Piaţa totală a maşinilor şi utilitarelor noi a fost de 150.000 de unităţi anul trecut, dar ar fi putut ajunge la 180.000 dacă timbrul de mediu ar fi rămas în vigoare, este de părere directorul comercial al Renault Romania, Hakim Bouthera. El mai spune că „invazia” maşinilor second-hand, 560.000 aduse anul trecut, îi determină pe unii cumpărători care ar fi vrut maşină nouă, să se orienteze către maşini second-hand mai mari sau mai dotată. Însă cei care fac asta riscă, fiindcă se pot trezi că îi costă foarte mult să întreţină maşina şi pot ajunge să regrete că au cumpărat-o, mai spune oficialul Renault.
Boutehra spune că asistam la „invazie” fiindcă anul trecut piaţa maşinilor noi a fost de numai 150.000 unităţi, în timp ce cea a maşinilor second-hand a fost de 560.000 unităţi, incluzând şi vehiculele utilitare. El spune că este o schimbare uimitoare faţă de acum un deceniu, când ambele pieţe erau pe la 300.000 fiecare.
„În general sunt maşini noi cu nivele de echipare inferioară şi piaţa românească ar trebui, dat fiind că şi veniturile au crescut şi că economia creşte, să aibă un nivel în jurul a 250.000 de maşini/an. Suntem însă departe de acel nivel”.
Oficialul Renault spune că eliminarea timbrului de mediu a afectat puternic piaţa maşinilor noi care ar fi fost cu 20% mai mare dacă timbrul nua r fi fost scos. Ce soluţie vede Boutehra? „Indiferent ce mecanism s-ar alege, trebuie să fie unul care să aibă relevanţă din punct de vedere economic pentru vânzările de maşini noi. Trebuie să existe un echilibru între maşinile noi şi cele second-hand”.
Invazia de maşini second-hand are înca un efect asupra pietei maşinilor noi fiindcă tot mai mulţi clienţi vor ezita văzând că se găsesc maşini second-hand la preţuri reduse. Numărul mare de maşini second-hand stabileşte şi un nou punct de referinţă în ceea ce priveşte preţul, spune Bouthera, explicând că tot mai mulţi oameni stau pe gânduri dacă în bugetul pe care îl au la dispozitie să-şi ia o maşină nouă sau una second-hand, dar de o clasă mai mare sau de la o marcă mai prestigioasă. „Şi dacă piaţa second-hand va scădea la 300.000 de unităţi de exemplu, punctul de referinţă la nivel de preţ se va păstra”, spune Boutehra, dând ca exemplu un client care işi va lua poate un SUV premium de câţiva ani vechime la 22.000 de euro, în loc de un SUV nou, dar de clasa mai mică şi de la o marcă de volum..
Venirea unui număr atât de mare de maşini second-hand nu reprezintă doar o problemă de securitate şi de poluare, 80% dintre cele aduse fiind mai vechi de zeci ani. „Un cumpărător care-şi ia un model second-hand bine echipat poate ajunge să constate în doi-trei ani că îl va costa mult să facă verificările şi să întreţină maşina. Acest lucru îl va afecta pe client. fiindcă ar putea să descopere că nu poate gestiona cheltuielile după câţiva ani şi îi va părea rău de achiziţie”, spune oficialul Renault.
Boutehra mai spune că 30% dintre masinile second-hand aduse sunt mai scumpe de 8.000 de euro.
Oficialul Renault spune că programul Rabla este extrem de util pentru că ajută piaţa maşinilor noi, făcând modelele mai acceptabile la preţ pentru un număr mai mare de clienţi. De precizat că peste 47% dintre maşinile vândute în program au fost Dacia şi 10% Renault.
49 comentarii
Eu sunt crescător de găini. Dacă s-ar introduce o taxă pe găinile crescute în gospodăriile oamenilor, cota de piață deținută de fermele noastre ar fi fost cu 20% mai mare și statul ar fi încasat mai multe impozite.
Visul oricărui afacerist e să dețină o cotă de piață nu prin competitivitate ci prin politica pumnului în gură.
Eu nu inteleg cum ar creste cota de piata a crescatoriilor autohtone daca s-ar introduce taxa pe gaini. Poate sa se introduca taxa pe gaini din import, si sa nu fie taxa pe gainile autohtone, dar asta ar contraveni principiilor Uniunii europene. De asta s-a scos si taxa auto.
