Acasa Eco Best Electric Car in Romania: 7 mașini electrice pe lista finală. Publicul poate alege favorita

Best Electric Car in Romania: 7 mașini electrice pe lista finală. Publicul poate alege favorita

de Adrian Mitrea

Evenimentul Best Electric Car in Romania are pe lista finală 7 mașini electrice. Dintre aceste modele se va cerne „cea mai bună” din 2021 și va primi trofeul Best Electric Car in Romania. Publicul poate vota modelul preferat, alături de cei 14 jurnaliști auto din România implicați în eveniment. Ei vor evalua și puncta fiecare model în parte, iar în acest mod va rezulta un scor (punctaj) final.

Modelele finaliste, în ordine alfabetică, sunt următoarele:

  • BMW iX3
  • Citroen e-C4
  • Honda e
  • KIA e-Niro
  • Mercedes-Benz EQA
  • Skoda Enyaq iV
  • Volkswagen ID.3

Publicul poate vota AICI.

De asemenea, pe site-ul evenimentului pot fi consultate toate mașinile nominalizate inițial, grila de votare, juriul și partenerii evenimentului.

Pentru ca o mașină să fie eligibilă în competiție trebuie să fie lansată în ultimul an (după data de 1 Martie 2020) și să fie disponibilă la vânzare pe piața românească. Sunt incluse atât automobile electrice complet noi, cât și unele care au primit un facelift consistent (adesea presupunând și mărirea capacității bateriei).

Best Electric Car in Romania 2021

Evenimentul fizic – testarea, evaluarea – se ține în zilele de 21 și 22 Aprilie 2021, cu plecare în dimineața zilei de 21 Aprilie (Miercuri) din fața Ministerului Mediului. Mașinile se vor afla acolo începând cu ora 9:00 până spre 10:30 (ora estimată a plecării).

Caravana se va deplasa apoi către Târgoviște, oraș în care Primăria a înțeles că este important să investească în infrastructură pentru mașini electrice, precum și într-o aplicație de mobil pentru turiști, numită Târgoviște City App disponibilă în AppStore (Apple) și Google Play (Android).

După o pauză de câteva ore în Târgoviște, așteptată în intervalul orar 13:30-15:30, caravana se va deplasa către Hotel Peștera, unul dintre spațiile de cazare din România care a investit în infrastructură de încărcare pentru mașini electrice. Aici membrii juriului și echipa de asistență vor rămâne peste noapte.

În ziua de 22 Aprilie urmează întoarcerea la București și anunțarea modelului câștigător, ca urmare a voturilor primite din partea cititorilor și din partea celor 14 jurnaliști din juriu. Aceștia sunt (în ordine alfabetică):


19 comentarii

Harasim Lucian 19 aprilie 2021 - 12:01

Vorbim de mașini electrice in Romania? Serios?
Acum 2 ani am vrut sa achiziționez un BMW i3. Am sunat la reprezentanta, totul a decurs minunat până în momentul in care am întrebat unde pot să-mi încarc bateria la mașină. Am fost îndrumat să folosesc un prelungitor din apartament până în parcare 🤣🤣🤣. Fără infrastructura nu avem de ce să discutăm de masini cu propulsie electrică electrică. Punct.

Reply
Adrian Mitrea 19 aprilie 2021 - 12:30

Avem infrastructură, doar că tu nu știi de ea https://www.plugshare.com

Reply
animalutul20 19 aprilie 2021 - 14:11

desigur, dar atunci „sellerii” din reprezentante ar trebui dati afara sau eventual trainuiti sa poata ssa ofere informatii relevante clientilor…..am avut aceeasi surpriza ca si Lucian

Reply
Naivu 19 aprilie 2021 - 20:56

Inclusiv in Germania sau SUA au probleme cu reprezentante care nu vor sa invete despre masini electrice (uneori refuza sa le si vanda)!

