Acasa Dacia Dacia Manifesto, concept al cărării de urmat de către Dacia

Dacia Manifesto, concept al cărării de urmat de către Dacia

de Adrian Mitrea

Dacia Manifesto a fost dezvăluit oficial și, chiar dacă nu va ajunge în producția de serie, conceptul sugerează calea de urmat de către Dacia în atât de multe aspecte. Începând cu prezentarea conceptului Dacia Manifesto, marca românească se poziționează ca fiind esențială, dar cool; robustă și fiabilă; precum și eco, prin soluții cât mai puțin costisitoare. Despre toate acestea poți citi în acest articol, realizat la Paris, cu ocazia prezentării lui Manifesto și a întregii game Dacia în fața jurnaliștilor, blogger-ilor și creatorilor de conținut.

Așadar, sunt trei piste cheie de urmărit. Ele se regăsesc și la conceptul Manifesto, dar și la întreaga paletă de modele Dacia. De câțiva ani încoace, fără să aibă neapărat un sens (la acea vreme și până în prezent), Dacia se tot transformă.

Practic, Dacia își pregătea tacticos momentul în care poate să comunice tare, clar și răspicat cum va fi din 2022 încolo.

Dacia – esențială, dar cool

Dacia spune adio vremurilor în care se numea low-cost ori smart-buy. Acum este o marcă esențială, dar cool. E drept, modele precum Duster și, mai nou, Jogger, se încadrează perfect în această filosofie. Mai e de lucru la celelalte modele din gamă în acest sens, iar pietrele de temelie se pun acum. Doar un exemplu de tehnologie esențială, dar cool: posibilitatea de a integra telefonul mobil în planșa de bord, având un sistem de fixare cu clapetă și mufă USB pentru alimentare în proximitate.

Dacia – robustă și fiabilă

Desigur, povești din service și exemple de fiabilitate discutabilă pot fi găsite și la Dacia, la fel ca la orice marcă. Dar pentru vasta majoritate a publicului Dacia a reușit să-și consolideze imaginea unei mărci care produce mașini fiabile și robuste. Sub toate aspectele – de la comunicare și lansarea de noi modele – Dacia va continua să puncteze aceste aspecte. Va miza pe robustețe și fiabilitate, precum și pe simplitate constructivă. Plus soluții inteligente de a livra mai mult, pentru mai puțini bani decât competiția.

Dacia – eco

Conceptul Dacia Manifesto – complet electric – subliniază faptul că Dacia e gata să fie în liga mărcilor care oferă mașini electrice. Dar mai mult decât atât, se concentrează pe a oferi soluții eco mai accesibile. Este vorba despre motorizările cu GPL și materiale din produse reciclate. Denis Le Vot, CEO-ul Dacia, a punctat că eco poate să vină și de la ecologic, dar și de la economic.

Strict legat de conceptul Dacia Manifesto, se remarcă idei precum proiectorul față detașabil, care poate fi folosit pe post de lanternă, dar și interiorul complet lavabil, cu furtunul. Nimic întâmplător pentru că Dacia va oferi, din 2023, pe Jogger, un interior realizat din materiale mai durabile și care folosesc în componența lor mai mult plastic reciclat.

Noua identitate Dacia

Toată gama Dacia – mașini de serie de data aceasta – au parte de o nouă identitate vizuală. În primul rând se remarcă noul logo Dacia. Odată cu el, lipsa elementelor cromate. Tot ce înseamnă elemente cu aspect cromat vor dispărea complet de pe mașinile Dacia.

Pielea naturală a fost eliminată complet. Astfel, Dacia a devenit o marcă „animal free”. Oricum, marca Dacia avea piele naturală în proporție foarte redusă în interiorul mașinilor sale.


1 comentariu

Crup 16 septembrie 2022 - 15:05

Foarte dragut, numai ca durerea mare (pentru noi, romanii) e ca Renault a anuntat oficial ca vrea sa paraseasca Romania. Sa nu mai existe nimic de productie / proiectare Dacia in Romania. Intreaga fabrica, centrul de proiectare si toate birorurile din Romania vrea sa le vanda, oricui le vrea. Daca nu le vinde, oricum le inchide. Pana acum se pare ca sunt totusi interesati niste chinezi si niste arabi…. Renault va pastra marca Dacia, dar productia de Dacia pentru Europa o va face numai in Franta. Cel putin asta a fost comunicatul oficial al Renault de acum cateva luni…. Asa ca, pentru mine Dacia nu este decat o marca de import, ca oricare alta. Doar Ford ramane la noi. Ar trebui sa cumparam Forduri, nu Dacii, ca Dacia nu mai are absolut nimic de-a face cu Romania. Pentru Dacia / Renault nu vom fi decat o piata de desfacere ca oricare alta. Foarte trist. Pe undeva mai sper ca o sa se razgandeasca, dar nu cred. Renault ne-a spus cel putin odata pe an de cel putin 15 ani ca daca nu facem autostrada peste Carpati ei pleaca din Romania. Noi, romanii, am ales sa n-o facem, iar Renault s-a tinut de promisiunea ca pleaca… „Fura, dar mai face si cate ceva” este principiul de baza al majoritatii alegatorilor romani, dar iata ca autostrazile nu fac parte din acel „cate ceva”. Trist.

Reply

Lasa un comentariu