Nu stiam ca prin gospodariile oamenilor cresc masini second-hand, altfel ii spuneam bunica-mii sa cresca volkswagen-uri, nu motzate.
Visul oricarui afacerist e ca investitia pe care o face sa-i aduca randament maxim. Asta include si mutarea productiei discret din Romania in Maroc, astfel incat viitorii someri care lucreaza acum in ecosistemul creat de Dacia in zona Pitestiului sa-si poata cumpara TDI-rile nepoluante si ieftine din Germania (ca daca ar polua, ar trebui taxate, nu?)
Adică Renault are toată libertatea din lume să deschidă fabrici oriunde au interesul, să cumpere și să vândă orice, oriunde, dar eu ca ROMÂN trebuie să fiu îngrădit prin lege. Adică unii sunt capitaliști și se bucură de libertatea de alegere, dar eu trebuie să fiu mai puțin liber, să nu am dreptul de circula liber în schengen, să nu am drept de muncă în Franța și să nu am dreptul să aleg ce mașină vreau în ȚARA MEA…
daca ar fi existat perspective sa vanda marocanilor cate masini au vandut romanilor atunci „ecosistemul” ar fi fost in Maroc de la bun inceput… a fost la Pitesti (si) pentru piata de desfacere… mai scutiti-ne de povestile cu aroma de musuroi birocratic bruxelez despre „administratia” care nu doarme de grija cetateanului… lasati dracului piata LIBERA – respectiv concurenta – sa regleze economia… orice tip de „reglementare” nu e altceva decat izvor de abuzuri, taxe si coruptie…
Credeam ca e in Pitesti pentru ca acolo era fabrica Dacia.
In 2016 s-au vandut cam 38.900 Dacii in Romania.
Tot in 2016 in Maroc, Renault a vandut pe piata interna 40.000 de vehicule produse in cele 2 fabrici de acolo. Ca sa intelegi unde bat, 40.000 e mai mare decat 39.000.
Asa ca mai scuteste-ne de postacismele de genul „musuroi birocratic bruxelez” si citeste niste cifre, sunt publice.
Ce va freaca girja de ce risca cumparatorul de masini SH ? E problema lui ce isi permite. Voi ati vrea sa fie mai mari taxele la masini SH pentru ca sa nu isi poata cumpara pentru al forta sa cumpere un auto nou. Asta se numeste ingradire a libertatii nenicule. Aveti o vrajeala ieftina si atat. Ce este bine pentru mine trebuie sa hotarasc eu nu comunistoizii ca voi. Concurenta este cheia si nu taxele. Dixit.
Ma tot gandeam zilele astea cum se face ca dupa un an in care PSD-ul si-a dat singur jos doua guverne, n-a facut nimic din ce-a promis, si-a batut joc de cresterea economica si a lovit in justitie, DNA, politie din toate puterile, cu primarul Bucurestiului care e o caricatura sinistra (azi am stat 15 minute sa traversez Colentina din Andronache in Fundeni, si 20 de minute sa pot reintra pe Colentina), cu prim ministii care par din ce in ce mai prosti (la ce engleza stiu eu ar trebui sa fiu prim ministru pe viata), romanii continua sa-i sustina, procentele din sondaje fiind practic identice cu cele de la alegeri.
Raspunsul tau e un indiciu bun. Romanii prefera sa-si polueze singuri aerul pe care il respira si sa-si faulteze economia cumparand rable (pardon, masini ca noi), furandu-si singuri caciula in numele libertatii de alegere. Eu personal m-am saturat sa respir aerul de tractor din Bucuresti, din pacate trebuie sa o fac momentan.
„Un cumpărător care-şi ia un model second-hand bine echipat poate ajunge să constate în doi-trei ani că îl va costa mult să facă verificările şi să întreţină maşina. Acest lucru îl va afecta pe client. fiindcă ar putea să descopere că nu poate gestiona cheltuielile după câţiva ani şi îi va părea rău de achiziţie”
– Multumesc Renault pt. grija pe care mi-o porti, dar ar fi interesul tuturor (inclusiv al tau) daca te-ai concentra sa faci maisini mai bune, mai competitive. Cand 170.000 de oameni (aia 30% care si-ar fi permis o masina noua) prefera o rabla in locul uneia noi, inseamna in primul rand ca TU ai o problema de competitivitate. Asta ar trebui sa preocupe un comerciant, nu restrangerea optiunilor clientilor.
