Porsche AG preia un pachet minoritar de acțiuni (10%) Rimac Automobili, investind astfel în compania croată de tehnologie și automobile electrice. Compania dezvoltă și produce componente pentru vehicule electrice, precum și mașini electrice super sport. Ca parte a eforturilor sale în direcția automobilelor electrice, Porsche urmărește un parteneriat de dezvoltare cu tânăra companie, se arată într-un comunicat de presă. Primul Porsche electric modern se numește Taycan, fiind derivat din conceptul Mission E, iar această lansare, combinată cu investiția în Rimac Automobili, indică foarte clar direcția electromobilității luată de Porsche.
În 2009, fondatorul Rimac Automobili, Mate Rimac (30 de ani), a început să lucreze din garajul său la visul de a produce mașini de sport electrice care să fie atât rapide, cât și spectaculoase. Rimac a prezentat recent cea mai nouă versiune a hipercar-ului său electric, „C Two”, la Salonul Auto de la Geneva din Martie 2018.
Mașina dezvoltă o putere maximă de aproximativ 2.000 CP și poate propulsa automobilul cu două locuri până la o viteză maximă de 412 km/h. Mașina are o autonomie de 650 de kilometri (ciclu NEDC) și atinge o încărcare a bateriei de 80% în 30 de minute printr-un sistem rapid de încărcare de 250 kW. Mai mult, compania fabrică sisteme de propulsie de înaltă performanță și sisteme de baterii pentru vehicule electrice.
„Dezvoltând mașinile pur electrice super-sportive cu două locuri, precum Concept One sau C Two, precum și sistemele principale pentru vehicule, Rimac și-a demonstrat în mod impresionant expertiza din domeniul electromobilității”, spune Lutz Meschke, vicepreședinte al comitetului executiv și membru al comitetului executiv pentru finanțe și IT în cadrul Porsche. „Considerăm că ideile și abordările Rimac sunt extrem de promițătoare, motiv pentru care sperăm să intrăm într-o strânsă colaborare cu această companie sub forma unui parteneriat de dezvoltare”, a adăugat Lutz Meschke.
Rimac Automobili, cu sediul în Zagreb, are o creștere rapidă și aproximativ 400 de angajați. Compania se concentrează în principal pe tehnologia bateriilor de înaltă tensiune, pe sistemele de propulsie electrică și pe dezvoltarea interfețelor digitale între om și mașină (HMI). Rimac dezvoltă și produce biciclete electrice în cadrul subsidiarei sale Greyp Bikes, care a fost înființată în 2013.
„Acest parteneriat este un pas important pentru Rimac în cadrul strategiei noastre de a deveni un furnizor preferat de componente și sisteme pentru industrie în domeniul electrificării, al conectivității și a domeniului atractiv al sistemelor avansate de asistență a conducătorilor auto”, a spus directorul executiv al Rimac Automobili, Mate Rimac.
Porsche a anunțat în Iunie 2018 și numele primului automobil electric modern al mărcii, denumit Porsche Taycan (derivat din conceptul Porsche Mission E). Mașina va beneficia de două motoare electrice sincron, alimentate permanent, care dezvoltă o putere totală de 440 kW și care pot trimite mașina până la 100 km/h în 3,5 secunde, iar până la 200 km/h în sub 12 secunde. Sprinturi repetate sunt posibile fără pierderea performanțelor dinamice, notează Porsche.
Mașina va avea o autonomie de circa 500 km în ciclul NEDC, ceea ce se va traduce într-o autonomie reală situată undeva la 350 km. Lansarea pe piață va avea loc în jurul anului 2020 (estimare).
Numele Porsche Taycan poate fi tradus în mare drept „cal tânăr și energic”.
Porsche are în plan să investească 6 miliarde Euro până în 2022 în electromobilitate, dublu față de ținta pe care și-o fixase când a apucat calea vehicului electric. Din această sumă circa jumătate de miliard de Euro merge exclusiv în dezvoltarea modelului Taycan și a derivatelor sale; un miliard de Euro se duce spre electrificarea și hibridizarea gamei existente; câteva sute de milioane Euro merg în modernizarea fabricilor; iar 700 milioane Euro vor fi folosiți pentru noi tehnologii, infrastructură de încărcare și concepte noi de mobilitate.