Acasa Tehnologie De ce Apple a ajuns sa aiba ambitii mult mai modeste, desi unii dintre sefii companiei doreau construirea unei masini electrice complet autonoma

De ce Apple a ajuns sa aiba ambitii mult mai modeste, desi unii dintre sefii companiei doreau construirea unei masini electrice complet autonoma

de Vlad Barza

Despre proiectul masinii Apple s-a scris enorm, dar compania foarte rar a confirmat ceva. Acum trei ani marele plan al sefilor companiei era sa construiasca propria masina electrica ce se poate conduce singura, dar s-a dovedit ca asteptarile erau nerealiste si proiectul a creat neintelegeri in interiorul companiei. Acum New York Times scrie ca cei de la Apple au planuri mult mai simple si ca lucreaza la soft-uri pentru vehicule autonome care sa duca angajatii intre diversele sedii ale companiei in Silicon Valley.

New York Times a vorbit cu cinci oameni implicati in asa-numitul „proiect Titan” lansat in 2014. Sefii Apple au creat o echipa, au angajat si oameni din industrie si au inceput sa analizeze diverse ipoteze pentru a vedea daca este viabila comercial o masina electrica, dar si autonoma.

Au fost analizate multe posibilitati pentru a vedea daca poate fi creat un interior auto fara volan si pentru noi radare care sa faca masina autonoma cat mai eficienta in detectarea obstacolelor de pe sosea. A existat si ideea ca rotile masinii sa fie sferice, in ideea unor miscari laterale mai rapide.

Insa, scrie New York Times, au aparut frictiuni intre diversii sefi de la Apple, unii preferand varianta unei masini 100% autonome, iar altii una semi-autonoma unde soferul poate interveni oricand.

Si la Google a existat o dezbatere similara, si acolo proiectul masinii autonome suferind pana la urma schimbari. La Apple marea intrebare a fost daca poate fi construita propria masina electrica si daca o astfel de masina ar putea fi facuta astfel incat sa fie un produs „wow”, ceva iesit din comun si ceva extrem de atragator si mai ales diferit de ce exista pe piata.

Proiectul s-a dovedit prea ambitios in forma initiala, mai ales ca nici sefii Apple nu stiau exact ce doreau, iar unii membrii ai echipei s-au plans de unele termene nerealiste si de faptul ca sefii se razgandeau des. Si seful proiectului a parasit divizia, iar cei de la Apple au renuntat la ideea de a dezvolta propria masina la care toate aspectele sa fie controlate si dezvoltate de Apple.

In prezent cei de la Apple lucreaza la soft-uri care pot face ca o masina sa fie autonoma si vor sa testeze shuttle-uri, un fel de microbuze, intre sediile companiei din Silicon Valley. S-a renuntat la ideea unei masini sub brandul Apple.

Cum dovedeste si progresul Tesla, care este un exemplu fericit, parcursul pentru o companie fara traditie in industria auto este unul foarte complicat si lung pana sa ajunga sa aiba propria uzina si pana sa produca un numar mare de vehicule.

3 comentarii

V. P 23 august 2017 - 13:12

Apple a renunțat la proiectul Apple Car pentru că nu au reușit Samsung sau Google să finalizeze o asemenea mașină, deocamdată.

Reply
costi 23 august 2017 - 13:55

pt ca s prosti si scot telefoane din epoca de piatra. cand steve le a lasat inovatie ei au bagat stilus la loc…ce cap sa ai

Reply
Banel 23 august 2017 - 14:58

Intr-o industrie unde marjele de profit sunt rar cu doua cifre, Apple probabil nu a gasit reteta de a face o masina cu 40% marja de profit si care sa fie vanduta in draci. In plus, ar insemna sa se bata cu Tesla (care dezvolta iterativ sistemul de condus autonom) care incearca sa ofere produse exceptionale la preturi mici, spre deosebire de Apple care are o filozofie opusa.

Reply

Lasa un comentariu