Cred ca e o mare dezamagire pentru „media” (bine platita si care isi permite „masini noi”) inclusiv HN si 0-100 sa realizeze ca in ciuda articolelor polarizate numai spre producatorii auto, nu au reusit sa manipuleze vreo 500 000 de romani / familii. Ma astep ca presiunea (numita frumos „lobby”) a producatorilor si importatorilor auto sa creasca si la guvern si in media. 20% piata e mare lucru… Vor curge valuri de „articole oneste” scrise de „profesionisti” despere riscul rablelor importate… pana cand APIA (nu aia din agricultura) va fi biruitoare si va „salva” Romania de la „putoarea” generata de rablele importate mai noi (rablele de prin 70-80 inca in uz nu produc decat parfum de trandafiri si deci nu se pun la socoteala). Si atunci sa vezi aer curat prin tara…
Articolele noastre sunt polarizate spre orice subiect prezintă interes. Mașini noi, mașini second hand, siguranță rutieră, investiții, interviuri cu OAMENI mișto care fac ceva cu viața lor în domeniul auto, etc… În rest bați câmpii cu brio, media aia bine plătită are mașini 10-15 ani. Așa bine se câștigă în media, ca idee.
Tin sa te contrazic…articolul e clar platit. Nu l-ai scris din bunavointa. In schimb te cred ca e din ce in ce mai greu sa castigi bani din media, dar in primul rand aici intervine exclusiv vina voastra ca veniti cu rahaturi platite ba de unu ba de altu (Renault, Continental, etc.) Lumea nu mai e la fel de idioata (desi pare altfel), aia idioti oricum nu stiu sa citeasca si ii doare fix in pix de cine ce si cat vinde in domeniul auto, iar restul mai gandesc si va taxeaza de cate ori au ocazia. Fara suparare, scrii articole foarte bune cand ramai la opiniile tale, si extrem de proaste cand esti platit sa faci reclama. Uite, hai ca iti dau eu un subiect de discutie. Compara procentajul de masini noi cumparate de persoane fizice la mia de locuitori din Germania, repet PERSOANE FIZICE, cu cel din Romania. Mai mult, afla care e varsta parcului auto din Germania comparabil cu cel din Romania, la persoanele fizice !!!! E usor de gasit informatia, daca vrei chiar te ajut. Spoiler: O sa fii surprins de rezultate.
Vezi tu, e ușor să fii hater și să acuzi cum te taie capul.
Articolul nici măcar nu e scris de mine.
P.S. În orice articol de media poate fi vorba de reclamă, dacă doar la asta îți stă mintea. Dacă scrii de Dragnea, e reclamă politică, dacă scrii de Dacia, e reclamă de marcă auto, dacă scrii de Samsung, e reclamă de companie de electronice. Totul din jurul tău e o reclamă, dacă doar asta vrei să vezi.
Baftă!
Si totusi nu ai infirmat ca articolul e platit. In schimb ai incercat sa muti subiectul in alta parte, la Dragnea ca e mai sensibila treaba in directia aia.
Nu este plătit. Poftim.
Nu extistă ideea de articol plătit.
Articolele plătite sunt advertoriale și marcate ca atare.
Nu mi se pare un articol platit. E un articol care relateaza comentariile unui oficial de la Renault si nu aduce nici argumente pro si nici contra la ce sustine oficialul de la Renault, oficial care sustine interesele firmei unde e angajat si nu pe cele ale consumatorului obisnuit. Ca o observatie as putea spune ca o masina veche de cativa ani de la un model ce a fost produs ani de zile si unde defectele initiale au fost corectate poate fi de multe ori mai buna decat un model nou, de abia lansat ce poate sa aiba defecte din conceptie.
