Avem primul test drive cu Dacia Spring – primul automobil electric de serie al mărcii autohtone Dacia. Este fabricat în China și, aparent, are specificații modeste. Adică un motor de 45 Cai Putere (CP) și o baterie litiu-ion de 27,4 kWh care suportă o putere maximă de încărcare de 30 kW. E discutabil dacă merită 18.550 Euro cu tot cu TVA, cât costă varianta de top cu tot cu opționale, TVA și fără niciun fel de ecobonus. Însă în mod cert prețul devine mult mai apetisant când pleacă de la 7.700 Euro cu tot cu TVA, prin programele Rabla Plus și Rabla Clasic. Cu ocazia acestui prim test drive, chinezescul Spring oferă ce marca româno-franceză Dacia știe demult să livreze: surprize plăcute! Inclusiv o garanție de 3 ani sau 100.000 km pentru autovehicul, respectiv 8 ani sau 120.000 km pentru baterie.
Detalii
Marcă: Dacia
Model: Dacia Spring / Dacia Spring Comfort Plus
Producție: 2021
Caroserie: hatchback, 4 uși, 4 locuri
Preț de pornire pe piața din România (fără TVA): 15.210 Euro
Preț de pornire pe piața din România (cu TVA): 18.100 Euro
Preț aproximativ configurație testată (fără TVA): 15.588 Euro
Preț aproximativ configurație testată (cu TVA): 18.550 Euro
Motor electric: Tip sincron, cu magnet permanent, 33 kW / 45 CP, cuplu maxim 125 Nm între 500-2.500 rpm.
Baterie: Tip Litiu-ion, capacitate maximă netă 27,4 kWh, amplasare centrală-spate (sub bancheta spate. Putere de încărcare AC cuprinsă între 2 – 6,6 kW. Putere de încărcare DC de maximum 30 kW. Tensiune nominală 240 V. Greutate 186 kg.
Autonomie omologată WLTP: 230 km
Transmisie: automată tip reductor, o treaptă + marșarier, tracțiune față (FWD)
Anvelope: 165/70 R14
Acelerație 0-100 km/h: 19,1 secunde
Viteză maximă: 125 km/h
Dimensiuni (mm): L 3.734 / w 1.579 / h 1.488 (1.516 cu bare acoperiș)
Portbagaj (litri): 270 / 290 / 1.100
Ampatament (mm): 2.423
Masă (DIN/EU): 975 kg / 1.050 kg
Aerodinamică (SCx): 0,76
Punte față: Suspensie cu brațe independente, bascule simple, frâne cu discuri ventilate.
Punte spate: Suspensie cu punte H, brațe trase, frâne cu tamburi.
Condus de Adrian Mitrea circa 150 km, cu un consum mediu real de 14,8 kWh/100 km.
41 comentarii
salut Adita,
poate ne lamuresti, nu doar legat de „Primavara” asta cit si despre alte modele …
ca in prezentarea asta nu ai zis nimic si mi se pare importanta informatia asta la cumpararea unei baterii cu 4 roate :
au sistem de gestiune a temperaturii bateriei cu lichid ?
si aci ma gindesc la dacia spring, e-up, zoe, city-go, etc. …
parca astea sunt mai ieftine si abordabile prin RO ….
aci la mine, bolt ev are sistem f bun de gestiune a temperaturii pt baterie si habitaclu si din ce-am vazut, masinile o duc mult si bine si degradarea bateriei e f lenta, cam in valorile tesla … motiv pt care si la mina a doua sunt mai scumpicele decit restul !
daca mi se adevereste presupunerea – ca si la spring e ca la leaf, cu aer – atunci nu ma prea intereseaza ca sa zic asa modelul asta …
mai nou, in RO e f cald si daca tin minte anul trecut cind ai fo in raidul cu masinile electrice ai cam avut batai de cap cu leaf-ul cela … plus ca nici iarna la frig nu e ok fara sistemul ala inteligent !
no, multam anticipat si drumuri bune sa ai !
