Volkswagen e-up! e o mașină mică, dar spațioasă, are baterie mare și autonomie bună, putere de încărcare ridicată și un preț avantajos. Toate aceste elemente fac din e-up! principala alternativă la Dacia Spring, iar faptul că producția lui e-up! continuă și în 2022 este o veste bună pentru cei care caută o mașină electrică accesibilă. Iată, așadar, un test drive cu Volkswagen e-up! în urma căruia să aveți o idee mai clară despre cum este acest model și dacă merită el în 2022.
Detalii
Marcă: Volkswagen
Model: Volkswagen / Volkswagen e-up!
Producție: 2021
Caroserie: hatchback, 4 uși, 4 locuri
Preț de pornire pe piața din România (fără TVA): 21.508 Euro
Preț de pornire pe piața din România (cu TVA): 25.595 Euro
Rabla Plus 2022: de la 14.080 Euro cu tot cu TVA
Motor electric: 61 kW / 83 CP, cuplu maxim 210 Nm.
Baterie: Tip Litiu-ion, răcită cu aer, capacitate maximă netă 32,3 kWh, amplasare centrală-spate (în podeaua mașinii). Putere de încărcare AC până la 7,2 kW. Putere de încărcare DC până la 40 kW.
Autonomie omologată WLTP: 258 km
Transmisie: automată tip reductor (o treaptă + marșarier), tracțiune față (FWD)
Anvelope: 165/65 R15
Acelerație 0-100 km/h: 11,9 secunde
Viteză maximă: 130 km/h
Dimensiuni (mm): L 3.600 / w 1.645 / h 1.492
Portbagaj (litri): 250 / 923
Ampatament (mm): 2.417
Masă (DIN/EU): 1.160 kg / 1.235 kg
Aerodinamică (Cx): –
Punte față: Suspensie cu brațe independente, tip McPherson, frâne cu discuri ventilate.
Punte spate: Suspensie semi-independentă, tip H cu brațe trase, frâne cu tambur.
Condus de Adrian Mitrea circa 450 km, cu un consum mediu real de 15,2 kWh/100 km (preponderent urban). Cu acest consum urban de test drive, Volkswagen e-up! ar avea o autonomie maximă reală de aproximativ 212 km.
Link-uri utile
- Configurator Volkswagen
- Campanie VWe-up! de la 14.080 Euro, TVA inclusă (Rabla Plus 2022)
- Alte articole despre Volkswagen pe 0-100.ro
- Filmat la Country SPA Retreat
Realizarea acestui material a fost posibilă cu sprijinul Volkswagen România, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).
20 comentarii
E un Spring killer ca performante.
Din păcate singurul avantaj pentru șofer e posibilitatea de a conduce one pedal (b mode).
Am condus acest model (generația mai veche).
Cam mult pentru 5000euro extra vs Spring și cu autonomie mai mica.
Desigur dacă prestigiul posesorului depinde de sigla de pe masina, e o afacere buna.
La prețul de 14000 euro deja se găsesc Nissan Leaf 2018 in stare buna dacă chiar ne dorim o masina budget.
Practic asta ar fi dimensiunea ideala pentru o masina electrica, nu tancuri de 2 tone. Problema este pretul piperat, iar tehnologia este cam depasita. Bateria n-are management termic (iarna incalzire, vara racire) din acesta cauza incarcarea e mai lenta, insa e o masina ideala de oras si cumparaturi. Bineinteles pentru cine isi permite.
e-up si spring nu sunt tocmai masini, sunt lastunurile vremurilor noastre. Istoria le va retine asa cum sunt. Peste ani o sa radem cand ne vom aminti de ele. Copilarind la inceputul anilor 90 am avut ocazia sa vad trabanturi, wartburguri si lastunuri pe viu, dar si bmw 840csi sau alpine a610. Unele au ajuns clasice, altele motiv de amuzament. Istoria pare sa se repete, actorii-s altii, contextul diferit, dar esenta e aceeasi.
Pentru titlul de Lăstun l-aș lăsa pe Citroen AMI să ia trofeul, spre exemplu.
e-up!, prin design și execuție, are toate șansele să fie mult mai mult decât un Trabant, Wartburg sau Lăstun.
De ce?
1. Vine din partea unui constructor mare, consacrat, cu tradiție, care nu va dispărea ca cele enumerate de tine. Cu alte cuvinte, VW vine de undeva și are unde se duce mai departe. Spre deosebire de Trabant.
2. Tehnologic mașina este foarte competitivă, având specificații de mașină electrică mai bune decât multe mașini mai mari și scumpe (Honda e, Mazda MX-30 sunt doar două exemple).
3. Există și mașini mici care au făcut istorie, cum este Fiat 500. Sau cum este originalul Volkswagen Beetle, model de la care e-up! împrumută simplitatea constructivă și unele elemente de design (vezi instrumentarul de bord).
