Acasa Industrie COVID-19 în lumea auto. Cum afecteaza noul coronavirus Dacia și Ford

COVID-19 în lumea auto. Cum afecteaza noul coronavirus Dacia și Ford

de Adrian Mitrea

Pandemia generată de coronavirusul COVID-19, cunoscut și ca SARS-Cov-2, afectează companiile din domeniul auto prin închideri temporare de fabrici, perturbarea fluxurilor de producție și, în final, onorarea cu întârziere a unor comenzi către clienții finali. Iată cum reacționează producătorii auto prezenți în România – Dacia și Ford – în fața epidemiei. De asemenea, acest articol centralizează, o dată pe zi (seara, dacă apar informații noi), toate datele relevante despre ce se întâmplă cu COVID-19 în lumea auto.


Vineri, 3 Aprilie 2020

Ford

Suspendarea temporară a producției fabricilor Ford la nivel european se prelungește până cel puțin pe data de 4 Mai 2020, uzina din România urmând același calendar.

„Decizia de suspendare temporară continuă să se aplice pentru majoritatea unităților de producție vehicule și motoare ale Ford la nivel european. Anunțul vine după ce, pe data de 17 Martie, Ford a decis suspendarea producției timp de câteva săptămâni, în funcție de evoluția pandemiei, de restricțiile naționale, de constrângerile furnizorilor și de capacitatea rețelei noastre de distribuitori de a opera. Ford și angajații săi continuă să se implice în numeroase acțiuni de sprijinire a comunităților din Europa, contribuind la reducerea răspândirii COVID-19”, se arată într-un comunicat al companiei auto americane.

Planul de „revenire la muncă” al companiei va cuprinde măsuri adecvate privind distanțarea socială și alte protocoale de sănătate și de securitate necesare pentru a proteja forța de muncă. Vor continua acțiunile implementate pentru angajații care sprijină producția, precum și pentru cei care îndeplinesc în continuare roluri importante în afara ariei de producție, care lucrează de acasă, notează Ford.

Joi, 2 Aprilie 2020

Dacia

Suspendarea activității uzinei Dacia Mioveni a fost prelungită pe perioadă nedeterminată.

„În contextul propagării virusului COVID-19 la nivel global și al evoluției crizei sanitare, Groupe Renault România, în acord cu partenerii sociali, prelungește perioada de întrerupere a activității de producție de la uzinele din Mioveni. În vederea reluării acesteia, compania acționează pentru a aplica măsuri corespunzătoare, care să asigure angajaților protecție în desfășurarea activității. Angajații și partenerii de business vor fi informați despre activitățile Groupe Renault România și redemararea producției”, se arată într-un comunicat de presă transmis Joi, 2 Aprilie 2020.

Miercuri, 25 Martie 2020

Continental România

Situația din unitățile de producție Continental diferă de la caz la caz. În timp ce unele fabrici își continuă încă activitatea, respectând cele mai înalte standarde de siguranță, alte fabrici anunță suspendarea temporară a activitații. O privire de ansamblu:

  • Fabrica producătoare de anvelope din Timișoara va avea activitatea suspendată temporar în perioada 25 Martie – 7 Aprilie 2020.
  • Fabrica producătoare de curele de transmisie și conducte de aer condiționat din aluminiu din Timișoara va avea activitatea suspendată temporar în perioada 30 Martie – 10 Aprilie.
  • Fabricile producătoare de furtunuri din Nădab și Carei vor avea activitatea suspendată în perioada 30 Martie – 3 Aprilie și 6 – 10 Aprilie.
  • Fabricile de componente electronice din Timișoara și Sibiu nu au anunțat până în acest moment suspendarea temporară a activității.

Pentru angajați, acest lucru înseamnă, în funcție de situația fiecăruia: concediu la cerere, plată în avans pentru zile de lucru care vor fi recuperate ulterior sau, în unele cazuri, șomaj tehnic.

„Toate deciziile sunt luate pentru siguranța și sănătatea tuturor și au fost stabilite în colaborare cu clienții și furnizorii noștri. De îndată ce situația o va permite, activitățile vor fi reluate și vom depune toate eforturile pentru a minimiza impactul economic și pentru a reîncepe lucrul în cel mai scurt timp.”, se arată într-un comunicat de presă al Continental.

Joi, 19 Martie 2020

Continental (România)

Continental România își derulează activitățile de producție normal, iar partea de R&D s-a transferat la domiciliu pentru angajații care au dorit astfel. Conferința de presă anuală, programată pentru Joi, 19 Martie, la București, a fost anulată încă din 13 Martie, din cauza COVID-19.