Trebuie tinut cont si ca un jurnalist auto e intre ciocan si nicovala si asta peste tot in lume. Daca scri ceva prea rau despre o masina sau despre marca respectiva in general risti sa nu mai fi invitat la testari (ghici cine plateste cheltuielile cu deplasarea, cazarea, etc), sa nu mai primesti reclama, etc. Din cate stiu eu singurii care-si permit sa cumpere masinile, sa le testeze si sa nu primeasca reclama in general sunt cei de la Consumer Reports din America, dar ei nu testeaza numai masini. Mai exista un tip (vezi http://www.lemonaidcars.com/ ) care are ghiduri anuale despre masini vechi in special, dar si masini noi si ale carui carti se gasesc in toate bibliotecile din America si Canada. El aduna date din reparatiile de la masini si pe baza frecventei si a gravitatii lor recomanda sau nu o masina. Imi aduc aminte cum spunea ca in primii ani cand a publicat ghidul cei la Nissan l-au amenintat ca-l dau in judecata si ca i-au tremurat un pic chilotii pe el.
Crede-mă că atunci când faci un review de mașină ești între ciocan și nicovală din alte motive. Să zicem că ai review mai degrabă negativ pentru o mașină ca Hyundai i20, generația anterioară. Am zis că motorul diesel de 1,1 litri este nasol, consumă mult, e galagios, etc… Și că miroase a cauciuc în ea de te doare capul 3 zile. Ghici cine s-a supărat. Nu imporatorul, ci posesorii de Hyundai, care au înțeles că am ceva cu marca respectivă. Cel mai rău te apostrofează clienții. Mereu vor fi două tabere, una care cumpără produsele, alta care nu le cumpără.
La fel se întâmplă cu un review mai degrabă favorabil. Să zicem noua Dacia Duster. Mereu apar haterii care spun că te plătește Dacia să scrii de bine.
Asta e problema, nu teama de importatori și de bani de publicitate.
Pare ca articolele voastre nu prezinta toate interes…dovada reactiile negative la acest articol.
Interesul și prostia sunt două lucruri diferite.
Nu ne-am propus să deformăm realitatea de dragul reacțiilor pozitive.
Ce-ai fi vrut să facem? Să schimbăm declarațiile unui om pentru Like-uri?
Acest articol prezintă interes, de aici și comentariile multe. Iar să extrapolezi un presupus interes redus pentru un anume articol la TOATE articolele nu arată decât limitare. Succes cu judecățile tale de valoare.
de ce nu da exemplul altor tari? au sau nu timbru de mediu?
Păi hai că-ți dau eu exemple.
Germania – tara aia dezvoltată – iși asigura 70% din energia electrica arzand carbuni si gaze, poluand jumatate de Europă
Polonia – are 90% din energia electrica asigurata de termocentrale pe carbuni (milioane si milioane de tone de carbune).
Franta – tara aia onesta- are numai reactoare nucleare iar deseurile le depoziteaza prin coloniile africane.
Iar la ei nu mai e problemă poluarea, în schimb poluează românul cu motor de 1.2 litri Euro 4… înțelegeți mizeria?!
Noi sau sh toata luma are iar din pacate pentru plamani nu exista piese de schimb.
Cu ce te încălzești iarna asta? Nu vrei o taxă pe poluarea pe care o generezi?
Un obraznic. Sa se duca el in Franta sa pretinda o astfel de taxa, ca l-ar zbura imediat din postul de director si oamenii ar protesta masiv prin boicotarea marcii. Vrea sa bage mana in buzunarul oamenilor. Nu cumparati Dacia cat timp acest obraznic este acolo!! Sa invete sa respecte clientii, nu sa vina el sa spuna ce taxe sa ne bage ca sa isi umfle el vanzarile. Sa puna mana la munca, nu la hotie parte-n parte cu statul.
E director comercial, sa faca bine si sa puna pretul masinii in lei! Ca sa arate un minim de respect fata de clientii din tara asta.
Piata auto ar fi EXCLUSIV distorsionata de interventia statului prin taxa de mediu. Asta intr-o ecomomie de piata reala, aia pe care ne-o propovaduiau (inclusiv) francezii pe la inceputul anilor ’90, cand nu reusisera inca sa patrunda pe piata romaneasca. Eu propun ceva mai bun pentru dvs., domnu Boutehra. Ce-ar fi ca statul sa puna taxe pe orice alta masina in afara de Renault (nou)? Ca sa creasca piata 100% si sa fie toata lumea fericita ca v-ati atins scopul.
