A doua generație Range Rover Evoque a fost lansată oficial în România Marți, 29 Ianuarie 2019, fiind prezentată de Mihai Ivănescu, director general al Premium Auto, importatorul oficial al Jaguar Land Rover în România, dar și de Ion Țiriac. „Așa piele nu mi-au pus nici în avion!”, a exclamat, pe jumătate în glumă, pe jumătate în serios, Țiriac. Range Rover Evoque pornește de la 35.500 Euro + TVA (42.245 Euro inclusiv TVA) pentru versiunea cu tracțiune integrală (AWD), motor turbo diesel de 2 litri (150 CP) și cutie de viteze automtă (9 trepte). Mașina concurează pe piață cu modele precum BMW X1, Mercedes-Benz GLC, Audi Q3, Jaguar E-PACE, Volvo XC40 și Porsche Macan.
Evoque, prima generație, a făcut ca mașinile Range Rover să fie mai vizibile pe străzi ca niciodată, înclusiv în România. La noi în țară s-au vândut în total peste 4.000 de exemplare noi, prin rețeaua oficială, plus zeci de exemplare la mâna a doua aduse din alte țări în fiecare an.
Este o mașină care, cel puțin în România, s-a vândut la fel de bine pe parcursul tuturor anilor de comercializare, deși tendința naturală a oricărui model este să scadă la vânzări după 2-3 de ani carieră comercială, după cum explică Mihai Ivănescu.
A doua generație Range Rover Evoque este gata să primească și motorizare hibridă (mild) până la finalul acestui an, iar de anul viitor sunt posibile și versiune hibride plug-in, reîncărcabile la priză. Din punct de vedere tehnologic mașina a fost dezvoltată astfel încât să acomodeze atât clasicele motorizări pe benzină și diesel, cât și sistemele de propulsie hibride, în diversele lor faze de evoluție. Versiunea comercializată pentru început în România, Evoque 150D AWD Auto, este cea mai cerută configurație de motorizare, cutie de viteze și sistem de tracțiune, motiv pentru care din ofertă lipsesc deocamdată versiunile cu tracțiune față (FWD). „Clienții noștri asta cer – diesel, automat, 4×4 – și asta le oferim”, a spus Mihai Ivănescu.
Noul Evoque preia tema de design consacrată de fratele mai mare Velar. Este vorba despre mânerele de uși care se ascund la încuierea mașinii, precum și despre designul general al planșei de bord, care este dominată de ecrane de control.
Dintre tehnologiile de asistență reprezentative se remarcă „Clear Sight Ground View” – o tehnologie bazată pe camere video și procesare grafică astfel încât mașina afișată pe sistemul de infotainment să pară transparentă atunci când șoferul dorește: foarte util la parcări, borduri, spații înguste și în teren accidentat.
La noul Evoque motorul se oprește de la viteza de 17 km/h, pe frânare, pentru a reduce emisiile poluante. Așadar, noua generație integrează un sistem start/stop modern, care maximizează timpul în care propulsorul stă oprit.
Față de modelele Land Rover și Range Rover produse în 2007, spre exemplu, fabrica Land Rover din UK utilizează acum energie fără amprentă de CO2 și emisiile pentru producerea fiecărei mașini în parte au fost reduse cu 46%.
Prezentarea oficială, în premieră mondială, a avut loc la finalul anului 2018 la Londra, UK, iar acum noul Evoque ajunge pe piețele europene. Livrările către clienții din România vor demara în Martie – deci la scurt timp după acest eveniment de lansare.
Noul Range Rover Evoque are 4.371 mm lungime, 1.904 mm lățime și 1.649 mm înălțime, un ampatament de 2.681 mm și un portbagaj de 472 litri (până la 1.156 litri). Capacitatea rezervorului este 65 litri, iar masa mașinii (standard EU) este 1.891 kg pentru versiunea anunțată pentru piața românească ca model de intrare în gamă.
Spre deosebire de alte lansări de mașini pe care le comercializează companiile din imperiul său, Ion Țiriac a vrut de această dată să vină personal la eveniment și să vorbească cu presa despre noul model și despre tehnologiile A.I. (Artificial Intelligence) care încep să fie tot mai prezente în automobilele moderne.