Acasa Eco Cât de mică e piața pentru mașinile pe hidrogen? Parcul auto mondial numără 5.500 unități

Cât de mică e piața pentru mașinile pe hidrogen? Parcul auto mondial numără 5.500 unități

de Adrian Mitrea

Toyota Mirai (sursa – Toyota)

Parcul auto mondial include aproximativ 5.500 de mașini pe hidrogen, din momentul în care primele modele au fost introduse pe piață și până în prezent. Dintre acestea, cam 50% sunt în SUA, 40% în Asia și 10% în Europa, iar ca modele cel mai răspândit este Toyota Mirai (76,6%), urmat de Hyundai ix35/Tucson Fuel Cell (12,1%) și Honda Clarity Fuel Cell (11,3%), arată un raport al firmei de cercetare Information Trends.

Numărul foarte redus de mașini pe hidrogen aflate în circulație în lume – sub 6.000 unități – ține atât de faptul că sunt puține modele dintre care cumpărătorii pot alege, dar și de faptul că aceste mașini sunt scumpe și dificil de alimentat din moment ce nu există infrastructură de realimentare. Aceeași poveste ca la mașinile electrice, doar că pentru acestea din urmă omenirea a făcut pași uriași în doar câțiva ani.

Cel mai bine vândut model pe hidrogen, la nivel mondial, este Toyota Mirai, mașină care în Europa costă aproape 80.000 euro cu TVA.

Pe lângă modelele de mașini numite până acum, și alte mărci au în plan să lanseze mașini pe hidrogen până în 2021: Lexus, Kia, Mercedes-Benz, BMW, Tata Motors, Pininfarina și Riversimple. După 2021 se vor alătura și alte companii, cred cei de la Information Trends.

2021 include Toyota, Lexus, Hyundai, Kia, Honda, Mercedes-Benz and BMW. Other entrants in this space include Tata Motors, Pininfarina S.p.A. (owned by Mahindra & Mahindra) and Riversimple. More companies will join the bandwagon after 2021.

Date fiind proprietățile, hidrogenul este ecologic, dar producția lui este poluantă, transportul complicat (pericol ridicat de explozie), dar și poluant, stocarea este scumpă, iar deocamdată nu se poate vorbi de o rețea de comercializare viabilă, tot din cauza normelor de siguranță foarte riguroase necesare și din cauza costurilor exorbitante.

În esență, mașinile care folosesc hidrogen pentru a se deplasa și au tehnologie de tip „pile de combustie” sunt în sine niște automobile electrice. Energia electrică necesară deplasării este produsă la bord prin combinarea hidrogenului din rezervor cu oxigenul din aer, emisiile fiind doar apă.

Desigur, la fel ca și în cazul mașinilor electrice, rămâne deschisă discuția despre poluarea industrială generată de producția și alimentarea unei astfel de mașini.

Așadar, 2017 se va încheia pentru mașinile pe hidrogen cu sub 2.500 unități comercializate în tot anul și sub 6.000 unități livrate în toți anii de comercializare.

Spre comparație, piața de mașini electrice are șanse să încheie anul 2017 cu vânzări cifrate la 500.000 unități livrate doar în acest an.

Piața mondială de automobile pe benzină și diesel este estimată pentru 2017 undeva la peste 78 milioane unități.

1
Lasa un comentariu

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Cec Onteaza Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Cec Onteaza
Cititor
Cec Onteaza

NImic despre principala dificultate a mașinilor cu hidrogen – acest gaz este extrem de dificil de manipulat. Se lichefiază la temperaturi foarte scăzute și presiuni foarte mari, metalele în condițiile de temperatură și presiune devin casante și rezistă greu, sunt necesare compresoare puternice și pompe speciale, în amestec cu aerul formează foarte ușor amestec exploziv.