„dând ca exemplu un client care işi va lua poate un SUV premium de câţiva ani vechime la 22.000 de euro, în loc de un SUV nou, dar de clasa mai mică şi de la o marcă de volum.”
Adica, bai saracule, de ce sa-ti iei tu o masina buna si confortabila, ia sa-ti iei o trotineta de la Renault ca am imitat si noi un SUV, am inaltat un clio si i-am dublat pretul.
„Un cumpărător care-şi ia un model second-hand bine echipat poate ajunge să constate în doi-trei ani că îl va costa mult să facă verificările şi să întreţină maşina. Acest lucru îl va afecta pe client. fiindcă ar putea să descopere că nu poate gestiona cheltuielile după câţiva ani şi îi va părea rău de achiziţie”
Adica bai saracule, hai ca stim noi ca nu ai bani si nu e de nasul tau o masina cu dotari bune, ia hai ca iti aruncam noi ceva golut, hai ca e destul pentru tine, bei cocalarule.
Obraznic si tupeist.
Asta e rezultatul saraciei din Romania punct
Hai sa vedem cine are de castigat din taxa de mediu. In primul rand sunt producatorii si importatorii de auto. Adica Renault(cateva sute de oameni angajati acolo + managementul) apoi Tariceanu-importator, Tiriac-importator, Brent Valmar-importator si amic cu Tariceanu si alti cativa businessmani cu afiliatii politice. In al doilea rand are de castigat mediul inconjurator si noi, cei care respiram aerul de la nivelul strazii si nu din statiunile elvetiene unde se joaca cei mentionati mai sus. Dar cum istoria ne-a aratat, banii obtinuti din taxa de mediu, nu au fost investiti in protectia mediului ci in programul rabla. Care este tot in beneficiul importatorilor si producatorilor. In consecinta, ne putem gandi la aceasta taxa de mediu ca la un instrument prin care acesti smenari lacomi iau bani si de la cetateni dar si de la stat in acelasi timp.
O taxa de mediu cu adevarat eficienta si onesta pt populatie, ar fi una in functie de cat polueaza masina relativ la km parcursi. De ex un taxi cu motor de 1.5 diesel care face 200 000 de km/an plateste la fel ca unul care merge 15 000 pe an. E corect asa?! As zice ca nu.
Ar câștiga APIA, DACIA și dealerii și ar pierde câteva milioane de români care nu se vor mai bucura de beneficiile aduse de un automobil. Vezi, capitalismul e o lume a intereselor, iar eu (ca și alții) vrem să fim liberi să ne urmăm interesele.
Doar câteva observații:
1. La Grupul Renault România lucrează mii de români, vreo 17.000, nu câteva sute.
2. Tăriceanu nu mai e importator de mult, nici măcar dealer nu mai e.
În rest, de acord cu principiul taxării invocat. Dar cum îl pui în practică?
Prin citirea kilometrajului la inspectia ITP.
Și ce te face să crezi că înainte de ITP o mașină cu 300.000 km nu ar avea peste noapte 125.000 km? Mai ales când ai ști că după 150.000 faci ITP anual, deci te costă mașina mai des.
La furat căciula singuri suntem campioni.
Bine Adrian dar in cazul asta nu mai vorbim de reglementari ci de hotie. Si este cu totul alt registru. Din cate stiu eu, exista o lege sau un proiect de lege care prevede puscarie pt kilometraje masluite. Solutii de verificare periodica a rulajului mai sunt. De la controale ale Politiei atunci cand opresc masini pt diverse abateri, sau la alimentarea cu carburant la benzinarie, la service, etc. Lucrurile ar fi si mai simple pt parcurile auto are firmelor unde rulajul este monitorizat. Daca exista vointa se poate face. Dar la urma urmei, aceasta taxa nu este pt mediu ci doar o alta smecherie pt a mai stoarce niste bani de la populatie pt ca guvernul incompetent si corupt sa poata acoperii pomenile electorale mincinoase.
Dar tu cum ai proceda pt monitorizare rulajului? Sau cum crezi tu ca ar fi corect sa se procedeze cu taxa auto?