Nu are racire cu lichid a bateriei…
Deci sponsorizam in continuare economia chinezeasca…e normal..la banii nostri….
care economie chinezeasca??? e o dacie, facuta in romania. daca te referi la baterie, toate masinile au diverse piese facute in china. telefonul tau mai mult ca sigur e facut in china. pe logica asta, cred ca nu o sa mai cumperi nimic in curand, ca na, e facut in china.
Dacia Spring este fabricată în China și exportată de acolo spre piețele internaționale, inclusiv România. La fel ca BMW iX3.
100% chinezeasca. Iar profitul (inclusiv din ecobonusul oderit de statul roman din taxele mele) merge 100% la Renault Franta.
Cat timp nu se fabrica la noi in tara brand-ul Dacia e doar o modalitate de induce in eroare cumparatorii. Practic nu ar fi nici o diferenta daca s-ar numi Great Wall sau Geely. Ar fi momentul sa constientizam ce si de unde cumparam…
Și propunerea ta concretă care e?
Ți-a ascuns cineva o secundă unde este fabricată această mașină?
Propunerea me concreta este ca ecobonusul (bani romanesti) sa mearga prioritar la masini produse in UE si in proportie semnificativa la masini produse in Romania. Asa ca sa zicem ca un celebru politician: Vreau sa stiu unde sunt banii mei!
1) Ideea e sa se cumpere bunuri fabricate in Romania prioritar fata de brand-uri romanesti fabricate altundeva, mai ales in afara UE, in tari nedemocratice, cu regimuri opresive si corupte care incalca drepturile omului in moduri nemaiintalnite dupa al doilea razboi mondial.
2) Ma refeream la ceea ce fac producatorii si probabil ce vor face dealer-ii, nu la testdrive-ul din articol. Ma indoiesc ca respectivii vor mentiona din proprie initiativa cele mentionate de tine, legat de locul de productie.
Consumul e foarte mare!!! Mai ales.tinand cont de mărimea mica a bateriei și puterea motorului.
Am condus ieri 50km prin oraș cu o Kona de 64kwh, mers in general chill, și am avut 10,7 kwh/100km medie.
120000 km garantie baterie! Super tare E cit se poate de clar ca dupa 120000 km va trebui sa fie schimbata. Dupa cum arata situatia – pret 18000 euro, bateria este 40-50% din valoare, adica trebuie sa te mai scarpini de vreo 8-9000 euro. Cu banii dati pe bateria cu masina Spring (9000 euro) iti luai o Dacie (noua) pe care o schimbai frumos dupa iesirea din garantia de 100000 km. Iar din banii pe care i-ai fi dat pe o baterie noua ca sa o schimbi pe cea veche dupa 120000 km, iti iei alta Dacie noua. Adica iti luai 2 masini noi in 3 ani in loc de 2 baterii cu o masina.
120k km ? In cat timp faci tu rulajul asta cu un spring, tinand cont ca e o masina aproape exclusiv de oras. 8-10-12 ani, adica viata unei masini. Cu programul rabla ai bateria gratis cf calculelor tale. Nici asa nu ti se pare avantajos ?
Bănuiesc că ai pe acasă multe bunuri ieșite din garanție care încă funcționează foarte bine și nu e nevoie să le înlocuiești.
De ce ar fi diferit la automobilele electrice?
Mai cu seamă de ce ar fi Dacia Spring predispusă să crape la fix 120.001 km?
Buna, scuze nu am retinut, are franare regenerativa? cum functioneaza, gen one pedal sau la apasarea franei? Cat de eficienta este?
Multumesc.
Salut, Sergiu,
Mașina are frânare regenerativă moderată (ca Audi e-tron și Porsche Taycan – poftim!). Nu este ca la BMW i3, Nissan LEAF cu e-Pedal sau Volkswagen ID.3.
