Acasa Opinie OPINIE: Accidentul mortal de la Urziceni. Moartea conduce printre noi

OPINIE: Accidentul mortal de la Urziceni. Moartea conduce printre noi

de Adrian Mitrea

Un accident in lant, cu un mort si 14 raniti, a avut loc duminica, 8 octombrie 2017, pe DN2, langa Urziceni, iar un clip dramatic postat pe Facebook de un martor ocular ne arata tragedia momentului. Si mai trist e ca in fiecare an producem cel putin un accident mortal spectaculos, cu multe victime si multe masini implicate. Sper ca ai sesizat nuanta. Am spus ca “producem”. Accidentele nu “se intampla” pur si simplu. Noi facem accidentele. Si moartea conduce printre noi.

E posibil ca si tu sa fi provocat accidente chiar si cand crezi ca n-ai facut-o. Nu vei afla niciodata daca nu cumva o sicanare in trafic, niste semne obscene sau cateva injuraturi nu s-au soldat, 5 minute mai incolo, cu un accident sau niste victime. Suntem latini, colerici, impulsivi. Unda de soc a unui incident aparent minor poate avea consecinte devastatoare in scurt timp.

E posibil si sa nu fi fost fizic implicat in niciun accident toata viata ta de sofer, dar sa fi fost autorul efectiv sau macar moral al multor accidente. O depasire riscanta din care tu ai scapat, dar altii au intrat in sant sau in alte masini, spre exemplu. Un trecut pe rosu din care ai scapat ca prin minune, dar in spatele tau soferii care te-au evitat isi strang barele de protectie din intersectie.

Scenele din acest clip de 10 minute postat pe Facebook de un martor sunt parca din iad. Iadul facut de oameni, iadul facut de noi. Clipul nu poate fi adaugat in acest articol cu functia “embed”, dar il poti vedea in link (cat o mai fi disponibil).

E plin de cioburi de sticla si de plastic peste tot, plus “organe” ale masinilor cu care unii incearca sa sparga parbrizul unei dube.

O femeie urla isteric de parca asa ar putea sa aduca mortul intre vii. Iar masuri de prim ajutor nu pare sa acorde nimeni pana la venirea SMURD.

E drept, in pozitiile in care stau unii oameni prinsi intre fiare ar fi si riscant sa faci ceva. Risti sa omori un om cu zile daca intervii nepregatit si necorespunzator.

Vad multe airbag-uri sarite, semn ca masinile erau tehnic cat de cat in regula. Macar n-au fost daune totale in trecut, reparate prost, fara sa le fi fost puse si airbag-urile la loc. Dar la cati raniti sunt din acest accident, 14 oameni, plus cel mort, mi-e greu sa cred ca toata lumea purta centura de siguranta. Pe locurile din spate sunt foarte, foarte rari oamenii care o poarta. Ma uit in trafic mereu dupa asta, iar ce vad cu proprii ochi n-are cum sa nu fie adevarat.

In plus, ancheta Politiei n-o sa spuna niciodata despre starea anvelopelor, a amortizoarelor, a sistemelor de directie si franare. Ori toate acestea pot da niste variabile uriase. Iar de cele mai multe ori pot face diferenta intre viata si moarte.

Multi soferi poarta, inca, celebrele “cotoare” de centura, create special sa faca masina „sa taca” daca nu ti-ai pus centura. Si tot aceste cotoare te omoara cu zile. Pentru ca prezenta lor in brida, unde ar trebui sa fie centura, face ca sistemul airbag sa fie activ. Ori tu, nefiind tinut in scaun de centura, te indrepti cu 150 km/h spre un airbag care se indreapta si el spre tine, la randul lui, cu 300 km/h. Te alaturi celor drepti in mai putin de o secunda.

Vezi tu… moartea conduce printre noi. Si o face de fiecare data cand fundul e pe scaunul soferului, dar mintea e plecata la plimbare… Fie pe la o amintire nevinovata, fie la o notificare de pe Facebook, caz in care mintea ia cu ea si ochii, dar si o mana.

Sa crezi ca nu ti se poate intampla tie… e o iluzie amara. E posibil sa nu gresesti tu, dar sa o faca altul. Cert e ca, atata timp cat esti intr-o masina in miscare, riscurile cresc cu cat le disconsideri mai tare. Fie ca esti sofer, fie ca esti pasager.

Vei spune ca n-avem drumuri, medici si spitale. Ca n-avem suficienta Politie ori legi. Adevarul este ca n-avem cap, mai presus decat toate celelalte. Ori unde nu-i cap, vai de picioare!

Intamplarea face ca DN2 sa fie un drum periculos pentru ca unii oameni care circula pe el sunt periculosi. Altfel… asfaltul e bun, soseaua e dreapta. Aglomeratia nu e o scuza sa conduci ca un criminal. E agomerat? Stai acolo. Nu incerca sa fii zmeu. Vei castiga cel mult 15 minute pana la destinatie, fata de ceilalti. Asta in cazul in care vei ajunge si nu cumva vei sfarsi pe marginea drumului. N-avem autostrazi? Pai nici cand le avem nu suntem in stare sa mergem regulamentar pe ele. Probabil ca n-ai uitat accidentul din ceata de pe A2.

Serviciile de urgenta si paza sunt subdimensionate in orice tara cand vine vorba de tragedii: accidente in lant, incendii masive, cutremure majore. Niciodata nu vor fi suficiente ambulante, suficienti doctori, suficiente spitale, suficienti soldati ori suficienti politisti.

Trebuie sa fim constienti ca primul lucru de valoare pe care-l avem este propriul corp, propria minte. Nu putem avea cate in spital in fiecare comuna si nici ambulante care sa faca fata in 10 minute la 14 raniti. Si nu putem avea nici cate un politist pentru fiecare sofer in parte.

Ne avem pe noi insine si, cu un pic de bun simt, ar trebui sa n-avem niciodata nevoie de mai mult!…

106 comentarii

Banel 9 octombrie 2017 - 10:03

O mentiune as vrea sa fac referitor la DN2. Drumul asta este mai periculos decat altele din cauza acostamentului foarte larg pe care unii circula (cu viteza redusa) iar altii se retrag aici pentru a nu sta in calea „grabitilor”. Am vazut destule cazuri cu soferi care ii bruscau pe cei ce nu se retrageau pe acostament. Astfel, pe un drum care are dpdv legal o banda pe sens, merg in paralel cate doua masini pe fiecare sens.

Reply
Kap 9 octombrie 2017 - 14:07

Foarte corect, este exact ceea ce vreau să spun.
DN2 este o aberație care provoacă numai accidente mortale pe porțiunile cu acel nenorocit de acostament. Ar trebui remarcat la 1+2 benzi până se construiește și a patra, altfel vor fi în continuare o grămadă de accidente frontale.

Reply
Popescu 9 octombrie 2017 - 16:00

Corect, la bulgari au implementat 2 vs 1 benzi alternativ cand pe o parte cand pe alta, e excelent asa.

Reply
Denis 10 octombrie 2017 - 00:56

Nu are cum sa fie pentru ca noi nu avem traficul lor relaxat. In Bulgaria sunt de 3x mai putine masini decat in Romania ……si apropo anul asta ne-au depasit si la nr de km de autostrada !

Reply
alex 9 octombrie 2017 - 10:06

nu viteza ucide, ci idiotii care isi iau permisul cu 2 kile de cas si 1 kil de carne de gratar pe care le da spaga politaiului la proba practica..

nu viteza ucide, ci tot idiotii care isi cumpara cazane de masini, la care nu vor sa investeasca in amortizoare noi, placute si discuri schimbate mai des (da, chiar daca placutele au „carne” ele isi pierd din proprietati in timp si de la caldura)

nu viteza ucide, ci alti idioti care nu inteleg ca o anvelopa buna schimbata la maxim 3-4 ani sau cand scade sub 60% uzura nu mai este la fel de eficienta la aderenta si franare.. la fel si idiotii care umbla cu cauciucuri de iarna vara sau alea all-season care ar trebui scoase in afara legii din partea mea… oameni buni un cauciuc de vara are un anume profil si este copt mai mult ca sa fie rigid si sa aiba aderenta, iar cel de iarna este copt mai putin, ca sa fie mai moale cand e frig si ingheata, la fel si profilul difera

tragedia este atunci cand tu ca om constiincios ai masina buna, adaptezi viteza la conditiile de trafic… si intra altul de pe contrasens in tine, pentru ca avea niste slick-uri de cauciucuri, sau a intrat cu 120km/h in curba si a pierdut controlul

Reply
Gica 9 octombrie 2017 - 11:31

Nu viteaza ucide… esti un prost.

