Acasa Volkswagen Volkswagen T-Roc Cabriolet încearcă rețeta SUV-ului decapotabil pe care Range Rover și Nissan au ratat-o

Volkswagen T-Roc Cabriolet încearcă rețeta SUV-ului decapotabil pe care Range Rover și Nissan au ratat-o

de Adrian Mitrea

Volkswagen revine în lumea automobilelor decapotabile cu modelul T-Roc Cabriolet, un SUV decapotabil, rețetă cu care Range Rover și Nissan au dat greș. Spre deosebire de aceste două mărci, Volkswagen spune că se bazează pe clienții de mașini decapotabile care au fost de-a lungul timpului alături de brandul german, istoria decapotabilelor Volkswagen fiind mai vastă. Desigur, și prețul mai mic. Am vorbit despre Volkswagen T-Roc Cabriolet cu Petar Danilovic, responsabil de marketing al gamei de mașini compacte Volkswagen, într-o teleconferință la care au participat jurnaliști auto din 23 de țări. Iată ce am aflat.

T-Roc Cabriolet este propus doar cu motoare pe benzină (1.0 TSI și 1.5 TSI) și doar cu tracțiune față (FWD). Nu există momentan planuri pentru variante diesel (TDI) sau cu tracțiune integrală (4MOTION) fiindcă mașina va fi folosită preponderent urban și în călătorii de weekend lejere, astfel că nu are nevoie nici de 4×4 și nici de motoare diesel. Piețele țintă principale sunt Germania, Marea Britanie și Franța. Desigur, mașina se vinde în mai multe piețe din Europa, inclusiv în România, unde pornește de la 24.700 Euro cu TVA (20.756 Euro fără TVA).

Sunt disponibile cutii de viteze manuale și automate (DSG).

Interesant este că ideea de SUV decapotabil a fost experimentată în ultimul deceniu de Nissan, cu Murano CrossCabriolet (lansat în 2010), dar și de Range Rover, cu Evoque Convertible. Ambele au ieșit rapid din producție, fiind niște rețete ratate, care n-au prins la public.

În trecut au mai existat SUV-uri decapotabile precum Suzuki Vitara, Jeep Wrangler sau Land Rover Defender, însă toate acestea erau/sunt mai degrabă vehicule de off-road veritabile, construite pe șasiu, nu pe baza unei caroserii autoportante (monococă) cum este T-Roc Cabriolet.

Întrebați de ce un SUV Volkswagen decapotabil ar avea o soartă diferită de rețetele propuse de Nissan sau Range Rover Evoque, oficialii mărcii germane au explicat că există o mare tradiție în spate în cazul Volkswagen, iar bazinul de clienți potențiali este mult mai mare. Ei n-au avansat ținte de vânzări sau vreun procent anume pe care care versiunea decapotabilă a lui T-Roc ar urma să o aibe în cadrul familiei de modele T-Roc. Modelul T-Roc Cabriolet ar putea fi singura mașină a unei familii, mulțumită spațiului său interior generos și versatilității.

Din 2017 și până în prezent s-au vândut circa 540.000 exemplare T-Roc în toată lumea, ceea ce indică o mașină de mare volum. Dar cât succes va avea versiunea decapotabilă, introdusă pe piață acum, rămâne de văzut. În mod tradițional, Volkswagen a vândut între 15.000 și 30.000 mașini decapotabile pe an, în anii în care a avut așa ceva în gamă.

Cert este că piața de desfacere principală este Europa pentru T-Roc Cabriolet. Deci fără SUA ori China – țări în care volumele sunt considerabile.

Volkswagen spune despre T-Roc Cabriolet că este un CUV, nu SUV. De la Cabriolet Utility Vehicle.

Acoperișul textil este dezvoltat de Volkswagen împreună cu Webasto și externalizat ca producție la furnizorul Webasto, uzina din Slovacia. Per total, T-Roc Cabriolet este mai greu cu 194 kg față de o versiune echivalentă cu caroserie în cinci uși. Doar acoperișul în sine și mecanismele sale reprezintă 120 kg din cele 194 kg, iar restul sunt elemente de rigidizare suplimentare pentru caroserie. Fiind decapotabil, are nevoie de o caroserie întărită în alte părți din moment ce lipsesc panouri structurale importante (plafon, montanți, etc…).

O altă diferență majoră ține de faptul că T-Roc Cabriolet are ampatament mai mare decât versiunile celelalte. Asta pentru a face loc elementelor de siguranță specifice mașinilor decapotabile (în caz de răsturnare sar niște bare de protecție din spatele scaunelor din spate) și pentru a crește spațiul pentru picioarele pasagerilor din spate.

Pentru a dezvolta acest derivat în familia T-Roc, Volkswagen a avut nevoie de circa doi ani. Producția se face în uzina din Osnabrück, Germania, alături de Porsche Cayman.

Prezentarea pentru presă a lui Volkswagen T-Roc Cabriolet trebuia să aibă loc în a doua parte a lunii Martie 2020, incluzând și sesiune de test drive, însă pandemia generată de COVID-19 a făcut ca planurile inițiale să fie revizuite.

Mașina va fi disponibilă pentru test drive la finalul lunii Mai 2020, la toți dealerii din Europa, implicit România.


Citește și…


Lasa un comentariu