Ce am condus eu are frânare regenerativă doar până la 80 km/h. Apoi rulează liber (coasting) dacă iei piciorul din accelerație. Versiunile finale, care vor fi livrate clienților, vor avea frânare regenerativă (la fel, moderată) până la 120 km/h.
Explicația pentru frânarea regenerativă moderată (mai slabă decât la ZOE, spre exemplu), ține de faptul că mașina trebuie să se comporte ca una automată clasică fiindcă cei mai mulți clienți de Dacia Spring vor fi la prima lor mașină electrică și nu sunt obișnuiți cu stilul „one pedal”. Aceasta este explicația oficială. Desigur, mai sunt și motive de cost: e nevoie de bani să faci o frânare regenerativă puternică și un one pedal driving cum are BMW i3 (cel mai bun din industrie, dacă mă întrebi pe mine).
Mii de multumiri! Ce parere ai, personal ti-ai lua ca a doua masina , de oras, o Dacia Spring? Binenteles la 8000 euro.
Salut! Cu plăcere!
Contează mai puțin ce aș face eu, e important ca tu să ai informațiile și să iei decizia potrivită pentru tine.
Am înmatriculate la firmă 3 mașini electrice (i3, e-up! și ID.3 – în ordinea achiziției) și electric este singura opțiune pentru mine (nu a doua). Doar că am ales deja altceva. Ceea ce nu înseamnă că Dacia Spring e nasoală.
Pentru cei care tot insista ca nu e Dacie, ca e facuta in China, le reamintesc ca „brand-ul” nu mai are de multa vreme legatura cu tara de origine a producatorului. E ca si cum ai spune ca VW nu are voie sa spuna ca Golf-urile sau Passat-urile sunt ale lor decat daca sunt facute in Germania. Sau Audi sa spuna ca sunt masini maghiare, ca au acolo fabrica.
Dupa parerea voastra, un producator auto ar trebui sa aiba cat o marca separata pentru fiecare tara? E normal sa produca masinile in mai multe fabrici raspandite pe tot globul, daca au cerere, dar sa se cheme la fel.
Ma intreb cati posesori de iPhone spun ca au telefon chinezesc, ca doar pe aceeasi logica tot in China e facut.
Dacia Spring este o Dacia pentru ca a fost conceputa de cei de la Dacia, in Romania, chiar daca e produsa in China. La fel cum Sandero sau Dokker nu sunt masini marocane (ca acolo e fabrica), ci romanesti. Hai sa lasam nationalismul asta stupid mascat ca patriotism si sa ne bucuram ca avem o marca auto romaneasca, cu ingineri din Romania, cu fabrica in Romania si cu bani care ajung in Romania. Evident, ar fi perfect ca absolut toti banii incaasati pe masinile Dacia vandute in intreaga lume sa ajunga in Romania, dar daca nici VW n-a reusit asta, ma indoiesc ca o sa reusim noi.
Imi place ca nimeni nu-si pune problema de ce Renault nu poate fabrica la noi Spring sau alte modele electrice si nu cere de la reprezentatii alesi (senator / deputat din circumscriptia fiecaruia) sa gaseasca solutii ca sa atraga Renault sau alt producator auto sa deschida fabrici in Romania. Daca ne amintim de cati ani tot atrage Ford atentia (cu minim succes, pana acum) ca o bucata de autostrada de la Craiova la Pitesti i-ar ajuta si pe ei mai mult la transportul masinilor facute in Romania, sa nu ne miram ca Renault nu a bagat bani intr-o fabrica de masini electrice la noi.
Evident, nici eu nu sunt bucuros ca sprijinim indirect economia chineza si mi-as dori sa avem masini electrice romanesti pe care sa le putem achizitiona cu Rabla, dar e cam tarziu sa cerem asta cata vreme n-am cerut de la guvernanti sa sprijine Rentault sa investeasca aici intr-o fabrica. Pana una-alta, orice masina electrica achizitionata prin Rabla, chiar si una europeana (Zoe) va baga bani si in China sau in Coreea de Sud, ca acolo sunt principalii producatori de baterii.
