Acasa Anvelope Anvelopele de iarnă pentru majoritatea țărilor europene sunt mai greu de făcut decât cele nordice, spune Nokian

Anvelopele de iarnă pentru majoritatea țărilor europene sunt mai greu de făcut decât cele nordice, spune Nokian

de Adrian Mitrea

Anvelopele de iarnă proiectate pentru majoritatea țărilor din Europa sunt mai greu de realizat decât „anvelopele nordice”, create pentru țările care au parte de zăpadă și temperaturi negative jumătate de an sau chiar mai mult, spune Nokian. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că o anvelopă de iarnă pentru iernile moderate din Europa trebuie să răspundă unor cerințe de aderență mai variate – de la drumuri uscate și temperaturi negative, la drumuri umede aflate la limita înghețului, zloată, zăpadă și gheață.

Pe de altă parte, anvelopele de iarnă nordice sunt mai ușor de realizat fiindcă în țări precum Finlanda, Suedia sau Norvegia, iarna este mai constantă, ceea ce înseamnă că drumurile sunt acoperite mereu cu zăpadă, iar temperaturile se mențin negative mai multe luni.

Aceste diferențe de specific ale diverselor piețe europene îi determină pe cei de la Nokian să renunțe la profilul asimetric și la anvelopa de iarnă Nokian WR A4 pentru a trece la profil simetric și un nou model de anvelopă: Nokian Snowproof P. Practic, începând cu iarna 2020-2021, Nokian WR A4 (asimetric) este înlocuit de Nokian Snowproof P (simetric), au declarat oficialii Nokian, într-o conferință organizată în Finlanda, la Ivalo (unde se află și centrul lor de testare principal).

Mișcarea coincide cu planurile companiei de a se extinde mai mult în Europa.

„Cu cât mergem mai spre Sud și mai spre Vest, cu atât suntem mai necunoscuți. Noi suntem recunoscuți în principal în piețele din Nord și Est – inclusiv Rusia”, a declarat unul dintre oficialii Nokian.

Până la final de 2020 compania finlandeză Nokian va avea operațional un centru de testare în Spania, pentru anvelope de vară, și vrea să devină mult mai activă în segmentul anvelopelor pentru vreme bună, incluzând aici atât anvelopele de vară, cât și cele all-season.

Germania este cea mai importantă piață europeană când vine vorba de anvelope. Mărimea și importanța este dată atât de parcul auto uriaș, cât și faptul că orice mașină are două rânduri de anvelope: de vară și de iarnă. În mod tradițional, Germania este țara europeană care contorizează cele mai mari vânzări anuale de mașini noi. Implicit, are și cel mai mare parc auto din Europa.

„Germania este cea mai importantă piață. Dacă reușești să câștigi acolo, câștigi peste tot”, a declarat unul dintre oficialii Nokian, la conferința de presă organizată pentru lansarea anvelopei Nokian Snowproof P.

Câteva dintre schimbările de direcție strategice pe care Nokian le ia pentru a rivaliza mai mult cu liderii europeni Michelin și Continental sunt:

  • Migrarea spre profiluri simetrice pentru anvelope, care oferă un comportament mai previzibil, neutru, pentru majoritatea situațiilor de condus.
  • Inaugurarea unui centru de testare pentru anvelope de vară, all-season și de iarnă în Spania, în localitatea Santa Cruz de la Zarza. Aici se vor testa în principal anvelope de vară cu indice de viteză mare.
  • Inaugurarea unei noi fabrici în Dayton, Tennessee (SUA), aceasta fiind a treia uzină Nokian, după cea din Nokia (Finlanda) și Vsevolozhsk (Rusia).
  • Concentrarea pe dimensiunea de 17 inch, care a devenit foarte populară în ultimii ani. Practic roțile de 17 inch sunt pentru deceniul 2020-2030 ce reprezentau roțile de 15 inch pentru anii 2000-2010.
  • Extinderea tehnologiei de indicare a adâncimii profilului, scrisă în cifre, pe mijlocul anvelopei, pentru ca orice utilizator să știe câți milimetri de profil mai are disponibil. Pe măsură ce anvelopa se uzează, dispar cifrele, de la mare la mic.

Citește și…


10 comentarii

dragos 8 mai 2020 - 11:03

Am avut un set de WR G2 acum 10 ani, facute in Finlanda. Excelente, fabuloase, fratele meu inca le are pe masina de serviciu. Dupa 4 ani am luat g3 cred, facute in Rusia. Ghici ce?! Mergeam sanie pe asfaltul ud, am facut si un accident pe faza asta, desi recunosc, 80% din vina era a mea. In rest, pe gheata/zapada erau foarte OK.
Acum am g4, care sunt cred tot in Rusia, ca pe ele nu scrie si au acelasi pacat. Ma tem ca nu mai revin, dupa 2 sanse ratate.

Reply
Adrian Mitrea 8 mai 2020 - 11:13

Salut! Țara de proveniență nu prea contează (sau nu ar trebui să conteze), atâta timp cât sunt respectate standardele unitare ale producătorului (la fel în toată lumea).

Reply
Tataie 10 mai 2020 - 15:54

Pai da, stim cu totii ca tara de fabricatie nu AR trebui sa conteze. Hai sa ma exprim politicos, cumpar 10 randuri de anvelope Nokian made in Finlanda, la pret de anvelope made in Russia, la care in plus achit contravaloarea shippingului din Finlanda. Ok?

