Acasa Tehnologie Volkswagen, BMW si Daimler vor sa dreaga emisiile a 5 mil. diesel-uri, apoi ar opri dezvoltarea acestei tehnologii

Volkswagen, BMW si Daimler vor sa dreaga emisiile a 5 mil. diesel-uri, apoi ar opri dezvoltarea acestei tehnologii

de Adrian Mitrea

Volkswagen Group, BMW Group si Daimler vor sa faca niste actualizari de software pentru autoturisme echipate cu motoare diesel Euro 5 si Euro 6, intr-un efort de a reduce emisiile de NOx. La aceasta rezolutie s-a ajuns dupa un summit tinut in Berlin. Aceste eforturi de a tine motorizarile diesel eficiente si atractive pentru clienti seamana cu un “cantec de lebada” pentru aceasta tehnologie in contextul in care industria auto germana ar urma sa stopeze dezvoltarea de noi tehnologii pentru motoarele cu ardere interna dupa 2023.

In cadrul summit-ului din Berlin Volkswagen Group, BMW Group si Daimler (fabricantul masinilor Mercedes-Benz) s-au oferit sa recalibreze voluntar si gratuit 5 milioane de motoare turbo diesel Euro 5 si Euro 6 montate pe autoturisme, ceea ce, sustin producatorii, ar reduce cu pana la 30% emisiile de NOx pentru aceste masini, potrivit Financial Times.

Problema este ca aceste 5 milioane de masini diesel nu sunt toate modelele Euro 5 si Euro 6 comercializate in timp si, in plus, oamenii folosesc in continuare multe diesel-uri Euro 4 si Euro 3 – masini care nu doar ca au emisii poluante mai mari, dar nici nu exista solutii software ori hardware pentru ele.

Situatia este cu atat mai complicata cu cat eficienta si autonomia mare a masinilor diesel nu poate fi inca devansta de alte solutii de mobilitate, chiar daca eficienta si performantelor masinilor pe benzina s-au imbunatatit notabil in ultimii ani. Din punct de vedere economic masina diesel este greu de infrant.

Vanzarile de masini electrice au crescut si incepe sa se formeze o masa critica, dar gradul de acceptare in randul clientilor este in continuare foarte scazut. Desi vanzarile de electrice cresc sustinut, volumele sunt inca foarte mici si asa vor ramane multi ani de aici incolo.

Producatorii auto germani s-ar concentra pe masini electrice si hibride din 2023 incolo, urmand sa abandoneze dezvoltarea de noi motoare diesel ori pe benzina, potrivit unor declaratii ale lui Wolfgang Schaefer, directorul financiar al concernului Continental, acordate Reuters. Continental furnizeaza diverse componente pentru motoarele diesel si, furnizor fiind, stie din timp ce tehnologii vor dori clientii (marcile auto) pe masinile lor peste 3-5 ani.

In acest moment este greu de prevazut o solutionare a problemei emisiilor generate de automobile pentru ca niciuna dintre solutiile de propulsie existente nu rezolva complet problema poluarii, nici macar mobilitatea electrica.

Si chiar daca discutia privind poluarea provenita de la autoturisme este intensa, totusi nu trebuie ignorat faptul ca marii poluatori planetari sunt si transporturile navale, transporturile aeriene, productia la nivel industrial a bunurilor si productia de electricitate din resurse neregenerabile.

8 comentarii

Miki 4 august 2017 - 12:58

Sa-mi iau un automobil electric, acum, in Romania este o utopie, probabil un moft. Scump platit. Sa-mi iau un automobil diesel este de asemenea neproductiv, fiindca din ce in ce mai multe tari/orase anunta interdictia lor. La urma urmei si un automobil pe benzina ar fi nerecomandat, atata timp cat stiu ca dupa 5 ani si acesta va fi trecut pe sina moarta. Deci, ce sa fac?

