Acasa Dacia Primele indicii despre Dacia electrică vin din China. Autonomie 200 km

Primele indicii despre Dacia electrică vin din China. Autonomie 200 km

de Adrian Mitrea

Grupul Renault începe să fructifice experiența vastă pe care o are în domeniul mașinilor electrice, dar și segmentul mașinilor low cost. Era doar o chestiune de timp până la nașterea automobilelor electrice low cost. Renault City K-ZE, 100% electric, cu autonomie reală 200 km, a fost prezentat pentru piața din China și ne dă indicii despre specificațiile pe care le-ar putea avea primul automobil electric al Dacia.

Renault se bucură de o poziție foarte bună pe piața mașinilor accesibile în China și India, culminând cu lansarea lui Renault Kwid în India (în 2015), apoi în Brazilia. Acesta este un mic SUV cu tracțiunea față și motor pe benzină.

Având ca punct de plecare Kwid, francezii au lansat pe piața din China modelul K-ZE, 100% electric, care din punctul de vedere al caroseriei pare un Kwid facelift sau de nouă generație.


Cifre cheie:

  • 26,8 kWh capacitatea netă a bateriei
  • 200 km autonomie reală (aproximativ)
  • 33 kW (45 CP) puterea maximă a motorului electric
  • 125 Nm cuplu maxim
  • 105 km/h viteză maximă
  • 7.850 Euro (61.800 Yuan) preț de bază, fără taxe
  • 300 litri capacitatea portbagajului

Pentru a putea propune acest preț foarte bun în lumea automobilelor electrice, Renault a tăiat din costuri la puterea motorului și la sistemul de management termic al bateriilor (folosind baterii răcite cu aer, precum Nissan LEAF, nu răcite cu lichid, cum au majoritatea automobilelor concurenței).

Roțile motrice sunt cele din față, iar finisajele sunt specifice mașinilor ieftine – cu mult plastic tare la interior și comenzi simple. Totuși, mașina beneficiază de sistem multimedia cu touch screen de 8 inch și conectivitate 4G la Internet, cameră video pentru marșarier, aer condiționat cu reglare manuală, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri și roți de 14 inch.

De asemenea, normele de siguranță din China (și India) sunt mai laxe, astfel că inclusiv la acest capitol au putut fi făcute economii.

Deși informații oficiale despre viteza de încărcare nu există, mașina este capabilă să se încarce la curent alternativ (AC) și curent continuu (DC), ceea ce va însemna că încărcarea bateriei la o priză domestică se va putea face în 8-10 ore, iar la o stație DC timpul de încărcare ar putea scădea la 30 de minute.

Privind aceste specificații avem în față indicii despre cum va arăta fișa tehnică a unui automobil Dacia electric, a cărui lansare oficială este iminentă din moment ce reglementările de emisii sunt tot mai severe pentru producătorii auto.

Odată cu prezentarea celei de-a treia generații Logan, cel mai probabil la Geneva, în Martie 2020, sunt șanse mari să vedem o mașină construită pe o platformă low cost nouă care să poată acomoda atât motoare pe combustie, cât și motorizări hibride și 100% electrice.

Aducerea unei mașini precum K-ZE la standardele europene de siguranță, performanță și de confort probabil că ar crește prețul de achiziție cu minimum 5.000 Euro, dar chiar și așa ar fi cea mai accesibilă electrică din piață. Deja Renault a arătat că poate propune o mașină electrică low cost.


6 comentarii

Lucian D 12 septembrie 2019 - 19:44

Interesant! Posibil sa vedem si Duster hibrid si, de ce nu? – electric. Made in Romania, ceea ce m-ar incanta nespus de mult!

Reply
io singur 12 septembrie 2019 - 20:47 Reply
Ovidiu 12 septembrie 2019 - 20:55

Daca te uiti pe aliexpres (sau alte situri din china) ai sa observi ca bicicletele, scuterele si motocicletele electrice sunt in jurul pretului de 5000-10000eur/dolari.

Dacia asta, sau Renault-ul ala electric bazat pe Kwid, sunt pur si simplu niste autovehicule ca cele de mai sus, in privinta tehnologiei – de asta costa atat:
– nu sisteme de siguranta pasiva
– nu sisteme de siguranta activa
(1 airbag maxim daca il au si pe ala)
– nu ABS, nu ESP, etc

Asta e motivul pentru care ai sa le vezi numai pe piete cum e cea chineza. Cum le aduci in Europa, cum trebuie sa implementezi:
– ABS+ESP obligatoriu
– airbagul pentru pasagerii din fata (frontale + laterale)
– camera de marsharier
– sistem de monitorizare a presiunii din pneuri (cel putin versiunea indirecta)
– caroserie care sa ofera macar 4 stele la NCAP, ca altfel nu se uita nimeni la masina.

Cum faci astea, cum sare pretul de 25 de mii.

(Renaul Kwid are 0 stele la NCAP, asa ca fapt divers. Si asta pentru ca se poate in China, de la un producator care stie sa faca autvehicule cu 5 stele chiar in buget 😉 )

Reply
Liviu 13 septembrie 2019 - 09:56

Da, aveti dreptate. Si, in plus, daca sare pretul la o asemenea valoare deja autonomia de 200 km nu mai este OK, pentru ca la un asemenea pret iti iei o masina pe care vrei sa o folosesti si in afara orasului si atunci iti trebuie autonomie mai mare.

Reply
Naivu 13 septembrie 2019 - 13:04

Si pe mine m-ar incanta; personal consider orice masina pe combustie care nu are macar un micro/mild-hibrid o crima ecologica. In curand, autoritatile europene vor amenda producatorii auto care nu ofera si un anumit numar de modele hibride si electrice. Profitabilitatea Dacia, bazata exclusiv pe motoare cu combustie interna, ar putea dispare aproape peste noapte; mi se pare iresponsabil din partea Renault (de ei au avut grija sa produca ZoE) faptul ca inca nu au demarat deja macar lansarea de modele Dacia hibrid.

Reply
Lucian D 13 septembrie 2019 - 14:15

De acord, cu toate astea e posibil ca la Mioveni sa nu stea cu maiinile in san. Sunt convins ca au testat deja cel putin aceasta interesanta tehnologie eAMT pe Duster (vedeti link-ul de mai sus, caroseria aceea de Renault din clip e fix cea a lui Duster!). In plus, sistemele de siguranta cerute de UE sunt deja implementate pe Duster, asa ca nu le mai ramane decat sa adapteze pe sub masina aceasta interesanta tehnologie.

Reply

Lasa un comentariu