Acasa Audi Audi Q5 Sportback TFSI e – 5 curiozități

Audi Q5 Sportback TFSI e – 5 curiozități

de Adrian Mitrea

Pe numele său complet Audi Q5 Sportback 55 quattro TFSI e a ajuns oficial în România, iar în acest clip poți vedea 5 curiozități despre el. Pe scurt, acest model Audi este varianta „coupe” a lui Q5, fiindcă de aceea îi pune „Sportback”. El beneficiază de o motorizare plug-in hybrid modernă – de unde și particula „e” din denumirea modelului.

1

Audi Q5 Sportback poate să aibă o motorizare modernă, flexibilă, capabilă să funcționeze atât în mod electric, cât și pe benzină. Puterea totală a sistemului este de 270 kW / 367 CP, iar cuplul maxim de 500 Nm. Consumul omologat este de până în 20 kWh/100 km pentru motorul electric și de circa 2 litri de benzină pentru primii 100 de kilometri parcurși (presupunând că la pornire bateria sistemului electric era încărcată full). Fără alimentarea bateriei la priză consumul de benzină va fi mai mare – undeva în zona 6-10 litri/100 km, în funcție de tipul de drum, condițiile meteo și stilul de condus.

Bateria litiu-ion a sistemului hybrid are o capacitate brută de 17,9 kWh, respectiv o capacitate netă de 14,4 kWh. O trăsătură interesantă a sistemului hibrid al lui Audi Q5 Sportback TFSI e este că poate fi alimentat cu energie de la o sursă cu putere de până la 7,4 kW. Adică o putere de încărcare peste media mașinilor plug-in hybrid de pe piață. Plinul bateriei poate fi făcut în aproximativ două ore și jumătate. Autonomia reală în mod pur electric este de 35-55 km.

2

Audi Q5 Sportback TFSI e poate funcționa, în total, în patru moduri de condus, când vine vorba despre sistemul de propulsie hibrid. Este vorba despre modurile EV (rulare în mod pur electric), Auto Hybrid (rulare în mod hibrid, cu maxim de eficiență a sistemului), Battery Hold (menținerea unui anumit nivel de încărcare al bateriei pentru rulare pur electrică la un moment ulterior) și Battery Charge (încărcarea bateriei folosind motorul termic – mod ineficient de utilizare, dar pretabil pentru drumurile de munte în coborâre).

3

Audi Q5 Sportback poate avea stopuri spate cu tehnologie OLED, opționale. Acestea permit trei teme de iluminare pentru stopuri și au și o funcție de siguranță. Atunci când o mașină se apropie la 2 metri de spatele acestui Audi, toate modulele OLED se activează automat pentru ca stopurile să fie mai vizibile. Nu e iluminare atât de agresivă vizual precum stopurile de frână, dar șoferul din spate va putea vedea mai mult roșu în fața ochilor (față de clasicele lumini de poziție) – semn de avertizare că trebuie să oprească.

Cele trei teme de iluminare se schimbă automat în funcție de modul de condus (offroad, allroad, efficiency, comfort, auto, dynamic)

4

Q5 Sportback poate să aibă, opțional (cca. 1.880 Euro cu tot cu TVA), și o suspensie pneumatică adaptivă. Pe lângă faptul că această suspensie permite reglarea gărzii la sol – automat sau manual – ea asigură și o calitate deosebită a călătoriei. Acest lucru este posibil fiindcă filtrează mult mai bine denivelările drumului în comparație cu o suspensie standard.

5

Acest model Audi poate avea o instalație audio de excepție, furnizată de Bang & Olufsen. Este opțional și costă aproximativ 1.200 Euro cu tot cu TVA. De acești bani primești în total 19 difuzoare și un amplificator digital pe 16 canale. Puterea totală a sistemului audio este de 755 W. Acest sistem audio redă muzica precum într-o sală de concerte, grație tehnologiei audio Fraunhofer Symphoria.


Realizarea acestui material a fost posibilă cu sprijinul Audi România, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).

Filmat și montat de Marius Stoianov.


3 comentarii

Mihai the 2nd 30 iunie 2021 - 21:58

Nice.
Părerea mea e ca era hibride lor plugin începe sa apună.
Deja avem electrice la preț similar care pot parcurge 400km lejer.
Totusi un mare plus este bateria de 17kwh și Încărcarea la 7kw(deci o vizita la supermarket cu încărcare e suficienta sa iti mai pună 35-40km în baterie)
Eu am un Leaf care are cam 24kwh net (ceva degradare) și încărcare la 6.6 kw (o am și pe cea chademo dar nu toate modelele de Leaf o aveau).
S-a ajuns sa se introducă caracteristici similare pe plugin hybrid.
Acest gen de masina poate fi folosit fără emoții în mod electric în oraș(vara consumul scade în oraș oricum)
Tristul adevăr este ca va fi folosit mult timp în mod hibrid /benzina și cei mai mulți o vor cumpăra pentru avantaje fiscale (practic poți sa pui un v12 turbo de 1000cp,un electric de 50 cp și tot sa îndeplinești criteriile de masina hibrida).
Nu prea am nimic de spus despre motorul termic. E bun la casa omului dar tot trebuie schimb de ulei, filtre, probabil și turbina de bibilit. Măcar nu e diesel
Sunt povesti ca la unele pluginuri de firma nu s-a făcut Încărcarea electrica niciodată după cumpărare.

Reply
Stefan 1 iulie 2021 - 15:41

urat ii ma

Reply
george 5 iulie 2021 - 12:50

Sper ca macar la asta cablajele sa fie facute pe cupru, nu pe aluminiu. Smecherii de la Audi acum cativa ani au trecut pe cablaje de aluminiu ca sa faca cost savings. Problema e ca lipiturile, zonele de conexiune la aluminiu se degradeaza dupa max 4-5ani iar repararea este aproape imposibila.German engineering at its finest.

Reply

Lasa un comentariu