Acasa Review Test Drive Suzuki Swift Sport

Test Drive Suzuki Swift Sport

de Adrian Mitrea

Suzuki Swift Sport vine în 2018 regândit și reinventat, pentru prima dată în istoria sa având motor turbo și mai mulți Cai Putere ca niciodată: 140. Masa redusă, cutia de viteze calibrată foarte bine, suspensiile echilibrate și sistemul de direcție precis fac din această mașină una ideală de intrare în lumea hot hatch-urilor. Suzuki Swift Sport nu este, însă, perfect, și are minusuri care țin în principal de tonalitatea ansamblului motor-eșapament și de faptul că limitarea turației motorului intervine prea devreme. L-am condus la testele internaționale pentru presă organizate în Malaga, Spania, și am pregătit pentru voi un review detaliat.


Detalii

Marcă: Suzuki

Model: Suzuki Swift / Suzuki Swift Sport

Producție: 2018

Caroserie: hatchback cu 5 uși, 5 locuri

Preț (fără TVA): circa 15.500 Euro

Preț (cu TVA): circa 18.445 Euro

Motor: 1,4 litri (1.373 cc) turbo, pe benzină (BoosterJet), tip K14C, cu patru cilindri în linie (L6), 16 supape, montat transversal, injectie directă, intercooler. Puterea maximă este 103 kW / 140 CP la 5.500 rpm și cuplul maxim este 230 Nm disponibil între 2.500-3.500 rpm.

Transmisie: cutie de viteze manuală, 6 trepte, tracțiune față

Anvelope: Continental ContiSportContact5 195/45 R17 W

Acelerație 0-100 km/h: 8,1 secunde

Viteză maximă: 210 km/h

Consum mediu declarat (NEDC): 5,6 l/100 km

Emisii: EU6, 125 g CO2/km

Rezervor (litri): 37

Dimensiuni (mm): L 3.890 / w 1.735 / h 1.495

Portbagaj (litri): 265

Ampatament (mm): 2.450

Masă (DIN/EU): 970 kg/1.045 kg

Cd: –

Suspensii față: Brațe independente tip McPherson, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.

Suspensii spate: Bară de torsiune / semi-independentă, arcuri elicoidale, frâne cu discuri pline.


Echipament standard (selecție)

Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; centuri de siguranță pretensionate; ABS; AFU; ESC/ESP; TPMS (monitorizarea presiunii in pneuri); cruise control și limitator de viteză; lumini de zi (DRL) cu LED; faruri cu LED; stopuri cu LED; asistență la pornirea din rampă (HSA); geamuri acționate electric față/spate; volan ajustabil pe înalțime și în adâncime; volan îmbrăcat în piele; pedalier sport; eleron; evacuare eșapament dublă, cromată; oglinzi laterale reglabile electric, încălzite și rabatabile electric; scaun șofer reglabil pe înălțime;  scaune față tip scoică; cutie de viteze manuală cu 6 trepte; jante din aliaj ușor de 17 țoli.


Echipamente opționale (prețuri în Euro, fără TVA)


Condus de Adrian Mitrea circa 100 km, cu un consum mediu real de 6,5 l/100 km. La finalul testului masina avea 1.738 km la bord.


Documente utile:

2 comentarii

Joe 25 mai 2018 - 07:59

Imposibil de citit. Textul sare întruna.

Reply
Toshi 1 iulie 2018 - 10:26

Salut! Multumesc mult pentru review. Urmaresc cu interes site-ul tau. Te rog sa imi permiti sa iti spun ce am inteles eu plus parerile/concluzile mele personale:
Noul Swift Sport este o masina mai polivalenta decat generatiile anterioare din cauza motorului turbo (se conduce mai lejer in traficul de zi cu zi),pentru ca e mai incapatoare si cu un portbagaj cu 54 de litri mai mult decat generatia precedenta in conditiile in care este si mai usoara. Bravo Suzuki! Acestea fiind spuse, pentru placerea de a conduce, pentru puritatea condusului sportiv (generatia precedenta mergea) ar fi fost mai de preferat sa pasteze motorul de 1.6
M16A (1.4 + turbo aproape sigur ca e mai greu) care merge pana in 7000 de ture. E mult mai usor sa lucrezi cu masina pe viraje, sa modulezi pedala la un motor aspirat. De asemenea rezervorul de doar 37 de litri mi se pare putin cam mic, insa nu le putem avea pe toate. Chiar daca nu e campion la nimic (probabil e la greutate redusa pe segment daca are 975 kg DIN EU inseamna 900 kg fara sofer), noul suzuki swift sport se incadreaza in categoria speciala a masinilor care, prin reteta/reglajele de finete folosite sunt mult mai mult decat suma componentelor lor.

Personal am fazut masina la Frankfurt si pozitia la volan mi se pare prea inalta pentru o masina sport, bordul prea inalt care in plus da senzatia ca masina e mai ingusta decat e in realitate. Yaris GRMN mi s-a parut mai ok desi, si ea sufera de aceleasi boli ca si restul masinilor moderne mici care devin tot mai inalte, cu proportii tot mai urate. Yaris insa e altceva, la alti bani.

De la (inca) un fan al masinilor mici mersi inca odata si spor in continuare!

Reply

Lasa un comentariu