* Dacia nu mai este masina romaneasca de 20 si ceva de ani
A fost proiectata de inginerii de la Renault Technologie Roumanie Bucarest pentru piata chineza, dupa standarde chinezesti. Aportul Romaniei a fost emblema Dacia din fata si de la spate. Si, desigur, productia pe orizontala din Franta, Romania, Coreea de Sud, Mianmar si altele.
Bun
Dacia Spring e aici. E un moment istoric.
Nu cred ca trebuie ratata masina(pentru cei care vor o masina noua mai ieftina)
Preț minim, fără revizii în sens clasic, frână regenerativa (și da din testele de pe YouTube one pedal driving).
Viteza maxima (125kmh) e ok pentru mine. Oricum nu am mai depășit 120kmh de ceva timp iar accelerația pana la 80kmh e ok.
Eu o vad ok și pentru călătorii de pana în 120km pe Dnuri pentru cei care au răbdare și merg încet.
E irelevant pentru mine ca e produsa în China.
Când am luat loganul curent am ales cel mai bun raport preț calitate.
Bonus points ca sprijin economia locala.
Dar între noi fie vorba cam tot la Paris se duc banii din profitul Dacia și nu la muncitorii romani. Oricum jumătate din producție e în Maroc iar gradul de automatizare creste exponențial.
Ma gândesc serios la un leasing pe firma pentru Spring deși nu prea am nevoie de ea.
mersi, eu chiar eram interesat de frana regenerativa, sunt inscris la precomanda.
China:
Masina produsa in China 100% si subventionata la cumparare cu banii UE si ai statului Roman.
Link pt video explicativ din 2019: https://youtu.be/eQ5ymZpVpt0
Europa:
Renault are printre proprietari statul francez cu 15%, e cam singura legatura care o mai are cu Europa. In rest, doar 19% din masinile Renault (inclusiv Dacia) sunt produse in UE.
De unde vin banii:
Dementa ideologie ecologista (fara creier) a UE ne duce fix in groapa. Masina asta ar trebui sa aiba taxe de 40-50% la intrarea in tara, nu sa fie subventionata. Noi toti subventionam vreo 3000-4000 de indivizi pe an (oameni care isi permit sa-si ia a 2a masina) sa mearga 6000-7000 de km pe an prin orasele romanesti. In schimb nu avem linii de cale ferata electrificate sau metrouri sau autobuze electrice.
Masina:
– fara racire activa cu lichid a bateriei (capacitate de sub 60% dupa 3 ani de cicluri de incarcare)
– suspensia e ridicola pt gropile romanesti, mai ales la o masina de o tona
– testele NCAP se pare ca vor fi sarite de catre Renault (nu intrebi, nu stii)
Dupa cum am spus mai sus, nu e problema ca e facuta in China, ca acolo are Renault fabrica si e cel mai ieftin de produs, Oricum, in pretul asta intra si taxele pentru import in UE, ca sa-ti faci o idee de cat de mic e costul de productie in China.
„ideologia ecologista” nu e deloc dementa, ca scopul este sa scoata poluarea din oras, unde noxele care ies pe teava de esapament intra direct in plamanii tuturor (soferi, pietoni, biciclisti etc.). Pentru asta, masinile electrice de clasa A si B sunt perfecte, ca nu au deloc emisii si ofera suficient confort si autonomie pentru distantele scurte din oras.
Cu cifrele date de tine pentru subventii („3000 – 400 de indivizi pe an”) sa stii ca nu ai dreptate, cererea e mult mai mare si producatorii (nu doar Renault) sunt constransi de capacitatile reduse de productie pe care le au alocate pentru masinile electrice. Deocamdata pretul este principalul impediment, dar daca ar fi disponibile 20-25.000 de masini electrice pe an la 20-25.000 de EUR (inainte de subventii) iti garantez ca s-ar vinde toate si n-ar ramane niciun pe stoc.
