Abonamentul Auto este o formă relativ nouă și modernă de a utiliza un automobil. Această soluție se așează lângă soluțiile deja clasice, precum leasing financiar, leasing operațional și credit auto. Fie că schimbi mașina des, fie că dorești ca toate cheltuielile cu mașina – mai puțin carburantul – să fie fixe și previzibile, conceptul abonamentului auto se adresează tuturor acestor nevoi. 0-100.ro a vorbit cu Helian Redai, Chief Sales Officer Porsche Finance Group România, despre ce este abonamentul auto. Cui se adresează? Cum s-a născut ideea? Unde poate ajunge, în timp, această soluție de utilizare a unui automobil?
Transcript interviu Helian Redai
Am început să ne gândim la noțiunea de abonament undeva la începutul anului 2020. În acest – spunem noi – nou model de business considerăm că simplitatea este un lucru extrem de important.
Și în alte zone ale vieții noastre unde apelăm la abonamente, în general, sunt niște oferte simple. Exact așa am gândit și noi abonamentul auto. Să fie simplu.
Astfel, clientul trebuie să știe că pentru folosința unei mașini, practic pentru mobilitatea sa prin intermediul mașinii, are de achitat o singură plată pe lună.
Tot ce înseamnă costurile de mentenanță, ele sunt incluse în rata de abonament, în limita unui kilometraj lunar.
Anvelopele, la fel, sunt un serviciu inclus. Noi, la ora actuală, echipăm toate mașinile cu anvelope all-season. Ele corespund atât pentru sezonul de vară, cât și pentru cel de iarnă.
Evident, pe lângă aceasta, clientul va trebui să își alimenteze sau să își încarce autovehicului folosit, care va fi un cost separat.
Dar cu excepția carburantului sau energiei, tot ce ține de utilizare este inclus într-o singură plată lunară.
3, 6, 12 luni
Când clientul își alege abonamentul, încercăm să fie o experiență simplă. El are de ales între 3 durate: 3, 6 și 12 luni pentru durata minimă de abonament.
El funcționează după un principiu, spunem noi, deja împământenit în alte industrii, unde ai acea funcție de prelungire automată.
Practic, dacă ai încheiat un abonament pe o durată minimă de 3 luni de zile, dar mașina și după 4, 5, 10 luni corespunde nevoilor tale de mobilitate, doar plătești lunar abonamentul, având această funcție de prelungire automată a abonamentului.
Mai mult, în momentul în care abonamentul ajunge într-o zonă de durată care corespunde unei alte durate minime – de exemplu ajungi la 6 luni – îți va scădea și rata lunară conform acelui preț care l-ai avea pentru un abonament cu durată minimă de 6 luni. Astfel, clientul care folosește mașina o perioadă mai îndelungată va plăti mai puțin.
În momentul în care optezi pentru un abonament cu durată minimă de 12 luni – este durată maximă pe care o avem noi în acest moment în ofertă – ai și costul lunar cel mai scăzut. La polul opus se află durata minimă de 3 luni unde este costul lunar mai ridicat.
De ce abonamentul auto în loc de leasing sau credit
Flexibilitatea aș spune că este cel mai important element al unui abonament auto. Practic îți satisfaci nevoia de mobilitate fără să mai fie nevoie să mai achiziționezi o mașină.
Partea de abonament auto, cu flexibilitatea ei, are un potențial enorm în anii ce urmează.
Ai nevoie pentru o durată de câteva luni de zile sau nu ești sigur dacă o mașină îți place și ai vrea să vezi dacă o perioadă de timp de 3 luni, de 6 luni de zile te descurci cu ea, satisface nevoie de mobilitate… Abonamentul este soluția perfectă.
Cum sunt mașinile din abonamentul auto
Planul nostru este ca mașinile disponibile pentru abonament să fie în permanență mașini într-o stare foarte bună. Să aibă o vârstă între zero și maxim 36 de luni și un kilometaj de maxim 75.000 km.
Practic orice mașină din pool-ul de abonament, când atinge una dintre aceste două limite, va fi înlocuită. Utilizatorul care folosește mașina respectivă, va primi o altă mașină înspre utilizare, care este în condițiile menționate mai devreme.
Un alt lucru foarte important la abonament este și procesul 100% digital de contractare a unui abonament. Intri pe site-ul nostru, Porsche Bank . Shop, unde, din câteva click-uri, ți-ai ales mașina și abonamentul dorit, iar apoi completezi datele tale.
În baza lor avem în portal și o funcție de aprobare. Ulterior clientul trece într-o fază de video identificare întrucât este foarte important pentru noi să știm exact cine sunt clienții noștri și să-i identificăm. Iar mai departe se duce într-o zonă de semnare electronică a contractului de abonament.
În faza finală, de check-out, clientul va achita, cu cardul, taxa de garanție. Practic avem un proces de contractare a abonamentului 100% online.
Limitări puține, flexibilitate mare
Limitările sunt destul de puține. Din acest motiv noi vedem un potențial enorm în abonamentul auto întrucât – așa cum spuneam – dacă la un moment-dat realizezi că-ți place o mașină, corespunde nevoilor tale de mobilitate, poți s-o păstrezi o durată îndelungată, de 3 ani de zile, în abonament.
Dacă în continuare nu vrei să te desparți de vehiculul respectiv, vei avea la finalul contractului inclusiv posibilitatea achiziției acelui vehicul.
Cu excepția proprietății, pe care, evident, un contract de abonament nu are cum să ți-o ofere, în rest el este un substituent perfect pentru achiziția unui autovehicul.
Clienții pot călători inclusiv în concedii, în străinătate, cu aceste vehicule. Practic posibilitățile lor de mobilitate nu sunt în niciun fel limitate de abonament.
Ce clienți apelează la abonament auto?
În momentul în care am pornit acest produs ne-am făcut un portret al clientului al clientului de abonament. În primul rând, ca persoană fizică, sunt clienții mai tineri, care nu sunt interesați de proprietatea unui vehicul. Care au un stil de viață dinamic. Care călătoresc destul de mult și pentru care mobilitatea individuală este un aspect important.
De asemenea, ei pot avea nevoi care să varieze de la un sezon la altul. Și atunci este important să le oferim o soluție care să poată să-i ajute iarna, probabil cu o tracțiune integrală. Iar vara cu o mașină dintr-o clasă mai mică care nu are nevoie de tracțiune integrală.
Abonamentul auto, bun pentru IMM
De asemenea, ne-am gândit și la IMM-uri, la întreprinzători, ale căror nevoi de mobilitate pot fluctua în funcție de oportunitățile pe care aceștia le au în business, astfel încât să le oferim și lor în permanență o soluție care să îi ajute în sprijinirea business-ului lor.
Una dintre surprizele plăcute pentru noi a fost că inclusiv în zona clienților de flotă am avut un feedback bun privind acest produs.
Și există interes în special în zona mașinilor de bridging sau mașinilor pentru angajați care sunt alocați pe anumite proiecte cu durată clară în timp: 3 luni, 6 luni de zile…
Și din acest punct de vedere este mult mai simplu un abonament decât să încheie un contract de leasing sau să achiziționeze un vehicul.
Personal mă aștept ca într-o perioadă de 3 ani de zile până înspre 5 ani de zile, abonamentul auto să fie în business-ul auto unul dintre produsele de volum. Unul dintre produsele relevante.
Realizarea acestui material a fost posibilă cu sprijinul Porsche Finance Group România.