Reply
pehash 9 octombrie 2017 - 16:26

Daca ar fi viteza de vina, ar fi carnagiu pe Autobahn.. Dar nu este. De ce?

Reply
Banel 9 octombrie 2017 - 17:04

Pentru ca nemtii rup pedala in doua doar pe Autobahn si nu-si uratesc masinile cu antene de neam prost ca sa auda pe statie unde sunt radarele. La noi, si pe autostrada, si pe DN „soferii” seteaza viteza la limita maxima +50…sa nu piarda permisul, ca ar pune mai mult. Problema e ca, atunci cand ai infrastructura proasta (vezi tampenia de DN2), solutia corecta e de fapt invers, sa mergi mai precaut.

Reply
Radu 9 octombrie 2017 - 19:29

Nu, boule, nu viteză ucide ci oprirea bruscă. Care e cu atât mai bruscă și mai ucigătoare cu cât viteza era mai mare.

Reply
Banel 10 octombrie 2017 - 16:46

Corect…oprirea brusca intr-un copac, parapet, alt participant la trafic ucide.

Reply
mihai 9 octombrie 2017 - 12:30

Plăcuțele vechi dar cu „carne” nu-și pierd proprietățile. Dacă și le-ar pierde, n-ai mai trece ITP-ul cu ele, că ți se testează frânele obligatoriu. Știu ce vorbesc, am mers peste 7 ani (60000 km) cu plăcuțele din fabrică, luând toate ITP-urile pe bune și făcând toate reviziile la reprezentanță. Mașina are acum 10 ani și sunt la al doilea set de plăcuțe. Merge ca nouă.

Reply
Ovidiu 10 octombrie 2017 - 06:52

Tot asa si cauciucurile de 7 ani, cu puțini kilometri devin mai bune, ca se intaresc si nu se mai tocesc! Sau nu?

Reply
mihai 10 octombrie 2017 - 11:48

Nu, iubitule. Cauciucurile îmbătrânesc, și se vede pe pereții laterali, pe care îi crapă lumina ultravioletă a soarelui. Dacă au fost de calitate banda de rulare nu se întărește și nu-și schimbă viteza de tocire, în schimb riști să-ți explodeze pereții laterali la viteze mari.

Reply
vasile 10 octombrie 2017 - 10:20

Cu mentalitate dintr-asta ajungem „departe”… Sunt curios… In astia 7 ani cate revizii periodice ai facut… si cum le-ai facut…

Reply
mihai 10 octombrie 2017 - 11:43

Le-am făcut pe toate, la reprezentanță, conform programului din cartea de service! 😉

Reply
Dragos 9 octombrie 2017 - 13:44

Dupa cum spune si Mihai. placutele nu isi pierd proprietatile. Acestea au evoluat in timp astfel incat sa nici de discuri cu gaurele nu mai e nevoie. Nu mai contin compusi ce elimina gaze sau se modifica semnificativ in timp. Sa nu uitam ca forta de franare e determinata in principal de pneuri nu de placute. Cazurile de placute atat de defecte sunt mai rare decat crezi.
Anvelopele „expira” mai nou dupa 6 ani. Fii econom gandeste-te la mediu. Cat despre cele de iarna, eu ajung la concluzia ca doar acestea merita. Deoarece 2 seturi iarna + vara tin mult peste 6 ani (la rulajul meu), asadar expira cauciucul si ori le schimbi ori merg prost. In timp ce cele de iarna ar tine linistit sub 6 si ar costa doar jumatate.
Despre cauciucuri de iarna vara.. aud des acest mit. Toate testele pe care le gasesc arata diferente marginale intre capacitatea de franare a celor doua tipuri pe timp de vara. Dar pe apa cele de iarna sunt ceva mai bune. Asadar pana nu imi oferi teste veritabile care sa spuna cauciucurile de iarna sunt problematice pe temperaturi inalte .. insist sa te contrazic.

Reply
bancher 9 octombrie 2017 - 15:39

nu mai fac greseala sa merg cu anvelope de iarna pe timp de vara in toata viata mea. Nu am nevoie de teste ca sa imi dau seama ca, pe timp de vara, anvelopele de iarna sunt aproape 0. Am avut debica frigo 2 si, imediat ce se incalzea afara, nu ma mai puteam baza pe ele. Apoi am incercat cu Michelin Alpina A4: sublime iarna, dar vara nici macar mediocre nu sunt…la viteza nu mai vor sa franeze pur si simplu, simti cum lasi dara de cauciuc pe asfalt.
Nu stiu cum or fi cele all season ca nu am mers cu ele, dar eu iarna imi iau anvelope de iarna, si vara imi iau anvelope de vara.

Reply
Banel 9 octombrie 2017 - 17:05

Hehe, la cat de repede se tocesc cele de iarna vara, oricum prea mult nu poti sa mergi cu ele. Iar daca sunt premium, e pacat de banii dati.

Reply
bancher 9 octombrie 2017 - 17:18

Vara e impropriu zis. M-a prin luna mai de cateva ori cu anvelopele de iarna, si mi-a ajuns….imi dau seama ce ar fi fost daca mergeam cu ele in august.

Gabriel 10 octombrie 2017 - 11:00

Am avut eu pe Solenza cauciucuri all season si in trecut pe masina de munca. Sunt proaste vara si si mai proaste iarna. Costa o gramada de bani si se ovalizeaza destul de usor. Eu am cumparat masina cu ele si un cauciuc era ovalizat, l-am schimbat cu cel mai ieftin model all season si tot m-a costat 270 ron. Este o alternativa la legea care te obliga iarna sa ai M+S si scapi de bataile de cap cu schimbul bi-anual de cauciucuri.
Prin oras sunt cat de cat ok insa daca mergi prin tara distanta de franare se mareste considerabil iar consumul este si el ridicat din cauza lor. Am dat Solenza la remat si asta noua a venit cu setul de vara, am cumparat separat set de cauciucuri pentru iarna noi si stiu ca stau in siguranta. Insa tot degeaba daca intra altul in mine…

Cat despre mersul cu cele de iarna vara…nu e ok, cele de iarna au altfel de cauciuc care isi schimba proprietatine de la caldura si la viraje ai impresia ca te rastorni, se mareste distanta de franare si riscul ca acestea sa explodeze este mai ridicat, pe deasupra creste si consumul masinii.

Reply
bancher 9 octombrie 2017 - 14:22

Lasa ca ucide si viteza, si inca cum….am vazut destule accidente cu masini noi date peste cap din cauza vitezei. Hai sa nu ii incurajam pe cei cu BMW sa mearga cu n-spe mii de kilometrii la ora, pe motiv ca au masina noua si buna, ca uite cum se ajunge la accident.

Reply
Daniela 27 octombrie 2017 - 12:44

Idioti cu permise si nici macar un cazier nu stiu sa completeze

Reply
Dragos 9 octombrie 2017 - 10:08

Draga autorule,

Autostrazile oriunde au fost implementate au redus nr de morti/ km parcursi. Nr de accidente fatale e direct corelat cu abundenta autostrazilor (nu e de lucrari stiintifice, e de wiki):
https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_collision#/media/File:Road_traffic_accidents_world_map_-_Death_-_WHO2012.svg
Nu exista soferi rai (noi tarani de RO) sau buni (restu din Vest), exista drumuri concepute pentru trafic de viteza (vezi in Vest) si drumuri unde in curba ai o casa cu perete de 40cm de caramida, sau un stalp, sau unghiul strazii negativ curbei, asflat sub standardul de aderenta. A cita tot romanu: „Cand treci granita parca conduci altfel.” Traducere: Drumurile sunt concepute pentru viteze inaintate: curbe cu raza mare, vizibilitatea sporita prin defrisari etc, evitarea satelor, limitatea vitezei prin geometrie, iar in caz de accident nu exista nimic ce sa te opreasca brusc oferind timp pretios sistemelor de siguranta interne sa isi faca treaba.
Ce doresc sa zic este ca degeaba dai vina pe soferi si lipsa lor de cultura ignorand complet cauza majora: Lipsa investitiilor in infrastructura.

