Acasa Ford Test Drive Ford Fiesta in 10 puncte

Test Drive Ford Fiesta in 10 puncte

de Adrian Mitrea

Cea de-a saptea generatie Ford Fiesta este mai variata si mai personalizabila ca oricand, iar cu ocazia primelor teste pentru presa, organizate in Spania, la Valladolid, am descoperit principalele puncte forte si minusuri ale modelului. Masina se remarca pozitiv printr-o dinamica exceptionala, indiferent de echipare ori motorizare, in timp ce minusurile tin de aspectul ieftin al unor materiale plastice si de portbagajul relativ mic pentru aceasta clasa.

+ Se conduce excelent

Indiferent de motorizare ori echipare, noul Ford Fiesta se conduce foarte, foarte bine. Prin traditie acest model s-a remarcat in segmentul sau prin dinamica foarte buna, iar aceasta faima este dusa acum si mai departe. Cine este familiarizat cu modelele MINI in Ford Fiesta va descoperi o masina care merge cel putin la fel de bine ca un MINI One sau MINI Cooper. Acest comportament rutier exemplar se datoreaza reglajelor foarte fine realizate de Ford pentru suspensii, motoare, cutie de viteze si directie. Practic tot ce folosesti pentru condus este calibrat extraordinar de bine. Noul Ford Fiesta merge ca o masina premium, iar acum exista pe acest model si cutii de viteze manuale cu sase trepte (inclusiv pentru 1.0 EcoBoost).

+ SYNC 3 functioneaza foarte bine

Variantele echipate cu SYNC 3 beneficiaza, in sfarsit, de un sistem multimedia usor de folosit, cu ecran mare, capacitiv, si o logica a comenzilor usor de urmarit. Grafica aminteste putin de primele versiuni iOS create de Apple – probabil cea mai buna grafica facuta vreodata pentru un smartphone sau tableta. SYNC 3 aduce aceasta usurinta a utilizarii in masina si pur si simplu functioneaza. Aproape ca simti ca ai un iPad Mini in bord, raspunsul la comenzi fiind foarte rapid.

+ B&O Play suna bine

Noul Ford Fiesta este primul model Ford care poate fi echipat cu un sistem audio B&Play, creat de specialistii Bang & Olufsen. In viitor acest sistem audio B&O Play va veni si pe alte modele Ford. Americanii de la Ford au un contract de exclusivitate pentru B&O Play, asa ca in urmatorii 6-7 ani nu veti intalni acest sistem audio la o alta marca sau model. Experienta de auditie este excelenta, peste SONY-ul disponibil ca echipare de top pe Fiesta din generatia a sasea. In cazul noului Ford Fiesta sistemul B&O Play este format din 10 difuzoare, incluzand aici si subwoofer-ul (pozitionat in locul rotii de rezerva, in portbagaj, sub podea).

+ Ergonomia e foarte buna

Postul de condus este exemplar: volanul pica bine in maini, cotiera de pe fata de usa are o forma ideala si acum chiar poate fi utilizata pentru a-ti odihni bratul, scaunele sunt pozitionate mai aproape de podea, iar toate butoanele si sistemul SYNC 3 sunt usor accesibile, fara sa fie nevoie sa te intinzi prea mult sau sa te apleci. Logica amplasarii butoanelor si forma acestora au fost revizuite pentru a fi mai usor de inteles si de folosit. Haosul simpatic si jovial a fost inlocuit cu o disciplina aproape trista a comenzilor, insa din toate punctele de vedere e mai bine asa.

+ Motorul 1.5 TDCi 120 e fantastic

Demult n-am mai avut consum mediu 4,7 l/100 km cu o masina, mai ales in regim de test drive, printr-un stil de condus care e mai degraba sportiv decat „la consum”. Si nu doar consumul mi se pare foarte rezonabil, ci si performantele. Antifonarea, reprizele de accelerare, cutia de viteze – toate sunt la superlativ pe Fiesta 1.5 TDCi 120. In functie de traseu si de incarcatura este posibil ca motorul sa para ca se tureaza greu uneori, asta si pentru ca transmisia nu este neaparat etajata pentru sprinturi, ci pentru o utilizare normala. Nu mi-as fi imaginat ca un diesel pe o masina de clasa B poate sa mearga atat de bine, sa fie atat de silentios si sa transmita atat de putine vibratii. Pentru cine vrea mai mult decat 1.0 EcoBoost (foto jos), motorul acesta diesel nou de la Ford merita toti banii.

– Nu exista faruri cu LED ori xenon

In oferta de lansare a noului Ford Fiesta nu exista faruri cu LED sau xenon, ci doar doua tipuri de faruri cu halogen. Exista un model pentru versiunile Trend si ST Line si unul pentru versiunile Titanium si Vignale, acestea din urma avand lumini de rulare pe timp de zi (DRL) cu LED si lupa pentru faza scurta, dar atat. Nu exista LED pentru luminile de intalnire sau de drum, asta in contextul in care unele modele din segment au macar ca optiune disponibile faruri cu LED. Cei de la Ford spun ca farurile cu LED pe Fiesta vor veni in 2018, pe versiunea ST, si din acel moment si pe celelalte versiuni.

