Acasa Audi Test Drive Audi Q3 2018

Test Drive Audi Q3 2018

de Adrian Mitrea

Audi Q3 a evoluat, s-a maturizat și propune un pachet tehnologic optim în segmentul premium al SUV-urilor compacte. Poziționat cumva între BMW X2 și BMW X1, acest Audi Q3 reușește să împace cu succes cerințe din două lumi diferite: volum mic ocupat pe stradă combinat cu maximul de confort și rafinament la interior pe care le poate oferi un SUV compact. În acest review extins, filmat cu ocazia testelor internaționale pentru presă, organizate în Bolzano, Italia, am făcut cunoștință cu versiunea Audi Q3 45 TFSI, adică cea cu motor de 2 litri, turbo, pe benzină, vârf de gamă (momentan, la momentul publicării acestui articol).

Detalii

Marcă: Audi

Model: Audi Q3 / Audi Q3 45 TFSI

Producție: 2018

VIN: –

Caroserie: SUV, 5 locuri

Preț (fără TVA): – (indisponibil la momentul publicării acestui articol)

Preț (cu TVA): – (indisponibil la momentul publicării acestui articol)

Motor: 2 litri (1.984 cc) turbo, pe benzină, cu patru cilindri în linie (l4), 16 supape, montat transversal, injecție directă, intercooler. Puterea maximă este 169 kW / 230 CP între 5.000-6.700 rpm și cuplul maxim este 350 Nm disponibil între 1.500-4.400 rpm.

Transmisie: cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj, 7 trepte, tracțiune integrală quattro (AWD)

Anvelope: Hankook Ventus S1 evo2 SUV 255/40 R20 101Y

Acelerație 0-100 km/h: 6,3 secunde

Viteză maximă: 233 km/h

Consum mediu declarat (NEDC/WLTP): – (indisponibil la momentul publicării acestui articol)

Emisii: EU6, 160 g CO2/km

Rezervor (litri): 60

Dimensiuni (mm): L 4.485 / w 1.849 / h 1.585

Portbagaj (litri): 530 / 1.525

Ampatament (mm): 2.680

Masă (DIN/EU): 1.620 kg / 1.695 kg

Cd: – (indisponibil la momentul publicării acestui articol)

Suspensii față: Brațe independente, tip McPherson, arcuri elicoidale, amortizoare controlate electronic, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.

Suspensii spate: Brațe independente, tip multi-link, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri pline.


Echipament standard (selecție)

Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; centuri de siguranță pretensionate; ABS; AFU; ESC/ESP; TPMS (monitorizarea presiunii in pneuri); cruise control și limitator de viteză; lumini de zi (DRL) cu LED; faruri cu LED; stopuri cu LED; asistență la pornirea din rampă (HSA); geamuri acționate electric față/spate; volan ajustabil pe înalțime și în adâncime; volan îmbrăcat în piele; oglinzi laterale reglabile electric, încălzite și rabatabile electric; scaun șofer reglabil pe înălțime; cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte tip s tronic; jante din aliaj ușor de 20 țoli.


Echipamente opționale (prețuri în Euro, fără TVA)

– (indisponibil la momentul publicării acestui articol)


Condus de Adrian Mitrea circa 125 km, cu un consum mediu real de 9 l/100 km. La finalul testului masina avea 3.472 km la bord.


Link-uri și documente utile

Audi Q3 (sursa – Audi)

Audi Q3 (sursa – Audi)

Interior Audi Q3 (sursa – Audi)

Interior Audi Q3 (sursa – Audi)

Interior Audi Q3 (sursa – Audi)

3 comentarii

Maximus 2 noiembrie 2018 - 17:32

Pretul e de vazut. Ma astept la 35 – 40k pentru o varianta de mijloc. Deci preturi absurde, asa cum ne-a obisnuit Audi de-a lungul anilor de altfel. Absurde si nejustificate.

Insa scula e chiar reusita. Chiar daca nu sunt un admirator al SUVurilor de moda noua, asta chiar mi-a placut. M-a impresionat portbajul foarte-foarte mare, cresterea latimii si lungimii masinii cat si coborarea ei. Toate astea sunt modificari de design care vor da foarte bine dpdv functional, practic, si estetic (o sa dispara senzatia de design de butoi pe care-l au modele actuale Q3 si Q5). Nu mi-a placut bordul-ecran oferit standard. Mi-ar placea sa pot comanda ceasuri analogice in bord. De asemenea, continuarea manelizarii designului Audi nu-mi place deloc („quattro” iluminat in bord, beculete ambientale si semnalizatoare-palpaite). Sper sa nu copieze nimeni asemenea kitch-isme. Sa nu uitam ca ei sunt cei care au venit prima data cu acele „sprancene” cu LEDuri prima data pe A6 pare-mi-se, care au fost urate cu spume, dar pe care multe alte branduri serioase le-au preluat cu harnicie chinezeasca.

Din nou, in ciuda urletelor stridente, progresist-disperate, Dieselul se dovedeste singura varianta pe care cineva care gandeste cat de cat limpede o s-o aiba in vedere pentru configurarea unei asemenea masini (SUV).

In rest, felicitari pentru review! Imi place ca mai nou domnul Mitrea face review-uri pe larg in care explica foarte exact toate detaliile. Imi place ca nu e chinuit de entuziasm fals si alte apucaturi aducatoare de clici. Felicitari inca o data!

Reply
Adrian_C 8 noiembrie 2018 - 11:36

Cred ca pretul de pornire va fi mult mai mare, undeva pe la 45k euro pentru modelul de baza.

Reply
Sebastian 8 noiembrie 2018 - 16:15

A fost lansat la 33.700 euro in varianta de baza.

Reply

Lasa un comentariu