Reply
Adrian Mitrea 9 octombrie 2017 - 10:20

Perfect de acord cu tine! Pana la ultima parte. Soferii sunt de vina. Noi. Fiecare in parte. Daca doar infrastructura ar fi problema, atunci am muri cu totii de fiecare data cand ne-am urca la volan. Insusi acel drum este dovada ca se poate circula si civilizat pe el, pana cand vine unul mai tare si da ca in popice…

Reply
Dragos 9 octombrie 2017 - 12:39

Parca si Romania in Direct a avut o emisiune despre DN2. Avem un drum care ar permite 2 benzi pe sensul de mers dar avem doar una. Asa imi amintesc, dar nu cred ca gresesc mult. Intre Dej-Cluj este o situatie similara. Ceea ce permite triplari si cvadruplari (dpdv al legii) utilizand banda de „urgenta” (sau ce o fi si aia). De asta sunt atatea accidente, drumul „permite” depasiri periculoase la viteza de 100 kmh, prin incalcari al legii cum ar fi: Rularea pe banda de „urgenta”, depasirea pe banda de „urgenta”, depasire prin fortarea celui din contrasens la trecerea pe banda de „urgenta”. Drumul este cat se poate de periculos proiectat. Trebuia facut un drum cu 3 benzi intermitent fara banda de „urgenta”, ceea ce ar relaxa traficul si ar limita comportamentul idiotic la volan.
Colectiv e mic copil fata de cele 1000 de accidente fatale in plus pe an cauzate de coruptia si ignoranta celor care ne conduc. Spun asta deoarece in tari cu infrastructura accidentele sunt la jumatate fata de RO.

Reply
Pavl 9 octombrie 2017 - 15:58

L-am rugat pe Godina sa aduca lamuriri legate de practica aceasta de pe DN2 sau alte drumuri similare, ca are multi followeri pe FB. N-am vazut nimic. Ar ajuta.

Reply
Iosa 9 octombrie 2017 - 17:16

De acord! Drum lat, dar insuficient pentru 4 benzi, undeva in jur de 3 „pline” doar. Marcajul e facut si el prost. Alt drum similar ar fi portiunea (cred) dintre Comarnic si Campina, acolo unde nu e delimitata de parapet. E o zona unde multi „bizoni” se baga in depasire pentru ca drumul e mai lat, dar tot o singura banda pe sens este.

Reply
eugen 9 octombrie 2017 - 10:47

Daca ai fi condus prin afara tarii ai fi vazut ca la ei se conduce mult mai sigur si mai responsabil decat la noi.

Reply
Dragos 9 octombrie 2017 - 11:31

Si cu 200 pe autostrada unde recupereaza tot.
Am ramas perplex cand am condus prima data in Germania unde pe un drum de 90, in afara orasului, nimeni nu mergea mai repede de 50, si nici nu depasea careva. Dar odata pe Autobahn….. raliu.

Reply
Red 9 octombrie 2017 - 15:49

Am rămas și eu perplex în „Jermania” unde venea unul cu 180 km/h și i se bagă un camion care mergea cu 90 în față.

E criminal cum se conduce pe autostrăzi în vest, ce distanțe de 1 metru sunt între mașini rulând cu viteze de peste 140 km/h. Inconștiență maximă.

Am căutat un pic să văd ce spune germanul de rând și ce am aflat e că ei investesc cel mai mult în anvelope și frâne pentru că oricând trebuie să frâneze de la 190 la 80 în 10 metri.

Reply
bancher 9 octombrie 2017 - 17:20

perfect de acord….si eu m-am minunat de cat de inconstienti par germanii la volan pe autobahn…si cum iti taie oricand unul calea, care conduce cu 50km/mai incet decat tine.

Chris 9 octombrie 2017 - 21:58

Nu prea-s de acord. Conduc zeci de mii de km / an in Germania si pot sa spun are o infrastructura gandita bine de obicei, asta conteaza foarte mult, dar ceea ce face o diferenta uriasa sunt oamenii, asa cum spune si autorul, Adrian.
Nu ti se taie calea, nu esti depasit periculos (de fapt aproape ca nu esti depasit niciodata decat pe Autobahn), nu se merge pe rosu, doar te apropii de trecerea de pietoni ca masinile opresc si te asteapta. E experienta mea de zi cu zi, vad zilnic asta.
Exista exceptii, si in 90% din cazuri sunt straini/imigranti cei care o fac. Nu e peste tot la fel dar oricum oamenii sunt mult mai rabdatori decat in oricare alta tara in care am condus (incusiv Elvetia), si asta face diferenta.
Daca stai la 1m in spatele cuiva pe Autobahn si esti prins lasi permisul jos si platesti sute de euro. Distanta fata de cel din fata e reglementata, trebuie sa fie min 2/10 din viteza pe care o ai si crede-ma ca exista controale (ex. la 140km/h distanta trebuie sa fie 70m).
In ceea ce priveste cauciucurile si franele, da, se schimba inainte de a fi complet uzate ca sa fie in parametrii perfecti, pt ca a cheltui ceva bani marunti in plus pe an valoreaza mai putin decat viata.
E o diferenta uriasa de atitudine: latinii gandesc „mie oricum nu mi se poate intampla” pe cand nemtii fac tot ce pot ca sa minimizeze riscurile: copiii nu au voie cu bicicleta singuri pe strada pana in clasa a 4-a cand invata la scoala despre trafic (e materie aparte) iar la final vine un politist la scoala, ii testeaza si le da un fel de permis; trecerile de pietoni de langa scoli sunt supravegheate de catre un adult (dintre parinti, fac cu schimbul) in orele cand vin copii – sta acolo in drum si opreste traficul la fiecare copil; samd. Pe scurt, infrastructura ajuta enorm, dar atitudinea face diferenta, iar educatia in scoala si de-acasa modeleaza atitudinea.
Cu sau fara educatie in scoala, sta in puterea noastra sa fim mai rabdatori si mai ingaduitori. Inevitabil favorurile facute altora ti se vor intoarce sau prin exemplul tau vei educa, data viitoare si altii vor face ca tine chiar daca nu vei fi acolo sa vezi.

Red 10 octombrie 2017 - 09:43

Nu știu, am traversat de câteva ori Germania și culoarul Austria – Franța nu m-a dat pe spate din nici un punct de vedere.

Chris 12 octombrie 2017 - 01:18

Nici nu avea cu ce. Nu exista nimic ce sa ia ochii: nu vezi nici camerele cu care se analizeaza traficul, nici centrele de supraveghere care decid limitele dinamic ca sa fii in siguranta sau sa se evite ambuteiajele, nici aparatele de masurat distanta intre masini sau radarele, nu vezi asfaltul special care reduce zgomotul la rulare in dreptul localitatilor, nu vezi canalele la fiecare cateva sute de metri ca sa nu se produca acvaplanare, verificate periodic, desi-s acolo, nu vezi studiile facute de arhitecti ca sa nu trebuiasca sa tot varieze limita de viteza, sa poti merge constant si relaxat, vezi doar acelasi drum plictisitor. Ba mai mult, in Austria sau Germania si intersectiile de autostrazi, intrarile si iesirile sunt aproape intotdeauna la fel, foarte simple. Si mai plictisitor, nu? Valoarea e in insasi aceasta plictiseala. 🙂 in acel „nimic special”.

Chris 9 octombrie 2017 - 22:01

Scuze, corectez exemplul distantei minime fata de cel din fata: La o viteza de 140km/h trebuie sa pastrezi o distanta de 28m.

Red 10 octombrie 2017 - 09:40

Mda, 28 de metri. Dacă-i sare o roată, 28 de metri sunt exact suficienți să-l eviți la 140 km/h (adică 38 de metri pe secundă)

Banel 9 octombrie 2017 - 11:06

Daca n-as trai in Romania, as zice ca ai dreptate. Insa ceea ce vad zi de zi ma face sa-ti zic ca soferii sunt principala problema.

