Acasa Foto Test Drive Mazda3 Sport 2018

Test Drive Mazda3 Sport 2018

de Adrian Mitrea

Mazda3 Sport, așa cum se numește versiunea hatchback cu cinci uși a modelului compact japonez, își dă testul maturității în 2018, această generație fiind deja trecută de jumătatea carierei comerciale. Odată cu facelift-ul aflat la vânzare încă de la începutul anului, Mazda3 Sport își reconfirmă veleitățile, dar își păstrează și neajunsurile. Așadar, un facelift mai degrabă cosmetic decât de substanță pentru una dintre cele mai bune mașini compacte japoneze disponibile în România. Detalii în acest test drive cu versiunea de echipare Mazda3 Takumi.


Detalii

Marcă: Mazda

Model: Mazda3 / Mazda3 Takumi / Mazda3 G120

Producție: 2018

VIN: 3MZBN64660M327786

Caroserie: hatchback, 5 uși, 5 locuri

Preț (fără TVA): circa 17.168 Euro

Preț (cu TVA): circa 20.430 Euro

Motor: 2,0 litri (1.998 cc), pe benzină, natural aspirat, cu patru cilindri în linie (l4), 16 supape, montat transversal, injecție directă. Puterea maximă este 88 kW / 120 CP la 6.000 rpm și cuplul maxim este 210 Nm disponibil la 4.000 rpm.

Transmisie: cutie de viteze manuală, 6 trepte, tracțiune față (FWD)

Anvelope: Semperit Master-Grip 2 205/60 R16 H

Acelerație 0-100 km/h: 8,9 secunde

Viteză maximă: 195 km/h

Consum mediu: 5,1 l/100 km

Emisii: Euro 6, 119 g CO2/km

Rezervor (litri): 51

Dimensiuni (mm): L 4.470 / w 1.795 / h 1.465

Portbagaj (litri): 364 / 1.263

Ampatament (mm): 2.700

Masă (DIN/EU): 1.205 kg / 1.280 kg

Cd: 0,28

Suspensii față: Brațe independente, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.

Suspensii spate: Brațe independente, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri pline.


Echipament standard (selecție)

Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; centuri de siguranță pretensionate; ABS; AFU; ESC/ESP; TPMS (monitorizarea presiunii in pneuri); senzor de ploaie și lumină; închidere centralizată cu acces keyless; cruise control și limitator de viteză; computer de bord; head-up display; lumini de zi (DRL) cu LED; faruri cu LED; stopuri cu LED; proiectoare de ceață cu LED; asistență la pornirea din rampă (HSA); geamuri acționate electric față/spate; volan ajustabil pe înalțime și în adâncime; volan îmbrăcat în piele; volan încălzit; climatizare automată cu reglare pe două zone; oglinzi laterale reglabile electric, încălzite și rabatabile electric; cameră video pentru marșarier; scaun șofer reglabil pe înălțime; sistem audio cu șase difuzoare; cutie de viteze manuală cu 6 trepte; jante din aliaj ușor de 16 țoli.


Echipamente opționale (prețuri în Euro, fără TVA)

Vopsea metalizată roșu Soul (453 E).


Condus de Adrian Mitrea circa 408 km, cu un consum mediu real de 5,9 l/100 km. La finalul testului masina avea 4.348 km la bord.


Link-uri și documente utile

33 comentarii

Bogdan 23 septembrie 2018 - 23:37

Salut!

Eu am o problema cu articolele cu galerie. Tot joaca pagina in sus si in jos, in momentul cand se deruleaza pozele. E super-enervant, aproape imposibil de citit ceva… Se poate face ceva?
configuratia mea: windows 7 64 biti, firefox 62.0.2

Reply
Adrian Mitrea 24 septembrie 2018 - 00:59

Salut. Da. Știu de problemă, de aceea am pus doar 3 poze. Doar la prima afișare/încărcare se întâmplă asta.
Vom rezolva cu un update al temei, în sensul că pozele se vor derula doar când vrei tu, nu automat. Nu știu când se va întâmpla asta, ține de cei care au dezvoltat tema de design…

Reply
Banel 24 septembrie 2018 - 08:00

Referitor la anvelope…stai sa vezi la Mazda 6 unde avem anvelope de 19′. Durere mare cand trebuie sa inlocuiesc o anvelopa.

