Acasa Eco Marșul mașinilor eco, start Sâmbătă, 29 August 2020, în București, la ora 10:00

Marșul mașinilor eco, start Sâmbătă, 29 August 2020, în București, la ora 10:00

de Adrian Mitrea

Automobile electrice și hibride Tesla, BMW, Renault, Volkswagen, Ford, Suzuki, Nissan și Opel participă Sâmbătă, 29 August 2020, la a treia ediție a „marșului mașinilor eco”. Evenimentul va avea loc în parcarea Bibliotecii Naționale, de la ora 10:00, până la ora 13:00. De această dată, marșul este adaptat la măsurile de protecție și distanțare fizică, impuse de pandemia COVID-19.

Evenimentul se bucură de parteneriatul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, Ministerului Culturii și Bibliotecii Naționale a României. De asemenea, este susținut de ACAROM și Asociația pentru Electromobilitate.

Marșul Mașinilor Eco, aflat la a treia ediție, a devenit deja un eveniment de tradiție în industria eco-mobilității, poate cel mai important instrument de promovare a mijloacelor de transport nepoluante. Chiar dacă, în această perioadă, industria auto din întreaga lume are de suferit din cauza pandemiei globale, transportul alternativ traversează, cel puțin în România, cea mai bună perioadă a sa. Pentru prima dată în istoria Programului Rabla Plus, întregul buget destinat persoanelor fizice, pentru achiziția mașinilor electrice, a fost epuizat. Asta arată că apetitul românilor către mașini moderne și cu emisii scăzute, sau chiar zero, este în creștere. Trebuie să continuăm pe acest drum și să stimulăm achiziția de mașini ecologice, dacă ne dorim cu adevărat să respirăm aer curat în marile orașe. Și pentru asta, am decis să suplimentăm bugetul programului Rabla Plus, pentru a îi sprijini pe toți românii care își doresc un vehicul prietenos cu mediul. Sunt convins că Marșul Mașinilor Eco va fi un catalizator important pentru succesul acestui program”, a declarat Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Costel Alexe, într-un comunicat de presă.

Evenimentul este un prilej pentru oficiali să prezinte programele pe care le au în derulare în privința trecerii la un transport eco, pentru un mediu curat, dar și programele viitoare. Companiilor li se oferă posibilitatea să-și prezinte cele mai recente ultimele modele de mașini electrice, hibrid, GNC, precum și ofertele definanțare pentru mașinile electrice și hibrid ale brandului pe care îl reprezintă.

La marș vor participa Secretarul de Stat pentru Schimbări Climatice Iulian Stana, de la Ministerul Mediului, Apelor și Padurilor; Președintele Administrației Fondului de Mediu, Andreea Szabo; Directorul General al Poștei Române, Horia Grigorescu, iar din partea ACAROM, Cristian Nevzoreanu; precum și Carmen Mihaiu, Managerul Bibliotecii Naționale a României.

Dorim să creștem gradul de conștientizarea la nivelul populației a beneficiilor transportului curat, a avantajelor mașinilor cu emisii zero carbon, așa-numitele maşini eco–friendly, care să ajute la reducerea poluării din orașe”, a declarat Camelia Spătaru, fondatorul evenimentelor jumptosmart.ro.

Relația dintre Public Affairs Solutions și industria producătoare de mașini este una specială având în vedere implicarea noastră în proiectul de succes de privatizare a Automobile Craiova, în anul 2007. Așadar, am dat curs cu entuziasm inițiativei jumptosmart.ro contribuind la organizarea ediției de anul acesta a ”Marșului Mașinilor Eco”, a declarat Codrin Scutaru, director general, Public Affairs Solutions.

Partenerii și sponsorii celei de-a treia ediții a marșului sunt: Grupul Renault România, DriveTesla.ro, Ford, Suzuki, Enel X, Opel, Nissan, SmartRent, ACAROM, 5toGO, Asociația pentru Electromobilitate.

Parteneri media sunt AutoBild, 0-100.ro, bugetul.ro.

La marș sunt invitate personalități din viața publică, din sport, actori, jurnalisti, bloggeri. Printre invitați se numară alpinistul Alex Găvan, cel care a escaladat șapte vârfuri de peste 8.000 de metri din Himalaya, fără oxigen suplimentar și fără porteri de altitudine, kickboxerul Benny Adegbuyi, pilotul de raliu Bogdan Talașman și alti invitați surpriză.

Agenda

  • 10:00– 10:30 Sosire invitați/ vizite stand-uri masini. Locul: parcarea Bibliotecii Nationale
  • 10.30 – 11:15 Discursuri susținute de oficiali
  • 11:15 – 12.15 Marș – traseu recomandat: Biblioteca Națională – Piața Alba Iulia – Bulevardul Unirii – Piața Unirii – Piata Universitatii- Piața Constituției și retur –
  • 13:00 Sosire la Biblioteca Națională, interviuri presă.

