Acasa Camioane #TruckLife ep.4: Constructori de autostradă

#TruckLife ep.4: Constructori de autostradă

de Adrian Mitrea


Ieșirea spre Ungaria pe autostradă poartă semnătura unei firme românești: Selina Grup. Este una dintre cele mai importante companii de constucții românești și este responsabilă de finalizarea tronsonului 3 din Autostrada Transilvania (A3). Despre această lucrare de referință și despre camioane am vorbit cu Dan Ovidiu Coloji, director Logistică și Transport în cadrul Selina Grup, în episodul 4 din serialul #TruckLife.


Transcript video #TruckLife ep.4: Constructori de autostradă

Dan Ovidiu Coloji

Director Logistică și Transport Selina Grup

Mă numesc Dan Ovidiu Coloji, sunt Director de Logistică și Transport în cadrul grupului de firme Selina.

Emblematică este lucrarea autostrăzii, este sectorul 3 din cadrul Autostrăzii Transilvania. Punctul de început ar fi satul Biharia, practic de la DN 19, Oradea-Satu Mare, până în granița cu Ungaria.

Am fost nevoiți, dar, totodată, am și vrut să organizăm lucrul cu camioanele în două schimburi. Asta presupune un nivel de stres mărit pe ce se cheamă mașină, unde Ford-ul nu ne-a dezamăgit deloc.

Ne-am îndeplinit termenul asumat, calitatea nu poate fi pusă la îndoială, este la toate standardele care trebuiau îndeplinite, poate chiar am depășit.

S-a pus mult suflet, sigur… un sentiment de lucru împlinit, bine făcut și foarte util. Așteptam sectorul ăsta… nu numai noi, ca locuitori ai zonei… ca orice român, așteptam o ieșire către Europa pe autostradă. Nu este un sector foarte lung, dar îi gata!

Care este sentimentul cu care rămâneți după construirea segmentului de autostradă?

Personal e o mândrie că fac parte din această echipă, care are ocazia să arate ce poate face grupul de firme Selina. Un sentiment de împlinire, un sentiment de mândrie, și, la terminarea lucrării, cu siguranță de satisfacție deplină.

Eu cred că voi fi, pot zice, fericit să văd oameni care vor umbla și să zică: „Uite, și românii pot construi autostrăzi!”.

Cum a început relația cu CEFIN și Ford Trucks?

Contactul inițial a fost făcut de către domnul Rus, patronul grupului de firme, și în urma discuțiilor de anul trecut (2019 – n.r.) s-au concretizat aceste discuții în achiziția primului lot, în luna Iunie 2019, a zece bucăți de camioane Ford, respectiv opt basculante și două betoniere – mixere pentru transport beton.

Mulțumiți fiind de prima impresie făcută de aceste camioane, s-a hotărât achiziția a încă unui lot, de 12 bucăți. În momentul de față avem 20 de basculante 8×4 și două mixere de transport beton.

Care sunt plusurile și minusurile camioanelor Ford exploatate de Selina Grup?

Pe partea de camioane, unde putem compara Ford-urile cu ce avem noi în dotare, vorbim de SCANIA și VOLVO, drept, o generație mai veche, 2006-2008. Aș începe cu părțile bune la Ford. Este un camion… pot folosi termenul „corect”, încadrat în gama lui, față de concurenți, unde prețul îl poziționează bine, răspunde la tot ce i s-a cerut acestui camion, din punctul nostru de vedere și s-a achitat cu brio. Nu am avut dezamăgiri majore la ce se cheamă performanțe. Aici vorbim de consum, capacitate de transport, ergonomie, comoditate de a fi condus. Fiabilitate… doar la nivel de un an vă pot vorbi pentru că nu am experiență mai mare în ce se cheamă Ford.

Ce poate fi de reproșat… îi greu să spun, că nu neapărat ne-am lovit de probleme să nu le putem rezolva prin colaborarea cu vânzătorul. Serviciile post-vânzare… noi suntem mulțumiți de ele. Vânzătorul, CEFIN, a găsit în ATP Exodus un colaborator pe partea de service-garanții, chiar în Oradea, sunt receptivi, foarte prompți.

Au fost unele probleme care s-au rezolvat cu multă promptitudine și profesionalism din partea vânzătorului. Am înțeles că a fost o versiune de program în unitatea de gestiune a motorului nu știu dacă chiar adaptată la modelul ăsta… Cert este că au fost unele probleme cu cantitatea de aer măsurată, debitată în motor de unde au fost niște urmări mai neplăcute la partea de răcitor de gaze, se îmbâcseau niște galerii. Foarte prompți, au trimis un specialist, și pentru ei a fost o provocare, inițial neștiind care-i problema. Nu știu exact cum s-a ajuns, poate o fost o scăpare a constructorului sau… nu cunosc motivul, dar, repet, s-au rezvolvat problemele, ele în momentul de față au o versiune corectă de program de gestiune a motorului și nu mai apar problemele acelea.

Poate unele lucruri – mă refer aici la apărătorile de noroi sau la suportul de număr – se puteau face mai robuste, dar trebuie să acceptăm că au un anumit preț care undeva trebuie să se regăsească, respectiv prin ceva lucruri mai puțin, să zic așa… scumpe.

Despre Ford, mi-aș dori să ne întâlnim peste câțiva ani să vă pot spune o părere privind fiabilitatea. Noi am ajuns să exploatăm parcul de SCANIA și VOLVO 12, 13, chiar 15 ani. Ne-am structurat în niște tabele niște situații toate informațiile privind cheltuielile și performanța. Și pentru Ford o facem, dar nu avem decât un an. Mi-aș dori să ne întâlnim peste câțiva ani să vă pot spune o concluzie bazată pe date, pe informații, pe statistici și cu siguranță imaginea ar fi mai… completă. În momentul de față totu-i bine, mașinile-s încă noi, în perioada de garanție, nu ne creează probleme și ne folosim de ele foarte bine.

Ce vă doriți, ca cetățean, de la români și România?

Nici nu știu dacă sunt chiar în măsură să răspund, nu știu… Poate nu fac o analiză corectă… dar… poate ne lipsește un pic de seriozitate….

Mi-aș dori să pună un accent mai mare conducătorii noștri pe ce se cheamă investiții. Din punctul meu de vedere, ca cetățean, consider că a investi înseamnă, poate, la început, efort, mă gândesc la bani, la împrumuturi, dar cu siguranță bunăstare în timp! Investițiile în construcții sunt cele mai durabile, cele mai necesare. Zis foarte simplu, rotesc banii. Toată lumea ar avea de câștigat din asta. Un muncitor bine plătit își permite să cheltuie, cheltuiala înseamnă un plus de producție pentru fiecare, de la producătorul de legume până la fabricantul de mașini, și din rotirea asta a banilor numai țara are de câștigat: taxele-s plătite la zi, aia înseamnă fonduri pentru noi investiții, în direcția asta de spirală mi-aș dori să ne îndreptăm.


Producția acestui material a fost realizată cu sprijinul CEFIN Trucks, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).

Filmat și montat de Marius Stoianov.


Lasa un comentariu