Acasa Camioane #TruckLife ep.1: Camioanele și curățenia

#TruckLife ep.1: Camioanele și curățenia

de Adrian Mitrea


Camioanele și camionagii țin lumea în mișcare, iar în episodul 1 din #TruckLife facem o incursiune în lumea vehiculelor de salubritate și servicii municipale. În acest interviu, filmat la Constanța, Alfredo Governale, Director Exploatare Parc Auto Polaris M Holding, povestește despre camioane, despre începuturile sale în lumea fascinantă a mașinilor și despre curățenia din România.


Transcript video #TruckLife ep.1: Camioanele și curățenia

Alfredo Governale

Director Exploatare Parc Auto Polaris M Holding

Mă numesc Alfredo Governale, sunt inginer auto.

Am terminat facultatea aici, în Constanța, prima generație la secția de Autovehicule Rutiere la Ovidius Constanța.

Lucrez în firma Polaris de 13 ani, în momentul de față sunt director de exploatare parc auto.

Eu mă ocup, aici în firmă, de exploatarea mașinii, unde-s problemele. Că toți se bucură când cumpără o flotă… arată: „Uite, am luat 20 de mașini noi!” Ei, dar pe urmă, după ce intră în folosire și încep și se strică sau au o problemă… eu trebuie să mă ocup de partea nasoală. La fel ca și când se duce clientul la service. La mine se sparg toate problemele.

În momentul de față eu am rămas foarte plăcut surprins de Ford. Deci nu mă așteptam… sincer.

Probleme cu șoferii sunt peste tot…

Dar Fordul, atât de rezistente au fost, încât nu am avut probleme. În trei ani de zile să schimb un ambreiaj și un arc… Și pe AdBlue, unde nu există mașină să nu fi avut probleme cu AdBlue… nu am avut niciuna până acum.

Unde activați și câți oameni din România beneficiază de serviciile Polaris M Holding?

În Constanța, în Mangalia, cu toate stațiunile – Olimp, Neptun, Saturn, Venus, Jupiter – Năvodari, Târgu Jiu, la Alba Iulia, la Slobozia, județul Teleorman și județul Timiș… doar transportul din oraș până la groapa de gunoi din Timișoara.

În momentul de față avem circa 200 de autospeciale active pe șosea, zilnic. Deservim circa un milion de persoane.

Ce camioane folosiți și de ce, în ultima vreme, cumpărați mai multe marca Ford Trucks?

Polaris, din anul 2000, de când a început să colaboreze cu CEFIN, a cumpărat flotă de IVECO.

Dar, de doi ani de zile, de fapt de trei ani de zile, de când a început să comercializeze Ford, în urma unei analize, pe care am făcut-o eu personal, acum trei ani – o analiză care a durat un an de zile, pe mai multe mărci, am cumpărat câte două mașini din diferite mărci – am ajuns la concluzia că produsul vândut de ei, comercializat acum, adică Ford, cu suprastructurile produse tot în Istanbul, sunt varianta optimă pentru activitatea noastră în momentul de față, în România.

Ford-ul este șasiu de 19 tone, cu suprastructură HIDROMAK, sunt toate construite 100% în Istanbul, foarte simplu, nu e nimic complicat la ele, se conduc ușor.

Într-adevăr, sunt mai înalte decât cele dinainte datorită faptului că șasiul este un șasiu de carieră.

Produsul pentru salubrizare este ideal pentru noi și în continuare numai asta aș comanda.

Ce schimbări preconizați în lumea camioanelor?

Pe salubritate și serviciile municipale, principala schimbare, ca și în lumea autoturismelor, este pe partea de autovehicule electrice.

Ăsta e viitorul: mașini electrice sau pe gaz (CNG). Depinde. Fiecare producător a ales o variantă. Aștept Ford-ul electric. Mi l-au promis, îl aștept în demo.

Eu am nevoie de un range (autonomie – n.r.) de o zi. Restul, pe urmă le pun la încărcat. Nu-mi trebuie mai mult. Nu am deplasări de făcut decât maximum 20-30 de kilometri, care e distanța cea mai mare până la depozit.

Cum v-ați început cariera în industria auto?

Am fost tehnician Audi. Primul job l-am avut la o reprezentanță de autoturisme. Am terminat facultatea, m-am dus la reprezentanța respectivă și le-am zis: „Vreau să lucrez!”

„Bun, am văzut, ești inginer… nu am post. Am doar un post la magazie…”

N-are nimic!

Mi-aduc aminte și acum, prima mea zi de muncă… eram îmbrăcat la costum gri deschis, cămașă albă, cravată, la o magazie unde era un praf… m-am făcut negru din cap până-n picioare.

Am început de la magazie, dădeam piese în atelier. De la magazie, în 2-3 luni, am trecut la recepție la clienți, unde am stat 6 luni.

Foarte greu! E partea cea mai grea. Trebuie să mulțumești… Clientul e bucuros când se duce să cumpere mașina, dar când vine în service vine deja supărat el, clientul, că are o problemă.

Și trebuie să știi să-i explici, să-l mulțumești. Să-i spui că-i oferi un serviciu ca să fie OK.

După perioada asta de șase luni am intrat în atelier, ca tehnician auto.

Și acolo am rămas specializat, cursuri făcute la producător… până când am venit la Polaris. Deci cam doi ani am lucrat în service de autoturisme. După aia am venit la Polaris.

Ce mai avem de făcut, în România, pentru mai multă curățenie?

Din păcate, mai lipsește încă în România un pic de conștientizare la populație. Trebuie un pic împinși românii să păstreze mai mult curățenie.

Dacă ar păstra fiecare dintre noi mai mult curățenia, în spatele lor, după ce trecem noi să lăsăm cât se poate de curat în spatele nostru, s-ar schimba 99% situația.

Ne chinuim să adunăm în urma altora, nu numai de la punctele de colectare. Asta este o muncă pe care o facem noi, tot timpul să adunăm cât se poate de mult. Dar de multe ori s-a dovedit că muncim în zadar pentru că a doua zi sunt la fel, mormane aruncate la marginea drumului. Trebuie lucrat foarte mult și cu populația. Trebuie conștientizată populația.

Dacă este totul organizat, treaba merge mai simplu. E mult mai ușor. Știm unde să mergem să le luăm… rămâne mult mai curat, lumea e și mai mulțumită. Dar lumea trebuie să înțeleagă că și curățenia asta trebuie să pornească de la ei. Noi facem curat, da. Adunăm. Dar ei trebuie să și păstreze curățenie în urma noastră.

A început populația să fie mai conștiincioasă din punctul acesta de vedere, a început să colecteze separat, tot așa, datorită campaniilor pe care le-am făcut și noi la diferite puncte de lucru, dar în continuare pot să zic că, din păcate se vede diferența din zone din România.


Producția acestui material a fost realizată cu sprijinul CEFIN Trucks, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).

Filmat și montat de Marius Stoianov.


2 comentarii

mip 9 martie 2020 - 03:18

cam putine detalii despre camioane … mult prea sumare …
drumuri bune !

Reply
LucianD 9 martie 2020 - 19:41

Consider că este un articol foarte bun si in plus mesajul de la final e important. Lasi curat în urmă ta, dai dovadă că te respecți pe tine însuți în primul rând. Apoi respecți munca acestor oameni care strâng zilnic deșeurile. Felicitări lui Adrian si interlocutorului domniei sale!

Reply

Lasa un comentariu