Acasa Eco Ford E-Transit vine pe piață în 2022 și prefigurează schimbarea lumii utilitarelor

Ford E-Transit vine pe piață în 2022 și prefigurează schimbarea lumii utilitarelor

de Adrian Mitrea

Ford E-Transit, autoutilitară 100% electrică, va începe să fie livrată clienților la început de 2022. Din specificațiile anunțate acum, cu un pic mai bine de un an înainte de lansare, reiese că acest model va avea o contribuție majoră la schimbarea lumii vehiculelor comerciale ușoare. Are o baterie cu capacitate 67 kWh, autonomie medie omologată 350 km (WLTP) și posibilitatea de a furniza energie unor echipamente electrice externe printr-o priză de 2,3 kW.

Această priză (numită Pro Power Onboard) poate fi folosită pentru a alimenta diverse scule și unelte asociate vehicului comercial Ford E-Transit, înlocuind astfel nevoia echipelor de tehnicieni de a avea cu ei un generator pe benzină sau diesel. Chiar și alte mașini electrice se pot încărca la această priză de 2,3 kW. Este vorba de încărcare lentă, asemenea încărcării de la o priză domestică.

Ce este important în acest context este versatilitatea construcției și multitudinea de domenii care pot folosi un eTransit: de la firme de distribuție și curierat urban sau regional, până la echipe de muncitori din diverse domenii (construcții, vulcanizări mobile, depanare electrice și electronice, etc…)

Ford E-Transit se poate încărca la prize domestice cu 2,3 kW, la stații semi-rapide sau wall-box-uri cu 11,3 kW sau la stații rapide cu 115 kW. În acest ultim scenariu utilitara se poate încărca de la 15% până la 80% în aproximativ 34 de minute.

Motorul electric al mașinii dezvoltă o putere maximă de 269 CP și un cuplu maxim de 430 Nm. În total vor fi disponibile 25 de configurații de caroserie E-Transit.

Sarcina maximă utilă este de 1.616 kg pentru utilitară și 1.987 kg pentru autoșasiu, iar masa maximă autorizată de 4.250 kg.

Pe partea multimedia, E-Transit va fi echipat cu SYNC 4.

Modelul E-Transit va fi fabricat în uzina Ford Otosan Kocaeli, în Turcia, care momentan fabrică modelul Transit Custom Plug-In Hybrid.

Ford are un plan de investiții de 11,5 miliarde dolari în electrificare până în 2022, iar acest E-Transit este inclus în aceste planuri.

Modelul E-Transit va fi oferit cu o garanție de 160.000 km sau 8 ani pentru bateria de propulsie și sistemele electronice de înalt voltaj, inclusiv motorul. Costurile cu mentenanța vor fi reduse cu 40% față de un Transit echivalent pe combustie, spune Ford.

Pe piața utilitarelor electrice mai activează energic mărci precum Renault și Volkswagen.


2 comentarii

Naivu 16 noiembrie 2020 - 09:41

Foarte frumos gândită și făcută dubita Ford, dar mă îngrijorează că este în Turcia. Cu politica lui Erdogan din ultimii ani nu văd un viitor f roz pe acolo.

Reply
Nman 19 februarie 2021 - 13:03

– masa maxim autorizata de 4250 kg este pentru carnet echivalent categoria B in USA si Canada (ca sa poti conduce si pick-up truck-uri)
– in europa necesita carnet de categoria C.
– cu B in Romania masa maxima autorizata este 3499 kg – masina cantareste 4250-1616kg= 2.6234kg (banuiesc ca pentru 10-11 mc) asta inseamna ca in cazul detararii masinii sub 3.5 t vei avea o sarcina utila de doar 865 KG!!! = 1 palet
– foarte mica pentru distributie produse generale (inclusiv presa) in oras, dar decenta pentru subcontractori (mai ales daca nu mai trebuie sa isi care un generator cu ei).
Personal nu vad la ce e nevoie de 264 CP??? sa faci ce cu ei in oras? Un van clasic de oras are 110-140 CP max., cuplul la turatii joase. Pt. marfa cuplul e importat si din cate stiu electrica iti ofera cuplul maxim foarte rapid..

Personal mi s-ar parea logic ca toate, sau mare parte, dintre vehiculele serviciilor publice din orase si nu numai sa fie electrice – posta, transport in comun, maxi taxi, taxi, parcuri auto institutii, diverse servicii de livrari etc. Acolo sunt marii poluatori! Statul are capacitatea de a achizitiona volumele care sa dea o siguranta producatorilor sa investeasca in capacitati si in R&D. Asa ar fi trebuit inceput. E mult mai inteligent decat sa dai din buzunarul tuturor prime de cate 10.000 Euro de care profita unii putini, care oricum si-ar fi permis, marea majoritate, masina respectiva. Contabiliceste vorbind asta este realitatea!

Reply

Lasa un comentariu