Anul 2017 continua sa fie unul special pentru piata auto, datorita eliminarii timbrului de mediu. In primele sapte luni s-au inmatriculat aproape la fel de multe masini second-hand din import cat in intreg anul trecut (2016), iar piata masinilor noi, desi a crescut cu 22%, este de cateva ori mai mica, arata datele DRPCIV. Cu peste 100% a crescut numarul tranzactiilor cu masini second hand pe plan intern.
In primele sapte luni ale anului s-au inmatriculat 56.343 masini noi, cu 22% mai multe decat in perioada similara a anului trecut. In iulie au fost inscrise peste 11.000 de masini, cea mai buna cifra pentru iulie din 2008 incoace. Programul Rabla a contribuit la numarul bun din iulie, comparatia fiind elocventa fata de cele mai slabe luni din acest an, martie si aprilie, cu sub 7.000 de masini.
Dacia a fost lider de piata in primele sapte luni, cu peste 14.500 masini, dar marca a avut o crestere mult mai mica fata de media pietei. Pe locul al doilea a fost Volkswagen, cu peste 5.600 de masini si crestere de 53%. Pe locul al treilea s-a situat Ford (4.860 masini), iar locurile patru si cinci au fost ocupate de Skoda si Renault.
Numarul de masini second hand din import inscrise in circulatie a trecut de 294.000 unitati, ceea ce inseamna cu 82% mai mult decat in intervalul ianuarie-iulie 2016. Cele mai multe masini au fost Volkswagen, cu peste 76.000 de unitati, si Opel, cu peste 37.000 masini, in timp ce Audi si BMW au depasit fiecare 25.000 de unitati. Nici Ford nu a lipsit din top cinci, cu aproape 30.000 de unitati.
La acest capitol s-au vazut puternic efectele scoaterii timbrului de mediu: in ianuarie cand inca era in vigoare s-au inmatriculat sub 8.000 de masini, iar in restul lunilor au fost intre 38.000 si 68.000 unitati, cu mai bine de 41.000 masini in iulie.
Crestere puternica a fost si la reinmatriculari – adica tranzactii cu masini second hand pe plan intern. In iulie au fost peste 35.000 cazuri, iar in sapte luni aproape 280.000 cazuri, ceea ce inseamna mult mai mult decat cele 249.700 reinmatriculari din tot anul trecut. Din februarie si pana acum fiecare luna a venit cu recorduri de maxim pentru ultimii zece ani de cand exista date publice pe segment.
In aceste conditii, pentru intreg 2017, piata masinilor noi are mari sanse de a trece de 110.000 unitati, cea a masinilor second hand din import poate trece de 500.000 unitati, la fel si in cazul reinmatricularilor.
9 comentarii
Si noi am vrea sa ne cumparam masini noi, tot la 4-5 ani! Dar nu ne permitem! Cand nivelul de tray va ajunge si in Romania ca in tarile occidentale, ne vom schimba masinile mai des, cele vechi cu unele noi!
Corect, eu stau in Dubai de 2 ani si castig destul de bine dar mi-am luat un seria 5 din 2008 cu 93000 km reali si motor de 3 litri benzina. Masina merge impecabil si a trecut toate testele tehnice pentru ca : benzina e buna, nu e indoita cu apa ca-n Romania, strazile nu au gropi, nu mergi cu 2 la ora 95% din timp ci doar cu 100-120 pe autostrazi, iar nu in ultimul rand, daca ai ceva de reparat la ea, salariul iti permite sa cumperi piese originale si sa le schimbi la un service calificat, nu la nea gica in coltul strazii cu cele mai ieftine piese aftermarket, cum e in Romania. Dar mai avem pana departe.
Ar fi interesant de stiut ponderea de varsta a masinilor si originea.
Din cauza saraciei, majoritatea romanilor nu-si permite sa cumpere decat o masina second hand. Din pacate asta e adevarul si trebuie sa-l acceptam.
E o veste foarte bună, România recuperează decalajul față de Europa de Vest. În curând vor exista 500 de autovehicule la 1000 de locuitori, o cifră normală pentru o țară europeană. Să sperăm că la anul vom reuși să înmatriculăm 500.000 – 600.000 de mașini, chiar dacă sunt second-hand. Doamne ajută!
perfect, toate gunoaiele europei ajung in Romanica. multumim psd ca ne dai aceasta ocazie.
Si incsarile din acciza pe combustibil au scazut???
Si uite asa, programul Rabla a fost de mantuiala….
mai e si problema ca variantele de leasing romanestI ( mai ales cele pe persoana fizica) sunt mult mai proaste decat in afara.
Masina ta este puternic subevaluata la buy back daca vrei alta noua.