Reply
roman 24 septembrie 2018 - 09:35

19 cu talon mic mi se pare o alegere inutila pentru romania. chiar si pentru o masina sport de plimbat sambata duminica, daramite la o limuzina. costuri mari, confort scazut, risc foarte mare de taiat cauciuc, iar pe drumuri chiar si putin denivelate e suprasolicitata suspensia.

Reply
Adi 24 septembrie 2018 - 10:16

Salut!

Inteleg punctul de vedere referitor la „europenizarea” masinilor japoneze, dar nu pot spune ca imi place. Designul e destul de asemanator si am impresia ca „europeana” inseamna „germana”. Pana la urma e vorba de gust, asta ne face diferiti. Prea putine modele incearca altceva. Sper ca totusi Mazda sa-si pastreze identitatea, chiar daca se apropie destul de mult de ceea ce doresc majoritatea europenilor. Pana la urma trebuie sa se vanda…Eu acum 3 ani am avut de ales intre Mazda 3 si Honda Civic5D si a fost o alegerea foarte grea 🙂 Am ales Civic 1.8 si nu imi pare rau. Dar intorc capul admirativ in continuare dupa Mazda 3. Citesc 0-100 de cand a aparut si imi pare rau ca nu am vazut un review cu Civic 1.8 la vremea respectiva. Era interesant de facut o comparatie intre cele doua motorizari Mazda 2.0 si Civic 1.8. Spor!

Reply
Adrian Mitrea 24 septembrie 2018 - 12:15

Salut! Dacă aceasta este mașina… avem review cu ea https://0-100.ro/2012/05/12/in-garajul-nostru-hon
Nu avem niciun test comparativ, sincer nu cred în așa ceva. Alegerea o faci cu inima, indiferent de ce ar spune comparativele. Iar la câtă informație există acum pe net, poți să faci propriul comparativ, fix pe parametri care te interesează 🙂

Reply
Adi 24 septembrie 2018 - 13:32

Cel mai sigur este sa faci drive test inainte de a cumpara si nu cred ca mai e cineva care sa nu faca asta. Nu stiam de acel review din 2012…vina mea 🙂 Eu am faceliftul si pot sa spun ca sunt multe lucruri in review cu care nu sunt de acord. Dar in mod sigur sunt si subiectiv 🙂

Reply
Adrian Mitrea 24 septembrie 2018 - 14:32

Asta e clar, referitor la test drive!
Atâta timp cât în acel review există și lucruri cu care ești de acord, suntem pe calea cea bună. O doză de subiectivism există în ficare dintre noi, iar experiențele cu alte modele comparabile pot influența într-un fel sau altul părerea.

Reply
Chris 24 septembrie 2018 - 23:26

Si eu am avut exact aceeasi problema. De fapt as fi vrut din toata inima Mazda 3, dar vroiam Diesel (fac relativ multi km) si motorul lor de 1.5 abia urma sa iasa pe piata. In plus vroiam un Wagon, ceea ce Mazda nu isi propune sa ofere, asa ca admirand la maxim Mazda am luat un Civic Tourer Diesel. Am primit o masina excelenta pe care o iubesc, extrem de spatioasa, foarte inteligent construita, face in curand 90kkm, evident, fara nici o problema, dar ma uit in continuare dupa Mazda 3, vechea mea pasiune si dragoste imposibila 🙂

Reply
Adi 25 septembrie 2018 - 09:41

Ai dreptate. Chiar daca am luat hatch-ul, spatiul a fost un alt motiv ptr care am ales Civicul. Scaunele „Magic Seat” sunt versatile si ai un spatiu foarte generos si in habitaclu si in portbagaj.
Scuze Adrian Mitrea de „off topic”. E pacat ca masinile japoneze sunt inca destul de ocolite . Multi fug de pretul poate ceva mai mare dar nu isi dau seama ca masina vine „completa” fara sa mai adaugi „pachete+pachete” de dotari.