Reply
Djordj 9 octombrie 2017 - 11:28

i-ati dat minus omului desi are dreptate….Autorul omite evident cauza principala a accidentelor: lipsa infrastructurii. Spune cineva mai sus ca se teme sa nu intre vreunul cu slick-uri in curba peste el….daca in loc de DN2/E85 ar fi o autostrada, nu ar mai avea cum sa intre cel de pe contrasens cu 120kmh peste el…pentru ca parapet dublu…pentru ca autostrada si toti merg in acelasi sens. Bine, imi pierd timpul, majoritatea au fost dresati de mici copiii de coloneul de militie vochina si de altii care au tot interesul sa intretina minciuna conform careia viteza e principala cauza a accidentelor in Romania. De ce e nevoie de aceasta minciuna ? Sa ascunda realitatea crunta: aceea ca Statul Roman (pre si post) decembrist e criminalul.
Stat care nu a fost in stare sa faca autostrazi, stat care nu intretine corespunzator infrastructura existenta (gropi, denivelari, lipsa de marcaje, sau marcaje puse ticalosit – discontinua in curba fara nicio vizibilitate sau continua pe linia dreapta fara motiv, urmata de discontinua in curba), stat care iti ia taxa de pod la Fetesti, dar podul arata ca dupa bombardament, iar noaptea nu arde nici macar un bec ! e o bezna de-ti bagi degetele-ochi.
Acelasi stat isi umileste proprii agenti de politie din strada, dandu-le tinte de amenzi si bagandu-i prin boscheti la panda.
Acelasi stat colecteaza in afara de acciza, supraaaciza, tva….TAXA de SOLIDARITATE in pretul carburantului, adica taxa care ar trebuie sa acopere gaura data la Bancorex de Adamescu, Paunescu, Ioan Nicolae si alti securisti notorii.
Romanul e tampit si plateste in continuare oalele sparte si furaciunile acestor nomenklaturisti. si nu numai …
Uite, de-aia n-avem nici autostrazi, nici invatamant si devine usor sa-i prostesti pe oameni ca tot ei sunt vinovati si de numarul mortilor de pe sosele.

Reply
Mircea 9 octombrie 2017 - 11:40

Stimate Dragos, Ai perfecta dreptate ca autostrazile reduc numarul de morti din accidente de circulatie. Sigur, afirmatia este valabila pentru toata lumea cu exceptia Romaniei. Aici in tara asta, posesorii de carnete NU stiu sa conduca pe autostrada. Problema majora a soferului roman este data de faptul ca el urla la guvernanti ca infrastructura este jalnica dar el conduce pe sosele de parca peste tot sunt autostrazi pe care poate merge cu 150 km/h ! Intr-un cuvant sunt niste iresponsabili fata de viata lor si a celorlalti participanti la trafic.

Reply
bancher 9 octombrie 2017 - 15:48

Si mie mi se pare ca nu toti romanii au cunostinte sa conduca pe autostrada. Cand merg pe A1 si A2 constat statistic ca cele mai multe greseli le fac cei din judetele unde nu sunt autostrazi. Ex: mers pe banda de viteza cu 90-100km/h, nu se dau la o parte de pe aceasta banda sa faca loc celor care vin mai tare din spate, intra direct pe banda 1 de pe un drum lateral (fara a merge macar 100m pe banda de urgenta ptr a prinde viteza), faruri reglate prea sus, treceri de pe banda 1 pe banda 2 fara a se asigura etc

Reply
Kathy Bates 9 octombrie 2017 - 13:49

Cât a fost duduirea economiei, 2005-2008, cei mai mulți conduceau ca în Fast & Furious. Indiferent ce ar fi condus, de la căruță până la TIR.

Dar după 2010 a apărut moda contrară: conduc de parcă ar fi loviți în cap cu leuca. Accelerează în mod stupid când au în față o coloană de mașini, pun frâna de 10 ori în etape până ajung la ea, reduc brusc viteza la 30 km/h când văd în față o curbă, fac toate manevrele în intersecție cu o încetineală extremă, exasperantă. După care accelerează iar, fără motiv, fiindcă drumul nu e liber. Nu știu să meargă cu viteză constantă, să țină mașina pe traiectorie în curbe. Merg în hopuri, viteză-frână, viteză-frână.

Reply
Tudor74 9 octombrie 2017 - 14:42

Ai luat un minus de la mine, zi-mi te rog aia care au murit pe Autostrada Soarelui anul trecut cum de au murit ca doar erau pe autostrada ! Ai impresia ca pe autostrada esti la adapost de bizonul roman, dar te inseli !

Cand romanul vede limitator de viteza el vede asta ca pe o provocare, sa vada cu cati kilometrii pe ora in plus poate sa bata recordul ala de 50, 90, 100 km/h vitexa maxima admisa.

Nu drumul judetean, nu autostrada, nu BMW-ul si nici Loganul nu te omoara, BIZONUL te omoara care depaseste aiurea si care nu respecta limita de viteza ! Ca si complice la aceste crime sta bine mersi Politia Romana, bizonii astia nu sunt la prima abatare si probabil ca daca iau o amenda pe an (si pe aia o contesta si ramane cu permisul bine merci) e mult. Daca politia chiar si-ar merita salariul toti bizonii astia ar lua amenzi saptamanal sau chiar zilnic si ori raman fara permis, ori ii arde la buzunar pana cand semnul ala de 50 km/h chiar devine respectat.

Reply
Djordj 9 octombrie 2017 - 14:47

Preocuparea ta intelectuala, sau mai bine zis obsesia ta se rezuma la bizoni, bembeu si gabori. La scoala nu ti-a placut, asa-i ?

Reply
Pavl 9 octombrie 2017 - 16:02

Si cati au murit pe autostrada comparativ cu drumuri nationale si judetene? Pana una alta, statisticile din UE arata ca doar 16 % din accidentele grave au loc pe autostrazi. La noi cred ca procentul e mult mai mic pentru ca nu avem autostrazi. Da, sunt multi soferi agresivi sau nestiutori in ale condusului, insa probabilitatea ca acestia sa provoace accidente grave scade dramatic pe autostrada.

Reply
George 9 octombrie 2017 - 15:03

Lipsa infrastructurii nu este in nici in caz o scuza pentru lipsa de cultura a soferilor. Faptul ca nu avem drumuri „ca in vest” nu e scuza sa conducem ca niste inconstienti.

Reply
Red 9 octombrie 2017 - 15:53

Mai e și melancolia anilor când mergeai din Baia Mare în București în 7 ore. Nu erau nu știu ce mașini ca putere, dar nu era trafic și puteai ține 80-90 km/h constant.

Mulți visează la autostrăzi, alții visează la vremuri cu trafic scăzut, idea e că toți visează în loc să stea treji și să respecte regulile din această țară.

Reply
Pavl 9 octombrie 2017 - 15:57

Absolut adevarat. Incidenta accidentelor provocate de imbecilii agresivi ar scadea dramatic daca nu ar trebui sa depaseasca in curbe stranse, fara vizibilitate, peste linia (dubla) continua, prin localitati. Nu ar mai fi nevoie sa umble 50 % (daca nu mai mult) dintre soferi cu statii de emisie/receptie (chiar, dati exemplu o alta tara din Europa unde sunt legale) ca sa nu respecte limitele legale de viteza. Apropo, cei mai multi din astia cu statii am vazut pe DN2, merg cu 100-120 kmh in localitati.

Reply
Ion 9 octombrie 2017 - 22:19

Si dece trebuie sa depaseasca in curbe stranse, fara vizibilitate, peste linia (dubla) continua, prin localitati? Ce-i impinge? Educatia inalta?

Reply
Sorin 10 octombrie 2017 - 11:54

Și eu am stație pe mașină. Dar nu pentru a afla unde sunt controale ale poliției sau radare. Circul foarte mult înafara țării și de foarte multe ori am ocolit ambuteiajele de pe autostrăzi primind informații de la ceilalți participanți la trafic, reușind să ies pe naționale. Am montat și o cameră de filmat, și pot spune că nu trec 100 de km. fără a”prinde” bizoni și bizoane care fac minuni în trafic. Dacă adaptezi viteza la condițiile de trafic, vreme și stare a drumului, e greu sa provoci un accident. Dar e destul de greu să te ferești de inconștienții care sunt la volan.

Reply
Andy 11 octombrie 2017 - 01:22

Statia e perimata. Foloseste Waze.

Reply
Ioa 11 octombrie 2017 - 12:16

Esti un prost ! deci tot drumurile sunt de vina ! Orice ce se intampla doar drumurile sunt de vina. Pai cand treci granita si nu respecti chestii amenzile sunt destul de frumoase de aceea conduci altfel!
Si aici tot drumurile sunt de vina?
http://www.stiridecluj.ro/social/accident-grav-la-ambient-pe-traian-vuia-taxi-diesel-spulberat-de-un-bolid-foto

Reply
Dragos 17 octombrie 2017 - 08:36

Si astia care s-au preocupat cu studiul accidentelor si cauzele lor sunt prosti?
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001457505001247 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S000145759800058X http://www.jstor.org/stable/3702389?seq=1#page_scan_tab_contents https://trid.trb.org/view.aspx?id=712279
Cand vei ajunge la prostia mea, vei realiza ca soferii sunt influentati direct de drumul pe care il au in fata.
Indiciu: poti face soferi sa nu depaseasca sau sa nu mearga cu viteza prin constructia drumului.
Stiu ca nu vei citi linkurile de mai sus asa ca iti fac un rezumat: Autostrazile ajuta oamenii sa parcurga mai multi km fara accidente. Nu le reduc. Si o statistica maxima: Prezenta Tirurilor este pozitiv corelata cu siguranta.