Dupa cum i-am raspuns si lui Viorel mai jos, ai dreptat cu lipsa climatizarii active a bateriei, care va duce la degradarea mai accentuata a bateriei. Dar, sa nu uitam ca asta se reflecta si in pretul mai mic al masinii.
Suspensiile sunt OK si o sa faca fata fara probleme drumurilor din Romania. Cei de la Dacia stiu sa proiecteze masini petnru drumurile noastre, asa ca nu o sa fie mai proaste decat Logan si Sandero.
Masina nu este proiectata pentru drumurile romanesti, chiar nu are nimic romanesc in conceptie. Nmeni de la Dacia nu are legatura cu masina asta. Inclusiv „puterea de incarcare” de 6,6kWh e standardul chinezesc, nu european.
Subventiile pentru cumpararea masinii nu ajuta in niciun fel scaderea emisiei de CO2 in Romania ci doar scaderea emisiilor de noxe in orase. Banii pot fi mai bine utilizati pentru transportul in comun electric.
Subventille sunt in folosul unora care-si permit sa cumpere a 2a masina si pe care ii subventionam cu totii ca sa se laude ca sunt ecologisti pe forumuri. In rest probabil isi iau SUV-ul un weekend ca sa uite de oras.
Grosul banilor se duc in principal in profiturile fabricii din China: 50% o detine firma chinezeasca Dongfeng, 25% Nissan, 25% Renault.
Suspensia am admirat-o personal. Ca unul care a condus mii de km printre gropile Bucurestene nu imi fac iluzii.
6,6 kW e puterea de încărcare în curent alternativ de la PRIZA de acasă. E suficientă și e cât se poate de europeană. Majoritatea locuințelor au o putere instalată de vreo 6 kW.
6,6 kW este puterea MAXIMĂ de încărcare pe curent alternativ, indiferent dacă sursa de energie este acasă sau la stațiile publice.
Acasă vei încărca cu 2,2 kW la priză domestică.
Vei încărca cu 6,6 kW doar dacă ai wall-box (stație semi-rapidă).
6,6 kW încărcare MAXIMĂ pe curent alternativ este CEA MAI MICĂ putere din toată industria auto, acolo unde alte mărci oferă 7,4 kW, 11 kW sau 22 kW.
Groaznic. Un dac care seamănă a chinez. Până la urmă care au fost primii, dacii ori chinezii?
……….găina !
Motor electric chinezesc slab și ineficient, probabil bobinat cu aluminiu și mai mult ca sigur cu magneți ceramici, de aceea și consumul mai mare decât în cazul unui motor electric sud coreean cu putere de 4 ori mai mai mare ! În rest frâne pe tambur ca pe timpul lu” bunicu”, acumulatori chinezești de duzină fără răcire și încălzire activă și probabil un sicriu pe 4 roți la siguranța pasagerilor ! Nu aș plăti nici măcar 7.700€ cu toate eco bonusurile pe această chinezărie ineficientă !
Sa le luam pe rand:
1. Motorul nu este, intr-adevar, cel mai eficient, dar nici masina nu este la acelasi pret cu altele (in categoria ei, bineinteles). E aceeasi diferenta ca la motoarele termice: nu gasesti acelasi motor si aceeasi putere la masini de 10-12.000 de EUR ca la masini de 50.000 de EUR. Asta cu „bobinat cu aluminiu” suna propaganda de pe vremea comunistilor, cand vorbeau despre produsele capitaliste, uite ca se intoarce roata 🙂 Tinand cont ca cei care vor cumpara masina asta o sa faca probabil 10-12.000 km pe an, motorul si bateria o sa tina fara probleme 8-10 ani, adica mai mult decat o sa vrea proprietarii sa tina masina. Au trecut vremurile cand cumparai masina pe care sa o lasi copiilor, acum toate sunt proiectate cu speranta de viata de 10-12 ani cel mult, ca asta cere publicul.