Reply
Gabitzu 20 aprilie 2021 - 14:47

Singurul comentariu adevarat de aici. Timpul meu valoreaza bani, in 10 secunde incarc cu diesel pentru 1000 kilometrii si imi vad de drum. Viitorul masinilor electrice e mort, nu o sa stea nimeni cu prelungitoare de la balcon si performante de dacia 1310. Sa vad eu o electrica pe serpentine, cred ca o depasesc si in marsarier.

Reply
Andrei 21 aprilie 2021 - 11:10

Evident ca nu o sa stea nimeni cu prelungitoare atarnate de la balcon 🙂 imaginea este a la Times New Roman 🙂 deci trebuie tratata ca atare.
Iar ca sa fiu rautacios, clar nu o sa vezi electrice pe serpentine … pt ca te-au lasat muuult in urma. Prietenii stiu de ce…
Pe serpentine distracatia e maxima pe electrica si la urcare cum vezi ce mici devin masinile in oglinda dar si la coborare cand bagi distractia inapoi in baterie.

Reply
Sorin 21 aprilie 2021 - 13:03

Yep … strugurii sunt acrii. Viitor e a masinilor electice! Stai sa vezi ce baterii o sa apara … Sa fim seriosi, in 10 secunde nu deschizi busonul … dar ai dreptate viteza la „incarcat” motorina e mai mare, dar sunt magazine care-ti incarca gratuit masina cu cu curent cu motorina NU.

Reply
Ovicti 19 aprilie 2021 - 22:57

Exista si un tabel al preturilor de pornire pentru fiecare dintre ele? Eventual un clasament pret/putere/autonomie?

Reply
Adrian Mitrea 20 aprilie 2021 - 01:29

Salut! Nu există așa ceva. În caz că te întrebi, nu doar prețul, puterea și auutonomia sunt importante, ci multe alte detalii care, sintetizate într-un tabel, sigur n-ar mulțumi pe toată lumea.
Specificații pentru fiecare găsești pe ev-database.org

Reply
Me 21 aprilie 2021 - 10:41

Buna ziua. Dupa umila mea parere, la o masina eletrica conteaza: timpul de incarcare, autonomia si in final pretul. Restul sunt decor si marketing. Nu sunt de acord cu incarcarea „gratuita” care este platita in realitate de toata lumea. Doar nu credeti ca nu sunt platiti kW consumati?

Reply
Andrei 21 aprilie 2021 - 21:15

Incarcarea gratuita nu se refera, pe termen lung, la faptul altcineva imi plateste curentul cu care imi incarc eu masina, ci la faptul ca incarcarea masinii este un serviciu pe care cineva il realizeaza, iar acest serviciu poate fi integrat in alt serviciu sau combinate in fel si chip. Cateva exemple:
-statiile de incarcare de la magazine sunt in general type2, incarcare cu timp mediu. Idea este ca atat timp cat masina este la incarcat, tu esti in magazin si mai cumperi ceva sau consumi ceva. (acelasi principiu prin care scarile rulante intre etaje nu sunt una langa alta pt ca in drumul tau sa treci si prin fata altor magazine si poate vezi ceva ce-ti place). Daca stai mai mult in magazin consumatia ta depaseste costul curentului pe care in consumi. Daca stai 2 ore in mall si incarci la 7kwh la 0.6 Ron/khw, practic faci o „paguba” 8.4 RON, ceea ce inseamna o sticla de suc (s-a intamplat vreodata sa stai 2 ore intr-un mall si sa cheltui doar 10 lei sau nimic?)
-unele locatii au statii de incarcare pentru a atrage clientii. Eu am masina electrica si ma duc acolo unde pot sa si incarc si practic fac doua lucruri odata.
-pensiunile au statii electrice (sunt doar cateva in acest moment) care vor sa promoveze conceptul de green/bio (mancare naturala, peisaj, fara poluare etc). La fel daca iti incarci masina full la ei, 50khw*0.6 RON = 30 RON paguba. Cat este o noapte de cazare la o pensiune ? 😉

Acum, evident, ca sunt situatii in care se profita. Cel mai mult profita Uberii care doar incarca, pe gratis pe unde se poate. Normal ca un magazin nu doreste sa sustina un alt business pe gratis; daca vede ca intr-o zi si-au incarcat 10 oameni masinile si n-a intrat nici unul in magazin , ce crezi ca o sa faca ?

