Acasa Anvelope Anvelopele de iarnă pentru majoritatea țărilor europene sunt mai greu de făcut decât cele nordice, spune Nokian

Anvelopele de iarnă pentru majoritatea țărilor europene sunt mai greu de făcut decât cele nordice, spune Nokian

de Adrian Mitrea

Anvelopele de iarnă proiectate pentru majoritatea țărilor din Europa sunt mai greu de realizat decât „anvelopele nordice”, create pentru țările care au parte de zăpadă și temperaturi negative jumătate de an sau chiar mai mult, spune Nokian. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că o anvelopă de iarnă pentru iernile moderate din Europa trebuie să răspundă unor cerințe de aderență mai variate – de la drumuri uscate și temperaturi negative, la drumuri umede aflate la limita înghețului, zloată, zăpadă și gheață.

Pe de altă parte, anvelopele de iarnă nordice sunt mai ușor de realizat fiindcă în țări precum Finlanda, Suedia sau Norvegia, iarna este mai constantă, ceea ce înseamnă că drumurile sunt acoperite mereu cu zăpadă, iar temperaturile se mențin negative mai multe luni.

Aceste diferențe de specific ale diverselor piețe europene îi determină pe cei de la Nokian să renunțe la profilul asimetric și la anvelopa de iarnă Nokian WR A4 pentru a trece la profil simetric și un nou model de anvelopă: Nokian Snowproof P. Practic, începând cu iarna 2020-2021, Nokian WR A4 (asimetric) este înlocuit de Nokian Snowproof P (simetric), au declarat oficialii Nokian, într-o conferință organizată în Finlanda, la Ivalo (unde se află și centrul lor de testare principal).

Mișcarea coincide cu planurile companiei de a se extinde mai mult în Europa.

„Cu cât mergem mai spre Sud și mai spre Vest, cu atât suntem mai necunoscuți. Noi suntem recunoscuți în principal în piețele din Nord și Est – inclusiv Rusia”, a declarat unul dintre oficialii Nokian.

Până la final de 2020 compania finlandeză Nokian va avea operațional un centru de testare în Spania, pentru anvelope de vară, și vrea să devină mult mai activă în segmentul anvelopelor pentru vreme bună, incluzând aici atât anvelopele de vară, cât și cele all-season.

Germania este cea mai importantă piață europeană când vine vorba de anvelope. Mărimea și importanța este dată atât de parcul auto uriaș, cât și faptul că orice mașină are două rânduri de anvelope: de vară și de iarnă. În mod tradițional, Germania este țara europeană care contorizează cele mai mari vânzări anuale de mașini noi. Implicit, are și cel mai mare parc auto din Europa.

„Germania este cea mai importantă piață. Dacă reușești să câștigi acolo, câștigi peste tot”, a declarat unul dintre oficialii Nokian, la conferința de presă organizată pentru lansarea anvelopei Nokian Snowproof P.

Câteva dintre schimbările de direcție strategice pe care Nokian le ia pentru a rivaliza mai mult cu liderii europeni Michelin și Continental sunt:

  • Migrarea spre profiluri simetrice pentru anvelope, care oferă un comportament mai previzibil, neutru, pentru majoritatea situațiilor de condus.
  • Inaugurarea unui centru de testare pentru anvelope de vară, all-season și de iarnă în Spania, în localitatea Santa Cruz de la Zarza. Aici se vor testa în principal anvelope de vară cu indice de viteză mare.
  • Inaugurarea unei noi fabrici în Dayton, Tennessee (SUA), aceasta fiind a treia uzină Nokian, după cea din Nokia (Finlanda) și Vsevolozhsk (Rusia).
  • Concentrarea pe dimensiunea de 17 inch, care a devenit foarte populară în ultimii ani. Practic roțile de 17 inch sunt pentru deceniul 2020-2030 ce reprezentau roțile de 15 inch pentru anii 2000-2010.
  • Extinderea tehnologiei de indicare a adâncimii profilului, scrisă în cifre, pe mijlocul anvelopei, pentru ca orice utilizator să știe câți milimetri de profil mai are disponibil. Pe măsură ce anvelopa se uzează, dispar cifrele, de la mare la mic.

Citește și…


10
Lasa un comentariu

avatar
3 Comment threads
7 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
OvictiAdrian MitreaGeorgeTataiedragos Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
dragos
Cititor
dragos

Am avut un set de WR G2 acum 10 ani, facute in Finlanda. Excelente, fabuloase, fratele meu inca le are pe masina de serviciu. Dupa 4 ani am luat g3 cred, facute in Rusia. Ghici ce?! Mergeam sanie pe asfaltul ud, am facut si un accident pe faza asta, desi recunosc, 80% din vina era a mea. In rest, pe gheata/zapada erau foarte OK.
Acum am g4, care sunt cred tot in Rusia, ca pe ele nu scrie si au acelasi pacat. Ma tem ca nu mai revin, dupa 2 sanse ratate.

Tataie
Cititor
Tataie

Pai da, stim cu totii ca tara de fabricatie nu AR trebui sa conteze. Hai sa ma exprim politicos, cumpar 10 randuri de anvelope Nokian made in Finlanda, la pret de anvelope made in Russia, la care in plus achit contravaloarea shippingului din Finlanda. Ok?

Ovicti
Cititor
Ovicti

Dupa parerea mea in cele mai multe zone din Romania (campie si deal), cea mai buna combinatie este de a avea un set de jenti cu pneuri de vara si un set de jenti cu pneuri all-season care ar fi mai potrivite pentru iernile blande de la noi. La fel este si in Europa cu exceptia zonei nordice si a zonelor muntoase. Acum inca am mai am doua seturi de iarna: – NOKIAN WR D3 pe prima masina – excelente !! – – KLEBER KRISALP HP2 pe a doua – mai slabute !? – vor fi schimbate la un moment… Citeste mai mult »