Modelul Opel Astra K a primit un facelift acum, pe final de 2019, să fie proaspăt în tot anul 2020, când vine pe piață cel mai redutabil rival al său, Volkswagen Golf (VIII). Opel Astra primește, odată cu acest facelift, o gamă de motorizări complet nouă, absolut toate propulsoarele având acum trei cilindri. Și cutiile de viteze sunt noi, remarcându-se o transmisie Stepless (CVT), disponibilă doar pe motorul 1.4 TURBO 145 CP, și una automată (cu convertizor de cuplu), cu 9 trepte, disponibilă doar pe motorul 1.5D. Desigur, opțiunea de unei cutii de viteze manuale cu 6 trepte rămâne în continuare în gamă. Am făcut test drive cu Opel Astra K cu facelift în Germania, lângă Frankfurt, și am pregătit acest review video detaliat.
Detalii
Marcă: Opel
Model: Opel Astra / Opel Astra K / Opel Astra 1.4 TURBO
Producție: 2019
VIN: –
Caroserie: hatchback, 5 locuri
Preț (fără TVA): 26.890 Euro
Preț (cu TVA): 32.000 Euro
Motor: 1,4 litri (1.342 cc), pe benzină, turbo, cu trei cilindri în linie (l3), 12 supape, montat transversal, injecție directă, intercooler, filtru de particule (GPF). Puterea maximă este 107 kW / 145 CP între 5.000-6.000 rpm și cuplul maxim este 236 Nm disponibil la 1.500-3.500 rpm.
Transmisie: Stepless (CVT), cu variație continuă, roți motrice față (FWD)
Anvelope: Bridgestone Turanza 225/40 R18
Acelerație 0-100 km/h: 9,6 secunde
Viteză maximă: 210 km/h
Consum mediu declarat (WLTP): 5,8 l/100 km
Emisii: EU6, 112 g CO2/km
Rezervor (litri): 48
Dimensiuni (mm): L 4.370 / w 1.809 / h 1.485
Portbagaj (litri): 370 / 1.210
Ampatament (mm): 2.662
Masă (DIN/EU): 1.270 kg / 1.345 kg
Cd: 0,26
Punte față: Brațe independente, tip McPherson, arcuri elicoidale, amortizoare cu gaz, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.
Punte spate: Punte H cu brațe trase (semi-independentă), arcuri elicoidale, frâne cu discuri pline.
Echipament standard (selecție)
Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; airbag pentru genunchi șofer; centuri de siguranță pretensionate; ABS; ESP; senzori de presiune în pneuri; geamuri electrice față-spate, cu impuls; oglinzi exterioare și mânere uși în culoarea caroseriei; eleron; panouri aerodinamice sub caroserie; ornamente exterioare high gloss; faruri full LED Matrix; parbriz atermic și acustic; scaune față sport; schimbător de viteze îmbrăcat în piele; cadran de bord central digital; cotieră centrală faţă, glisantă; climatizare automată reglabilă pe două zone; comenzi sistem audio pe volan; transmisie automată Stepless (CVT).
Echipamente opționale (selecție – prețuri în Euro, fără TVA)
Vopsea metalizată Nautic Blue (378); încărcător wireless pentru telefonul mobil (75); alarmă (176); sistem comunicație de urgență (411); Pachet Asistență Șofer 2 (663), include detector pietoni față, indicator distanță, indicator menținere bandă de rulare, recunoastere semne de circulatie, sistem de evitare şi reducere a impactului coliziunii, sistem evitare coliziune frontala, tempomat adaptiv; Pachet Ultimate (3.781), include antenă tip coadă de rechin, asistență avansată la parcare, avertizare unghi mort, capitonaj plafon negru, cititor card memorie, control automat dinamic al farurilor, deschidere și pornire fără cheie (keyless), ecran instrumente de bord color 8 inch, geamuri spate fumurii, oglinzi exterioare reglabile electric și pliabile electric, pachet de versatilitate pentru interior, pachetul „Sport” pentru tuning exterior, pedale sport din aliaj, praguri uşi cromate, cu numele OPEL, proiectoare ceaţă, cameră video marșarier, stopuri spate LED, volan sport cu trei spiţe îmbrăcat în piele.
Condus de Adrian Mitrea circa 120 km, cu un consum mediu real de 6,9 l/100 km. La finalul testului masina avea 1.410 km la bord.
25 comentarii
Opa, a trecut și Opel la 3 cilindrii?
Configuratorul de duce pe site-ul Mazda. Trolling?