Discuția poate fi mai amplă, dar mă opresc aici.
unele trabanturi, wartburguri si lastunuri au ajust masini „clasice”, majoritatea bmw 840csi sau alpine a610 sunt la fier vechi.
depinde de ceea ce vrei, economie ori confort!
depinde de cat de cocalar esti: masina pt tine e un mijloc de deplasare sau un obiect de fala…
istoria va retine…..
Treaba e ce fac cu ea peste 4-5 ani? Exista piata de revanzare, dat fiind ca in 4-5 ani tehnologia va fi depasita?
Salut!
Preocuparea (temerea) ta este legitimă, dar pornește de la o premisă greșită (falsă).
Caută anunțuri de vânzare cu primele generații de mașini electrice, cele care aveau baterie cu 40-50% mai mică decât acest e-up! și care mergeau cam 100 km real cu un plin. Vei vedea că ele există și au prețuri destul de mari, ceea ce indică o valoare de revânzare bună.
Ori dacă la e-up! capacitatea bateriei s-a dublat după 4-5 ani de existență pe piață, acest lucru nu se va mai întâmpla iar fiindcă fizic e imposibil și nici nu merită (financiar, tehnic, economic). N-o să vezi niciodată o mașină din clasa lui e-up! cu baterie de 65-70 kWh.
Tot așa cum nu vezi Matiz cu rezervor de 70 de litri.
O autonomie reală de 200-300 km reală pentru o asemenea mașină este deja OK, foarte apropiată de autonomia echivalentului său pe benzină (când încă se mai vindea).
Pe scurt: există piață de revânzare și va exista.
Din punctul meu de vedere temerea este legitimă, dar nejustificată.
Eu cred ca o sa vezi peste 10 ani servicii aftermarket de retrofit pentru masini electrice vechi.
Tehnologia avanseaza rapid. De ce nu ar fi posibil sa pui peste 10 ani o baterie solid state de 70kWh intr-un e-Up? Azi poti sa pui o baterie de 64kWh intr-un Nissan Leaf din 2010, care avea original doar 24kWh.
Cu siguranță vor exista servicii aftermarket pentru mașini electrice vechi.
Dar!
Oamenii NU VOR APELA ÎN MASĂ la așa ceva pentru că:
1. Se modifică parametri constructivi, inclusiv masa mașinii, ceea ce va necesita reomologare. Altfel, în caz de accident, faci pușcărie. Exact ca și cum ai pune pe Dacia Solenza motor de BMW Seria 3.
2. O baterie mare și cu tehnologie modernă va rămâne scumpă. Ori peste 10 ani vor fi multe alte elemente care vor fi la finalul vieții pe mașină (fie ea e-up! sau altceva), astfel încât d.p.d.v. economic NU VA MERITA un upgrade de baterie. Va fi mai rentabilă înlocuirea mașinii cu totul. Vor pica macarale de geamuri, aerotermă, sisteme de încuiere, radiatoare, modul control climatizare, chedere, rulmenți, faruri îngălbenite/afumate, tapițerie/scaune uzate, poate și invertoare/convertoare electrice. Deci problemele unei mașini electrice vechi sunt aceleași ca la orice automobil vechi. Unele mașini electrice vechi vor fi salvate de pasionați, prin recondiționări costisitoare, altele vor fi casate și reciclate responsabil, apoi înlocuite cu alte automobile electrice noi.
La upgrade de baterie la Leaf sunt modificări minore de masa.
Densitatea energetica a tot crescut iar bateriile de 24kwh, 30kwh și 40kwh întra în fix același spatiu.
Si bateria de 62 kwh întra în același spațiu dar e puțin mai mare și scade garda la sol.
Reomologarea se aplica la modificări mult mai drastice de genul conversie la ev.
Nu este trecuta în cartea de identitate capacitatea bateriei și nici cea reala (care difera plus ca exista degradare).
Tot ce pot să-ți spun este că Renault ZOE Z.E., prima generație, a primit frâne și suspensii îmbunătățite când s-a trecut de la 22 kWh la 40 kWh, creșterea de greutate fiind de aproximativ 30 kg, de la 270 la 300 kg.
Am vizitat fabrica și am întrebat care este diferența dintre cele două versiuni, în afară de capacitatea bateriei per se.
Dacă pentru doar 30 kg se modifică suspensii și frâne, din fabrică, fii sigur că orice modificare adusă „pe genunchi” pachetului de baterii se poate lăsa cu probleme mari.
Să zicem că ai un LEAF modificat de la 24 la 40 kWh și omori pe cineva, din culpă. Se ajunge la expertizarea mașinii. Dosarul tău penal va fi mult mai frumos și mai stufos dacă ai omorât pe cineva conducând o mașină la care au fost aduse modificări neomologate.
Unde-i lege, nu-i tocmeală. Mai ales când vine vorba de siguranță.