2. Franele pe tambur, desi par o relicva, sunt doar pe spate si sunt mai mult decat suficiente pentru masa masinii. Mare parte din greutate este oricum pe fata, unde sunt discuri ventilate. In plus, tamburii sunt mult mai ieftini la intretinere, ceea ce scade din costurile pe termen lung. Conduc o Dacia Duster cu tamburi pe spate si nu am avut nicio problema cu franarea in cei 100.000 km de pana acum. Sistemul de franare se dimensioneaza dupa greutatea masinii si dupa distributia greutatii. Ca sa-ti faci o idee, si Toyota are frane cu tamburi pe spate la Hilux, care costa peste 42.000 de EUR (pret de pornire, ca poate ajunge si la 50.000 de EUR).
3. La partea cu racirea bateriei ai dreptate, ar fi fost mai bine sa fie climatizata activ. Dupa cum s-a vazut la Leaf, degradarea bateriei este mai accentuata daca nu este racita corespunzator vara si incalzita iarna. Aici e clar o metoda de scadere a costurilor, dar din fericire asta se reflecta si in pretul masinii.
4. Pe partea de siguranta va trebui sa asteptam rezultatele de la testele Euro NCAP, care probabil vor aparea spre sfarsitul anului. Nu cred ca Renault isi permite sa vanda in Europa vreo masina fara macar 3 stele in 2021, ca ar fi un dezastru de PR. Evident, va pierde puncte ca nu are sisteme de asistenta a soferului (pastrarea benzii, pastrarea distantei fata de masina din fata etc.), dar ma indoiesc astea sunt asteptate de cumparatorii care se uita la gama asta de pret. Pe partea de siguranta pasiva (airbag-uri, zone deformabile) cred ca se va descurca decent, ca proiectantii de la Dacia au experienta cu masini low-cost care sa indeplineasca cerintele europene.
Ca masina de oras si cateva drumuri de 100-200 km pana la tara (adica 40-50% din soferii din Romania) este perfecta si nu este mai prejos decat un Sandero. Evident, cu avantajul ca nu ai teava de esapament cu care sa bagi noxe in plamanii celor din jur. Oricum in oras nu mergi cu mai mult 70-80 km/h, unde Spring se va descurca foarte bine. Iar pentru ocazionalele drumuri in afara, ajunge fara probleme pana la 100-110 km/h si o sa poata merge pe drumurile cu doua benzi in rand cu restul masinilor. Cine vrea „liniute” prin oras si 130+ pe drumurile europene sau autostrada, oricum se uita la altceva.
@bbm, multumesc ca iei apararea Dacia Spring, dar o afirmatie nu este chiar corecta:
“Dacia Spring este o Dacia pentru ca a fost conceputa de cei de la Dacia, in Romania, chiar daca e produsa in China. La fel cum Sandero sau Dokker nu sunt masini marocane (ca acolo e fabrica), ci romanesti.”
1- Dacia Spring este modelul Renault Kaze (si produs in aceeasi fabrica cu acesta) cu sigla Dacia si ceva echipari suplimentare pt satisfacerea cerintelor pietei europene (ceva mai exigenta decat cea chineza); principalul motiv (f probabil singurul) fiind cerinta UE ca toate brandurile (inclusiv Dacia) sa se incadreze cu emisia medie de CO2/vehicul vandut sub un prag care nu poate fi respectat daca nu vinde si electrice sau hibride. Logica imi spune ca Dacia Spring a fost mai degraba conceputa de chinezii (eventual si francezii) care se ocupa de Renault Kaze decat de cei de la Dacia.
2-Daciile fabricate in Maroc nu sunt percepute in lume nici ca marocane nici ca romanesti, ci frantuzesti (altfel le-ar cumpara mult mai putini). Daca ar fi sa studieze cineva ADN-ul Daciei Spring, ma indoiesc ca ar regasi conceptia celor de la Dacia sau macar a celor de la Renault (e.g. compara on-board chargerul de la Spring cu cel de la Zoe); ar gasi ca pt model un nume mult mai potrivit ar fi Dongfeng Xiao 🙂 .
