Programul Rabla Plus, destinat achiziției de mașini electrice, a demarat oficial Miercuri, 25 Martie. Ecobonusul are tot o valoare de aproape 10.000 Euro, ca în anii trecuți (de fapt 45.000 Lei, respectiv 9.270 Euro la actualul curs Leu/Euro). Rabla Plus 2020 permite și achiziția de motociclete electrice. Mașinile plug-in hybrid pot beneficia de un ecobonus de 4.500 Euro, iar motocicletele electrice cu peste 700 Euro. La fel ca și anii trecuți, cuantumul ecobonusului nu poate depăși jumătatea valorii autovehiculului achiziționat.
Rabla Plus 2020 a demarat oficial Miercuri, 25 Martie, la ora 13:00.
„Programul de anul acesta păstrează, pentru al cincilea an consecutiv, cea mai mare primă pentru achiziția mașinilor full electric din Europa: circa 10.000 Euro. În ceea ce privește achizițiile mașinilor hibrid plug-in, aceastea sunt susținute prin program cu circa 4.500 Euro, iar motocicletele full electric cu peste 700 Euro, dar nu mai mult de 50% din costul autovehiculelor”, se arată într-un comunicat al Ministerului Mediului.
Ecobonusul pentru mașini electrice de circa 10.000 Euro s-a acordat în anii 2020, 2019, 2018 și 2017. În anul 2016 a fost circa 5.000 Euro. În fiecare dintre anii în care a fost activ programul Rabla Plus, cuantumul ecobonusului a fost cel mai mare din Europa. Programul Rabla Plus 2020 poate fi cumulat cu programul Rabla Clasic 2020.
„Astfel, în condițiile accesării concomitente a celor două programe, sumele decontate prin AFM din costul total al mașinii vor fi de: circa 11.300 Euro pentru mașinile full electric, 5.800 Euro pentru mașinile hibrid plug-in și 1.400 Euro pentru motocicletele full electric, dar nu mai mult de 50% din costul autovehiculului”, menționează Ministerul Mediului.
Bugetul total pentru Rabla Plus 2020 este 140 milioane Lei (circa 28,86 milioane Euro), cu 45% mai mult decât în 2019. Asta înseamnă că pot fi astfel finanțate 3.111 mașini electrice sau 6.414 mașini hibride plug-in. Desigur, va fi un mix de mașini 100% electrice și hibride plug-in, în funcție de preferințele clienților.
„Cred că viitorul transportului este full electric, iar acest tip de transport va fi și o garanție a aerului bun în orașe. Am venit și cu o premieră anul acesta: finanțarea achizițiilor de motociclete full electric. Există calcule care arată că dacă 10% din șoferi și-ar înlocui mașina cu o motocicletă full electric, poluarea din trafic ar scădea substanțial, iar timpul de staționare în trafic s-ar reduce cu până la 40%. Nu în ultimul rând, e important să vorbim și despre o altă noutate: am impus prin ghidul definanțare condiția ca cei care își cumpără o astfel de mașină să nu o poată înstrăina cel puțin un an. România acordă cea mai mare primă pentru autovehicule electrice din Europa și este normal să ne asigurăm că aceste mașini rămân în traficul din țară”, a declarat Costel Alexe, ministrul mediului, apelor și pădurilor, într-un comunicat de presă.