Reply
Nuconteaza 9 octombrie 2017 - 10:13

Draga autor, ai dreptate cu ce ai scris insa ar fi mai multe de spus. Sigur ca orice accident e o sumedenie de lucruri in lant ce nu au mers bine.

Insa cine a mers cel putin o data pe acest sector de drum DN2 sau E85 a fost cel putin surprins de o particularitate – e drum cu 2 benzi pe sens, cu 1 banda si una de urgenta sau un drum atipic ce nu ar trebui sa aiba statut de drum european?

De ce pe acest drum se intampla multe accidente grave, aproape zilnic?

Presa auto si soferii profesionisti ar trebui sa puna presiune pe autoritati asa cum Tolontan a facut-o cu alte probleme si sa investigheze adevaratele cauze generatoare de accidente in afara de conducatorii auto care au devenit extrem de agresivi in ultima vreme.

Propun sa incepem cu DN2 si sa aflam niste raspunsuri clare la intrebari ca cea de mai sus deoarece 4 masini nu pot trece concomitent pe latimea acestui drum.

Alt exemplu – in Bucuresti trebuie semaforizate aproape toate trecerile de pietoni de pe bulevarde. Rezultatul? Un trafic mai sigur si mai fluent. Cine pune presiune pe PMB?

(Si) pentru aceste lucruri merita sa iesim in strada insa poate e mai simplu sa scoatem telefonul, sa filmam nenorociri si sa simtim ca am facut ceva. E trist…

Reply
Djordj 9 octombrie 2017 - 11:34

Pot trece 4 autoturisme simultan cu conditia ca acostamentul sa fie in stare buna. Am impresia ca la limita trec si 3 autoturisme si un tir.
E un drum atipic ? Evident, diferenta dintre acostament si inca o banda o poti cauta pe la mitrea si pe la casuneanu prin curte.

Reply
andrei 9 octombrie 2017 - 13:36

Dar e foarte clar. Are o bandă pe sens. se vede și după marcaj.

Reply
bancher 9 octombrie 2017 - 14:25

DN2, dupa parerea mea, este o nenorocire de drum. are o banda larga, si inca o jumatate de banda (numita acostament) pe care nu ar trebui sa se circule. Totusi, presati de cei din spate care dau flasuri, multi circula pe aceasta banda de rezerva…si uite unde se ajunge. Acostamentul nu e ptr circulatie, e ptr situatii de urgenta.

Reply
ciombe 9 octombrie 2017 - 14:57

Foarte corect! Numai ca autoritatile…care autoritati? Acelea care nu stiu cum sa faca sa scape de puscarie, sau care nu stiu cum sa fure mai mult?
Despre ce vorbim?!
Politia? Care politie?
Statul roman este pe cale de disparitie!

Reply
gogu 9 octombrie 2017 - 10:14

Adevarul e ca la noi se merge in general mult mai tare decat ne tine starea masinii si talentul, iar termenul de mers preventiv e doar pentru ”fraieri”. Nu stiu exact cum s-a petrecut respectivul accident, dar ma gandesc ca daca intre masini erau distante de 30-40 metri, mai greu sa se ciocneasca 6 vehicule. Deci nu doar cel care a intrat pe contrasens e vinovat, ci si cei care erau prea aproape de masinile implicate in primul contact ca sa mai poata evita accidentul.

Reply
Tibi 9 octombrie 2017 - 10:58

In general sunt de acord cu articolul, cu o mare mentiune. E85 e o mizerie n-are doar o banda dar nici doua n-are. De 3 in viata mea am sunat la 112 pt ca un alt sofer a incercat sa ma omoare, 2 dintre aceste cazuri s-au intamplat pe e85. Cata indiferenta intampini sunand la 112 in timp ce-ti tremura picioarele e alta poveste. Pt cei care nu cunosc drumul le recomand sa dea un search pe net cu „accident e85”, nu cred ca exagerez daca zic ca cunt cel putin doua accidente grave pe saptamana.

Reply
mihai 9 octombrie 2017 - 11:05

prima data cand vad adevaratele cauze ale accidentelor din Romania puse in evidenta. nu lipsa drumurilor, nu absenta Politiei, ci starea de inapoiere mintala si morala a populatiei. asa cum spune si autorul, si acolo unde exista autostrazi si politie in trafic, imbecilitatea si lipsa de obisnuinta in a respecta regulile, caracteristice unei populatii distruse moral, sunt omniprezente.

Reply
Djordj 9 octombrie 2017 - 11:39

30-40m inseamna o franare de la 90-100kmh la zero pe uscat, daca mai adaug si timpul de reactie inseamna ca ar trebui sa ai cam 80kmh pe ceas ca sa poti opri in siguranta. Tu Gogule mergi cu 80kmh ? Daca mergi cu 100kmh ar trebui sa maresti distanta la vreo 50m. Daca megi cu 150-160kmh, asigura-ti macar 200m. E complicat cu aproximarea distantei in timp real, cu asta sunt de acord, e mai simplu sa o faci pe lupul moralist fara sa fii in deplina cunostiinta.

Reply
bancher 9 octombrie 2017 - 15:57

uiti un lucru: nici cel din fata nu opreste instantaneu. (decat daca intra in zid, iar ziduri pe autostrada nu exista). Adica la cei 40m care ii ai tu fata de cel din fata, mai adaugi vreo 20m pana in punctul in care opreste el. Asa vei avea per total 60m sa opresti, suficienti zic eu. Tu pornesti de la premiza gresita ca cel din fata opreste masina in 1metru, si asa nu se poate. Chiar daca a avut accident in fata, tot il vede si franeaza, avertizandu-te si pe tine ca trebuie sa franezi.

Reply
Cosmin 10 octombrie 2017 - 17:43

Cel din fatza va opri mult mai repede daca se loveste de ceva (parapet sau o alta masina oprita in fatza lui sau un tir care a venit de pe contrasens si a rupt parapetul).

Reply
gigel 9 octombrie 2017 - 14:36

Am mers pe ceata pe A1. Eu pe prima banda, cu 80km/h, pe banda 2 venind carduri de BMW-uri care mergeau… cum merg de obicei, minim 150, in conditiile in care nu vedeai la 2 metri in fata…
Daca nu ati observat, afara se merge in functie de drum, daca ai 90 limita, mergi cu 80…90 si cei din spate nu simt nevoia sa depaseasca, indiferent de ce masini au. Da, nu merg nici cu 150 dar nici cu 40 fara sa iti pese ca ai ditamai coloana care nu poate depasi si ai luat ITP-ul pe spaga. La noi, daca respecti legea, esti agresat automat de cele 2 categorii extreme..

Reply
bancher 9 octombrie 2017 - 16:00

nu le iau apararea soferilor de BMW, dar sa stii ca ledurile adaptative de pe masinile moderne sunt geniale. Nici nu o sa iti vina sa crezi ce diferenta in bine este fata de o masina cu becuri pe halogen. E posibil ca ei din cardurile de BMW-uri sa fi avut lumini mult mai bune, si de aceea mergeau cu viteza.

Reply
Andy 11 octombrie 2017 - 01:23

BMW-urile din RO au o varsta medie de 8-10 ani. De unde led-uri adaptive?

Reply
Oha 9 octombrie 2017 - 15:41

Exact. E vorba aia: prostul pana nu e fudul nu e prost destul. Cauza principala e gradul de inteligenta al populatiei. In toate tarile civilizate se conduce civilizat, la noi se conduce parca-i cireada de vite apucate de streche. Din orgoliu, romanii numesc „smecherie” analfabetismul si prostia care-i caracterizeaza.

De inteligenta populatiei tine si nr. de autostrazi, o populatie care voteaza in masa infractori analfabeti, nu va avea niciodata autostrazi.

Reply
bancher 9 octombrie 2017 - 17:23

In germania pe autobahn se conduce mult mai haotic ca pe a1 de la noi. Dar nu sunt asa multe accidente. De ce? Sincer, nu stiu….