Iată ce spune Continental, cel mai mare angajator din industria auto din România:

Continental monitorizează cu atenție evoluția coronavirusului, atât la nivel internațional, cât și național. Compania se supune deciziilor și măsurilor recomandate de autoritățile din țară pentru prevenirea răspândirii acestuia. Până la notificari ulterioare, toate întâlnirile interne cu participanți din locații diferite sunt ținute online și nu față în față. Delegațiile interne, precum și cele internaționale, sunt limitate la acele călătorii care au o importanță critică pentru compania noastră.

Angajații din centrele de cercetare și dezvoltare (R&D) pot opta pentru mobile work dacă modul de lucru permite.

Intern comunicăm mesajele autorităților locale și naționale către angajații noștri. Am pus postere în locurile comune cu măsurile de igienă recomandate pentru prevenirea răspândirii de bacterii, precum: spălarea corectă și frecventă a mâinilor, atenția la felul în care tușim corect, limitarea contactului cu alte persoane, protejarea rănilor, precum și cu recomandările de măsuri simple de aplicat acasă pentru prevenirea de bacterii: igiena mâncării, spălatul cu atenție al rufelor și al vaselor, aerisirea locuinței etc...

Angajații companiei care au fost în regiuni afectate sau au avut un contact apropiat cu un caz COVID-19 probabil (prezintă simptome) sau confirmat în ultimele 14 zile nu sunt primiți în nicio locație Continental din cauza unei posibile perioade de incubație. Aceștia sunt instruiți să urmeze protocolul comunicat de către autorități.

Atâta vreme cât avem comenzi și încă primim materie primă, noi producem în continuare. În funcție de cum evoluează situația, ne vom adapta.


Miercuri, 18 Martie 2020

Dacia (România)

Uzinele Dacia din Mioveni vor fi închise în perioada 19 Martie – 5 Aprilie, potrivit unui comunicat de presă al Grup Renault România.

„În contextul propagării virusului COVID -19 la nivel global, activitatea de producție de la uzinele din Mioveni va fi întreruptă, începând de Joi, 19 Martie, până în data de 5 Aprilie 2020.  Compania anticipează că activitatea comercială va fi reluată rapid după încheierea crizei sanitare. La momentul respectiv, vor fi implementate măsuri corespunzătoare, în acord cu partenerii sociali, ceea ce va permite companiei să răspundă cererii comerciale. Angajații și partenerii de business vor fi informați despre activitățile Groupe Renault România și redemararea producției prin intermediul canalelor de comunicare ale companiei.”

„Angajații de pe platforma industrială de la Mioveni a căror activitate este întreruptă între 19 Martie și 5 Aprilie, vor fi plătiți cu 85% din salariu, conform contractului colectiv de munca. Pentru celelalte site-uri (unități -n.r.) ale Groupe Renault România, unde tipul de activitate permite, angajații vor lucra de la domiciliu.

Grupul Renault România are peste 16.000 angajați, dintre care circa 14.000 lucrează doar la Dacia.


Porsche

Porsche a anunțat Miercuri, 18 Martie, că suspendă producția, pentru o perioadă inițială de două săptămâni, începând cu data de 21 Martie (Sâmbătă).

„Luând aceste măsuri, producătorul de automobile sport răspunde la accelerarea semnificativă a vitezei de infectare cauzată de coronavirus și la măsurile implementate de autoritățile competente. Pe lângă protecția forței de muncă, blocajele din lanțurile de aprovizionare globale nu mai permit o producție normală. În același timp, cu aceste decizii, Porsche se pregătește pentru o scădere a cererii și își asigură puterea financiară”, se arată într-un comunicat de presă.

Pe lângă suspendarea producției, Porsche a decis și intensificarea unei serii de măsuri deja implementate: există, de exemplu, o interdicție a călătoriilor de afaceri „lucrul de acasă” a fost extins foarte mult, iar întâlnirile vor avea loc doar prin tele sau videoconferințe.

BMW

BMW Group oprește producția în toate uzinele sale din Europa și Africa de Sud, din dorința de a limita răspândirea COVID-19. Măsura este luată până cel puțin în data de 19 Aprilie 2020. În funcție de cum evoluează situația globală, perioada ar putea fi extinsă. La nivel de grup este așteptată o scădere a vânzărilor în 2020, față de 2019.