Reply
bancher 25 septembrie 2018 - 11:06

pune si pretul exagerat al intretinerii la masinile japoneze. La Mazda 6 2,2 diesel o revizie e mai scumpa decat la BMW 318 d. Am fost sa imi cumpar Toyota Avensis, dealerul mi-a spus franc ca la a doua revizie trebuie sa schimb placutele de frana, chiar daca nu sunt uzate. Costul operatiunii este de 1000 ron pe placute+manopera. Totusi, ce se intampla daca nu le schimb? am intrebat eu. Pierdeti garantia la motor, schimbarea placutelor e trecuta in planul de service.
Asa ca le-am zis pas!!

Reply
Adi 25 septembrie 2018 - 14:32

Nu stiu ce povesti spui, mai jos vroiai sa-ti iei Mazda3, mai sus Toyota Avensis… Am discutat cu prieteni si costul reviziilor este cam la fel, in functie de clasa si tipul de combustibil. Daca faci revizia la dealer, masina fiind in garantie, e normal sa te coste mai mult decat daca pui tu filtre MAN intr-un service la coltul strazii.

bancher 26 septembrie 2018 - 12:39

am renuntat si la Mazda 3 , si la Toyota avensis. La Avensis obligativitatea de a schima placutele de frana la 2 ani mi s-a parut un abuz.

Chris 25 septembrie 2018 - 21:51

Intretinerea nu e absolut deloc scumpa, asta e un mit. 35 – 40€ pe un set de placute ATE (schimbate prima oara la 80.000km), 7-9€ pe un filtru de ulei MAN sau putin peste 10 pt unul original, 50€ pe ulei (in ultima vreme iau original BMW cu exact aceleasi specificatii, e ceva mai ieftin si nu e mai prost) sunt ceea ce eu platesc in mod uzual. Nu mi se par niste costuri extravagante ca sa fug de o anumita marca. Mai dai 150-200RON pe manopera in service-ul de marca si asta e. Nu trebuie sa cumperi de la ei daca au preturi nesimtite.
Costurile sunt cam la fel intre marci, diferenta o face eventual uleiul cu specificatii speciale, filtre ciudate, cauciucurile mari sau in marimi rare, in rest totul e cam la fel.
Parerea mea e ca cu putina imaginatie si informare se pot reduce costurile de intretinere daca chiar e necesar, pt asta nu as renunta la masina care imi place.

bancher 26 septembrie 2018 - 12:38

da, sunt de acord ca poti reduce costurile de intretinere cu putina imaginatie daca iti faci revizia in afara reprezentantei si cumperi tu piesele. Doar ca masina la care ma refeream era noua, avea garantie 5 ani, si, ca sa pastrez garantia trebuia sa fac toate interventiile la ei. Cand m-am uitat pe costurile intretinerii in primii 5 ani, ele erau colosale…cea mai mare magarie fiind obligativitatea de a schimba placutele la 2 ani.

bancher 24 septembrie 2018 - 13:18

Hai ca ma ia rasul…Mazda 3 sport 2018 cu motor de 2litri aspirat, 120 CP si cuplu de 210 Nm. Pai oameni buni, motorul asta si consuma mult si trebuie mai si apesi sanatos pedala de acceleratie sa simti ceva. Atras de aspectul estetic ireprosabil al masinilor Mazda, am vrut sa imi iau o Mazda 3 si am mers la test drive. Pot sa spun ca masina a fost o dezamagire totala: nu are cuplu sub 3000 turatii, in oras gafaie si se misca greu din aceasta cauza, schimbatorul de viteze tremura de parca e diesel si nici antifonarea nu e asa de buna.
Mi se pare ca o dinamica mai buna au motoarele mici si tubo…Octavia II 1.4 TSI 122 CP ii da clasa lui Mazda 3 cu motor aspirat de 2litri si 120 CP.
Pe bune, motorul asta e prea mare si consuma si mult, 120 CP se pot obtine usor dintr-o cilindree mai mica.
Nu mi-as lua asa ceva sub nicio forma.