Evenimentul va fi transmis live pe Facebook, AICI.


5 comentarii

George 30 august 2020 - 14:06

La noi in tara, masinile electrice au o amprenta (medie) de carbon de 86g CO2/Km data de originea electricitatii.
La cei 86g CO2/Km se adauga 22g CO2/Km, cat reprezinta in medie amprenta de carbon a unei baterii cu litiu de 54KWh care dureaza 200 000 Km (best case scenario). Deci electricele, la noi in tara, daca sunt alimentate de la retea si nu din propriile surse de electricitate verde, au o amprenta de carbon in jurul valorii de 108g CO2/Km.
O Dacia Logan, care costa pe sfert si nici nu beneficiaza de subventii are o amprenta medie de 117g CO2/Km.

Reply
Marius Pop 31 august 2020 - 17:04

George, cateva precizari + rugamintea de a pune un link cu srusa pentru cifrele tale.
1. Durata de viata a unui pack de baterii este variabila. In cazul Tesla, bateriile se degradeaza cu aproximativ 10% dupa 250.000 Km parcursi si cu 15% dupa 350.000 Km parcursi (Model S & X). Pentru Model 3, bateriile au o compozitie noua, cu o degradare mai lenta. Orientativ, dupa 20% degradare se zice ca bateriile ar trebui schimbate. Deci acea cifra de 200.000 Km nu e best case scenario, e worst case scenario.
2. Media de 22g CO2/Km este pentru un pack de baterii care „tine” 200.000 km. Dar, cum spuneam mai sus, ala e worst case scenario. Extrapoland, si luand ca buna cifra ta, ajungem undeva la 11g CO2/Km.
3. Ca sa fim corecti, ar trebui sa socotim si cat CO2 se elimina pentru extractia/transportul/rafinarea combustibilului care intra in rezervorul unui Logan. Altfel, riscul e sa comparam merele cu perele.

Reply
Claudiu 14 septembrie 2020 - 08:37

@George, in cazul meu amprenta de carbon e aproape zero (incarc de la fotovoltaice – zic apropape zero ca la drum lung mai incarc la fast charge).
2. Eu pot sa dorm cu masina pornita in camera. Rog acelasi lucru sa il incerci si tu…poate sesizezi diferenta.

Reply
bbm 14 septembrie 2020 - 13:41

Claudiu, oricine poate sa doarma cu masina in camera, asta inseamna ca masina nu se misca, deci motorul e oprit 🙂 Asta e valabil atat la cele cu motor electric, cat si la cele cu motor termic. Banuiesc ca te referi la gazele de esapament care ies de la un motor termic, dar sunt (extrem de) rare cazurile in care ai nevoie sa tii motorul pornit cu masina pe loc intr-o incinta inchisa.
Sunt perfect de acord cu eliminarea (pe cat posibil) a noxelor din orase, dar hai sa nu inventam exemple trase de par (dormit cu masina in camera), ca ajungem in aceeasi situatie ca cei care spun ca nu-si cumpara masina electrica decat daca are autonomie de 1200 km si se incarca in 5 minute.
Partea cu amprenta de carbon este, din punctul meu de vedere, doar o chestie de imagine cu care se lauda lumea, ca sa aiba un sentiment ca „fac ceva”. Orice lucru produs in lumea asta va a vea „amprenta de carbon”, daca vrem ca lumea sa functioneze si sa mai si evolueze (preferabil), inevitabil o sa producem dioxid de carbon, nu are niciun rost sa ne prefacem ca nu exista. Da, trebuie sa eficientizam procesele ca sa nu consumam aiurea, dar hai sa nu ne amagim ca vom putea ajunge la 0 vreodata. Eu zic ca mai bine vedem ce putem face sa „reparam” cat mai mult din ce „stricam” pentru producerea de bunuri (plantat paduri, produs cat mai multa energie regenerabila etc.). Din pacate, nu suntem plante sa functionam doar cu apa si lumina solara, mai avem nevoie si de alte chestii, care automat implica sa emitem diverse noxe in atmosfera.

Reply
Claudiu 3 octombrie 2020 - 20:58

@BBM Am stat la un service in spatele unui diesel pornit. Dupa 3 min aveam senzatia ca ma strage cineva de gat. Inmulteste cu sute de mii sau milioane. Eu nu vreau sa respir asta.
Comparatia cu masina pornita in camera e pentru aia care cred ca nu e mare scofala cu noxelesi o dau cotita cu amprenta de carbon.

Reply

Lasa un comentariu