Planul de revitalizare si restructurare pentru Opel/Vauxhall a fost facut public miercuri, 9 noiembrie, iar dintre obiectivele ambitioase se remarca electrificarea gamei pana in 2024 si lansarea unor noi masini electrice, printre care si noul Opel Corsa, care va fi lansat in 2019 si care va avea si o versiune electrica, alaturi de motorizarile conventionale. Un total de noua modele noi vor fi lansate pana in 2020.
Iata informatiile esentiale, pe scurt, extrase din planul de revitalizare al Opel/Vauxhall, numit PACE. Planul a fost detaliat de Michael Lohscheller, CEO Opel, si Carlos Tavares, CEO-ul PSA Group.
- Pana in 2024 toata gama de modele Opel va fi electrificata, ceea ce inseamna ca alaturi de motorizarile conventionale diesel si pe benzina clientii de masini Opel vor avea ca alternativa sa cumpere aceeasi masina, dar hibrida, in cazul in care doresc astfel.
- Un total de 9 modele noi vor fi lansate pana in 2020, an pana in care Opel va reduce costul cu 700 euro pentru fiecare masina produsa.
- Numarul de platforme si arhitecturi de vehicul Opel va fi redus la doua, fata de noua in prezent, iar pana in 2024 toata gama Opel va fi trecuta pe platformele comune PSA Peugeot Citroen. Asta inseamna ca trecerea la platformele PSA va incepe mai repede si va dura mai putin decat a fost anuntat initial, in martie 2017, cand PSA a preluat Opel de la General Motors. Atunci era vorba ca migratia catre noile platforme sa inceapa in 2019 si sa dureze opt ani (deci pana in 2027).
- Nu vor fi inchise fabrici si nu vor fi concediati oameni, cel mult va exista un program de plecari voluntare din companie, angajatii care aleg sa plece urmand sa primeasca un pachet de compensatii. In principal aceste programe vizeaza angajatii care sunt mai aproape de pensie, ei fiind cei pentru care asemenea masuri au cel mai mult sens. Conducerea Opel/Vauxhall subliniaza ca nimeni nu va fi fortat sa plece.
- Volumul de masini produse si vandute pentru ca Opel/Vauxhall sa fie profitabil este fixat la 800.000 unitati/an. In 2016 compania a vandut 1,16 milioane masini si n-a fost profitabila. Asadar, va fi mai importanta profitabilitatea, cu un numar mai mic de masini, in loc de vinde mai multe masini, dar in pierdere. Pentru 2016 pierderile Opel au fost 257 milioane dolari, iar timp de 17 ani, sub patronajul GM, Opel/Vauxhall a avut pierderi cumulate de 20 miliarde dolari.
Din seria de intrebari primita de oficialii Opel/Vauxhall si PSA s-a remarcat una referitoare la identitatea marcii Opel, mai exact cum vor fi asiguratii clientii ca vor da banii pe o masina germana, cand ea este, de fapt, o masina frantuzeasca cap-coada. CEO-ul PSA Peugeot Citroen, Carlos Tavares, a spus ca inginerii vor fi liberi sa se exprime in stilul german de a face masini, iar deciziile vor fi luate in Russelsheim, Germania (orasul de casa al Opel – n.r.), nu la Paris. Tavares a subliniat faptul ca pana acum deciziile erau luate in Detroit, acasa la GM, nu in Russelsheim, iar faptul ca Opel/Vauxhall face parte acum din familia PSA va da mai multa libertate exprimarii artistice si tehnologice de tip „made in Germany”.
Producatorul auto german Opel/Vauxhall face parte din grupul auto francez PSA Peugeot Citroen de la 1 august 2017, dupa ce firma franceza si fostul proprietar, compania americana General Motors (GM) au demarat, in martie 2017, procedurile pentru tranzactie. Opel/Vauxhall au fost tranzactionate pentru 1,3 miliarde euro, iar divizia financiara a GM in Europa pentru 900 milioane euro, ceea ce face ca intreaga tranzactie sa se ridice la 2,2 miliarde euro.
Prezentarea planului PACE pentru Opel/Vauxhall si conferinta de presa care au urmat dupa prezentare pot fi urmarite in clipul de mai jos. Initial prezentarea incepe in engleza, dar exista voice-over in germana, ulterior toate alocutiunile raman in engleza.