Dacia Sandero a ajuns la a treia generație, ocazie cu care primește cea mai mare transformare de la momentul lansării primei generații. Este disponibil doar cu motoare pe benzină (și GPL), deci fără diesel, iar transmisiile pot fi manuale cu 5 sau 6 trepte, precum și CVT (cu variație continuă, „automată”). Cu ocazia acestui Test Drive, Dacia Sandero dezvăluie un interior demn de o mașină occidentală, însă tăierile de costuri au dat naștere unor soluții constructive ciudate pe alocuri, precum evacuarea eșapamentului prin lateral-stânga-spate.
Detalii
Marcă: Dacia
Model: Dacia Sandero / Dacia Sandero TCe 90
Producție: 2020
Caroserie: hatchback clasă B, 5 locuri
Preț (fără TVA): 11.630 Euro
Preț (cu TVA): 13.840 Euro
Motor: 1,0 litri (999 cc), pe benzină, turbo, cu 3 cilindri în linie (l3), 12 supape, montat transversal, injecție indirectă multipunct, intercooler. Puterea maximă este 67 kW / 90 CP între 4.600 – 5.000 rpm și cuplul maxim este 160 Nm disponibil între 2.100 – 3.750 rpm.
Emisii: Euro 6, 119 g CO2/km
Consum mediu omologat (WLTP): 5,3 l/100 km
Acelerație 0-100 km/h: 11,7 secunde
Viteză maximă: 178 km/h
Transmisie: manuală cu 6 trepte + marșarier, roți motrice față (FWD)
Anvelope: 195/55 R16 H
Rezervor (litri): 50
Dimensiuni (mm): L 4.088 / w 1.848 / h 1.499
Portbagaj (litri): 328 / 1.108
Ampatament (mm): 2.604
Masă (DIN/EU): 1.052 kg / 1.127 kg
Cd: –
Punte față: Brațe independente, tip McPherson, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.
Punte spate: Punte H cu brațe trase, arcuri elicoidale, frâne cu tambur ventilat.
Condus de Adrian Mitrea circa 70 km, cu un consum mediu real de 6,7 l/100 km. La finalul evenimentului test drive Dacia Sandero mașina avea cca. 375 km.
7 comentarii
O prezentare echilibrată, cu detalii complete pe secțiuni și echipari.
Mulțumesc!
O mizerie de masina, la un pret foarte mare pentru calitatea materialelor si confortul oferite. La banii aia, gasesti alternative mai atragatoare estetic, exterior si interior, calitativ, si cu motorizari mai bune. Dar romanul…Dacia, Dacia….
Astept cu interes noua Dacie cu esapament scos prin capota motorului si schimbator intre picioare (ca la U 650). Accept si o deviere a esapamentului prin cabina ptr caldura mai eficienta in zilele geroase. Dacia frate!
Inteleg dorinta Dacia de a oferi un pret cat mai mic, pentru o categorie de clienti care nu isi permit mai mult, inteleg ca pentru a obtine un pret mic trebuie facut rabat la multe lucruri – sunt de acord sa tai functionalitate, accesorii, functii si sisteme „la moda” in 202x, dar nu inteleg sub nicio forma cum isi permit sa ofere masini care iau mai putine stele la testele de siguranta decat modelul precedent!
Nimic nu justifica siguranta scazuta pe care Dacia o ofera posesorilor. Siguranta pasagerilor, viata oamenilor nu este de vanzare, nu ar trebui sa fie influentata de dorinta producatorului de a reduce costurile de productie!
Salut, Radu, nu înțelegi treaba cu stelele pentru că nu știi cum funcționează Euro NCAP.
Rigorile de testare se schimbă la aproximativ doi ani. Spre exemplu nicio mașină nu poate lua 5 stele din 5 dacă n-are frânare automată sau avertizor nepurtare centuri spate.
Rezultatul de 2 stele de acum al Sandero și Logan este echivalent 3-4 stele din trecut. Deci siguranța mașinilor s-a păstrat, chiar îmbunătățit pe alocuri, chiar dacă numărul de stele nu e mai mare.
La plusuri are ceva optionale noi si un design mai cizelat insa minusurile sunt importante, e cam scumpa si slab motorizata. Versiunile anterioare de top pe benzina sau diesel erau sub ca pret si peste ca performante, consumul nu este de invidiat. Deci nu prea stiu ce s-a imbunatatit in afara de profitul firmei.