Dincolo de pct 1+2, lansarea Dacia Spring e un lucru bun, se simte nevoia unui automobil electric ieftin, in special in Romania!
@BBM: sa nu amestecam noțiunile (sau sa indicem nevoit in eroare): Toyota Hilux are tamburi pe spate pt offroad/noroi și nimic altceva in plus/minus
Nu are doar pentru offroad/noroi. Masinile din clasa lui Hilux (pick-up / autoutilitare) sunt gandite sa fie folosite pentru carat chestii in bena si se presupune ca cei care le cumpara le vor folosi ca sa faca bani cu ele. Deci conteaza si costurile de exploatare, unde tamburii ies in avantaj. In plus, se presupune ca atunci cand ai 700-800 kg in bena oricum o sa mergi cu grija si nu o sa-i dai cu 100+ km/h, asa ca puterea mai slaba de franare nu o sa conteze asa de mult (la franare greutatea oricum se muta majoritar pe fata, ca asa functioneaza fizica).
De altfel, sa stii ca la lansarea generatiei actuale de Hilux, tamburii au fost unul din punctele criticate de „jurnalistii” auto, iar oficialii Toyota exact asta au zis: dat fiind modul de exploatare al masinii si fiabilitatea mai mare pe termen lung a tamburilor, au ales solutia asta, cata vreme nu afecteaza aproape deloc eficienta franarii (din nou, in conditiile clasei asteia de vehicule).
La fel e si la masinile mici si ieftine (nu doar Dacia): cata vreme nu modifica drastic distantele de franare si per total iese mai ieftin (atat pentru producator, cat si pentru client la mentenanta ulterioara), e solutia mai buna. Americanii au o expresie care se potriveste aici: „Don’t let the perfect be the enemy of good”, adica o solutie care e buna si simpla nu trebuie data deoparte doar pentru ca vrem neaparat ceva „perfect”, care e mai complicat sau mai scump. Evident ca toti am vrea pe masina personala cele mai bune tehnologii, cele mai bune sisteme de securitate, cele mai bune motoare etc., dar trebuie sa ne mai uitam si la buget.
Personal, am o Dacie Duster, care are tamburi pe spate, si nu mi se pare ca franeaza prost. Evident, alte masini franeaza mai bine, dar nu cu mult mai bine si costa mai mult 🙂 Tine de adaptarea soferului la masina si la conditii. Cand conduc alte masini franez mai tarziu putin daca stiu ca franele tin mai bine, dar cu masina mea merg mai cu atentie, las distanta un pic mai mare, astfel incat sa pot frana in conditii de siguranta. Poate ca inca mai tin minte de pe masini mai vechi pe care le-am condus ca se poate si mai rau cu franarea, poate e si pentru ca asa am invatat de la tatal meu sa conduc preventiv si sa invat masina pe care o conduc.
Cu toate ca, teoretic, aceasta masina prin programele Rabla Plus is Rabla Clasic poate fi obtinuta de la 7.700 Euro, clientii vor fi obligati sa aleaga o echipare superioara sau dotari optionale in plus, deoarece suma oferita prin cele doua programe ale statului nu poate sa depaseasca jumatate din valoarea totala a autoturismului achizitionat. Deci in concluzie cea mai ieftina varianta de Dacia Spring il va costa pe client putin peste 10.700 Euro.
Sa asteptam sa vedem cate bucati va pune la bataie anul asta si vom intlege daca Renault face o afacere buna cu Spring pe seama subventiei serioase oferite din buzunarul nostru. Daca vor ramne tot cele 700 bucati alocate initial … daca vor fi alocate semnificativ mai multe… Fiecare avem cap sa gandim si sa intelegem ce inseamna.
1. Directorul Bordeianu a spus ca Dacia face profit cu acesta masina. Tu spui ca tot profitul merge in Franta pentru ca…?