Reply
Ion 9 octombrie 2017 - 22:29

Nu e nimic haotic pe autobahn, acolo banda de depasire e de depasire si atat, nu sta nimeni pe banda 3 sa incurce locu’, depaseste si se trage in dreapta pentru ca acolo nimeni nu depaseste prin dreapta…Sunt niste reguli de bun simt care la noi nu exista, ai vazut portiuni cu viteza minima 120? Acolo nu intri cu caruta daca nu merge cu viteza minima admisa ca vine politia si te trimite la primul service, sa-ti rezolvi problema…si costa…

Reply
yyyxxx 9 octombrie 2017 - 10:22

Foarte corect articolul. Starea jalnica a masinilor, neatentia dar mai ales condusul agresiv (viteza prea mare, depasiri riscante) duc la aceste acidente.

Reply
Radu 9 octombrie 2017 - 10:23

Variabile sunt multe: educatia in general, educatia rutiera, starea drumului, neadaptarea vitezei la starea carosabilului, centuri nepurtate, si multe altele. Am condus pe drumul ala de cateva ori, si este Carmaggedon curat, e anarhie, e nebunie, e inconstienta, pe o banda jumate pe sens, sensurile fara separare, se circula cu mai mult de 100km/h, iar aia care vor sa circule legal, sunt impinsi de catre nebuni spre marginea drumului care NU e incapatoare pentru o masina normala, astfel ca depasirea se face un sfert pe contrasens. Asa fac si aia de pe celalalt sens. Aici tragediile sunt inevitabile. Camerele de radar inexistente, toti alearga cu statia pe masina ca niste nebuni. Ce se intampla aici se numeste selectie naturala, nimic mai mult. Pacat de oamenii nevinovati care au suferit din cauza unui inconstient si rusine conducatorilor ca nu fac NIMIC pentru fortarea regulilor.

Reply
amicu 9 octombrie 2017 - 10:42

Sintem latini pe dracu’. Sintem un neam cu o cantitate prea mare de ghertoi, de oameni de ev mediu, asta sintem.

Reply
JohnnyBGood 9 octombrie 2017 - 10:42

Articolul abordeaza un subiect foarte important, felicit autorul pentru initiativa.
In opinia mea, continuam – la nivel national – sa nu vedem padurea de copaci.

In fiecare zi platim cu vieti omenesti abordarea total incompetenta pe care o avem in privinta infrastructurii rutiere. In loc insa sa construim autostrazi cu maxima prioritate, ne complacem sa dam vina pe viteza sau comportament iresponsabil, pentru numeroasele accidente. Da, si acesti factori joaca rolul lor, dar esenta problemei o constituie infrastructura deplorabila.

Orice drum are o anumita capacitate („n” autovehicule / unitate de timp) pana la care traficul se desfasoara in siguranta. Odata depasita aceasta capacitate, riscul de accident creste foarte mult, chiar daca toti soferii de pe acel drum sunt educati si experimentati – ceea ce stim bine ca nu este cazul.

Educatia si respectarea regulilor sunt importante, dar daca traficul este foarte aglomerat vor muri oameni in continuare. Este ceva intrinsec naturii umane. Comparati imbulzeala si haosul dintr-un supermarket din preajma sarbatorilor, cu situatia dintr-o sambata la ora 8:00 dimineata. In primul caz oamenii nu respecta randul, se imbrancesc, chiar se cearta intre ei. In al doilea caz, armonie si liniste.

Ar trebui sa fim naivi sa credem ca autostrada alternativa la DN2 va fi gata mai devreme de un deceniu de acum inainte – in fond, nici nu ne-am apucat de ea.
Dar un minim de masuri care sa corecteze problemele instrinseci ale DN2 se pot lua. Aceste masuri ar salva sute de vieti, pe orizontul de timp de pana la finalizarea autostrazii.

Cei care circula frecvent pe DN2 au observat faptul ca, in cursul verii, au fost reasfaltate numeroase sectiuni.
Prima observatie importanta: de pe asfaltul proaspat lipsesc marcajele!
Apoi, ma asteptam ca la reasfaltare sa se implementeze sistemul nordic, ieftin si eficient: separarea sensurilor de mers cu cabluri, precum si alternarea numarului de benzi per sens 1+2 / 2+1 dupa un anumit numar de Km (spre exemplu, din 3 in 3 Km).
Vedeti link-ul: https://en.wikipedia.org/wiki/2%2B1_road

Reply
eugen 9 octombrie 2017 - 10:44

Cine a mai condus prin afara Romaniei stiu ca in tara noastra se conduce extrem extrem de agresiv, pe stilul kamikaze. Nu drumurile sunt problema, ci frustrarilesi instabilitatea emotionala a romanilor.
Doar un mic exemplu, pe autostrazile din Canada se conduce cu doar 100 km/h, si aproape toti soferii respecta aceasta viteza, chiar daca majoritatea conduc masini cu sute de cai putere. In Romania, chiar si pe DN-uri, daca mergi cu 100 km/h incurci traficul. Asta e un mic exemplu de cat de kamikaze se conduce in Romania.

Reply
Dan 9 octombrie 2017 - 11:07

Vina este exclusiv a drumului. Acea banda si jumatate obliga intrarea pe contrsens. Nu trebuie sa fii savant sa-ti dai seama

Reply
Dragos 9 octombrie 2017 - 11:35

150 Km/h .. ambitios, practic cu o viteza la impact full frontal de 80 km/h nici airbagul nu te mai ajuta. Dar accept dramatizarea.

Reply
Bibi 9 octombrie 2017 - 11:49

VITEZA UCIDE . Daca nu crezi intreba-l pe Titi Aur. In lipsa unor drumuri optime, educatia la volan este principala cauza care produce astfel de tragedii. Asa ca bai baietilor care va credeti la raliu, nu uitati: Orice masina ai avea , nu scapi. si daca te uiti majoritatea masinilor sunt noi, si foarte puternice.

Reply
Wotan 9 octombrie 2017 - 16:30

Moartea la volan NU tine de masina, ci de legile fizicii. Discutam, in principal, de forte si acceleratii. La impact, ocupantii sunt supusi unor deceleratii extreme de mari. Deceleratiile depind DE VITEZA, de CAPACITATEA MASINII de a se deforma=absorbtie a energiei de impact (e ceva cu masa si patratu’ vitezii) si de FOARTE MULT NOROC (traiectoria
+ impactul propriu-zis). De retinut ca, masina NU IE CA HOTELU’, NU ARE 5 STELE LA ORICE VITEZA, ci DOAR la 55 km/h ciconire cu OBSTACOL FIX (nu cu alta masina care vine pe contrasens, si ea cu alta viteza, da?). Deceleratiile fac ca organelle interne sa „cantareasca” MULT MAI MULT decat in repaus (sau la viteze mici gen mers pe jos). Consecinta: la impact organele interne SE RUP DIN vene, artere, muschi si cartilagii urmate IMEDIAT DE HEMORAGII INTERNE MASIVE, iar moartea survine in secunde sau fractiuni de secunde…Pe afara „arati ca viu”…

Reply
Dragos 9 octombrie 2017 - 22:48

Corectari… Testarea mai nou se face la 64km/h. NCAP. Nu este o diferenta intre ciocnire cu o stanca si ciocnire cu o masina frontal cu aceeasi viteza. E una din legile fizicii.

Reply
C c 9 octombrie 2017 - 14:17

in acelasi timp au mai fost inca 2 accidente in 100 de km distanta pe DN2, am venit ieri dinspre bacau si am prins 3 blocaje. Vineri seara tot la urziceni, la vreo 100 m (la benzinarie) inca unul. Dn2 devine drumul mortii iar autostrada spre moldova este doar subiect de campanie electorala pentu retarzi (care nu mai tin minte la urmatoarele alegeri ce li s-a promis).

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-22043698-buzau-patru-persoane-printre-care-copil-fost-ranite-dupa-masina-lovit-microbuz-13-pasageri.htm

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-22043733-doua-persoane-grav-ranite-intr-accident-care-fost-implicat-autocar-2-vrancea-circulatie-oprita-iesirea-din-dumbraveni.htm

Reply
Cosmin 10 octombrie 2017 - 17:49

Mi se pare mie sau in fiecare accident e implicat si un autovehicul de transport pasageri? Oare soferii respectivelor autovehicule nu ar trebui sa conduca mai preventiv, avand in vedere ca au „pe mana” viatza atator oameni?