Salut, mersi de sesizare! Doar un backlink prost 🙂
Am actualizat.
doar 3 cilindri?
LOL
BYE
32000e?? Chiar cu CVT…
Îmi pare sau e o creștere majora de preturi fata de prima generație? Am avut o mașină cu aproape toate dotările menționate, (exceptând farurile Matrix și încă alte câteva) în varianta de motor 1.4 cu 4 cilindri și 150 CP plus cutie automata în 6 trepte, care a fost cu peste 10.000 de euro sub ce menționați voi. O mașină în general bună dar cu frânare slaba. Opel risca mult cu preturile astea căci iese din zona sa de competenta. Nici vorba sa poată tine piept noului Golf….
O fi pretul din Germania.
1. https://www.opel.ro/autoturisme/astra/astra-cu-5-…
2. https://0-100.ro/home/wp-content/uploads/2019/10/…
De oriunde ar fi mi se par aberante…In zona aia deja vorbim de segmentul premium sau de masini din zona upper middle gen VW care sunt mult peste Opel ca si calitate. Si uite asa francezii zgarciti la finisaje si calitate arunca pe geam cam ultimul argument comercial in favoarea Opel si anume raportul pret-calitate corect… Oricum Opel era inferior Skoda din punct de vedere al solutiilor tehnice si calitatii overall, cu cine se va mai bate direct? Cu fratii de concern PSA?? Halal politica….
Explicati-mi si mie, cand ziceti calitate VW la ce va referiti mai exact?, Intreb pt ca majoritatea cunoscutilor cu masini din grupul VAG au probleme majore cu masinile, inclusiv motoare si cutii schimbate.
DA, imi pare rau sa o spun, dar au probleme cei ce nu intretin corect masina din VAG. Sincer nu stiu pe nimeni sa o fi intretinut corect, cu piese de origine si ulei/filtre bune si sa fi avut probleme sa schimbe motorul sau cutia. Sigur, pot sa apara diverse probleme si sa fie necesara curatarea/schimbarea turbo, sau EGR, dar in nici un caz motorul. La fel si pentru cutie, poate ca la un moment dat o domnisoara care a mers 90% in oras si a trecut de 100k Km poate sa schimbe volanta, placa discul, ca e normal, dar nu cutia intreaga! O sa vedeti voi ca si o masina electrica intretinuta „mai subtire”va avea probleme in viitor!
Asta cu cunoscutii tai nu prea tine, sa ne ierti…Calitatea VW se reflecta in pozitia pe piata din perspectiva volumelor de vanzari, valoarea de revanzare, modul de perceptie al brandului (si atentie nu ma refer la RO ci la UE), dar si la nivelul de finisaje care a fost si este mult peste Opel. Anumite probleme intampina in prezent tot mai multi producatori caci s-a scurtat timpul de dezvoltare si lansare pe piata, dar pe de alta parte se fac eforturi tot mai mari pe zona de cost cutting.
Am avut in familie o fabia si un golf cumparate de noi, ambele intretinute la reprezentanta. La golf au inceput problemele in prima luna dupa iesirea din garantie, fabia in schimb s-a stricat constant chiar si in perioada de garantie, chestii minore in principal, dar stresante. Nu m-as mai atinge de o masina din grupul VAG nici cu o prajina lunga, cum zic americanii. Iar treaba cu cunoscutii este pe bune, majoritatea cu masini VAG au probleme. Dar as zice ca cele mai nefiabile masini nemtesti sunt BMW-urile, astea sunt glume pe roti. Nu stiu 1 posesor de BMW sa nu fi ajuns in service direct pe platforma sau cu martorul de engine failure aprins in bord.
Si taman pe Opel l-ai gasit mai bun decat toate cele mentionate…VAG, BMW… Scuza-ma dar desi sunt posesor de Opel (Astra K 2016, Corsa E 2017) si am fost multumit de aceasta marca, totusi o tratez in plaja ei de competenta si nu ajung sa ii supralicitez calitatile, mai ales in favoarea unor competitori cu un blazon mai greu. Ca sa poti fi obiectiv in a analiza diferenta dintre masinile mentionate…verifica cam cate tipuri de motoare are fiecare concern, tehnologie, platforme samd si poate asa vei vedea ca Opel a fost doar o varianta cu un raport bun pret-calitate dar nimic spectaculos. Si daca nici asta nu te convinge poate ne explici cum se motiveaza avansul considerabil de vanzari ale VAG in fata Opel in toata lumea asta? Doar marketing??
