Acasa Eco Ford Mustang Mach-E, 100% electric. Prezentare statică

Ford Mustang Mach-E, 100% electric. Prezentare statică

de Adrian Mitrea


Mustang Mach-E aduce schimbarea la Ford, atât în ceea ce privește migrația gamei de modele către electric, cât și trecerea tot mai accentuată spre vânzări online. Livrările către clienții din România demarează în ultimul trimestru din 2021. O noutate ține de faptul că pentru acest model există un stoc european centralizat. Din acest stoc dealerii din fiecare țară se pot alimenta. Pentru client acest lucru înseamnă un timp de așteptare mai redus pentru livrarea mașinii: aproximativ o lună.

Pentru ca lucrurile să fie mai line pentru clienți și pentru Ford, modelul Mustang Mach-E are niște configurații simplificate.

Pe scurt, mașina poate avea două variante de baterie (68 kWh și 88 kWh), două variante de tracțiune (roți motrice spate sau tracțiune integrală) și două pachete de opțiuni (Tehnologie și Tehnologie +).

Versiunea cu autonomia omologată cea mai mare (610 km) este cea cu roți motrice spate și baterie mare (88 kWh).

În funcție de versiune și specificații, Mustang Mach-E concurează pe piață cu modele precum Volkswagen ID.4 și Jaguar I-PACE.

Versiuni principale Mustang Mach-E

  • Mustang Mach-E 68 kWh (capacitate baterie netă), RWD (roți motrice spate), 198 kW / 269 CP (putere maximă), 430 Nm cuplu maxim, 6,9 secunde sprint 0-100 km/h, încărcare la 11 kW AC, respectiv 115 kW DC, 440 km autonomie, 15,5 – 17,2 kWh/100 km consum mediu.
  • Mustang Mach-E 68 kWh (capacitate baterie netă), AWD (tracțiune integrală), 198 kW / 269 CP (putere maximă), 580 Nm cuplu maxim, 6,3 secunde sprint 0-100 km/h, încărcare la 11 kW AC, respectiv 115 kW DC, 400 km autonomie, 17 – 19,5 kWh/100 km consum mediu.
  • Mustang Mach-E 88 kWh (capacitate baterie netă), RWD (roți motrice spate), 216 kW / 294 CP (putere maximă), 430 Nm cuplu maxim, 7 secunde sprint 0-100 km/h, încărcare la 11 kW AC, respectiv 150 kW DC, 610 km autonomie, 14,4 – 16,5 kWh/100 km consum mediu.
  • Mustang Mach-E 88 kWh (capacitate baterie netă), AWD (tracțiune integrală), 258 kW / 351 CP (putere maximă), 580 Nm cuplu maxim, 5,8 secunde sprint 0-100 km/h, încărcare la 11 kW AC, respectiv 150 kW DC, 540 km autonomie, 16,3 – 18,7 kWh/100 km consum mediu.
  • Mustang Mach-E 88 kWh (capacitate baterie netă), GT (tracțiune integrală), 358 kW / 487 CP (putere maximă), 830 Nm cuplu maxim, 4,4 secunde sprint 0-100 km/h, încărcare la 11 kW AC, respectiv 150 kW DC, 500 km autonomie, 17,6 kWh/100 km consum mediu.

Prețuri Mustang Mach-E în România

  • 51.800 Euro preț de listă (cu tot cu TVA și fără ecobonus) pentru varianta Base, cu roți motrice spate și baterie de 68 kWh.
  • 59.800 Euro preț de listă (cu tot cu TVA și fără ecobonus) pentru varianta Base, cu roți motrice spate și baterie de 88 kWh.
  • 60.300 Euro preț de listă (cu tot cu TVA și fără ecobonus) pentru varianta Premium, cu roți motrice spate și baterie de 88 kWh.
  • 68.300 Euro preț de listă (cu tot cu TVA și fără ecobonus) pentru varianta Premium, cu tracțiune integrală și baterie de 88 kWh.

Între două variante Mustang Mach-E echipate identic, dar la care diferă bateria, diferența de preț este de 8.000 Euro. Asta înseamnă că Ford tarifează cu 400 E fiecare 1 kWh al capacității bateriei.

Diferența dintre un Mustang Mach-E de 68 kWh și unul de 88 kWh este de 8.000 Euro (cu TVA). De aici rezultă acei 400 E pentru 1 kWh.

Astfel, putem estima că bateria de 68 kWh ar avea un cost final la client de 27.200 Euro. Bateria de 88 kWh ar avea un cost de 35.200 Euro.

Cum funcționează stocul european pentru Mustang Mach-E

Ideea de a avea un stoc european centralizat a apărut pentru ca termenele de livrare să fie cât mai reduse. Ford spune că e vorba despre o lună – timp de livrare – pentru o mașină existentă în stocul european. Dacă un client are o cerere care nu poate fi onorată din stoc timpul de livrare urcă la 6 luni. Adică niște intervale de livrare similare cu ceea ce se întâmplă și la mașinile pe combustie.

Stocul european centralizat este alimentat de fabrică cu automobile Mustang Mach-E produse pe baza informațiilor venite de la dealeri. Dealerii transmit estimări privind configurația mașinii (ce vor prefera clienții), culoarea de exterior, varianta de baterie, etc… Aceste date sunt bănuite de dealeri în baza experienței anterioare. Contează și feedback-ul pe care-l strâng constant de la clienții potențiali.

Practic, odată cu Mustang Mach-E, Ford face trecerea la mașini electrice și la noi sisteme de comandă și livrare.

Viitor 100% electric pentru Ford în Europa

Ford se pregătește intens pentru un viitor 100% electric în Europa, în jurul anului 2030. Pentru uzina europeană principală, din Köln (Germania) asta înseamnă investiții de un miliard USD.

Gama europeană va fi deja pregătită pentru zero emisii locale în jurul anului 2025. Concret, automobilele și vehiculele comerciale vor fi deja electrice sau plug-in hybrid.

Spre 2030 se va face trecerea la automobile complet electrice, urmând ca cele plug-in hybrid să nu se mai producă. Totodată, primul model electric de mare volum al americanilor, fabricat în Germania, va avea la bază platforma Volkswagen MEB.

Mai multe despre direcția 100% electrică a Ford pentru Europa poți citi AICI.


2 comentarii

Liviu 4 august 2021 - 10:05

Este o masina scumpa, mi se pare ca sunt alternative mai bune ca raport calitate/pret, ca Skoda Enyaq.

Reply
MHG 5 august 2021 - 12:07

Cum să spui că e scumpă, când din prețul final mai scazi vreo 20k de euro? Cea mai ieftină versiunea, fără culoare sau pachetul de tehnologie ajungând la 32k de euro. O mașină electrică cu autonomie de minim 400 km, la prețul ăla și cu tehnologiile pe care le are, e un preț excelent.

Reply

Lasa un comentariu