Acasa Ford Ford Edge restilizat vine cu motor EcoBlue Bi-Turbo de 238 CP și transmisie automată cu 8 trepte

Ford Edge restilizat vine cu motor EcoBlue Bi-Turbo de 238 CP și transmisie automată cu 8 trepte

de Adrian Mitrea

Ford Edge, SUV-ul vârf de gamă al mărcii americane Ford, primește pentru 2018 un facelift consistent care aduce inclusiv un motor diesel de 2 litri, EcoBlue Bi-Turbo de 238 CP, și o transmisie automată cu 8 trepte. Mașina primește și sistemul multimedia SYNC 3 cu touchscreen de 8 inch, dar și instalație audio B&O Play de 1.000 W și posibilitatea de a încărca wireless un telefon mobil. Principalul rival pe piață este Volkswagen Touareg, model care în 2018 primește o nouă generație.

Odată cu acest facelift substanțial Ford Edge primește și o echipare ST-Line, mai sportivă, până acum modelul neavând așa ceva. Versiunea sportivă Edge ST-Line oferă un design inspirat din gama Ford Performance, implicit jante de 20 inch, inserții în culoarea caroseriei, suspensii sport și tracțiune integrală Ford Intelligent All Wheel Drive.

Totodată, își fac debutul european sistemul de frânare post-coliziune, asistența suplimentară în coloana de direcție la evitarea obstacolelor și sistemul cruise control adaptiv cu funcție de oprire-pornire și fixare pe centrul benzii de rulare.

Ford Edge introduce în Europa trei noi tehnologii Ford de asistență a șoferului:

  • Sistemul de frânare post-coliziune ajută la reducerea efectelor unei potențiale coliziuni secundare prin aplicarea unei presiuni moderate asupra frânelor atunci când este detectată o coliziune inițială. Încetinirea vehiculului are potențialul de a limita leziunile pasagerilor și daunelor asupra mașinii.
  • Asistența suplimentară în coloana de direcție la evitarea obstacolelor îi ajută pe șoferi să vireze pe lângă vehiculele oprite sau care rulează cu viteză redusă pentru a evita coliziunile. Conceput pentru a opera la viteze de oraș sau de autostradă, sistemul folosește un radar și o cameră pentru a detecta vehiculele oprite sau lente din fața mașinii și oferă sprijin prin impuls asupra volanului pentru evitarea unui accident dacă coliziunea este considerată iminentă.
  • Tempomatul (cruise control) adaptiv cu oprire-pornire și fixare pe centrul benzii de rulare ajută vehiculul să păstreze o distanță de siguranță față de mașinile din față și reduce stresul în timpul drumurilor lungi în trafic ușor păstrând vehiculul pe centrul benzii de rulare.

Suplimentar, tehnologiile de asistență a șoferului care folosesc camere, radare și senzori ultrasonici pentru a reduce efortul șoferilor includ farurile adaptive (Adaptive Front Lighting System), Sistemul de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System), faza lungă non-intruzivă pentru ceilalți participanți la trafic (Glare Free Highbeam), limitatorul inteligent de viteză (Intelligent Speed Limiter), Sistemul de avertizare la părăsirea benzii (Lane Keeping Alert), sistemul de asistență pre-coliziune cu depistare a pietonilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection) și sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition).

Șofatul și manevrele de parcare din orașe sunt simplificate și mult mai confortabile cu ajutorul unor pachete tehnologice precum sistemul de alertă la intersectarea cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert), direcția adaptivă Ford (Ford Adaptive Steering), sistemul de asistență activă la parcare cu parcare perpendiculară (Active Park Assist with Perpendicular Parking), asistentul de parcare laterală (Side Parking Aid) și sistemul de asistență la ieșirea din parcare (Park Out Assist).

„Noul motor diesel Bi-Turbo Ford EcoBlue de 2.0 litri oferă puterea, cuplul și performanțele dinamice ale unui motor cu capacitate cilindrică superioară în condițiile unui consum și unor emisii de CO2 proprii unui motor de capacitate cilindrică redusă. Noutatea absolută introdusă pe motorul diesel EcoBlue este sistemul avansat bi-turbo, noua configurație a motorului păstrând tehnologia avansată de injecție și arhitectura EcoBlue – care garantează frecări reduse între părțile componente – pentru a se ridica la standardele Euro 6”, spune Ford.

Noul motorul diesel Bi-Turbo Ford EcoBlue de 2.0 litri și 238 CP este combinat cu sistemul de tracțiune integrală Ford Intelligent All Wheel Drive și oferă cuplu la turații joase, dar și zgomot mecanic și vibrații reduse, propunând în același timp performanțe lineare și fluide la accelerare, scopul final fiind o experiență de șofat mult mai confortabilă.

O turbină mică de presiune ridicată și una de dimensiuni mari de presiune scăzută lucrează în serie la turații joase pentru a oferi un răspuns îmbunătățit și cuplu ridicat. La turații mari, turbina de capacitate mare lucrează singură pentru a oferi resursele necesare atingerii vârfului de putere.