Salut! Părerea mea este că ar trebui inclusă taxa pe poluare în carburant. Am și scris mai demult de ce cred asta, poți citi aici https://0-100.ro/2013/01/24/10-motive-pentru-care-…
Total de acord. M-am gandit si la varianta asta din cate stiu a existat un proiect de lege pt asta dar care a disparut in birocratia statului sau a intereselor politice/financiare. Prin introducerea taxei de mediu in pretul carburantilor (de toate tipurile) s-ar asigura ca absolut toti poluatorii ar plati. Si aici sunt incluse pe langa autoturisme, tot felul de surse de poluare: barci, drujbe. sobe, generatoare de curent, motocositoare, utilaje agricole, etc. Pe de alta parte ar duce si la o scumpire in lant a tuturor produselor si serviciilor.
Sper ca era masinilor electrice sa inceapa cat mai curand!!
Este deja in carburant, cum e deja si taxa de drum introdusa de Basescu in anii 90, dupa care s-a inventat rovinieta. Inventam taxe, le bagam in pretul carburantului si dupa ceva vreme le reinventam…
Asa am crezut si eu dar nu am reusit sa gasesc informatii relevante. Se pare ca nu este inclusa in pretul carburantului totusi. Ce creste pretul benzinei sunt accize, taxe de transport si distributie, tva, care practic dubleaza pretul.
Piata masinilor ar fi mai mare daca preturile ar fi mai mici, daca lumea ar putea cumpara, raportat la nivelul salarial. In Romania se foloseste Ron.. atunci preturile masinilor ar trebui sa fie in ron.. raportat la salarii.
Si statul roman a cumparat fregate si avioane SH, pentru ca atat poate. Nu vad cum ar putea cetatenii mai mult. Asta e nivelul nostru.
Dacia să plătească impozitele in romania ….si nu să le transfere in franta maroc….rusine !!!!!!!!!!
O tara superdezvoltata si superpoluanta precum SUA, incearca sa scoata profit din orice, pentru binele cetatenilor americani, fara a tine cont de ce spun altii, iar Romania, care plueaza ceva mai mult decat un trib din jungla africana, ia masuri pentru a limita poluarea, condamnand populatia la saracie si impune tot felul de taxe pentru a-l opri pe amaratul de roman sa-si cumpere o masina la mana a doua. „Making America Great Again” iar Romania „„Vom fi iarăşi ce-am fost şi mai mult decît atît” ???!!! Cred ca nu s-a inventat o unitate de masura a prostiei, suficient de mare pentru a masura prostia romanilor !
Haideți sa privim mai departe de vârful nasului. Cred că ați auzit despre Protocolul de la Kyoto, care obligă țările industrializate să își reducă emisiile de gaze cu efect de seră. SUA nu a semnat niciodată acest protocol, iar oficialii americani motiveaza refuzul Washingtonului de a ratifica Protocolul de la Kyoto spunând ca vor avea pierderi economice !!! Recent d-nul Trump a luat decizia sa de a retrage SUA din acordul de la Paris privind schimbarea climatica. Canada, care semnase acest protocol, s-a retras în anul 2013. Iată cum își apara alții interesele. Romania are dreptul la o cota de poluare, alocăta anual de care Comisia Europeană. Statul a încasat anul trecut circa 195 milioane de euro în urma comercializării, pe platforma de licitaţie comună a Uniunii Europene (UE), a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră aferente instalaţiilor staţionare şi a sectorului aviaţie, reiese din datele Ministerului Finanţelor Publice (MFP). De ce sunt vandute aceste drepturi ale romanilor si apoi sunt pusi sa plateasca taxa de poluare?
Amaratii de romani, care aduna cu greu câțiva banuti, sunt obligați sa suporte fel de fel de piedici pentru a se bucura de o mașina, la mana a paispea. Timp de 100 de ani alții au poluat la greu și nu le-a mai impus nimeni restrictii, chiar dacă și noi respiram aerul poluat de ei, iar acum ii preocupa grija de „distrugerea mediului” la care tot ei sunt campionii. Primii 3 mari poluatori: 1. China – 8,240,958 mii tone CO22.; SUA – 5,492,170 mii tone CO23.; India – 2,069,738 mii tone CO2. Iar legat de accidente, cred ca dacă RAR -ul-ITP-ul s-ar face corect nu ar fi probleme, dar știm toți cum se face… Problema nu este mașina, ci prostul de la volan și cel care i-a dat permisul.