Reply
Gogu 4 august 2017 - 13:07

Ia o bicicletă

Reply
tutu 4 august 2017 - 14:54

Am masina dar in ultima vreme o folosesc max o data pe luna. De cand n-o mai folosesc ma simt mult mai ok si mai conectat la realitate. Ma gandesc sa o vand. Probabil o sa mai imi cumpar masina cand o sa apara in masa masinile electrice. Alea macar au intretinere rara, ieftina si sunt garantate 8 ani sau nr infinit de km (tesla), probabil dpdv mecanic tin lejer 20ani. Doar bateriile sunt scumpe, dar tehnologia evolueaza accelerat de la an la an.

Reply
Sorin 15 august 2017 - 08:03

Recomandarea mea – Bmw i3 REX (range extender). Se merge electric 200-300 km si la nevoie se porneste generatorul. Eu am asa ceva de 1 an si mi se pare masina perfecta. Eu am renuntat la masinile clasice.

Reply
Cris 4 august 2017 - 13:09

Niște idioți conduși de minciuna încălzirii globale. Mașinile electrice nepoluante? Numai un ignorant poate crede asa ceva. Diesel ul rămâne cea mai puternica și economica forma de transport sport.

Reply
Dan 4 august 2017 - 15:05

Wow! 4 propozitii, 4 aberatii.
„Niște idioți conduși de minciuna încălzirii globale”. Vai, dar ce idioti sunt toti astia de la VW, BMW si Daimler. Cum au putut ei crede niste ONG-isti tristi, ca exista o incalzire globala, nu? E bine ca esti tu super-desteptaciunea planetei si stii tu ca totul e o minciuna, aparuta doar ca sa distruga companiile petroliere (niste caprioare simpatice, de altfel…) si eventual sa te incurce pe tine sa iti iei masina diesel.
„Mașinile electrice nepoluante? Numai un ignorant poate crede asa ceva.”. N-or fi masinile electrice complet nepoluante, dar cu siguranta sunt mai putin poluante decat masinile pe combustie interna. Parca si vad ca o dai p-aia a prostului, ca energina cu care se incarca este produsa tot prin metode poluante. In realitate, in 2017 mai mult de 30% din energia utilizata pe plan mondial provine din resurse regenerabile (hidro, eolian, solar) si ne-poluante, procent in contiua crestere. Apoi, ca sa incarci un Renault Zoe (de exemplu) de la 0 la full, ai nevoie de aproximativ 20kWh-25kWh, adica tot cam atat are nevoie si Aerul conditionat de la tine de acasa ca sa functioneze 10 ore continuu (deci in jur de 1.5 ore pe zi, timp de o saptamana). Si hai sa-ti mai zic o chestie… si procesarea benzinei/motorinei este extrem de poluanta, transportul ei, intretinerea benzinariilor etc, Astfel incat, calculand si tragand linie, s-ar putea ca producerea a 60L de motorina (1 plin) sa fie mai poluant decat producerea a 22kW (o baterie incarcata) din reteaua de energie.
„Diesel ul rămâne cea mai puternica și economica forma de transport sport”? Cum adica? De cand e dieselul mai ‘sportiv’ decat omologul sau benzinar, de exemplu? De cand un 3.0 diesel e mai performant decat un 3.0 benzina? Poate noaptea, in somn la tine…

Reply
Ahmed 15 august 2017 - 15:19

Atat Daimler cat si BMW lucreaza la tehnologii noi cu SCR pentrue diesel (ex. SCR cu 2 injectoare de uree). Si alti producatori au proiecte noi pe diesel cu SCR-uri de generatie noua. E drept, Renault a cam inghetat dezvoltarea pentru motoarele pe motorina, dar numai temporar pentru 2 ani pana regandesc strategia.

Reply
Mircea 29 august 2017 - 07:06

Cele mai sigure pe piață la ora actuală sunt Toyota Hibryd , consum mic si sunt foarte bine facute

Reply

Lasa un comentariu