Acasa Industrie Ilan Laufer, ministrul pentru mediul de afaceri: Mai multi producatori auto sunt interesati de regiune, iar Romania reprezinta o optiune serioasa. Suntem in discutii destul de avansate

Ilan Laufer, ministrul pentru mediul de afaceri: Mai multi producatori auto sunt interesati de regiune, iar Romania reprezinta o optiune serioasa. Suntem in discutii destul de avansate

de Vlad Barza

Mai multi producatori auto importanti sunt interesati de regiunea noastra pentru a deschide uzine auto, iar Romania reprezinta o optiune serioasa si are multe avantaje, a spus ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Ilan Laufer, prezent la conferinta Romanian Automotive Summit. El a spus pentru HotNews.ro ca s-au purtat discutii cu cel putin doua companii si ca la anul acestea vor decide in ce tara isi vor instala unitatile de productie. Zona de Vest a tarii starneste cel mai mare interes, fiindca acolo se simt mult mai putin problemele cu infrastructura.

In prezent Romania are doi producatori auto care realizeaza anual 360.000 de masini (aproximativ 310.000 Dacia si 50.000 Ford). In total in sectorul auto activeaza peste 600 de companii producatoare de componente si numarul total de angajati trece de 200.000. Sectorul are o productie anuala in valoare de 22 miliarde euro, dintre care 16 miliarde euro componentele si 6 miliarde euro autoturismele.

„Suntem in discutii destul de avansate, dar nu este doar Romania in aceasta discutie, ci sunt si tarile din regiune”, a explicat pentru HotNews.ro ministrul Laufer.

Intrebat despre cate companii este vorba, el a raspuns: „Sunt cel putin doua cu un interes real. (…) Avem si un producator de autovehicule, dar si o companie care este si producator de autovehicule, dar vrea mai intai sa dezvolte alte elemente si apoi ia in calcul si o linie de productie. Repet, sunt doar discutii, insa ceea ce este important este ca interesul fata de Romania a crescut in ultimul timp”.

Cand vor decide aceste companii mari unde vor investi? Ministrul Laufer spune ca probabil doua-trei dintre ele vor lua decizia in 2018. Ca zona geografica, Vestul tarii este mai interesant pentru companiile care au clienti in Europa Occidentala.

„Noi incercam sa atragem companiile si in regiunile care au nevoie de investitii. Cred ca Moldova are un potential urias si mai cred ca acum, cu noua lege a parteneriatului public privat, vom avea posibilitatea de a construi autostrada care sa lege Iasi de Tg Mures”, a spus ministrul.

Cu ce vrea Romania sa atraga investitorii? Ministrul pentru antreprenoriat spune ca in vestul tarii deficitul la capitolul infrastructura este mai mic in comparatie cu tarile din Vest si in curand problemele cu infrastructura vor fi aproape total rezolvate in acea zona.

Despre venirea unui al treilea producator auto in tara se vorbeste de un deceniu, de cand Ford a preluat fabrica de la Craiova. De atunci s-au mai anuntat investitii mari in regiune, dar nu in Romania, doua exemple fiind uzina deschisa in 2012 de Mercedes-Benz in Ungaria si uzina pe care Jaguar Land Rover o va deschide in 2018 in Slovacia.

Gabriel Sicoe, director al ACAROM (Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania) spune ca Romania are extrem de mare nevoie de un al treilea constructor auto fiindca doar asa ne putem apropia de un milion de automobile produse anual, cum se intampla deja in tari mult mai mici ca populatie, cum ar fi Cehia si Slovacia.

Un al treilea productor auto ar fi extrem de util si pentru incurajarea unor noi furnizori sa vina in tara, mai ales ca, spune seful ACAROM, exista o tendinta ingrijoratoare fiindca unii producatori de cablaje isi relocheaza activitatile, parasind Romania.

3
Lasa un comentariu

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
AdiMuresanChris Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Chris
Cititor
Chris

Hahaha!! Mie mi se pare deja penibil ce spun oamenii astia. Imi amintesc de Ponta care spunea exact acelasi lucru, erau tot discutii avansate si tot avanseaza de atunci 🙂 In timp ce dragii de ei au discutii avansate iar problemele de infrastructura din vestul tarii sunt aproape rezolvate LG Chem construieste cea mai mare fabrica de baterii de masini electrice din Europa, si ghici, nu in Romania, in Polonia. Se construiesc si se extind uzine auto in continuu, dar ghici, nu in Romania. Deci avem niste politicieni penibili, iar pana cand noi nu o sa avem puterea de gandire… Citeste mai mult »

Muresan
Cititor
Muresan

Oriunde in Romania se ridica noi fabrici Automotive, numai in MS-HR-CV, nu ! Chiar daca in vestul tarii au ajuns sa aduca si de la 80 de km distanta oameni la lucru, tot acolo se inghesuie investitorii straini.
Iar limbricilor de la palatul „Infrangerea” nu le pasa decat de salariile lor nesimtite !
Iasiul este cel mai nou pol Automotive, iar ca sa ajungi acolo trebuie sa treci prin Ardeal(CJ BN MS).Asadar, nu doar distanta fata de granita de vest dicteaza zona de investit.
Da’ cui sa spui; cine sa auda, cine sa asculte???!!! Pablito Suleiman?? El Muto cotrocelu ??

Adi
Cititor
Adi

Evreul asta a ajuns stapanul nostru, nu e penibilul ala casatorit cu pitipoanca Alina ?