BMW Welt, Muzeul BMW și BMW Classic rămân închise în perioada 17 Martie – 19 Aprilie 2020, potrivit unui anunț al companiei.


Marți, 17 Martie 2020

Ford (România)

Liderul Sindicatului Ford Craiova, Maria Manea, a declarat că 6.000 de angajați ai uzinei Ford Craiova (din cei aproximativ 6.300) vor fi trimiși în șomaj tehnic, în perioada 19 Martie-5 Aprilie, ei urmând să primească 78% din salariu în această perioadă, informează MEDIAFAX. Măsura este luată din cauza pandemiei COVID-19.

Anunțul oficial a venit câteva ore mai târziu. El confirmă data de 19 Martie pentru oprirea producției, dar nu menționează nimic despre data de 5 Aprilie, ca finalitate a limătării producției. Anunțul oficial al Ford România este disponibil integral mai jos:

Începând de joi, 19 Martie, Ford suspendă activitatea la principalele sale fabrici de producție din Europa. Este de așteptat ca suspendarea temporară a producției să dureze câteva săptămâni, în funcție de evoluția acestei pandemii, de restricțiile impuse la nivel național, de constrângerile legate de lucrul cu furnizorii, dar și de nevoile de stoc ale dealerilor.

Această măsură este luată în contextul restricțiilor impuse de guvernele naționale în privința transportului și contactelor personale, astfel că vânzările de mașini și componentele sunt afectate la nivelul întregului continent.

Pe durata opririi temporare a producției, angajații Ford Craiova se vor afla în șomaj tehnic și beneficiază de o indemnizație de 78% din salariul de bază, precum și de celelalte drepturi prevăzute de lege pentru astfel de situații.

Mai jos, puteți găsi declarațiile lui Stuart Rowley, Președintele Ford Europa:

„Deși impactul coronavirusului în fabricile noastre a fost, din fericire, unul limitat până acum, efectele sale asupra angajaților, dealerilor, furnizorilor și clienților noștri, precum și asupra societății europene în ansamblu, sunt fără precedent”, a declarat Stuart Rowley, Președinte Ford Europa. „Din cauza impactului dramatic pe care îl are această criză îl are asupra pieței auto europene și asupra industriei furnizorilor – și ținând cont de de acțiunile recente ale țărilor pentru a restricționa toate călătoriile și contactele personale, în afară de cele esențiale – vom opri temporar producția în principalele noastre fabrici din Europa continentală. În momente dificile ca acesta, trebuie sa rămânem uniți și să punem oamenii pe primul loc. Noi la Ford vom face tot ce putem în săptămânile următoare pentru a ajuta la depășirea acestei crize, pentru a reduce răspândirea și pentru a atenua efectele pe cât posibil”, a completat oficialul Ford.


Daimler / Mercedes-Benz

Daimler a decis să suspende producția în majoritatea unităților sale, inițial pentru două săptămâni, ca măsură de precauție împotriva pandemiei COVID-19. Această măsură vine la recomandarea autorităților și ca urmare a cererii temporare scăzute din partea cumpărătorilor. Compania auto germană care produce, printre altele, mașinile Mercedes-Benz, spune că speră ca lanțul de transmitere a bolii să fie întrerupt de aceste măsuri.

Totodată, Daimler declară că, în acest moment, nu poate estima sau previziona impactul economic al pandemiei asupra operațiunilor sale.


Volkswagen Group

Volkswagen Group va opri producția în multe dintre fabricile sale din lume, spunând că dorește să protejeze angajații și familiile acestora, precum și afacerile Grupului. Fiecare marcă a Volkswagen Group va anunța punctual măsurile pe care le ia.

În discursul său ținut cu prilejul conferinței anuale a Volkswagen Group, șeful companiei, Herbert Diess, a spus (extrase din discurs):

  • Principalul obiectiv este să limităm propagarea noului coronavirus pe cât de mult posibil. În acest sens, Volkswagen ia câteva măsuri.”
  • „Dat fiind faptul că în prezent situația vânzărilor s-a deteriorat, iar incertitudinea este mare în ceea ce privește aprovizionarea cu piese și componente a fabricilor noastre, producția va fi suspendată, în curând, în unele uzine ale Grupului.”
  • „Severitatea și durata impactului pandemiei asupra economiei globale și a Volkswagen Group reprezintă o enigmă. Este imposibil să facem o previziune realistă în acest moment. Luăm măsuri în forță pentru a ne sprijini angajații, familiile lor și stabilizarea afacerilor. Anul 2020 va fi foarte dificil. Pandemia provocată de COVID-19 ne pune în fața unor dificultăți operaționale și financiare necunoscute.
  • Situația din China, cea mai importantă piață a noastră, s-a stabilizat între timp. Cu câteva excepții, producția Volkswagen Group în China a fost reluată, iar livrările au început să crească în Martie, începând să ajungă la nivelurile normale.”