Galeriile turbo și cele de evacuare au fost îmbunătățite și conțin constructiv cu aproximativ 30% mai mult nichel pentru o rezistentă optimizată la temperaturile de până la 860 de grade Celsius generate de sistemul bi-turbo. Turbinele sunt răcite cu apă.

Echipat standard cu sistemul Auto Start-Stop, motorul Ford EcoBlue de 2.0 litri este oferit de asemenea pe noul Ford Edge și în versiunea de 190 CP în combinație cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte și cu sistemul de tracțiune integrală Ford Intelligent All Wheel Drive.

Noua transmisie Ford cu opt rapoarte a fost concepută pentru a optimiza suplimentar consumul de carburant și pentru a oferi performanțe imediate prin schimburi de trepte rapide și fluide.

Reglată pentru a se ridica la nivelul așteptărilor clienților europeni, transmisia oferă sistemele:

  • Adaptive Shift Scheduling, care analizează constant diferitele stiluri de condus pentru a optimiza momentele schimbărilor de trepte. Sistemul poate identifica urcările de rampă, coborârile de pantă și virajele abordate agresiv, ajustând schimbările de rapoarte pentru o experiență de condus mai stabilă, mai implicată și mai rafinată.
  • Adaptive Shift Quality Control, care preia informații din mediul înconjurător și din partea mașinii pentru a ajusta presiunea asupra ambreiajului în favoarea unor schimbări de treaptă constant line. Tehnologia poate ajusta de asemenea fluiditatea modificărilor de rapoarte pentru a se mula pe diferitele stiluri de condus.

Versiunea Edge ST-Line prezintă elemente de design exterioare și interioare care includ:

  • Inserții de culoarea caroseriei în zona inferioară a portierelor, pe aripi și în zona laterală a mașinii, dar și o grilă frontală superioară a cărei ramă este acoperită într-o nuanță specială unică neagră.
  • Jante premium din aluminiu: standard de 20 de inch, opțional de 21 de inch.
  • Țevi duble de evacuare cu terminații cromate.
  • Piele perforată Miko Dinamica pe scaunele care oferă zece reglaje electrice.
  • Volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele perforată, cusături roșii pe levierele cutiilor de viteze manuale.
  • Pedale din aluminiu, plafon tapițat în culoarea neagră și covorașe premium din velur.

Suspensiile cu setări sport îmbunătățesc și mai mult experiența dinamică a lui Edge ST-Line, dublată de tehnologia Ford Adaptive Steering. Aceasta optimizează răspunsul direcției și transformă Edge într-o mașină mai ușor de manevrat prin faptul că modifică în mod constant raportul mediu de bracare în funcție de viteza de rulare și prin clapetele montate pe volan în cazul transmisiei automate quick shift cu opt rapoarte.

Un panou de încărcare wireless este disponibil opțional și este ascuns în compartimentul frontal de pe consola centrală oferind încărcare fără cablu pentru aparatele compatibile, iar sistemul de comunicație și infotainment Ford SYNC 3 – compatibil gratuit cu Apple CarPlay și Android Auto – le oferă șoferilor posibilitatea de a controla telefoanele conectate, sistemul audio, navigația și climatizarea cu ajutorul comenzilor vocale sau prin ecranul tactil al unui monitor color de 8 inch.

Sistemul audio B&O Play înlocuiește sistemul audio SONY de pe versiunea anterioară a modelului. Sistemul folosește un procesor de sunet digital cu zece canale pentru a controla și egaliza fiecare incintă acustică, asigurând o distribuție uniformă a sunetului în habitaclu.

Edge oferă acum și un instrumentar de bord 3D complet configurabil care le oferă șoferilor posibilitatea de a personaliza așezarea și forma vitezometrului, a turometrului și a ecranelor cu informații legate de rulare. Ajustarea merge până la posibilitatea alegerii între 7 nuanțe diferite, menținând în același timp un design elegant și simplu. Tehnologiile suplimentare legate de confort includ un plafon panoramic pe întreaga lungime a acoperișului, scaune frontale încălzite și aerisite, scaune posterioare încălzite și volan încălzit.

În total sunt disponibile patru echipări pentru acest model: Trend, Titanium, ST-Line și Vignale.

Edge restilizat vine în contextul în care vânzările SUV-urilor Ford au crescut cu 24% în 2017, valoare împinsă de la spate de cel mai bun an din carierele de piață ale modelelor EcoSport, Kuga și Edge. Ford a vândut 230.600 de SUV-uri pe parcursul anului trecut, echivalent cu aproximativ unul din cinci vehicule vândute de companie în Europa. Mai mult de 26.000 de unități Edge au fost vândute până acum clienților europeni de la lansarea din 2016 a acestui model pe continent. În anul 2017, Edge a fost ales de 16.000 de cumpărători din Europa.

2
Lasa un comentariu

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
IonicaAlex Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Alex
Cititor

Nu arata rau, o motorizare bunicica, sunt curios cat de bine se comporta offroad.

Ionica
Cititor
Ionica

1000 de wati la sistemul audio? :)))) de unde, are vreun generator de 1KW prin masina, fiti seriosi.