet?
Safe Fleet este firma mamă a LEKTRI.CO, cu o experiență de 20 de ani în telematică și servicii de monitorizare a flotelor auto.
Prin 2017 au apărut mașinile electrice la Safe Fleet, iar de aici și nevoia de a le încărca, iar mai apoi ideea de a face noi înșine o stație de încărcare în România, care să fie modernă și inteligentă, cu software foarte bun.
Cum arată o infrastructură de încărcare EV ideală, în viziunea LEKTRI.CO?
Este ideal să avem stații de putere mai mică, dar puse peste tot. Ideea este ca utilizatorul să poată încărca oriunde parchează mașina. În loc de o stație de putere mare, este mai util să fie mai multe stații de putere mică. În loc de o stație de 50 kW la un centru comercial, e mai util să fie 5-7 stații de putere mai mică, cum este stația noastră. Astfel pot fi deservite mai multe mașini, simultan, vadul de clienți este mai mare, iar de facilitatea de alimentare EV beneficiază 5-7 clienți deodată în loc de unul singur.
În cât timp se încarcă de la 0 la 100% mașinile electrice populare de pe piață la o stație LEKTRI.CO de 7,4 kW?
- Dacia Spring – 4 ore și 30 minute
- Renault ZOE 50 kWh – sub 7 ore
- Volkswagen ID.3 58 kWh – sub 8 ore
- Tesla Model 3 Long Range – 10 ore
- BMW i4 – 11 ore
Realizarea acestui material a fost posibilă cu sprijinul LEKTRI.CO, fără ca sponsorul să impună întrebările.
1 comentariu
Multumim Adrian si felicitari Anda! Mult succes la SAB!