Acasa Saloane Auto Volkswagen si uriasul sau plan de „electrificare”. Investitii de 20 miliarde euro si versiuni electrice pentru toate cele 300 de modele auto ale Grupului

Volkswagen si uriasul sau plan de „electrificare”. Investitii de 20 miliarde euro si versiuni electrice pentru toate cele 300 de modele auto ale Grupului

de Vlad Barza

Volkswagen I.D. CROZZ Concept (sursa – Volkswagen)

Volkswagen a anuntat cu o zi inainte de inceperea Salonului Auto de la Frankfurt (12-24 septembrie) un plan ambitios prin care se angajeaza sa investeasca pana in 2030 aproximativ 20 miliarde euro in vehicule cu zero emisii poluante, tot pana atunci dorind sa aiba versiuni electrice pentru toate cele 300 de modele auto ale marcilor din Grup. „Am priceput mesajul. Oamenii vor vehicule curate”, a spus pentru BBC seful Volkswagen Group, Matthias Mueller, omul care a preluat sefia companiei cand a izbucnit uriasul scandal al emisiilor poluante. Planul se numeste Roadmap E si este prezentat de companie ca fiind cel mai complet din toata industria auto.

In trecut Volkswagen spusese ca pana in 2025 vrea sa lanseze 30 de modele electrice si ca va investi 10 miliarde euro. Scandalul DieselGate a aratat insa ca Volkswagen trebuie sa faca mai mult si ca a ramas in urma altor companii mult mai mici, iar acum uriasul grup german pluseaza si vine cu un plan ambitios.

Astfel, pana in 2025 vor fi lansate 80 de masini electrice la toate marcile grupului, iar pana in 2030 compania promite sa aiba versiuni electrice pentru toate cele 300 de modele din gamele tuturor marcilor din grup, ceea ce se va intampla dupa investitii totale de 20 miliarde euro.

„O companie precum Volkswagen trebuie sa deschida drumuri, nu sa-i urmeze pe altii”, a spus CEO-ul grupului, Matthas Mueller, la un eveniment tinut cu o zi inaintea inceperea Salonul Auto de la Frankfurt.

Volkswagen promite ca in jurul anului 2020 va scoate pe piata o compacta de dimensiunile lui Golf si o autonomie de aproximativ 600 km.

Grupul a anuntat si ca va cumpara baterii de peste 50 miliarde euro pentru masinile electrice.

Anuntul vine intr-un moment greu pentru industria auto germana care este criticata puternic pe plan intern pentru ca nu trece destul de rapid la modele electrice. In plus, dupa deficitul de imagine creat de scandalul DieselGate, cancelarul Angela Merkel a spus ca industria trebuie sa recastige increderea publicului.

Mueller a spus ca este increzator ca acum, motoarele diesel si pe benzina de pe masinile Volkswagen sunt curate si a adaugat ca nu se va putea renunta rapid la aceste motoare fiindca inca nu exista infrastructura de incarcare: „Motorul cu combustie interna si cel electric vor coexista pentru o anumita perioada, dar nu as sti sa va spun pentru cat timp”.

Surse: BBC, Reuters

8 comentarii

Dragos 12 septembrie 2017 - 09:30

Electricele mai au inca vreo 20 de ani de dezvoltare pentru a ajunge restul la nivelul poluarii. Sa nu uitam ca energia electrica ajunge cu un randament de 20% la priza, urmand ca masina sa obtina un randament de 40-50% in continuare. Chiar daca uitam de faptul ca electricitatea este de doar 7% din resurse regenerabile la nivel global, productia masinii si bateriei sunt direct transformabile in petrol, iar la electrice ai nevoie de cel putin un schimb de baterie pe durata masini. In contrast un Sandero 1.2 te costa dupa 300000 km aproximativ 45000 Euro (cumparare, intretinere, consumabile, taxe+asigurari, combustibil). Asadar un 0.15 Euro/km. Chiar vreau sa aud despre o electrica care poate sa se compare cu pretul asta.

Reply
Sergiu 12 septembrie 2017 - 13:05

Nu inteleg ce inseamna „20 de ani de dezvoltare pentru a ajunge restul la nivelul poluarii”.

