Acasa Citroen 5 curiozități despre Citröen C5 Aircross

5 curiozități despre Citröen C5 Aircross

de Adrian Mitrea

Citröen C5 a devenit SUV, de unde și particula Aircross. Este acum parte a familiei de SUV-uri și crossover-e Citröen, adică mașini care se remarcă în segmentul lor printr-un design special și prin confort sporit, specific mărcii Citröen și modelelor sale. În acest clip scurt avem 5 curiozități despre Citröen C5 Aircross.


1

Citröen C5 Aircross folosește un sistem de suspensii cu amortizare hidraulică progresivă. Are niște amortizoare care lucrează – ca performanțe – între sistemul de amortizor clasic (cu gaz sau ulei) și sistemul care folosește pernă de aer. Între aceste tipuri de sisteme de amortizare există acest tip intermediar folosit de Citröen, care oferă, într-o construcție simplă și fiabilă, avantajele unui amortizor clasic, combinate cu avantajele unei suspensii cu pernă de aer. În mod tradițional marca Citröen este recunoscută la nivel mondial pentru inovațiile aduse sistemelor de suspensie de-a lungul timpului.

2

Scaunele din față ale mașinii se numesc Advanced Comfort, iar în spate are trei scaune, individuale, care și culisează înainte-înapoi. Astfel este posibilă optimizarea spațiului pentru picioare vs. spațiul pentru bagaje, în funcție de situație. Copiii, spre exemplu, nu au nevoie de atât de mult loc pentru picioare, mai ales dacă sunt mici. Cu cât copiii sunt mai mici, cu atât bagajele sunt mai voluminoase, deci poți lua din locul pentru pasagerii din spate pentru a mări spațiul din portbagaj. La adulți este invers: vor maximul de loc pentru ei, iar bagajele pot fi mai puține. Sistemul cu trei scaune culisabile individual este unic în acest segment la Citröen C5 Aircross (SUV/crossover, clasa/segment C). Revenind la confortul scaunelor, acestea integrează niște pernuțe care sunt un fel de mini saltele cu spumă cu memorie.

3

Cutia de viteze automată cu 8 trepte este din cea mai nouă generație de transmisii cu putință, pe astfel de mașini. Este o transmisie automată cu convertizor de cuplu, furnizată de Aisin, și se remarcă printr-o suplețe extraordinară: schimbă treptele foarte ușor și are o inerție redusă (mai ales în comparație cu transmisia automată cu șase trepte pe care o folosea înainte grupul PSA). Toate acestea se traduc într-un consum de carburant foarte bun, precum și într-un răspuns foarte prompt al cutiei de viteze. Și software-ul cutiei de viteze este foarte bun. Practic toți parametri constructivi importanți asigură un condus eficient, dinamic și agil.

4

Citröen C5 Aircross are, pe față, geamuri duble laminate. Acest lucru înseamnă că în mașină este mai liniște, iar temperatura se păstrează mai bine în habitaclu. Geamurile duble laminate pot fi recunoscute cel mai ușor atunci când sunt parțial deschise: se poate observa cu ochiul liber și la atingere că sunt două foi de geam lipite.

5

Camera video Citröen ConnectedCAM este cu siguranță pe placul pasionaților de gadget-uri și tehnologie pentru că ea reprezintă o soluție on-board de monitorizare a traficului din fața lui C5 Aircross. Fără fire, fără camere video care arată rău când sunt puse în parbriz și față de care trebuie să ai grijă suplimentară (montat, demontat). Camera integrată ConnectedCAM poate fi accesată printr-o aplicație de mobil specifică sau prin cablu USB. Prin apăsare scurtă pe butonul foto/video al camerei poți face o fotografie, iar prin apăsare lungă salvezi ultimele două minute de înregistrare (util în cazul unui accident, spre exemplu). Altfel, camera filmează și înregistrează permanent, în buclă, înlocuind filmarea veche cu filmare nouă, după cei 16 GB ai memoriei interne se umplu.


4 comentarii

Naivu 31 iulie 2019 - 15:06

Salut Adrian,
La https://0-100.ro/2019/06/14/electricromania-ziua-1-concluzii-amestecate-la-primul-contact-cu-nissan-leaf/ erau cateva comentarii care criticau ca de ce nu scrii si despre altceva decat electrice. Dar, judecand dupa nr de comentarii de acum (sau de la https://0-100.ro/2019/05/17/o-zi-pe-circuit-cu-noul-bmw-z4-si-noul-bmw-seria-3-sunete-si-mirosuri-efemere-dar-greu-de-uitat/ ), cand scrii despre altceva se pare ca nu-i intereseaza!

Reply
Adrian Mitrea 1 august 2019 - 12:27

Salut! Sunt citite și acele articole, dar oamenii par să nu comenteze la fel de mult. Încerc să acopăr subiectele de interes cât de bine pot – asta e ce pot să-ți spun sigur!

Reply
Ninni Popescu 1 august 2019 - 11:02

Imi pare bine ca v-ati intors la masinile cu motoare cu combustie interna.

Reply
Adrian Mitrea 1 august 2019 - 12:27

Și mai urmează. Salut!

Reply

Lasa un comentariu