Acasa Eco A inceput constructia retelei pan-europene de statii de incarcare pentru masini electrice. Este finantata de constructori auto importanti si va ajunge la 400 de statii de mare putere

A inceput constructia retelei pan-europene de statii de incarcare pentru masini electrice. Este finantata de constructori auto importanti si va ajunge la 400 de statii de mare putere

de Vlad Barza

Un consortiu format din grupurile BMW, Daimler, Ford si Volkswagen a inceput constructia retelei de incarcare pentru masini electrice, retea care va ajunge sa aiba in 2020 aproximativ 400 de statii de mare putere in Europa. Primele 20 de statii vor fi instalate pana la final de an si in 2018 obiectivul este sa se mai adauge 100. „Prin lansarea a aproximativ 400 statii HPC pana in 2020, IONITY va usura calatoriile pe distante lungi si marcheaza un pas important pentru automobilele electrice”, spun companiile din consortiu.

Un total de 20 de statii vor fi deschise publicului in acest an, localizate pe principalele drumuri din Germania, Norvegia si Austria, la intervale de 120 de kilometri, prin parteneriate cu „Tank & Rast”, „Circle K” si „OMV”. In 2018, reteaua se va extinde la peste 100 de statii, fiecare permitand sa fie utilizata de mai multi clienti, cu automobile de la constructori diferiti, pentru a-si reincarca vehiculele simultan.

Cu o capacitate de pana la 350 kW per punct de incarcare, reteaua va utiliza standardul european de incarcare Combined Charging System (CCS) pentru a reduce semnificativ timpii de incarcare in comparatie cu sistemele existente.

Standardul CCS poate fi folosit pentru incarcarea unor moele precum cele din gama i a BMW, e-Up! si e-Golf de la Volkswagen, viitoarele modele electrice de la Ford si cele de la Mercedes. La aceste statii vor putea fi incarcate si masini de la alte marci decat cele din consortiu, dar cu conditia sa fie compatibile cu standardul. Nu sunt compatibile masini de la marci precum Tesla, PSA, Nissan si Mitsubishi,

Avand sediul la Munchen (Germania), joint-venture-ul este condus de directorul executiv Michael Hajesch si directorul de operatiuni Marcus Groll, cu o echipa in extindere care va numara 50 de oameni la inceputul anului 2018.

Partenerii fondatori – BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company si Volkswagen Group – au cote egale in acest joint-venture, in timp ce alti constructori auto sunt invitati sa contribuie la extinderea retelei.

Cele mai puternice statii de reincarcare din Romania, spre exemplu, au putere 50 kW si permit incarcarea completa a bateriei unui BMW i3, spre exemplu, in mai putin de o ora (pentru autonomie reala in jurul a 200-230 km).

11 comentarii

ciombe 3 noiembrie 2017 - 14:05

Foarte interesant!
Imi cumpar electrica si plec la drum. Ajung la OMV sau Tank & rast si totate prizele ocupate!
Nu mai am corent pentru inca 120 km. Ce fac? Stau vreo 1/2 sau 1 ora dand din buze, poate pleaca careva, sau caut o ocazie?
Propun odata cu acest program sa faca si niste moteluri alaturi ca o sa faca mai multi bani asa!
E clar, ca toata lumea s-a tampit!

Reply
Flo 3 noiembrie 2017 - 21:48

Clar. Tu mergi cu Golfu din 2000.

Reply
Sorin 4 noiembrie 2017 - 08:14

Poti avea masina electrica cu generator exemplu BMW i3 REX. Eu ma dau cu el de 1 an si pot merge oricat. Merge ca orice masina electrica, iar cand nu ai timp sa incarci sau statia e ocupata, pornesti generatorul care iti asigura energia electrica necesara deplasarii normale.
Un exemplu: Bucuresti – Ploiesti – Brasov – Ceahlau am consumat 3 litri de combustibil pe 450 km, in conditiile in care am incarcat acumulatorul intre 15min – 30 min pana la 80% la Ploiesti si Brasov. Am mers la consum cu max 90 km/h.

Reply
Kata 3 noiembrie 2017 - 14:13

Nu inteleg de ce nu le fac sa mearga incarcarea de la priza. Treaba acelui incarcator o poate face o chestie asemanatoare unei surse de computer. In plus nu ai nevoie de cabluri si conectori „exotici” care sa coste cat jumatate de masina si care trebuie „comandati” cine stie pe unde…

Reply
Cosmin 3 noiembrie 2017 - 15:06

E vorba de curenti mari, pentru incarcarea la priza acasa trebuie un timp indelungat, 10-12 ore minim.

Reply
Andy 3 noiembrie 2017 - 15:30

Cam cât duce priza ta? 16 A? 2-3 kW? Ia fă un calcul cam cât îți ia să încarci o baterie de 35-40 kW.

Reply
Silviu 3 noiembrie 2017 - 17:54

pt ca incarcatoarele alea sau nevoie de trifazic lucrand cu puteri de cateva zeci de kw. o priza simpla monofazata nu tine mai mult de 5kw. + ca apar riscurile de a suprasolicita instalatia electrica din casele oamenilor si de a provoca incendii.

Reply
Kata 3 noiembrie 2017 - 19:20

Oricum, o priza trifazica e mult mai usor de gasit decat „statiile” lor de incarcare. In plus au conectori care se gasesc foarte usor. Ramane in picioare si incarcarea monofazica, pentru cei care au timp, noaptea fiind destul de lunga.

Reply
Andy 6 noiembrie 2017 - 12:42

O priză trifazică găsești, am și eu acasă. Doar că încărcarea rapidă nu e așa de simplă. E nevoie de monitorizarea bateriei, sunt protocoale de comunicație între mașină și stație, etc. Conectorii ăia pe care îi vezi, fie CCS ori Chademo ori Tesla SC nu sunt ca un simplu ștecher trifazic, trei faze și un nul.
A, acasă poți încărca de la schuko (ne-recomandat, pentru că solicită priza la maxim timp de muuuulte ore), sau poți instala un wall-box. Sau poți să-ți faci tu DIY, dar în cazul ăsta asigură-te, să lași alor tăi ceva când cedează conectorul ăla ieftin luat din obor

Reply
Flo 3 noiembrie 2017 - 21:49

Daca te-ai uita si tu la specificatiile de cat curent consuma o asemenea statie si cat ai tu disponibil acasa la o priza, ai intelege. Grea fizica de clasa a 7-a.

Reply
Sorin 4 noiembrie 2017 - 08:19

Se incarca si la priza, dar fiind puterea mai mica dureaza mai mult. O priza casnica suporta 2-3 kw pe cand statiile de incarcare masini electrice suporta 22kw la AC (depinde de masina 3.6, 7, 11, 22 kw) si 50kw la CC.

Reply

Lasa un comentariu