Discursul (și prezentarea) lui Herbert Diess poate fi descărcată de AICI (58 pagini).


Luni, 16 Martie 2020

Dacia & Renault România

În contextul propagării virusului COVID-19 la nivel global, Grupe Renault are ca prioritate sănătatea angajaților săi și a luat măsuri de prevenție la nivelul tuturor activităților pe care le desfășoară în România în Renault Bucharest Connected, Titu, Oarja, Mioveni și Pitești.

Periodic, toți angajații au fost informați asupra importanței respectării măsurilor de igienă, cele 10 reguli de prevenire a infectării cu COVID-19, promovate la scară națională de Guvernul României.

  • Măsuri de prevenție și de dezinfecție au fost implementate în toate site-urile (nr: unitățile) din România.
  • Angajații care au copii școlarizați și a căror activitate nu se poate derula la domiciliu pot solicita aplicarea Legii privind acordarea de zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ.
  • Deplasările profesionale în România sunt limitate.
  • Munca de la domiciliu este recomandată, atunci când activitatea desfășurată permite adoptarea acestei soluții.
  • Sunt prioritizate întâlnirile la distanță.
  • Evenimentele cu public intern numeros, programate până la sfârșitul lunii Martie, au fost amânate.
  • A fost pusă în funcțiune o linie telefonică de urgență pentru toți angajații, în vederea informării constante, în cazul în care apare posibilitatea ca unul dintre angajați să fi fost în contact cu o persoană infectată.

În prezent, uzina Dacia din Mioveni funcționează în parametri normali. Este dificil să estimăm impactul COVID-19. Avem un dispozitiv de management împreună cu furnizorii și operatorii noștri logistici. Activitățile de Supply-Chain, Achiziții, Inginerie, Calitate sunt implicate pentru a veni cu soluții alternative, dacă acest lucru e necesar pentru continuarea activităților.

INFO de la: Direcția de Comunicare Groupe Renault România.


Ford

Vinerea trecuta s-a dispus ca de Luni, 16 Martie, angajații care își pot desfășura activitatea în afara birourilor să rămână acasa și să lucreze de acolo până la noi indicații.

În acest moment activitatea de la Ford Craiova se desfășoară în mod normal.

  • La nivel intern s-a luat momentan decizia de a restricționa călătoriile cu avionul, trenul (intern și extern).
  • Suntem încurajați să folosim mediul virtual de lucru (telefoane, video conferințe, etc…).
  • În ceea ce privește vizitatorii din fabricile noastre, accesul este limitat, astfel că fiecare persoană din afara companiei noastre trebuie să completeze mai întai un anumit formular (cu întrebări legate de starea de sănătate, călătorii recente, expunere la cazurile COVID-19, etc…), pentru a li se permite accesul.
  • S-au amplasat instalații sanitare suplimentare (exemplu: gel de mâini dezinfectant) în anumite locatii cheie din fabrică.
  • Sunt amânate mai multe evenimente interne și externe și ținem angajații informați în mod constant.

Sănătatea și siguranța angajaților, dealerilor, clienților și partenerilor noștri reprezintă o prioritate majoră pentru Ford. Avem echipe dedicate care monitorizeaza îndeaproape situația generată de coronavirus, inclusiv ultimele directive și îndrumări ale autorităților naționale și regionale, precum și în rândul furnizorilor noștri, astfel că planificăm și acționăm în mod corespunzator. Continuăm să ne pregătim și să gestionam situația, oferind informații angajaților noștri pe măsură ce acestea sunt disponibile. În același timp, îi încurajăm pe angajați să se protejeze, luând o serie de măsuri preventive pentru a stopa răspândirea COVID- 19. Momentan uzinele noastre din afara Chinei opereaza în regim normal. Același lucru este valabil și pentru fabrica de la Craiova.

INFO de la: Ana-Maria Timiș, director de comunicare și relații publice la Ford pentru România și Europa de Est

Totuși, începând de Luni, 16 Martie 2020, uzina Ford din Valencia a fost închisă, pentru o săptămână, devenind prima uzină Ford din afara Chinei afectată de coronavirus. Trei angajați au fost testați pozitiv pentru COVID-19, reiese dintr-un anunț făcut Duminică, 15 Martie, iar măsura închiderii a fost aplicată începând cu următoarea zi. În această fabrică Ford din Spania lucrează circa 7.000 de angajați care produs, în principal, modelul Ford Mondeo.