În carte nu e trecută capacitatea bateriei, ci masa vehiculului. Care în caz de expertiză trebuie să fie fix masa aia omologată. Nu mai mică, nu mai mare.
stai asa sa ne intelegem: eu am pus instalatie de gpl si masa masinii a crescut. nu am trecut prin nicio omologare. faptul ca s-a imbunatatit suspensia nu are neaparat legatura cu 30 de kile in plus, cu pur si simplu cu o constatare ca trebuie imbunatatite.
Nu înțeleg de ce-ai merge cu o instalație GPL neomologată pe mașină…
Atenție la unitățile de măsură! Puterea (unei baterii) se măsoară în kW, iar energia consumată, deci folosirea unei anumite puteri într-un interval de timp, adică P x t = E(nergia), se măsoară în kWh. Dacă ne spui cu o anumită prețiozitate despre „o baterie solid state (?) de 70 kWh”, nu prezinți credibilitate. Refă comentariul și vino la toamnă.
Chiar așa, refă comentariul și vino când vrei tu.
Știi vorba aia… „Dacă tăceai, filozof rămâneai!”?
Cam așa și cu tine.
Parametri luați în considerare la o baterie sunt capacitatea, măsurată în kWh. Poți s-o numești și cantitate dacă vrei.
În kW se măsoară puterea de încărcare a unei mașini (sau a unei baterii).
În ce am spus, m-am referit la capacitate, nu la puterea bateriei. Putere a bateriei care nici nu e raportată pe undeva așa cum vrei tu s-o prezinți.
Dar ai tot timpul să înveți mai multe despre subiect și tot timpul să fii mai politicos când ai de exprimat critici. Mai ales critici pe care nu le stăpânești.
Baftă!
Ai bifat toate numultumirile celor cu Spring (si nu sunt putine) cu exceptia oglinzilor incalzite care au fost in specificatii la inceput 🙂 Apropos, tu ca jurnalist nu poti afla de la Renault daca au rezolvat ceva cu asta sau si-au uitat promisiunile?
Salut!
Să știi că nu este nimic neobișnuit ca o mașină să sufere modificări la capitolul echipamente oferite și prețuri pe parcursul ciclului de viață. Uneori sunt în plus, alteori sunt în minus.
Eu, ca jurnalist, pot doar să întreb, nu neapărat să aflu.
Sunt de acord ca se schimba dotarile, dar nu sunt de acord sa le schimbe dupa ce le-ai platit deja si fara sa informeze clientul deloc. Pentru ca toti care au dat buluc si au comandat Spring in mai/iunie au patit asta cu oglinzile, timp de 6 luni de asteptare pana a venit masina nu a zis nimeni nimic. Dupa reclamatia de la ANPC pe mine m-au rugat sa o retrag ca in curand vor avea si solutia tehnica si vor inlocui ei oglinzile … ca sa fie bine. Dar de atunci nu a mai zis nimeni nimic, iar pe grupuri de discutii oamenii se plang ca Dacia/Renault nu mai raspunde la alte reclamatii. Probabil ca o intrebare in plus nu strica, sa vedem daca e totul bine la ei si nu au uitat de clienti.
Revenind la tema articolului, as zice ca si relatia post-vanzare e un criteriu important in comparatia celor doua masini iar pentru competitorul lui EUp e acum la nivel nesatisfacator pentru multi (relatia din service, nivel de pregatire, raspunsul la probleme, etc).
Mulțumesc pentru detaliile oferite. Nu aveam cunoștintă despre situația tensionată legată de oglinzile încălzite la Dacia Spring.
Voi face o întrebare la Dacia să vedem ce zic.
Problema legală rămâne, așa cum ai descris-o. Dar mă îndoiesc că tu sau alții n-ați mai fi cumpărat mașina dacă știați că n-are oglinzi încălzite. Este în mod evident un minus, mai că s-a întâmplat cum s-a întâmplat, dar asta nu cred că poate cântări decisiv în decizia de achiziție.
Acum, având datele problemei, dacă ai lua-o de la zero cu achiziția primei tale electrice… ai opta tot pentru Spring sau pentru e-up!?
Exact, nu m-ar fi oprit sa cumpar, dar cumulat cu alte mici probleme si neajunsuri (unele care au fost prezentate in video ca plusuri pentru e-Up) s-au adunat ca sa faca experienta asta amara. Iar masina pana la urma nu e rea, fac naveta cu placere.
Ca si prima masina electrica pentru oras am vrut sa iau (acum 3 ani parca s-a lansat) Skoda citigo, fratiorul lui e-Up dar nu am prins. Acum e-up are un range suficient, pare mai solida decat Spring, scaunul e mai bun, desi e subiectiv. Am discutat la statii si cu proprietari de e-Up care toti au fost multumiti. Iar noile preturi marite pentru Spring fac balanta mai echilibrata cand iei o decizie de cumparare. Daca nu ar fi pretul un criteriu, e-Up ar fi probabil castigator.