Acasa Foto Skoda Octavia, prim contact la premiera mondială

Skoda Octavia, prim contact la premiera mondială

de Adrian Mitrea

O nouă generație Skoda Octavia este gata de lansare în primul trimestru din 2020, aceasta fiind a patra generație Octavia din istoria recentă a mărcii cehe Skoda, respectiv a cincea generație dacă luăm în calcul și mașinile Octavia (sedan și break) lansate în urmă cu 60 de ani. În funcție de caroserie, Octavia concurează pe piață cu mașini precum Ford Focus, Opel Astra, Volkswagen Golf, etc… Am fost la premiera mondială a noii Skoda Octavia, la Galeria Națională de Artă din Praga, Cehia, și am pregătit o prezentare video de acolo.


Printre noutățile relevante aduse de noul model se numără motorizările variate, pornind de la clasicele benzină și diesel, continuând cu o motorizare CNG/GNC (gaz natural comprimat), și hibride (mild hybrid și plug-in hybrid), după cum urmează:

  • Octavia 1.0 TSI EVO 80 kW/110 CP, benzină, trei cilindri.
  • Octavia 1.5 TSI EVO, 110 kW/150 CP, benzină, patru cilindri.
  • Octavia 1.5 TSI G-TEC (cu sau fără DSG), 130 CP, cu CNG/GNC, rezervor de 17,7 kg pentru gaz natural comprimat, 523 autonomie (WLTP), reducere cu până la 80% a emisiilor de oxizi de azot.
  • Octavia 2.0 TDI, 116 CP, motorină, patru cilindri (cu sau fără DSG)
  • Octavia 2.0 TDI, 150 CP, motorină, patru cilindri (cu sau fără DSG, cu sau fără 4×4)
  • Octavia 2.0 TDI, 200 CP, motorină, patru cilindri (doar cu DSG și 4×4)
  • Octavia 2.0 TSI, 190 CP, benzină, patru cilindri (doar cu DSG și 4×4)
  • Octavia iV, plug-in hybrid, motor pe benzină de 1.4 TSI și motor electric, putere totală combinată 150 kW/204 CP, autonomie în mod pur electric 55 km (WLTP) grație unei baterii litriu-ion de 37 Ah, respectiv 13 kWh.
  • Octavia eTEC, mild hybrid, pentru motorizările 1.0 TSI și 1.5 TSI, atunci când sunt echipate cu transmisie automată cu dublu ambreiaj DSG. Sistemul folosește o baterie litiu-ion de 48 V și este capabil să livreze, prin alternator, putere adițională motorului pe combustie, ajutând la plecarea de pe loc și în reprizele de accelerare, reducând consumul de combustibil fosil. La frânare alternatorul recuperează energie electrică, iar motorul cu ardere internă se oprește automat.

Variantele cu DSG beneficiază de tehnologie shift by wire, fără să mai existe conexiune mecanică de niciun fel între selectorul de viteze și transmisie.

O întreagă suită de tehnologii moderne sunt disponibile pe acest model, după cum se remarcă în fotografia informativă de mai jos.

La interior se remarcă volanul cu două spițe, în loc de trei sau patru spițe, și sistemul de infotainment cu ecran mare, tactil, amplasat mai bine în câmpul vizual al șoferului.

De-a lungul timpului au fost produse și comercializate 6,5 milioane de automobile Skoda Octavia.


Link-uri și documente utile


7
Lasa un comentariu

avatar
3 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
Lucian DTudorAdrian MitreabancherGabi Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Ninni Popescu
Cititor
Ninni Popescu

Premiera de la min 10:31 a trecut neobservata?

Gabi
Cititor
Gabi

Dupa parerea mea dpdv estetic e intre mk1 si mk2. Nu-mi starneste nimic, din fata seamana a masina coreana iar din spate a japoneza.
Motoarele VAG pe benzina sunt elastice dar consuma cam mult, diesel nu ma mai intereseaza personal.
Interiorul dpdv digital pare ok, plasticele insa… o sa vedem. La vechile modele plasticul s-a ieftinit pe masura trecerii in alt segment de piata.
Nu stiu cat atrage publicul tanar, pentru mine care-s mai batran dar cu amintiri faine despre octavia 2.0 tdi nu pare o incantare ci o banalizare.

bancher
Cititor
bancher

Dimpotriva, motoarele VAG pe benzina consuma f putin, avand in vedere cilindreea pe care o au. Dvs probabil va amintiti de vechiul 1,6 mpi si de motoarele FSI, care erau aspirate si consumau mai mult. Insa acum VAG vine cu tehnologia ACT (decuplarea a 2 cilindri la mersul constant), lucru care scade mult consumul. TSI-urile consuma putin in prezent.

Lucian D
Cititor
Lucian D

Merci! O intrebare punctual: motorul acela 1.5 TSI 150 cai are tehnologia ACT? Ca banuiesc ca cel de 1.0 in 3 cilindri nu o are, ca nu are sens sa mearga in 1! Sau poate la 3 cilindri decupleaza numai unul la mers constant, dar nu stiu. Si aceeasi intrebare si pentru 1.5 GTI – motorul pe CNG – asta o avea tehnologia ACT? Multumesc frumos!

Tudor
Cititor
Tudor

Arată mai mult bine decat Mk3 cu face-lift care era oribil. Din spate, zici că e Focus. Păcat ca dispar motoarele in 4 cilindri, astea in 3 is bune de montat pe drujba. Constat ca noile modele lansate, se axează pe „cat mai ieftin” : punti semi independente, lipsă manere deasupra ușilor, la Focus au pus ștergătoarele clasice, nu cele care sunt actionate independent… Păcat. Duster 2 e singurul model la care am constatat eliminarea multor deficiențe pe care le avea mk1.