Reply
gabi 9 octombrie 2017 - 14:19

Filmul e dramatic, dar cred ca cei de la politie ar trebui sa-l dea la tv. Si nu doar prezentat, ci comentat exact cine avea centura, cine nu avea, sa inteleaga oricine ca diferenta intre viata si moarte tine si de soferi si de pasageri.
In 1991 cand am fost la un neamt, tin si acum minte ca nu pornea motorul masinii pana cand nu vedea ca toti pasagerii au cuplat centura de siguranta. Si atunci airbag-urile erau doar pe masinile noi.

Reply
DiF 9 octombrie 2017 - 14:27

Referitor la DN2: http://imgur.com/rN7oQ

Reply
Red 9 octombrie 2017 - 15:59

Lol, vorbiți de cât de ciudat e acest drum că are o bandă de mers și un acostament mare de parcă drumul Cluj – Dej nu e la fel.

Și acolo se merge idem, se fac depășiri câte 3 mașini de-odată, unul vrea să meargă mai repede decât altul, trece prin localități, se fac accidente zi-noapte, între mașini, între camioane, bicicliști, case dărâmate. Și „nobody bats an eye”.

În fiecare săptămână sunt accidente, nici măcar presa locală nu mai scrie despre ele că sunt atât de banale.

Reply
Dragos 9 octombrie 2017 - 22:43

Din cate am inteles DN2 are o portiune marcata „ca de nu om politic” mai lunga. Asa ca atrage privirea incrucisata a televiziunilor.

Reply
Catalin Tabacaru 9 octombrie 2017 - 16:48

Bravo ! Dintre toate prostiile de pe net iata si ceva ADEVARAT!
Pacat ca cei care ar trebui sa citeasca si sa ia aminte stau (cum bine a fost sesizat) cu ochii in telefon si nu la drum … si o duc in continuare la fel.
Cat despre politisti … ce sa zicem, avem Lotus, BMW, Porsche, antrenori ca Titi Aur dar cand (si daca) opresti unul si pune mana pe telefon si suna pe nu stiu mai cine se schimba toata filozofia (pardon, procedura).
Pana cand nu va fi ca in tarile ”incercate” (de infractiuni – ex. SUA, CANADA) nu o sa se intample nimic.
Cata vreme un politist opreste pe cineva in trafic si vede ca soferul ia mana de pe volan si pune mana pe mobil fara sa-i puna imediat pistolul la tampla nu se va face nimic.
Vad ca sunt agresati si umpluti de sange politisti fara ca sa vedem reactia adevarata a Autoritatilor.
Curatenia trebuie sa inceapa din interior (MAI) si cine zicea ca in functie de ce telefoane ai in agenda telefonica apoi asa ar trebui sa fii judecat (scuze, evaluat).
Pacat, mare mizerie …

Reply
Dan 9 octombrie 2017 - 16:48

Problema ar putea fi rezolvata macar partial daca testul psihologic pentru obtinerea permisului ar avea ca obiectiv sa determine si temperamentul soferului. Cei care se cred zmei ca lor nu li se intampla, cei care conduc agresiv si sicaneaza in trafic, cei care se cred mai presus de ceilalti, care au pretentii ca altii sa se dea la o parte sa circule ei cum au chef, etc ar trebui sa nu ia permisul. Toate astea ar trebui sa fie determinat de psihologi inainte de examenul auto (sau reinoirea permisului).

Reply
Ion 9 octombrie 2017 - 22:47

Temperamentul n-are legatura cu educatia. Pentru comportamentul conducatorilor auto, cel putin in primii trei ani ar trebui facuti responsabili instructorii auto, cei care le fac introducerea in educatia specifica traficului. Comportamentul in trafic necesita educatie indiferent de varsta la care incepi, la fel cum incep copiii cu abecedarul, cu reguli simple dar esentiale care sa te tina activ (fara evenimente majore) destul de mult timp cat sa inveti singur cum sa actionezi in situatii dificile. Din pacate la noi scolile de soferi te invata cum sa iei carnetu’ nu si ce sa faci pe sosele. Cati incepatori/incepatoare ai vazut vorbind la telefon si ruland incetisor pe banda 2 sau in cazuri fericite stationand in intersectii?

Reply
Sergiu 9 octombrie 2017 - 17:14

Imi este cunoscut e85 si da parca este un drum al mortii cu asfalt bun bine intretinut dar prost marcat, pe fasii lungi nu exista linie continua asa ca oricine se simte deranjat de primele doua benzi o face din proprie initiativa pe a treia ceea ce deja inseamna contrasens. Limita de viteza nu exista decat pentru cei mai precauti pentru ceilalti este doar o formalitate. Nu de putine ori am fost impins de la spate pe banda a doua cu 100km/h desi la viteza asta nu aveam loc sa ma bag pe 1. Nu se pastreaza distanta, se dau flashuri doar pentru ca unii vor sa fie mai in fata. Nu am rabdare sa citesc tot articolul sau sa vizionez drama dar cel putin jumatate din cei implicati au o vina. Astazi am fost injurat de un taximetrist pe trecerea de pietoni in Bucuresti pentru ca el venea in tromba pe linia de tramvai (banda a treia in mintea lui bolnava) si nu m-am grabit pentru a le lua el fata celorlati. Cu sosele sau nu va ramane atitudinea si buna crestere fara de nu avem nicio sansa….

Reply
Ion 9 octombrie 2017 - 17:21

De acord. Eu as adauga si lipsa infrastructurii, dar nu a autostrazilor, ci a radarelor si camerelor fixe peste tot, vizibile si ascuse. Cu cati politisti rutieri avem, daca s-ar investi in genul asta de infrastuctura in doi ani scadem accidentele la jumatate. Imi aduc aminte ca in Ungaria dupa 90 se circula ca la noi. Cum au introdus amenzi mari si aplicare la sange, s-au cumintit toti brusc. Hai sa nu ne mai ascundem dupa deget, oamenii merg inconstient pentru ca se gandesc ca nu vor fi prinsi.

Reply
John Doe 9 octombrie 2017 - 17:26

Daca nu ati mai da vina pe oameni si ati realiza ca lipsa autostrazilor este ceea ce lipseste in ecuatie. Lumea nu mai are rabdare! Infrastructura este jalnica! Unde ne sunt autostrazile promise de catre toate guvernele la 27 de ani de la revolutie?

Reply
Fox 9 octombrie 2017 - 17:39

o dovada foarte clara ca pe langa unii soferi inconstienti, o mare vina o poarta cretinii ce guverneaza tara de zeci de ani. Daca le pomennesti de vreo autostrada care sa lege Bucuresti de Moldova, vor spune toti ca…nu e rentabila.

Reply
Uimit 9 octombrie 2017 - 18:34

Sunt surprins. Stupefiat ! Cum poate lua cineva permis de conducere al autoturismului cand habar nu are sa parcheze un autoturism ? De ce vobim de viteza , drumuri , autostrazi , etc. ?
Problema se afla la cei care te invata sa conduci un autoturism si la cei care in urma unui asa zis examen iti dau mult doritul permis de conducere . Spaga sa TRAIASCA in Romania !

Reply
Ion Ion 9 octombrie 2017 - 21:24

Cine este cretinul care a scris mizeria asta si ne spune ca „un clip dramatic ne arata drama” si are tupeul de a atribui unui accident mortal adjectivul „spectaculos”? Spectaculoasa e doar prostia ta, nene! Un copil de clasa a 5-a ar fi scris mai bine si ar fi aratat mai multa compasiune pentru victime.

Reply
Marius 9 octombrie 2017 - 21:25

Genial!