FCA – Fiat Chrysler Automobiles

Fiat Chrysler Automobiles, inclusiv Maserati, închide aproape toate uzinele din Europa, până în 27 Martie 2020, pe măsură ce continuă să implementeze măsuri de combatere a COVID-19. Măsura este luată acum „pentru ca activitatea să poată fi reluată de îndată ce condițiile de piață vor permite”, se arată într-un comunicat. Așadar, sunt șanse ca aceste uzine FCA și Maserati să stea închise și după 27 Martie 2020.

Uzinele afectate de această măsură de închidere temporară sunt:

  • Italia: Melfi, G. Vico (Pomigliano), Cassino, Mirafiori Carrozzerie, Grugliasco și Modena.
  • Serbia: Kragujevac
  • Polonia: Tychy

PSA Peugeot Citroen

Din cauza accelerării pandemiei generată de COVID-19, Grupul PSA a decis închiderea tuturor fabricilor sale din Europa, potrivit următorului calendar, până în data de 27 Martie 2020, potrivit unui anunț oficial.

  • 16 Martie: Mulhouse (Franța) și Madrid (Spania)
  • 17 Martie: Poissy, Rennes, Sochaux (Franța); Zaragoza (Spania); Eisenach, Rüsselsheim (Germania); Ellesmere Port (UK); Gliwice (Polonia).
  • 18 Martie: Hordain (Franța); Vigo (Spania); Mangualde (Portugalia)
  • 19 Martie: Luton (UK) și Trnava (Slovacia)

Renault (Franța)

Grupul Renault închide toate operațiunile sale industriale din Franța, pe perioadă nedeterminată, în funcție de evoluția situației pandemiei. Măsurile se aplică de la finalul zilei de Luni, 16 Martie, și sunt luate pentru a împiedica răspândirea epidemiei în Franța.

Măsurile afectează operațiunile în 12 amplasamente Renault din Franța, respectiv 18.000 angajați.

Continuarea sau oprirea activității în alte țări europene în care Grupul Renault este prezent ține de evoluția situației din fiecare țară.

Grupul Renault va reîncepe operațiunile industriale de îndată ce condițiile vor permite, rese din ACEST anunț oficial.


Volkswagen Group

Volkswagen Group se pregătește să închidă uzina din Bratislava, prin restrângerea activității în mod treptat, începând de Luni, 16 Martie 2020. Această uzina este singura, la acest moment, care produce automobile de la cinci mărci ale Grupului, sub același acoperiș. În această unitate de producție sunt fabricate mașini precum Audi Q7, Audi Q8, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, Skoda Citigo, Skoda CITIGOe iV, SEAT Mii, SEAT Mii Electric.


Sâmbătă, 14 Martie 2020

Ferrari

Ferrari închide uzinele din Maranello și Modena până în 27 Martie 2020, ca măsură de prevenire a extinderii pandemiei COVID-19, a anunțat compania auto italiană. Toate celelalte activități care pot fi făcute de la distanță rămân active.


Vineri, 13 Martie 2020

Lamborghini

Lamborghini a decis să închidă fabrica din Sant’Agata Bolognese în perioada 13-25 Martie 2020, din cauza efectelor majore pe care le-a provocat și continuă să le provoace epidemia de COVID-19 în Italia. Compania spune, într-un comunicat de presă, că măsura este „un act de responsabilitate socială” venit într-o „situație extraordinară”.


4 comentarii

Naivu 17 martie 2020 - 22:29

Se pare ca deocamdata VW nu a inchis uzina de la Zwickau, inca mai sunt sanse sa livreze ID.3-urile la timp 🙂

Reply
Naivu 13 aprilie 2020 - 09:29

Se pare ca Dacia va relua gradual productia din 21 aprilie, pe “bază de voluntariat”, urmând ca producția să revină la parametri normali începând cu data de 4 mai. In Italia, tara care inca inregistreaza 4000 de cazuri noi pe zi, s-ar putea ca Fiat sa reia gradual productia incepand de azi. Cum banuiam de la inceput, economia nu poate sta blocata prea mult timp; estimez ca cel tarziu 15mai se va relua productia cam peste tot, indiferent de cat COVID-19 va mai fi in peisaj!

Reply

Lasa un comentariu