Acasa Eco Primul MINI electric a venit pe Transfăgărășan imediat după premiera de la Frankfurt

Primul MINI electric a venit pe Transfăgărășan imediat după premiera de la Frankfurt

de Adrian Mitrea
MINI Cooper SE pe Transfăgărăşan

Se poate înţelege un model full electric cu un drum precum Transfăgărăşan? O, da, şi-ncă cum! Noul MINI Cooper SE s-a simţit răsfăţat pe "cea mai frumoasă şosea din lume". #chargedwithpassion📽 Neat Graphics__Află mai multe despre model: bit.ly/MINIElectric_FB.

Publicată de MINI pe Vineri, 20 septembrie 2019

Primul MINI 100% electric – mașină de serie mare – a venit pe Transfăgărășan imediat după premiera de la Salonul Auto de la Frankfurt (12-22 Septembrie). În acest mod a fost marcată aniversarea de 45 de ani a celebrului drum Transfăgărășan (20 Septembrie) cu o mașină creată pentru plăcerea de a conduce – MINI Cooper SE (electric). Totodată, MINI a avut recent (26 August) aniversarea de 60 de ani. Precomenzile pentru MINI Cooper SE au început să fie preluate din mai multe piețe, inclusiv din România, contra sumei de 1.500 Euro, mașinile urmând să fie livrate în câteva luni (T1 2020).

O particularitate a lui MINI Cooper SE (E de la electric) ține de faptul că este doar cu 2.000 Euro mai scump decât un MINI Cooper S (pe benzină), în contextul în care ecartul de preț între mașinile pe benzină și cele electrice este, de obicei, considerabil mai mare. Ca masă, SE este mai greu cu 145 kg față de un S în configurație similară (total SE: 1.365 kg). Distribuția maselor asigură un condus dinamic (54:46)

Electricul MINI Cooper SE pornește de la 33.082 Euro cu tot cu TVA (27.800 Euro fără TVA), are motor ce dezvoltă 135 kW/184 CP, 270 Nm, și beneficiază de o baterie de 28,9 kWh (net) sau 32,6 kWh (brut) care asigură o autonomie medie reală de circa 200 km. În condiții favorabile autonomia se poate duce spre 270 km cu un plin de baterie.

BMW va avea 12 modele 100% electrice până 2023; BMW i3 mai rămâne pe piață.

Robert Irlinger, șeful BMW i

Partea interesantă ține de faptul că inginerii britanici și germani de la MINI și BMW Group au reușit să ascundă o baterie relativ mare într-un automobil destul de mic. Bateria lui Cooper SE este apropiată, din punctul de vedere al capacității, de cea folosită pe a doua versiune a modelului BMW i3 (94 Ah, din T3 2016 încolo).

MINI Cooper SE sprintează de la 0 la 60 km/h în 3,9 secunde și de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde și promite să pună puterea la sol foarte eficent grație unui sistem abreviat prin literele ABR – de 3 ori mai rapid decât controlul tracțiunii de pe o mașină pe combustie echivalentă.

Încărcarea se poate face folosind curent alternativ (max. 11 kW, conector Type 2) sau curent continuu (max. 50 kW, conector CCS).

Recuperarea energiei la frânare are două trepte/niveluri dintre care șoferul poate alege.

Echiparea standard a lui MINI Cooper SE include faruri LED, aer condiţionat cu reglare pe două zone, încălzire pompă de căldură, încălzire auxiliară, frână de parcare electrică şi navigație (Connected Navigation).

Odată cu acest model, BMW Group propune din nou o mașină premium foarte apropiată, ca preț, de mașini electrice non-premium. Așadar, MINI Cooper SE are un preț foarte apropiat de cel al Renault ZOE Z.E., cu mențiunea că acesta din urmă are totuși o baterie cu circa 10 kWh mai mare și, implicit, o autonomie mai mare.

BMW Group a avut aceeași strategie și cu modelul premium BMW i3, pe care l-a propus în aceeași clasă de preț cu modelul non-premium Volkswagen e-Golf, mașinile având specificații și performanțe similare, modelul BMW fiind pe plus la majoritatea parametrilor, mai puțin la capitolul spațiu în portbagaj și acces la locurile din spate.

BMW Group a produs 450 de mașini numite MINI E în anul 2009 – mașini care au servit unui proiect pilot care, iată, zece ani mai târziu, s-a concretizat într-o mașină electrică de serie mare. Despre programul MINI E am scris AICI.

Lansarea pe piață a MINI Cooper SE a fost anunțată încă din 2016, acum trei ani. Tot atunci a fost confirmată și lansarea versiunii electrice a SUV-ului X3. Am scris despre toate acestea AICI.

FOTO: Bernhard Filser & Radu Chindriş

1 comentariu

mip 1 octombrie 2019 - 00:35

salut Adi,

ma tot intreb de ce nu pun tolomacii astia baterii mai mari … ???
200 km e f putin … ca doar nu stai tot timpul morcovit :
ca am destul curent sa mai merg si la magazin, sau la sport cu copiii, sau … etc …
daca e caldura mare, sau frig mare, iesi din masina de 3-5 ori, consumi energie la greu … !!!
dpmdv nu ar trebui facute masini cu autonomii sub 400 km …
altfel tot timpul tre sa sti unde poti gasi o borna …LIBERA !
din aia 200 km faci un 20-50 km numai pina la munca si inapoi …

drumuri bune s-aveti !

Reply

Lasa un comentariu