Industria petroliera (extractie, rafinare, transport) e pe departe mult mai poluanta si ofera 0 perspective de dezvoltare in directia regenerabilelor ecologice. In plus petrolul influenteaza direct economia mondiala, dand o importanta strategica si economica deosebita zonelor petroliere.

In contrast exista deja multe surse de energie electrica regenerabila cu un impact minim asupra mediului. Si cresterea acestui sector e rapida (vezi eforturile Germaniei ).

Vorbesti de randamentul la priza ? Pai intreg lantul de livrare al combustibilului pana la rezervor ce e ?
Cat despre randamentul motorului, care e randamentul motorului pe combustie ? intre 20% si 40% in functie de regimul de operare al masinii si de tipul de combustibil (vezi discutia asta: https://physics.stackexchange.com/questions/98966/maximum-theoretical-efficiency-of-internal-combustion-engine )
Iar asta cu eliminare de compusi poluanti. Care introduc costuri externe pentru verificare si, in final, pentru a repara problemele cauzate(vezi impactul asupra poluarii si influenta asupra fenomenului de incalzire globala https://climate.nasa.gov/causes/) .

In plus cat de complicate sunt motoarele pe combustie actuale comparat cu cele electrice ?

Potentialul de eficienta termica al motoarelor electrice sare de 90% 🙂 Nu stiu de unde e cifra de 60.

Daca vorbesti de potentialul de la combustibil la roata atunci vorbim de 70% electric vs 15-18% combustie 🙂

http://fortune.com/2015/11/17/electric-motors-crush-gas-engines/

Reply
Dragos 12 septembrie 2017 - 16:50

Adica mai trebuie inca 20 de ani de dezvoltare sa ajunga sa faca o diferenta.

La nivel global avem 4% energie regenerabila (sau 7% depinde cum calculezi), dar trebuie sa intelegi ca majoritatea este hidro si nu prea mai avem unde construi, iar pentru a dubla energia regenerabila mondial ne trebuie 20 de ani de investitii majore. La nivel local si e acelasi lucru.

Lantul de livrare al combustibilului este cu rafinare cu tot peste 80% eficient. Adic 20% din energia potentiala este consumata in extractie, rafinare, transport.

Complexitatea unui lucru este usor de exprimat in bani. Motorul electric nu este complicat dar sa vezi ce complexa e rafinarea materialului pentru a produce bateriile. Asadar masina scumpa = masina complexa.

90% eficienta „termica” …dar… randament incarcare si randament descarcare neuitand de descarcarea constanta a bateriilor (e mica stiu dar e acolo in timp ce petrolu rafinat nu imi curge din masina). Plus randamentul scazut odata cu incalzirea motorului/bateriei. E destul de complicat si nu vreau sa intru in detalii, dar e motivul pentru care Remmel ceva ministru a mediului dintr-o tara mica isi returneaza Tesla-ul.

Potentialul la roata este irelevant deoarece electricele pentru a face fata utilizeaza pneuri cu rigiditate crescuta (presiune constructie), pe langa profil aerodinamic si alte cateva trucuri ce strica din confort pentru a reduce frecarea (oricare ar fi).

Reply
Adi 12 septembrie 2017 - 13:35

unde mai pui ca toate masinile benzina/diesel ne polueaza fix in nas, unde inspiram „oxigen”. Chiar daca electricele polueaza indirect macar plamanii nostri nu au de suferit.

Reply
Dragos 12 septembrie 2017 - 16:52

Total de acord. E singurul beneficiu la care ma pot gandi. Dar per total nu sunt o solutie.

Reply
Cristi 15 septembrie 2017 - 14:04

Oare?Cred că ești fericit azi cu creșterea de la pompă…..

Reply
Dragos 20 septembrie 2017 - 22:28

Combustibilii momentan sustin o buna parte a guvernului prin taxe si accize. In comparatie curentul este aproape subventionat. Realizezi ca o crestere a consumului de curent versus combustibil va obliga din noblete si gratie guvernul sa adaoge la taxarea curentului.
Apropo aud de 12% crestere a tarifului la curent. Oare e zvon? Oare sunt legate cele doua preturi?

NELU 12 septembrie 2017 - 10:21

Doamne ajuta!

Reply

Lasa un comentariu