Reply
Ovicti 12 mai 2020 - 09:40

Dupa parerea mea in cele mai multe zone din Romania (campie si deal), cea mai buna combinatie este de a avea un set de jenti cu pneuri de vara si un set de jenti cu pneuri all-season care ar fi mai potrivite pentru iernile blande de la noi. La fel este si in Europa cu exceptia zonei nordice si a zonelor muntoase.
Acum inca am mai am doua seturi de iarna:
– NOKIAN WR D3 pe prima masina – excelente !! –
– KLEBER KRISALP HP2 pe a doua – mai slabute !? – vor fi schimbate la un moment dat probabil cu Nokian Weatherproof (all season).
Oricum Nokian este marca mea preferata pentru pneuri avand si un excelent raport calitate-pret.

Reply
Adrian Mitrea 12 mai 2020 - 14:46

Din moment ce ai un set de roți de vară și un set de altceva, acel altceva nu poate fi decât de iarnă, pentru că e mult mai sigur decât un set all-season.
Ideea de all-season fix asta e, să ai un singur set de roți. Poate merge pentru Sudul Italiei, sau Sudul Spaniei, dar nu în țări precum România. Nu recomand nici dușmanilor anvelope all-season. Iarna, când ai nevoie de frâne, ai da orice să ai și mai multă aderență, nu mai puțină.

Reply
George 12 mai 2020 - 21:44

Salut! Te contrazic…ai auzit de anvelopele all season Michelin Crossclimate? Sunt perfecte pentru clima din Romania. Le-am avut pe o Kia Ceed SW….nici vorba de lipsa aderenta…mai studiaza te rog toate variantele de pe piata …asa pot spune si eu ca sunt foarte multe anvelope de iarna praf, sub cele all season…si care echipeaza foarte multe masini de la noi….asa ca… nu arunca cu noroi in all season…pana nu cunosti foarte bine piata…

Reply
Adrian Mitrea 12 mai 2020 - 22:16

Salut, e normal să mă contrazici, de aceea avem formular de comentarii.
Ce pot să-ți spun este că am condus anvelope de iarnă extreme (nordice, care se vând doar în acele țări), inclusiv anvelope nordice cu ținte (interzise în România). Pe gheață mereu mi-aș fi dorit și mai multă capacitate de frânare, inclusiv de la anvelopele cu ținte metalice.
Iar în iernile din România, dacă chiar conduci iarna (adică măcar câteva mii de kilometri pe iarnă) și nu folosești mașina doar pentru cumpărături în oraș, atunci anvelopa de sezon, de iarnă, este foarte importantă.
Totodată, dacă ai două rânduri de anvelope, cum spunea cineva aici, este chiar stupid să ai vară (un set) și all-season (un set).
Nu contest că Michelin Cross-Climate sunt bune. Dar am o problemă când sunt puse la egalitate cu anvelope de iarnă dedicate. Nu se apropie ca performanțe (în aceeași clasă de preț).

Reply
Ovicti 18 mai 2020 - 02:04

Adrian, gresesti!
Iarna din Romania nu mai este demult anotimpul feeric si plin de zapada, gen carte postala. E mai curand o combinatie de zile ploioase, cu multa mazga noroioasa si unele zile complet uscate, cu temperaturi mult peste 0 grade.
Iarna asta, in Timisoara, eu am vazut zapada fix intr-o dimineata, avea cam 3 cm si la 11:00 era dusa toata. Am fost si la munte de cateva ori iar drumurile erau preponderent uscate.
Pentru cultura ta generala si informarea corecta a tuturor, recomand vizionarea urmatorelor teste comparative:
https://www.youtube.com/watch?v=bKtnczk8Mxk
https://www.youtube.com/watch?v=lplaTRkPjTg
Dusmani ar cam trebui sa se fereasca de recomandarile tale. 🙂
Asa ca eu raman ferm la parerea mea ca Nokian Weatherproof va fi mai potrivita pentru nevoile mele,
@George: Mersi pentru confirmare!

Reply
Adrian Mitrea 18 mai 2020 - 14:12

Ovicti, noi vorbim aceeași limbă, dar nu ne înțelegem la anotimpuri.
Pe scurt, în accepțiunea mea iarnă = zăpadă, polei, zloată, temperaturi negative. Pentru aceste condiții o anvelopă all season este insuficientă și periculoasă.
Dacă în accepțiunea ta iarnă = ploaie, mâzgă și temperaturi pozitive, atunci e foarte bună o anvelopă all season.

Problemele apar când unii recomandă all season pentru „iarna lor”, care arată ca iarna ta, acelor oameni care caută o anvelopă pentru „iarna lor”, care arată ca iarna descrisă de mine.
Oricum, să ai anvelopă de vară pentru vară și all-season pentru iarnă, e o prostie.

Reply
Ovicti 19 mai 2020 - 11:00

Adrian, ma bucur ca pana la urma am inteles fiecare dintre noi unde bate celalalt.:-)
Despre anvelopele de vara: ele exista oricum (asa vin echipate toate masinile, iar eu nu sunt genul care vinde chestii second pe OLX), sunt mai performante, confortabile, silentioase si mai economice.
Apoi mie chiar imi face place sa variez jentile de 2 ori pe an. Necesita doar 20 de minute de miscare, iar cu aceasta ocazie verific si starea franelor, bucsaraia si mai rotesc rotile pentru uzura egala.

Lasa un comentariu