Vânzările de mașini noi în patru mari zone vor scădea cu 20% până în 2040, iar mașinile electrice vor avea atunci 30% din piață, arată un studiu IHS Markit. Totul se va întâmpla datorită serviciilor de mobilitate ale unor companii precum Uber, Didi sau Lyft, dar o altă consecință va fi și faptul că mașinile vor parcurge anual în medie cu 65% mai mulți kilometri. Recent, un studiu al PwC estima că datorită acestor servicii de „ride-hailing” parcul auto din UE va scădea de la 280 milioane de mașini în prezent, la 200 de milioane unități în 2030.
IHS spune că în 2040 se vor vinde 54 milioane mașini noi în Europa, SUA, China și India, cu 20% mai puține decât în prezent. De ce? Fiindcă industria auto este în față unei schimbări majore datorită aplicațiilor de mobilitate stil Uber, Didi sau Lyft, iar pentru tot mai mulți va fi mai simplu să folosească aceste aplicații decât să dețină o mașină personală.
Mai mult, aceste companii așa-numite MaaS (mobility-as-a-service) vor deveni o forță pe piața achizițiilor de mașini și vor ajunge să cumpere anual 10 milioane de mașini, față de 300.000 în 2017, spun cei de la IHS Markit.
Consecinta va fi însă că aceste mai puține mașini vor parcurge în medie cu 65% mai mulți kilometri, findca vor face multe curse și vor sta mult mai puțin timp în parcare.
Studiul estimează și că, în 2040, mașinile 100% electrice și cele hibride vor avea peste 30% din piața totală, față de 1% în prezent. Totuși, peste 60% dintre mașini vor fi și peste 23 de ani pe benzină sau pe motorină și cererea de carburanți la nivel mondial va crește fiindcă mașinile cu motor pe combustie internă vor păstra multe avantaje.
In afară de dezvoltarea explozivă a acestor companii stil Uber, care vor prefera în tot mai multe cazuri să cumpere mașini, nu să primească doar șoferi care vin cu mașina lor, vor mai fi două tendințe: electrificarea și mașinile autonome.
Acești trei factori vor acționa împreună fiindcă de acum se fac teste cu mașini autonome 100% electrice pe care le chemi cu ajutorul unei aplicații de pe smartphone.
3 comentarii
Un pic nerealist.
Orice tehnologie noua are un punct de inflexiune, iar in cazul sistemelor de propulsie va fi momentul cand va fi comparabil sau mai ieftin electric decat combustie … undeva in intervalul 2025-2030.
Ce logica va mai avea un client sa cumpere o masina pe combustie, daca va fi mai scumpa, va veni cu multe restrictii la pachet (gen taxe sau interdictii de intrat in marile orase si alte taxe) ? Din acel moment piata va bascula abrupt in maxim o generatie de masini (7-8 ani acum) complet pe electric.
In ce priveste firme gen UBER, ele au intrat si au ajuns sa fie interzise in anumite orase sau chiar tari. Este un domeniu insuficeint legiferat. Sa fim sincer, ceea ce fac este activitate de transport persoane, mai pe scurt fac taximetrie. De ce un taximetrist trebuie sa respecte x norme, iar Uber nu? Cu siguranta adevarul este undeva la mijloc si cu siguranta lucrurile se vor clarifica pana in 2040, orizontul acestui articol. Cat va fi piata? Pure speculatii. Ii invit pe cei care au facut studiul sa spuna cat va fi in 2020 si sa vedem cu cate zeci de % gresesc.
Ideal asa ar fi, sa inchiriezi masina autonoma cand ai nevoie. O chemi printr-o aplicatie, vine si te ia de unde esti. Daca asa va fi, foarte multe firme constructoare auto vor da faliment. Poate asa vom scapa si de idiotii agitati, cu bemveuri si audiuri, care produc majoritatea accidentelor.
Dacă ești frustrat ca nu ai un Audi sau BMW, nu înseamnă ca toti posesorii de astfel de mașini sunt idioti și agitati.Poti aștepta liniștit mașinile autonome pe șoselele din România (nemarcate și fără indicatoare); ai grija în schimb sa nu iti crească barba prea lunga pana atunci!