Reply
Yo Vali 9 octombrie 2017 - 21:28

Frumos scris ..Locuiesc in DE si conduc o duba zilnic .sute de km ..sa stii ca nemtii au exact ce enumerai tu ca ne lipseste noua .Am lucrat la FAN in RO si stiu ce zic ..suntem o natie lipsita de ……..nu sunt cuvinte sa explice

Reply
manivela 10 octombrie 2017 - 00:29

Una dintre cele mai proaste infrastructuri, daca nu cea mai proasta, in toate domeniile e in Ro..
Vorbim despre infrastructura rutiera din Ro…fara sens..
Vorbim despre scolile de soferi..fara sens
Vorbim despre primii pasi in viata, acolo e buboiul mare in Ro, lipsa celor 7ani/gradinita/scoala..
Vorbim despre preventie/politie rutiera/pedepse…fara sens..
In Germania, singura tara din lume fara limite pe autostrazi teoretic, fiindca practic in permanenta se intretin/modernizeaza, doar cam 60% sunt fara limite, tot teoretic, cu peste 10000km de Autobahn de aproape 80 de ani…Viteza recomanda e de 130kmh…In caz de accident, devii partenerul asigurarilor in cazul in care esti in culpa si credeti-ma, pana mori lucrezi sa platesti daunele…daca sunt si morti sau invalizi…mai bine te sinucizi….
Tot in Germania, amenziile rutiere sunt mult mai mici vs Ro…si mai ales este o diferentiere intre depasirea vitezei in mediu urban vs exterior…
Tot in Germania, degetul mijlociu aratat=4500euro, da, > 20000ron
Tot in Germania, se face si un curs special in cazul in care gresesti repetat, 2-3000euro
Tot in Germania, in cazul in care trec pe rosu, exista trecut pe rosu<1.2sec sau peste..si trecut pe rosu cu daune materiale+ daune fizice..intelegeti ideea..sper…

Mai are rost sa vorbim…poporul roman e croit pe o genetica putreda in toate domeniile…
Stiti cat costa statul roman pana sa ajunga un om matur, adica cat investeste statul, adica din banii nostrii, minim 100000euro pana la vreo 25ani, inmultiti cu cei vreo 4000morti/an+ 50000raniti cu spitalizarea..
Niciodata nu se v-a rezolva nimic, viitorul va fi mai dramatic…

Sfatul meu, cumparati-va masini cat mai inalte/grele/puternice si montati-va o camera blackbox, faceti un curs defensiv si mare atentie!

Reply
MMm 10 octombrie 2017 - 01:02

Toti stim care sunt problemele, si totusi NU NE SCHIMBAM. Multa gargara, prea putine rezultate. Tocmai ce am facut un drum de la vestul Europei pana in Romania si inapoi. Cand treci granita Romaniei e loterie, totdeauna am emotii. Te vede ca vii, si el – soferul roman – intra in depasire cu siguranta ca te vei da deoparte tu, ca vei frana tu, ca il vei evita tu, doar nu o sa te bagi in el, nu? IDIOTILOR, cateodata fizica nu permite asemenea manevre si DRAME se intampla. 90% din ilegalitatile din trafic nu sunt greseli nefortate, sunt greseli intentionate, facute cu buna stiinta si asumate. In Ungaria vezi echipaje de politie, sunt implicati in siguranta rutiere si totusi romanii le fac cele mai grave accidente si acolo. Coleg maghiar imi spune ca el cand vede masina de Romania, se da la o parte ca de dracu, el traind in Szolnok a vazut multe drame romanesti. Unde e politia in Romania? Nu ii vezi decat la stiri, pe facebook ca si Godina sau la panda prin boscheti cand au nevoie de o spaga. Trebuie sa parcurg 160 km in Romania de la granita pe un drum european, nu vezi nici macar un echipaj de politie, in sate tirurile te forteaza sa mergi mai repede decat cei 50 kmh limita de localitate. Cum dracu opresti un tir, de multe ori si incarcat cand ala ruleaza la 80 kmh in localitate?! Mai mult, se mai si depasesc unii pe altii, de multe ori in curbe. Ce sansa ai la un impact frontal cu un tir? Sa pastrezi distanta fata de masina din fata in Romania??!?!? E o gluma. Am luat un taxi intr-o noapte intr-un oras cu pretentii din Romania, si ala rula cu 100 kmh pe bulevardele orasului?

Reply
Marius 10 octombrie 2017 - 01:54

Daca ieșiți din București spre Chitila, Tartasesti, descoperiți zilnic aceeași inconștiență la volan: de la jeepuri, dubițe, chiar si TIRuri, majoritatea gonesc cu peste 120 km/h desi e limita de 90!
Doar ptr ca șoseaua e buna si cu 4benzi. Puțini reduc viteza in localități.
Duminecă insa când a plouat intens, toți goneau la fel, chiar si in curbe sau pe poduri.
Evident ca s.a produs accident pe pod.
In tot weekendul n-am văzut o singura mașină de poliție care sa-i țină.n frâu pe vitezomanii care prin inconștiența lor ai pun pe toți ceilalți in mare pericol.
Poliția Română e o caricatura in comparație cu cea maghiara sau germană.
Acolo nimeni nu-si permite sa încalce grav regulile, ptr ca e plin de radare si mașini de politie NEinscriptionate care vânează indisciplinații din trafic !
La noi insa e junglã pe șosele.
Care ucide zi de zi !!!

Reply
Marius 10 octombrie 2017 - 02:16

Vinovatul se pare ca era soferul din dubița !
http://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3761340

Reply
Maya 10 octombrie 2017 - 09:08

Clar,viteza ucide.Apoi conducerea preventiva trebuie sa fie nr 1.In trafic sant fel si fel.De la tampiti,drogati,neatenti….

Reply
fane 10 octombrie 2017 - 14:08

am mers mult pe DN2, parerile mele:
– sunt foarte multi care depasesc riscant, te vad ca tu din sens opus franezi, ii faci semn ca e nebun si rade cu gura pana la urechi, o cauta cu lumanarea … varsta medie a celor cu care puteam sa ma izbesc aproximativ 28 – 30ani …..
– nu folosesc semnalizarile deloc, faza de intalnire la fel, depasesc riscant si intra peste tine din lateral, la limita….
– nu mentin o distanta de siguranta fata de cel din fata, merg la aspiratie toti se cred piloti de Formula 1….

Reply
Adrian 10 octombrie 2017 - 22:16

Foarte slaba opinia si departe de adevăr
Accidentul de la Urziceni a avut drept principala cauza autoritățile incapabile si Corupte profund care de 6 luni nu au fost in stare sa finalizeze lucrările care se executa in respectiva zona, (între cele doua benzi fiind o diferența de înălțime de 7-9 cm) si pe ploaie acesta este rezultatul
Ideea cu amortizoarele este fantasmagorică si mult deplasata ….
Apoi cea cu purtatul centurii nu are nicio treaba cu producerea accidentului iar centura nu întotdeauna este benefică
Cauzele accidentului sunt clare …… INCOMPETENTA autorităților , respectiv drumurile dezastruoase

Reply
Andy 11 octombrie 2017 - 01:25

Daca nu ai drumuri conduci prudent, altfel esti mai incompetent si periculos ca autoritatile de care zici.

Reply
Constantin 11 octombrie 2017 - 18:13

DN 2 este un drum foarte prost pentru incepatori. Majoritatea celor care si-au pierdut viata pe acest drum au fost soferi mai putin experimentati. Si da, de acord, stilul de condus al romanilor este cretin si agresiv, vorbeam cu mai multi straini care au condus prin tara si toti se plangeau de soferii romani care se remarca prin viteza excesiva, claxoane, blitz-uri aiurea si nerespectarea regulamentului de circulatie. Toti se plang ca nu avem autostrazi si ca de aia toti se grabesc dar uita ca si in alte tari ele lipsesc si oamenii isi rezerva 5,10,20,40 minute in plus doar ca sa ajunga in siguranta la destinatie.

Reply
Nicolae 11 octombrie 2017 - 20:43

Fapte mici, conduc la intamplari de groaza.

Este un cosmar ce se intampla pe strazile noastre, un film de groza as spune iar aceste filme se repeta, an de an, si nu invatam nimic din asta. Nu mai suntem oameni, eu cel putin nu ne-as mai incadra in aceasta specie.

Permise cumparate, autoturisme fara drept de circulatie sunt zi de zi pe strazi, sistemul sanitar este la pamant, musamalizari de cazuri .. Da dragii mei, suntem slabi in fata banului si ajutam o ruda, o cunostinta, poate chiar si o persoana care nu am intalnit-o in trecut pentru ca banul e intotdeauna binevenit cand nu e muncit si nici nu realizam ca actiunile acestea ar putea lua viata altor persoane.

Intr-o perioada au fost montate radare fixe pe strazile noastre. Mare dezavantaj pentru soferi si in special pentru politia rutiera care nu mai primeau 100 RON in certificat, deoarece totul era automatizat si primeai amenda direct acasa. Se pare ca nu ne-a placut ideea dar as spune ca erau foarte utile pe strazile noastre in special pe DN2 unde circula fiecare cum il taie capul.

Nu aratati cu degetul spre inconstientul care a provocat acest masacru, ci mai degraba i-am trage la raspundere pe cei care le permit acestor animale sa circule pe strada.

Reply

Lasa un comentariu