Reply
dodoi 24 septembrie 2018 - 14:37

nu intotdeauna motoarele mici turbo sunt o solutie si pot consuma la fel sau chiar mai mult decat un motor aspirat conform https://www.consumerreports.org/cro/news/2013/02/consumer-reports-finds-small-turbo-engines-don-t-deliver-on-fuel-economy-claims/index.htm Atunci cand apesi mai serios pe pedala unui turbo consumul de benzina creste mult si economia devine inexistenta. Europenii sunt, totusi, inaintea celorlalti in privinta motoarelor turbo, dar pe termen lung as ezita sa-mi cumpar un motor turbo. Daca se strica, turbo-ul costa o caruta de bani sa-l repari, de multe ori mai mult decat face masina.

Reply
Gigi 27 septembrie 2018 - 16:20

Mai ia-ti tu motor diesel non turbo in ziua de azi. Asa sunteti voi reticenti la turbo de n-ai vazut…. Asa ziceau toti si cand s-a trecut la turbo diesel. Acum fac sute de mii turbo diesel urile fara probleme si nu se plange nimeni de ele.

Reply
bancher 28 septembrie 2018 - 10:13

nu mai exista diesel fara turbo. Ar insemna sa ne intoarcem la Aro, cand dintr-un motor de 3,5 litri se scoteau 65 CP.

Reply
dodoi 28 septembrie 2018 - 19:42

Sa-ti cumperi in ziua de azi un diesel cand mai toate firmele se gandesc sa renunte la diesel sau au renuntat (Toyota, Porsche) inseamna sa arunci banii pe fereastra. Din pacate si la benzina datorita faptului ca turbo consuma mai putin in teste nu de multe ori si in realitate si datorita cerintelor de a reduce consumul de benzina impus pe timpul administratiei Obama, firmele auto au inceput sa abandoneze motoarele aspirate.

Reply
Ovicti 24 septembrie 2018 - 14:50

Asa este: se stie ca „decat” skoda stie sa faca cele mai grozave motoare din intreaga galaxie. Pacat ca admiratia asta pentru masina „aproape nemteasca” ii si netezeste pe circumvolutiuni pe unii:
https://www.auto-data.net/ro/compare?carId1=14181&carId2=28138&carId3=

Reply
bancher 25 septembrie 2018 - 11:22

comparatie asta e strict pe hartie. In viata reala Octavia 2 1,4 TSI 122CP are o dinamica mult mai buna decat Mazda 3 G120. Am mers cu amandoua si stiu ce spun. Motorul G120 de la Mazda trebuie sa il turezi daca vrei sa simti ceva. Sub 3000 ture e f anemic. Cel 1,4 TSI merge f bine de la 2000 turatii.
In schimb 1,4 TSI a avut niste probleme la distributie, care pot aparea dupa 100 000km, e necesara schimbarea distributiei (desi e pe lant). De G120 nu stiu mare lucru privind fiabilitatea.

Reply
Marius 25 septembrie 2018 - 14:06

Cum zicea cineva, masinile germane merg excelent. Dupa ce schimbi 3 cutii de viteza si 2 motoare.

Reply
bancher 26 septembrie 2018 - 12:45

afla ca la Skoda octavia in peste 7 ani de mers intensiv in Bucuresti am schimbat doar pompa de apa dupa 6 ani si o fisa de la o bujie dupa 7 ani (plus 2 sigurante din tablou). In rest comportamentul este impecabil. Doar ca mi-am luat masina noua, si nu adusa la mana a doua din Germania. Plus ca am avut bani sa imi faci reviziile la reprezentnata, conform fisei tehnice. In general masinile care s-au stricat au fost cele aduse de afara, foarte uzate, sau intretinute necorespunzator.

Marius 26 septembrie 2018 - 16:34

Vorba de mai sus e din UK, nu din RO. Ca tu ai avut noroc cu 1 skoda, nu inseamna nimic.

bancher 27 septembrie 2018 - 11:18

Sunt mii cu Skode care au avut noroc. De fapt, daca ne uitam la topul fiabilitatii pe marci, acesta este asa;
-1)kia
-2)Hyundai
-3)Toyota
-4)Mitsubishi
-5)Skoda, (cu numai 2 pct in spatele Mitsubishi).
Asa ca lasati-ma voi cu fiabilitatea de la Mazda ca, daca o luam la bani marunti sunt o gramada de probleme si acolo. Pe de alta parte, am o colega de la birou cu Mazda 3, si nu gaseste piese de schimb decat la reprezentanta, si chiar asa tot sta cu saptamanile pana ii aduc piesa. Nu pot sa cred ca la Mazda 3 exista un singur tip de filtru de polen, atat la reprezentanta cat si aftermarket. Eu, la Octavia, gasesc o gramada de filtre de polen in orice magazin auto .