– Schimbatorul de viteze e prea jos si prea in spate

Postul de condus al noului Ford Fiesta este ireprosabil pana ajungi la schimbatorul de viteze. Acesta e un pic prea jos si un pic prea in spate, astfel incat vei gasi usor incomoda selectarea vitezelor 2, 4, 6 si R (marsarier). La acest compromis s-a ajuns pentru a crea o deschidere mai larga a spatiului de depozitare din fata schimbatorului. Cei de la Ford spun ca nimeni nu s-a plans de pozitia schimbatorului pana acum, dar sunt convins ca mai multi vor remarca acest lucru, mai ales soferii care au o pozitie corecta la volan si tin spatarul cat mai drept cu putinta. De asemenea sunt convins ca la facelift-ul de peste 3-4 ani pozitia schimbatorului va fi modificata cu 20-30 mm mai in fata si mai sus. Pe de alta parte, forma schimbatorului la versiunea Titanium e foarte placuta si aminteste de modelele BMW Seria 3 din anii 2000. Exista trei variante pentru nuca schimbatorului de viteze, in functie de versiunea de echipare.

– Fara PowerShift

Minunata transmisie automata cu dublu ambreiaj PowerShift, cunoscuta celor mai multi dintre noi pe Fiesta 1.0 EcoBoost, a disparut din oferta Ford pentru acest motor, iar acum poti sa iei ca optiune de transmisie automata doar una clasica, cu convertizor de cuplu si sase trepte. Nici PowerShift nu era o transmisie la fel de rapida ca DSG (Volkswagen) sau EDC (Renault) pe modele precum Polo sau Clio, insa acum nu pot decat sa ma astept la faptul ca noua cutie de viteze cu convertizor de cuplu va fi lenta si va esua sa puna in valoare foarte bine motoarele mici ale Fiesta.

– Lipsa manere viraj

Din motive care tin pozitionarea airbag-urilor cortina, noul Ford Fiesta nu are manere pentru viraj. Pentru sofer nu e neaparat o problema, pentru ca putine masini au asa ceva, dar pentru pasageri acestea sunt utile pentru a relaxa bratele sau pentru a se tine pe drumuri mai virajate. Este curioasa explicatia Ford privind airbag-urile cortina deoarece alte masini au manere de viraj avand si airbag-urile cu pricina.

– Noile comenzi de pe volan sunt butucanoase

Potrivite parca mai degraba pe Ford Ranger decat pe Fiesta, noile comenzi pentru volan sunt butucanoase si au un aspect un pic ieftin. In utilizare se dovedesc foarte usor de folosit si intuitive, insa din punct de vedere estetic si tactil lasa de dorit. In general, materialele plastice din masina au un aer usor auster, fiind negre si fara detalii sofisticate. Optiuni pentru interior deschis la culoare (bej) nu exista – pentru ca nu exista nici cerere prea mare pentru asa ceva, spun cei de la Ford.


Noul Ford Fiesta a fost lansat oficial in Romania in 13 iulie, preturile cu TVA fiind cuprinse intre 11.900 si 18.250 euro. Fata de generatia anterioara se remarca disparitia propulsoarelor pe benzina natural aspirate (fara turbo) de 1 litru (80 CP) si 1,25 litri (60 CP, 82 CP), acestea fiind inlocuite de un motor nou, de 1,1 litri (70 CP si 85 CP). Si in gama diesel sunt schimbari, acum fiind disponibil un singur motor, de 1,5 litri, care le inlocuieste pe cele de 1,4 si 1,6 litri. Lista completa cu motorizari, echipari si preturi a noului Ford Fiesta poate fi descarcata de AICI.

Pentru inceput noul Ford Fiesta este disponibil in Romania in versiunile de echipare Trend si Titanium, urmand ca ulterior sa vina si echiparile ST Line si Vignale (in toamna), precum si ST si Active (in primavara anului 2018).

Ford Fiesta concureaza pe piata cu modele precum Renault Clio, Nissan Micra, Opel Corsa, Volkswagen Polo, SEAT Ibiza, Skoda Fabia, Hyundai i20, KIA Rio, Citroen C3, Fiat Punto, Dacia Sandero, Mazda2, Peugeot 208, Suzuki Swift si Toyota Yaris. Asadar, segmentul in care joaca Ford Fiesta – clasa B – este aglomerat.

4 comentarii

dodoi 28 octombrie 2017 - 02:34

transmsia automata de pe Fiesta si Focus e un dezastru in America de Nord si banuiesc ca era aceiasi si in Europa. Mai mult, e un „class action” impotriva lui Ford (a se vedea https://www.charneylawyers.com/Charney/forddualclutchtransmissionclassaction.php sihttp://www.cbc.ca/news/canada/nova-scotia/ford-transmission-fiesta-focus-class-action-lawsuit-1.4243571 )

Reply
Boboc 28 noiembrie 2018 - 19:37

Ford fiesta Titanium cumpărat în luna iunie anul acesta am probleme cu bateria, de vreo trei săptămâni nu porneste după 4 zile dacă nu o folosesc.

Reply
Adrian Mitrea 28 noiembrie 2018 - 22:24

De ce nu mergeți la dealerul care v-a vândut-o, să o reparați în garanție? Poate fi bateria în sine (defect de fabricație) sau altceva, un consumator anormal. Inclusiv alarmele montate ulterior achiziției pot produce astfel de neplăceri…

Reply
Adrian 4 februarie 2020 - 21:02

Dar pentru versiunea din 2019 , transmisia automata este in regula ? Așa am citit ca este cu dublu ambreiaj . Ce părere ai ? Din ce am văzut la cea pe care am comandat o are echipare cu tehnologie led la faza scurta . Mai exact ce înseamnă asta ? Xenon îmbunătățit ? Multumesc pentru răspuns

Reply

Lasa un comentariu