N-am comentat nimic legat de Opel. N-am avut si nu cunosc marca. Am comentat doar cand am vazut VW si calitate in aceeasi fraza. Din experienta mea cele doua nu prea se pupa. Acum am japoneza, dar in viitor as vrea sa trec pe electrica.
Ok. E clar acum 🙂 Totusi nu poti sa iti asumi o opinie generalizata vis a vis de VW…E posibil sa fi avut anumite experiente neplacute dar totusi…
Eu zic sa faci comparatia VAG vs GM cu toate marcile sale asa ar fi corect nu doar cu
Opel care din pacate a fost vandut francezilor de la PSA. Si nu mai ridica in slavi VAG-ul ca si ei au dat-o de gard cu motoarele (vezi probleme de distributie la 1.2 TSI, 1.4 TSI) etc, intra pe forumul lor si te crucesti…
E politică de preturi, să încurajeze vânzarea de mașini electricitate. Pe vremuri, Astra era considerat „Dacia nemtilor” așa preturi bune avea la calitate de execuție germana, totuși. Acum că a trecut la francezi de la americani, s-a schimbat politica 😁
32000 euro? Ha ha ha. A sarit bine de tot cu pretul intr-o clasa superioara, si chiar nu are cu ce.
@Adrian: Care este părerea dvs. legată de aceste motoare in 3 cilindrii? Aveți cumva acces la studii legate de fiabilitatea pe termen lung (chiar și pentru motoarele ecoBoost) ?
Salut!
Părerea mea este că sunt niște motorizări mai performante din toate punctele de vedere decât motoarele pe care le-au înlocuit, în timp (1.2, 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 – toate natural aspirate).
Dar pentru că sunt mai performante, necesită și mai multă atenție în exploatare și respectarea strictă a intervalelor de service.
Cu alte cuvinte, cine era obișnuit să întrețină mașina ca la carte, nu va avea probleme cu motoarele turbo.
Cine era obișnuit să schimbe uleiul când iși aduce aminte sau când se aprind martorii prin bord, atunci va strica mai repede un motor turbo.
De aici rezultă rezultatele studiilor de fiabilitate, în care personal nu cred, pentru că ele sunt un indicator grosier pentru ceva foarte fin: modul în care este exploatată o mașină poate diferi enorm de la om la om, de la țară la țară, de la continent la continent.
Nu, nu am acces la astfel de studii. Și chiar dacă aș avea, le-aș ignora complet.
D-le Adrian, intrebarea era despre motoare in 3 cilindri si nu despre turbo vs aspirate. Eu am un Astra 1.4 turbo 125 CP (2018) si sincer ma bucur ca l-am luat inainte de acest „facelift”, eu am dat jumate de pret (16.000 Euro) si sunt sigur ca motorul „vechi” in 4 cilindrii este mult mai bine echilibrat si economic fata de „noul” motor in 3 cilindrii de care toti mecanicii fug si spun ca este o pacoste !!! Eu nu fac antireclama dar cred ca Opel a facut un MARE pas inapoi cand s-a procopsit cu motoarele PSA (franta) si a oprit motoarele GM (USA) care sunt altceva…
Motorul cu 3 cilindri este tot motor Opel/GM, nu PSA. Abia pe Corsa 2020 sunt motoare PSA.
Motoarele cu 3 cilindri sunt foarte bune, totul se limitează la prejudecăți. Avem de 20 de ani Matiz cu 3 cilindri și încă de pe atunci era un motor foarte bun. Acum, generația de motoare 2020 sunt clar mai avansate.
Fara pretentia de a va da lectii de mecanica va rog sa studiati functionarea motorului in 4 timpi la motorul cu 4 cilindri si la motorul in 3 cilindri unde bratele manetoane ale arborelui cotit sunt dispuse la 120 grade fata de 180 grade la cele in 4 cilindrii ceea ce afecteaza ciclul motor (momentul aprinderii la un cilindru fata de celalalti care sunt la 1/3 din cursa), gasiti explicatii in cursurile de mecanica, la aceste motoare pentru echilibrare dinamica apar arbori de echilibrare, etc….
Care e distanta de frânare la 100km/h pentru motorizarea 1.4, 145 cp? Consumul de 5,8% sigur e în ciclul wltp? Dacă te uiți în broșură Opel apare un consum de 5,5 litri la %. Dealerul o tine ca e wltp, desi în actele de omologare apare 7,3% în wltp și 5,5% în ndec, vorbesc despre varianta antefacelift.