2.Nu ai inteles ca beneficiarii ecosubventiei statului pentru cumpararea masinilor electrice suntem locuitorii tarii, care respiram un aer mai putin poluat. De fapt toate statele din UE au aceasta politica. Si pentru ca e subventie eco, toate firmele vand electroautomobile beneficiaza de ea. Castigatorii deci sunt mai multi, statul, firma producatoare de automobile, cumparatorii de autoelectrice, populatia tarii respective (nu pot sa spun proportiile de castig pentru fiecare categorie).
3. Vor fi cateva mii, nu 700, asa cum ne spui; doar daca nu se deblocheaza piata semiconductorilor nu se va respecta planul; in acest caz toate fabricile din lume vor fi afectate; nimeni nu stie ce va fi peste 6 luni.
4. Propunerea mea concreta e ca ecobonusurile sa se mentina in forma actuala, nu alte aberatii. De fapt in toata Europa e asa.
1. Dacia este o companie franceza. Acest produs este un import (100%) al acestei companii si la noi se realizeaza numai vanzarea ei. Acelasi automobil putea fi importat de Ford sub sigla Ford sau de Bank Swisse sub sigla lor.
2. Ecobonusul face ce spui tu. Dar, daca il folosesti cu cap el face de doua ori mai mult: adica si aer curat si locuri de munca in UE/ Romania. Poti sa-mi explici de ce sa nu folosesc ecobonusul sa impusc doi iepuri deodata? Sau iti convine sa platim din ecobonus profitul in Franta si niste locuri de munca in China?
3. Dacia in persoana a anuntat ca aveau initial alocate 700 de unitati. Daca vor aloca semnificativ mai multe crezi ca o vor face pentru ca ies in pierdere?
4. Legislatia europeana NU permite discriminare intre produsele UE. Ca tara poti face orice cu importurile non-comunitare. E cazul Dacia Chinezeasca. Daca Romania decide sa nu dea Ecobonusuri la nrodusele non-UE atunci va arata ca are respect pentru economia UE si pentru lucratorii sai.
5. Apreciez faptul ca Hotnews a aschimbat titlul articolului in „Prima Dacie chinezeasca” Este adevarat 100%.
Vreti un aer curat de respirat ? Incepeti prin a planta copaci, amenajati spatii verzi in orase, nu le distrugeti pe cele existente pentru a construi blocuri. Obligati firmele care exploateaza materialul lemnos sa planteze 2 puieti pentru fiecare copac taiat. Noi ce facem: distrugem padurile, padurile virgine, spatiile verzi din aglomerarile urbane si…plangem ca respiram praf si noxe? Si acum am gasit salvarea, continuam sa distrugem tot ce este verde dar ne consideram ecologisti , mergem cu masina electrica. Pai daca in Bucuresti ajung sa se alimenteze, in acelsi timp, 10000 de masini electrice , credeti ca suporta atat reteaua actuala? dar curentul electric cine il produce? Cine il plateste? Sa extrapolam si sa spunem ca 50% din parcul auto al capitalei devine electric? Cati MWh sunt necesari si ce retea poate suporta acest consum???
Am testat si eu Dacia Spring, cateva zeci de km prin oras.
Am ramas placut surprins sa nu observ, pana la 60km/h, nici o diferenta sesizabila fata de Loganul meu cu putere (pe hartie) dubla, dar cuplu identic. Probabil ca se simte cam la fel fiindca cuplul e disponibil instant, nu mai trebuie sa turezi motorul ca la o benzinara. Pozitia de condus e cam inalta, dar la 1,87m am avut destul loc, nu am atins plafonul. Spatiul pe locurile din fata e absolut decent, iar portbagajul mi s-a parut enorm fata de dimensiunile masinii. Regenerarea se face destul de bine (va fi mai buna pe masinile din versiunea finala), se poate obtine lejer o autonomie de peste 250km in oras (la un cost de 7-8 lei/100km, deci putin peste 1 litru de benzina !!!).
In concluzie, mi se pare o masina excelenta de oras si pt. zonele limitrofe, mai ales daca stai la casa si o poti lasa la incarcat peste noapte.