Parerea mea este ca, totusi, acest model in care incarcarea este „gratis” se va dezvolta mult si va capata si alte forme la care nici nu ne gandim.

Reply
Adrian Mitrea 25 aprilie 2021 - 20:02

Bună ziua! Probabil mașinile electrice au intrat pe agenda dumneavoastră de curând și de aceea vă uitați la doar trei parametri.
În momentul în care experimentați mai multe mașini electrice (conduceți) s-ar putea să vă puteți lipsi de 100 km din autonomie pentru niște scaune mai bune, spre exemplu. În fond și la mașina electrică contează tot pachetul oferit, că nu cumpărăm doar baterii.

Reply
Radu 21 aprilie 2021 - 22:54

Cand au inceput motoarele ICE sa devina eficiente cu adevarat si cand s-a inventat motorul Otto?
Cam asa e si cu electricele… inca sunt la inceput de drum, iar cine scoate o masina electrica, din punctul meu de vedere e un pionier. La fel si cei care le cumpara.
Masinile electrice au cam depasit faza de a fi doar de oras, la 500km autonomie, poti sa te gandesti chiar sa mergi in vacanta in Europa cu ea.
E prost la noi, lumea plange le plugshare ca unii nu fac check-in, sau gasesc un trabant parcat pe locul de incarcat… e greu sa-ti planifici o calatorie lunga in tara noastra, ne trebuie disciplina.
Dar In curand o sa gasim incarcatoare de 800V, care o sa incarce cu 350kW/h, o sa stai la incarcat mai putin decat stai azi la rand sa-ti platesti motorina. Cred ca asta-i viitorul.

Reply
Dragos 23 aprilie 2021 - 12:28

De ce Hyundai Kona și Opel Mokka nu au fost incluse în acest eveniment?

Reply
Adrian Mitrea 23 aprilie 2021 - 14:23

Au fost nominalizate, dar nu au intrat în finală (pe baza alegerii juriului) https://bestelectriccar.ro/nominalizate/
Nu știu motivele celorlalți, dar eu n-am votat ca Hyundai Kona Electric să intre în finală pentru că:
E un model vechi, ca și KIA e-Niro. Mai mult decât atât, Hyundai Kona Electric cu facelift n-ar fi putut fi pus la dispoziție de importator sau dealeri pentru eveniment, deci am fi nominalizat și votat o mașină care nu e acolo, ceea ce ar fi contravenit regulamentului.
Iar despre Opel Mokka-e:
Este prea nou și nu există niciunul în România, nici măcar adus din afară pentru acest eveniment. Din același motiv n-am votat ca Volkswagen ID.4 să intre în concurs, spre exemplu.

Reply
Naivu 25 aprilie 2021 - 08:11

Am vazut ieri in trafic un Volkswagen ID.4 1st cu numere rosii de IF. Au inceput deja sa le livreze sau o fi fost masina reprezentantei?

Reply
Adrian Mitrea 25 aprilie 2021 - 08:24

Mai mult ca sigur era mașina importatorului/dealerului pentru simplul motiv că nimeni nu cumpără ceva electric fără Rabla Plus. Iar acest program începe în 26 Aprilie. Abia după această dată – realist cam peste o lună – vei vedea pe stradă ID.4 de client.

Reply
Rin 25 aprilie 2021 - 08:35

Domnilor, ati uitat de Dacia electrica ! Ce aia nu-i tot o masina?😊

Reply
Adrian Mitrea 25 aprilie 2021 - 09:24

E mașină, dar nu este încă disponibilă în România (până la momentul jurizării).
Livrările vor demara în toamna acestui an (2021).

Reply

Lasa un comentariu