Ford B-MAX iese din productie in prima parte a lunii septembrie din acest an, final previzibil pentru monovolumul american in contextul in care clientii pentru astfel de masini se orienteaza care SUV-uri de clasa B. Dupa iesirea din fabricatie Ford B-MAX lasa loc modelului Ford EcoSport, a anuntat Ford. Noul model genereaza un total de 1.700 de noi locuri de munca in uzina Ford Craiova.
Productia de Ford B-MAX va inceta undeva in prima parte a lunii septembrie din 2017. De la introducerea pe piata a modelului, in iunie 2012, au fost comercializate peste 260.000 unitati B-MAX, conform calculelor 0-100.ro. Uzina Ford Craiova este singura care produce modelul acesta.
O medie de productie de putin peste 50.000 unitati Ford B-MAX pe an este insa prea putin pentru ca modelul sa fie mentinut in fabricatie, iar finalul era previzibil daca tinem cont de faptul ca Ford B-MAX n-a avut niciun facelift, iar semnale de indoiala au existat. Era clar ca orice investitie in acest model n-ar fi justificata.
Potrivit Ford, imediat dupa ce Ford B-MAX va iesi din productie, in uzina din Craiova va demara fabricatia de Ford EcoSport. Acest model este tot unul de clasa B, ca si B-MAX, dar este un mini SUV care se bucura de cerere mai mare.
Pentru productia lui Ford EcoSport in Craiova compania auto americana are un program de investitii de 200 milioane euro.
Conform estimarilor 0-100.ro Ford are nevoie sa produca peste 100.000 unitati EcoSport pe an pentru a justifica investiile realizate in uzina din Craiova. Acest volum de productie este asteptat in 2018 – primul an complet de productie pentru EcoSport.
Asadar, uzina Ford Craiova este orientata de la o productie de circa 50.000 unitati/an la una de 100.000 unitati/an.
Din acest motiv efectivele Ford Craiova vor creste in acest an. Pentru Ford EcoSport si pentru cresterea cadentei in uzina de motoare (1.0 EcoBoost) compania auto americana angajeaza un total de 1.700 de oameni in Craiova in acest an.
Programul de angajari a inceput deja in aprilie 2017, cand au fost anuntate 976 noi locuri de munca. Pe langa acestea vor mai fi create alte 525 noi locuri de munca in productia de vehicule si 200 de noi locuri de munca in uzina de motoare.
Inainte de inceperea primelor recrutari din 2017 forta de munca la Ford Craiova era de 2.715 oameni, iar pana la finalul anului se va ajunge la peste 4.400 salariati (avand in vedere cresterea cu 1.700 a locurilor de munca disponibile).
Ford este inca departe de productia pe care o promisese prin contractul de privatizare a uzinei de automobile din Craiova, insa nici piata auto nu mai e ce a fost in anii privatizarii, iar per ansamblu vestea trista ca B-MAX iese din productie este compensata de faptul ca in uzina Ford din Romania va fi produs, in schimb, un model care se bucura de o cerere mai mare, iar numarul de angajati creste din nou, apropiindu-se mai mult de efectivele de lucru pe care uzina le avea in anii de maxima glorie.
Pe langa Ford EcoSport este asteptat pe liniile de fabricatie din Craiova un al doilea model, insa Ford nu da detalii deocamdata. Este clar ca volumul investiilor realizate in Romania va atrage la un moment-dat si un al doilea autovehicul, insa nu stim cand. Cel mai probabil undeva la final de 2018 sau in 2019.
4 comentarii
Sunt 2 modele Ford care se vand bine si foarte bine: Fiesta si Focus. Daca vor aduce aici unul dintre ele uzina va merge foarte bine. Cu EcoSport, nu se stie….
Este necesar la fabrica de autoturisme FORD CRAIOVA in afara de FORD ECOSPORT care va incepe sa producadin 12 Octombrie ac. sper sa introduca in productie FORD VIGNALE si FORD KA + cat mai curand trebuieste
Sper sa realizeze noua generatie FORD B-MAX 2 cu portierele normale ( si nu invers sa se deschida ) si un model de MONOVOLUM in genul lui FOrd Galaxy
FORD ENDEAVOUR , FORD ESCAPE , FORD EXPLORER , FORD FIGO Sedan si FORD FIESTA sedan ( modele aparute in 2017 ) ar trebui sa se produca la fabrica de autoturisme FORD Craiova cat mai curand posibil .