Acasa Ford Ford Fiesta Active pornește de la 15.650 Euro cu TVA în România, rival pentru Dacia Sandero Stepway și Hyundai i20 Active

Ford Fiesta Active pornește de la 15.650 Euro cu TVA în România, rival pentru Dacia Sandero Stepway și Hyundai i20 Active

de Adrian Mitrea

Ford Fiesta Active Lux Yellow (sursa – Ford)

Ford Fiesta Active – versiune cu aspect și veleități de SUV a modelului de segment B Ford Fiesta – pornește de la 15.650 Euro cu TVA în România, concurând pe piață cu modele precum Dacia Sandero Stepway și Hyundai i20 Active. Modelul celor de la Ford se diferențiază prin motorizări mai performante, tehnologii mai avansate și, desigur, un preț mai mare ce reflectă toate acestea.

„Noul crossover Ford Fiesta Active combină avantajele unui SUV și experiența dinamică consacrată pe Fiesta. (…) Designul exterior robust vine cu panouri de protecție suplimentare, jante din aliaj unice și bare longitudinale de plafon care se potrivesc unui stil de viață activ. Garda la sol ridicată și suspensia optimizată îmbunătățesc abilitățile mașinii pe drum accidentat”, spune Ford, într-un comunicat de presă.

Pentru prima dată pe Fiesta sunt disponibile mai multe moduri de condus între care șoferul poate alege: Normal, Eco și Slippery.

Fiesta Active este primul membru disponibil al familiei Active, gamă care conține modele cu design inspirat din lumea SUV-urilor. Acestea combină designul robust și un nivel superior de versatilitate cu un caracter dinamic specific modelelor Ford și cu tehnologii sofisticate de confort și asistență a șoferului. Ținta este numărul în creștere al clienților europeni de SUV-uri și crossovere, spune Ford. Vânzările de SUV-uri ale mărcii au crescut cu 24% în anul 2017. Astfel 1 din 5 vehicule Ford vândute în Europa este un SUV sau crossover.

În familia de modele Active urmează Ford Ka+ Active și Ford Focus Active (cinci uși și break).

„O gamă fără precedent de sisteme de siguranță ajută la evitarea sau limitarea efectelor accidentelor cu ajutorul unor senzori care scanează zona din fața mașinii pe o distanță de până la 130 de metri – o rază mai mare de acțiune decât lungimea unui teren de fotbal. Interiorul sofisticat oferă sistemul SYNC 3, ecrane tactile cu diagonala de până la 8 inch, un sistem audio premium B&O PLAY și un plafon panoramic care poate fi deschis (…)”, spune producătorul auto american.

Elementele de exterior inspirate din lumea SUV-urilor includ panouri suplimentare de protecție, jante de 17 inch din aliaj cu design unic și bare longitudinale de plafon care ajută la transportul bicicletelor și al altor echipamente sport. La interior sunt oferite scaune cu design special tapițate cu materiale exclusive.

Garda la sol a lui Fiesta Active este mai ridicată cu 18 milimetri față de șasiul standard al lui Fiesta, iar ecartamentul este mai mare cu cu 10 milimetri, aceste modificări determinând o apariție dominantă, capacități mai bune pe drumuri neasfaltate și o poziție la volan mai ridicată.

Amortizoarele frontale optimizate sunt dotate cu un limitator hidraulic de recul care atenuează efectul negativ pe care îl au neregularitățile din suprafața de rulare asupra confortului. Geometria unică a articulațiilor suspensiei și setările unice la nivelul arcurilor și al amortizoarelor completează direcția electronică și reglajul sistemului ESC pentru ca mașina să poată fi utilizată pe o gamă largă de suprafețe de rulare.

Ford Fiesta Active Lux Yellow (sursa – Ford)

Ford Fiesta Active Lux Yellow (sursa – Ford)

Fiesta Active are în total 15 tehnologii de asistență a șoferului, implicit tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control), limitatorul inteligent de viteză (Adjustable Speed Limiter), sistemul de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System), sistemul de alertă la intersecția cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert), sistemul de indicare a distanței (Distance Indication), sistemul de avertizare a șoferului (Driver Alert), sistemul de menținere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid), sistemul de avertizare la părăsirea benzii (Lane Keeping Alert) și sistemul de avertizare cu privire la coliziunile frontale (Forward Collision Warning).

Noua generație Fiesta a obținut 5 stele la testele de siguranță Euro NCAP și înglobează elemente de siguranță precum airbagurile laterale concepute pentru a ridica brațul pasagerului și de a-l îndepărta astfel de zona unui impact, pretensionare pentru locurile laterale spate și airbag-uri frontale pentru pasager care pot fi dezactivate pentru a permite montarea scaunelor speciale pentru copii.

  • Motorul 1.0 EcoBoost (turbo, pe benzină, 3 cilindri) are versiuni de putere de 85 CP, 100 CP, 125 CP și 140 CP.
  • Motorul 1.5 TDCi (turbo diesel, 4 cilindri) are variante de putere de 85 CP și 120 CP.

Ford Fiesta Active Lux Yellow (sursa – Ford)

Ford Fiesta Active Lux Yellow (sursa – Ford)


Ford Motor Company este o companie globală cu sediul la Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, promovează și asigură service pentru o gamă completă de autovehicule, camioane, SUV-uri și autovehicule electrice Ford, precum și autovehicule premium marca Lincoln, oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company și urmărește planul de a deveni lider în domeniile electrificare, autovehicule autonome și soluții de mobilitate. Ford are aproximativ 202.000 de angajați în toată lumea.

Ford Europa produce, vinde și servisează vehicule sub marca Ford pe 50 de piețe individuale și are aproximativ 54.000 de angajați în unitățile proprii și aproximativ 69.000 de angajați când sunt luate în considerate asocierile în participațiune și entitățile neconsolidate. În plus față de Ford Motor Credit Company, operațiunile Ford Europa includ Divizia Ford de Relații cu Clienții și 24 de unități de producție (16 deținute integral sau asocieri în participațiune consolidate și 8 asocieri în participațiune neconsolidate).

Primele autoturisme Ford au fost livrate în Europa în 1903, același an în care a fost fondată Ford Motor Company. Producția europeană a început în 1911.​

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
2 Comments
vechi
noi
Inline Feedbacks
View all comments
Sandu
Sandu
2 ani

Asta nu-i review, e reclama l! Unde-i P în fata articolului?