Dacă se vor aduce masiv mașini secondhand, sigur vor scadea prețurile și vor deveni mai accesibile mașinile mai bune, iar cele mai vechi vor ajunge la fier vechi. Mai gândiți și cu capul vostru, nu va lăsați manipulati de producatorii auto.
Nu o sa mai achitionez o masina noua niciodata . Sa zicem ca rata la o masina noua este de 200 de euro pe luna timp de 5 ani . Cumpar o masina second hand fara pretentii la circa 1.500 de euro dupa care chiar daca o sa investesc in reparatii ulterioare 400 de euro anual tot nu o sa ajung rapid la valoarea unei masini noi plus ca orice reparatie foarte scumpa( spre exemplu inlocuirea motorului ) o pot rezolva din dezmembrari la un pret foarte bun pe care mi-l pot permite .
Masina mea este euro 2 pe GPL motor 1.4 MPI, cati km trebuie sa parcurg pentru a polua echivalentul de CO2 care se elibereaza la fabricarea unei masini noi ? La o medie de 10.000 de km pe an cati ani sau mai bine zis cate decenii trebuie sa circul cu ea ? Poate unul cumpara masina noua care o da la rabla peste 10 ani si per total polueaza mai mult decat mine !
Cu o mașina pe GPL poti sa mergi o viata intreaga si nu vei polua cat un BMW X5 din 2018 cu motor diesel de 3 litri. Pentru ca arderea GPL-ului este curata (CO2 si H2O), nu elimina oxizi de sulf, NOx, formaldehide și alte mizerii cancerigene ca in cazul motorinei.
Eu unul am ales o masina SH din prisma sigurantei oferite. Traim in Romania unde nu avem autostrazi si e mai bine sa stai intr-o masina SH care are 5 stele la NCAP decat intr-una cu 2-3 stele ca Daciile produse de Renault la noi. Este adevarat ca cerintele acestor teste se inaspresc anual dar o masina de 4-5 ani cu 5 stele la vremea respectiva sigur e mai buna ca un Logan 2018. Renault sa explice mai bine de ce produce masini cu 2-3 stele in Romania si de ce VW nu procedeaza similar cu Skoda.
Decesul provine de cele mai multe ori datorita faptului ca in timpul accidentului are loc o deccelerare puternica si vase de sange se rup ducand la hemoragie interna si deces . Poti sa ai 10 stele de siguranta la o masina .
Daca conduci cu viteza redusa si esti 100% atent la drum, adica la viata ta ai sanse sa scapi dintr-un accident .
Și piața de case noi ar fi fost mai mare dacă era interzis să cumperi o casă second hand sau trebuia să plătești o taxă cât jumate din prețul casei.
Eu zic să mai lăsăm protecționismul la o parte și să ne apucăm de treabă. În România Dacia are o problemă de imagine în continuare și nimeni nu se ocupă de asta, pentru că toți stau și numără mașinile SH din Germania.
Să-i spună cineva acestui domn marocano-francez că România, că şi ţara lui de adopţie, e membră a UE. Iar în interiorul UE există deplină libertate de circulaţie a mărfurilor şi sunt interzise taxele vamale sau cu efect echivalent. Compris, monsieur?
Cuiva nu i-a fost suficient de mare bonusul pentru anul 2017 si bineinteles nu se uita la el in ograda cum sa faca masinile noi mai atractive, sa aiba un design placut, sa fie mai confortabile si durabile, sa aibe performante dinamice. In schimb se uita in stanga si dreapta ca sa gaseasca vinovati. Pai cumparatorii nu va vor, simplu, ca asa e in capitalism. Dar ei vor comunism cand e vorba de restrictii si capitalism cand e vorba de profituri. Normal ca prost e cine da nu cine cere si uite ca romanii nu sunt prosti si nu se mai lasa speriati de tot felul de bau-bau-uri ca se strica masinile second. Am o gramada de cunoscuti care si-au luat second unii au avut probleme dar noi tot nu isi iau. Or fi romanii prosti si nici nu vor sa asculte de frantujii astia care vor binele, al lor bineinteles…