Chris 24 septembrie 2018 - 23:04

Motorul asta consuma mai putin decat 1.4 TSI, la modul real, nu povesti vanatoresti pe hartie, prima dovada fiind consumul scos de Adrian, 5.9L/100km. Motorul asta trage liniar, nu in hopuri ca un turbo, e la fel de greu cat 1.4 TSI pt ca e din materiale usoare si e incomparabil mai fiabil decat ce a stiut VW sa construiasca vreodata. Nu are decat avantaje fata de motorul de VW, desi la prima privire nu pare asa. Te contrazic nu ca sa par mai destept, ci pt ca cunosc motoarele astea putin mai bine decat de pe hartie sau din cat poti sa afli de la cate un vanzaret de masini. Urmasul lui a stabilit deja un nou standard in materie de motoare cu ardere interna, pe toata planeta, pe toata industria auto. Ma refer la Skyactiv X, motor pe benzina cu ardere prin compresie. Cel putin la capitolul motoare oamenii astia sunt ani buni inaintea europenilor, doar ca fac lucrurile in felul lor, ceea ce e de admirat.

Reply
Kitza 25 septembrie 2018 - 08:31

Foarte slab ca putere la 2 litri. Se făceau motoare de 150 de cp încă de acum 25 de ani…când cumperi 2l benzină nu cauți economie ci zvac.

Reply
Adrian Mitrea 25 septembrie 2018 - 10:01

Există și versiuni de 160 CP și 184 CP ale aceluiași motor. Dacă vrei putere, le alegi pe acelea. Varianta de 120 CP este propunerea economică a Mazda, și ca preț de achiziție, și dpdv consum.

Reply
bancher 25 septembrie 2018 - 11:18

Pe mazda 3, motorul G165 costa 21690 euro…cam mult totusi ptr o compacta, mai ales ca Mazda nu prea da reduceri.

bancher 25 septembrie 2018 - 11:15

cu Skoda Octavia 1,2 TSi scot 4.9% consum extraurban pe drumuri nationale, si 5,4% daca merg pe autostrada cu vit rela de 115km/h-120km/h. Am 7 ani de cand folosesc masina in Bucuresti in regim intensiv si nu am inca probleme la distributie (desi multi vorbesc de aceste probleme). Cutia de viteze e precisa si schimbatorul nu tremura. Puntea independenta pe spata da un conort f bun pasagerilor din spate. In Buc am consum de 9.2% vara, chiar si cu mers in aglomeratie seara si dimineata.
In schimb Mazda 3 de 120 CP mi-a consumat mai mult de 10% in oras, schimbatorul de viteze tremura ca la diesel, antifonarea e mai slaba si am murit de cald in masina din cauza lipsei geamurilor atermice. Plus ca sub 3000 turatii motorul e neasteptat de anemic ptr un motor de 2 litri.
Ma rog, fiecare face ce vrea cu banii lui, nu vreau sa imi fac un scop din a influenta lumea, dar eu unul mi-am luat orice gand de la Mazda.
Plus ca vopseaua e de 2 bani, dar nu mai insist si asupra acestui subiect.

Reply
Mihai 25 septembrie 2018 - 13:47

1.4 TSI are 75% din cuplu maxim la 1200 rpm iar de la 1400 e in cuplu maxim pana la 4500. N-ai cum sa ai consum mic in oras cu un motor de 2L. Afara se apropie dar tot nu e mai mic. In depasiri trebuie turat nu gluma. La banii astia iti iei un TSI de 125 cp si o masina mult mai confortabila.

Reply
bancher 26 septembrie 2018 - 12:42

asa zic si eu, ca 1,4 TSI 125 CP ii este mult superior ca dinamica, si chiar ca consum. Plus ca nu ii tremura schimbatorul de viteze ca la tractoarele Victoria.

Reply

Lasa un comentariu