Acasa Camioane #TruckLife ep.8: Investiții în vreme de criză

#TruckLife ep.8: Investiții în vreme de criză

de Adrian Mitrea


Omer Susli a venit în România la începutul anilor ’90, când la București se desfășurau așa-numitele „mineriade”. Venise în vacanță și n-a înțeles pe loc ce se întâmplă. Dar a simțit din prima potențialul afacerilor pe care le poate construi la noi în țară. Cele mai cunoscute sunt Praktiker și Homelux. În acest interviu din serialul #TruckLife, Omer Susli vorbește despre pasiunea lui pentru oameni, industrie, despre camioanele Ford Trucks și colaborarea cu CEFIN.


Transcript video #TruckLife ep.8: Investiții în vreme de criză

Omer Susli – businessman, proprietar Tempo Invest

Eu sunt Omer Susli. Mai mult de jumătate din viață am trăit în România decât în Turcia.

Noi suntem un grup care – chiar dacă toată lumea mă cunoaște prin retail – eu sunt în mintea mea și în sufletul meu… îmi place industria. Îmi plac motoarele când se pornesc… orice motor.

Avem mai multe fabrici, cum ar fi minerit – carbonat de calciu, cum ar fi filaterie… noi producem fire, fibre textile industriale, saci… saci mari de o tonă, două tone, trei tone, exportăm în toate țările din Uniunea Europeană.

Eu, ce construiesc și ce am construit până acum, întotdeauna spun „Dom’le în primul rând trebuie să pun la punct conducerea oricărei companii care am… trebuie să meargă și fără mine.”

Și toate sunt independente una de alta și toate sunt conduse de oameni profesioniști. Chiar dacă mâine, Doamne ferește, eu nu mai sunt, companiile merg înainte și mii de oameni nu rămân pe drumuri. Nu rămân fără loc de muncă pentru că deja au o conducere și merg pe drumul lor.

Cu ce camioane vă înnoiți flota și de ce?

Colaborarea noastră cu CEFIN nu e de astăzi de sau de ieri. Noi colaborăm cu CEFIN de 10 ani – 12 ani, cu programul CEFIN pentru urmărire flote.

Le mulțumim pentru o mână de ajutor acum 10 ani – 12 ani – 15 ani, când ne-au dat acest program și am urmărit flota noastră de camioane, în jur de 100, 135 erau atunci, dar în timp s-a micșorat flota, au făcut accidente, s-au stricat…

Am decis anul ăsta să fie mai fructuoasă colaborarea noastră și am decis să trecem de la marca pe care o avem deja în flota noastră… la Ford Trucks.

Am decis să fie în jur de 100 de camioane Ford Trucks pentru înnoirea flotei și aceste 10 camioane pe care le vedeți în spatele meu sunt prima parte din 100 de camioane pe care le-am decis pentru Tempo Invest.

Sunt camioane Ford Trucks specializate pentru mărfuri pulverizante, cum ar fi ciment, carbonat de calciu, făină, etc…

Am vrut să arăt oamenilor de afaceri că investițiile trebuie să fie făcute chiar în perioadă de criză, nu așteptând ca să treacă criza. Că dacă ne uităm… după 2008… suntem deja 2020… încă nu s-a terminat criza 2008. Dacă mai așteptăm… deja a venit criza pandemiei și pe viitor nu știm ce altă criză va veni.

Cum vă simțiți în România?

Mă simt foarte bine în România.

În prima zi în care am venit în România venisem pentru o săptămână, vacanță. Și am zis „Domn’le, aici e locul în care trebuie să trăiesc!”, chiar dacă în prima zi în care am venit în România erau minerii în București, nu înțelegeam ce se întâmplă…

Dar după ce am revenit… am oprit vacanța, în loc de o săptămână am stat 3 zile și m-am întors. După ce s-au potolit… minerii s-au retras în locurile lor de muncă, am venit în București.

Prima companie am înființat-o în 1992, a doua companie, Romtextil, am înființat-o în 1993, de la zero, și acuma e o industrie care este unicat în România, suntem singurul producător fir multifilament din România, producem fir multifilament, monofilament și fibrilat, textilă industrială, exportăm în toate țările din Uniunea Europeană.

Munca este hobby-ul cel mai mare pentru mine.

Care au visele copilăriei?

Oricare băiat, visul să ai un camion…

În copilărie făceam eu…

Acum 50 de ani nu era ca acuma, jucării peste tot, nu era plastic, nu era nimic… și jucăriile care erau… erau foarte scumpe.

Jucăriile noastre… făceam noi din lemne, din ceva, și arătam că avem un camion. Și în final avem acum sute de camioane și sunt bucuros, chiar dacă nu conduc, dar…

Ce lecție de business prețioasă ați învățat până acum?

În prima mea zi în care am fost la facultate – am făcut business administration, sunt economist de meserie – profesorul meu de atunci a zis… „Dom’le, când faci un business nu trebuie să ai prieteni, că ai vecini, ai rude și să cumpere de la tine”.

Business-ul pe care-l puneți la cale trebuie să fie așa de bine gândit și pus la punct, ca să nu ai nevoie de prieteni, de rude, de apropiați sau de vecini… pentru că dacă rămâi cu ei… n-ai cum să crești…

Trebuie să faci în așa fel încât să fie pentru mulțime, pentru 22 milioane de români, nu pentru prieteni… așa mi-a rămas mie în minte și întotdeauna m-am gândit că dacă fac ceva trebuie să fac pentru toată lumea, nu pentru prieteni și rude sau vecini.


Producția acestui material a fost realizată cu sprijinul CEFIN Trucks, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).

Filmat și montat de Marius Stoianov.


Lasa un comentariu