Ford si-a anuntat strategia pentru urmatorii ani, compania propunandu-si sa faca economii totale de 14 miliarde dolari in urmatorii cinci ani si sa reduca investitiile in dezvoltarea de motoare cu combustie interna, redirectionand bugetele catre dezvoltarea de masini electrice. Uzinele care vor produce doar masini electrice vor avea o zona de asamblare finala de doua ori mai mica decat fabricile clasice si investitiile sunt la jumatate, iar numarul de ore necesare pentru constructia unei masini scade cu 30% la masini electrice, a spus seful pe operatiuni al Ford.
Compania si-a propus ca pana in 2022 sa reduca semnificativ cheltuielile: cu 10 miliarde dolari la materiale si cu 4 miliarde dolari la inginerie, crescand numarul de componente comune modelelor din gama.
Compania a anuntat si ca va reduce cu circa o treime, aproximativ 500 milioane dolari, cheltuielile cu dezvoltarea motoarelor cu combustie interna, redirectionand bugetul catre masinile electrice si hibride. Compania anuntase anterior ca va investi 4,5 miliarde dolari in masini ecologice si ca va lansa 13 modele electrice in urmatorii cinci ani.
Ford a tinut sa contrazica perceptia generala ca este in urma altor companii in dezvoltarea de masini cu emisii reduse, precizand ca nu vrea sa insiste pe un numar cat mai mare de modele, ci pe crearea unui model viabil de afaceri pentru masinile electrice si pe lansarea de modele in segmente unde este nevoie de astfel de masini.
Si Ford, ca si alte mari companii auto, au avertizat ca masinile electrice sunt viabile si se vor vinde in volume mari doar daca vor fi profitabile, iar acesta este un capitol delicat, fiindca marja de profit a unei masini electrice este mult sub uneia pe benzina sau motorina.
Ford a spus si ca va redirectiona bugete de 7 miliarde dolari de la modele care nu se vand atat de bine, catre dezvoltarea de SUV-uri si camioanete, surse din industrie spunand ca miscarea s-ar putea traduce in viitor si prin scoaterea din gama a unor modele de care compania nu este multumita.
Compania americana s-a declarat deschisa si pentru parteneriate cu firmele din tehnologie pentru servicii de ride-sharing si pentru testarea masinilor autonome. Ford a inceput sa parafeze astfel de intelegeri care se fac din ratiuni economice din moment ce costurile totale sunt mai mici daca sunt suportate de mai multe companii ce dezvolta un proiect in comun.
Surse: Reuters, Financial Times
3 comentarii
Un plan grozav, pe hartie. In practica ford fluiera, ursul merge. Oamenii vor continua sa cumpere 2.0 diesel pentru cuplu, pentru autonomie, pentru pret de achizitie si exploatare.
BMW vinde un 2.0d care e printre cele mai neplacute motoare dpdv acustic de pe piata, dar e economic si livreaza performanta, iar lumea se inghesuie ca la painea calda. Exista si varianta 2.0 benzina cu hibrid, dar pe asta nu se inghesuie s-o ia nimeni, cu tot cu aia 5000 euro eco-bonus. Sa fie cei care-si permit masina de noua fraieri, sau neinformati de nu se inghesuie la electrificare.
BMW are acelasi design imbatranit de zeci de ani. In curse, sunt mereu in urma competitiei. La fiabilitate, survey-urile ii scot pe ultimele locuri. Oamenii cumpara BMW ca e brand, sa para ca au succes. Iar 2.0L diesel de la BMW il cumpara pt. ca de fapt sunt saraci si n-au bani de combustibil.
„…pentru pret de achizitie si exploatare”
Pretul de achizitie si costurile de intretinere sunt mai mari la motoarele diesel decat la cele pe benzina. Motorul pe benzina, desi cel diesel rezista mai multi km, duce fara probleme 300.000 Km, e destul fiabil si in plus diesel-ul nu e recomandat in orase si pe distante scurte (se incalzeste greu). Pretul motorinei/benzinei e manipulat prin intermediul taxelor. In America pretul motorinei e mai mare ca al benzinei, in Canada depinde de anotimp (iarna, motorina e mai scumpa, zilele trecute era cu 5 centi mai ieftina decat benzina).
Daca autonomia masinilor electrice va creste si o sa fie o solutie de schimb rapid al bateriei ca sa nu mai astepti 30min – 2 h sau mai mult sa se incarce bateria autoturismul electric, masina electrica va avea succes. Insa si in acest caz mai apare o problema. Pretul motorinei/benzinei contine o gramada de taxe. Guvernele vor trebui sa gaseasca o noua sursa de venit si o vor gasi, dar tot pe spinarea cetatenilor o sa fie, ca martieni care sa plateasca taxe inca nu au fost gasiti.