Acasa Ford Joe Bakaj, vicepresedinte Ford, despre B-MAX: Recunosc ca e nevoie sa abordam candva problematica acestui segment

Joe Bakaj, vicepresedinte Ford, despre B-MAX: Recunosc ca e nevoie sa abordam candva problematica acestui segment

de Adrian Mitrea

Joe Bakaj (sursa - Ford)

Ford pare ca nu stie ce sa faca in privinta modelului Ford B-MAX, produs exclusiv la Craiova, in contextul in care clientii se indeparteaza de segmentul MPV de clasa B, iar ceilalti producatori auto care aveau astfel de masini in gama au renuntat la ele. Intrebat despre soarta lui B-MAX, Joe Bakaj, vicepresedinte Ford responsabil cu dezvoltarea de modele si produse, a raspuns: „Recunosc ca e nevoie sa abordam candva problematica acestui segment”.

Citroen avea C3 Picasso in segmentul monovolumelor de clasa B, dar va inlocui acest model cu unul ce seamana mai mult cu un mini SUV, prefigurat de conceptul Citroen C-Aircross.

Opel, care avea Meriva in gama si un concept de deschidere al usilor din spate mai apropiat de cel al Ford B-MAX, a inlocuit modelul acesta cu Opel Crossland X – o masina ce pare mai degraba un concurent pentru fratele Mokka X, adica un SUV de oras, decat un monovolum.

Asadar, pentru Ford urmatoarea perioada este critica si va avea de ales intre a pastra modelul in gama (pentru ca va fi singurul model de acest fel pe piata si clienti de la alte marci s-ar putea sa-l cumpere) si a renunta la el (pentru ca volumele anuale anticipate nu sunt suficient de mari cat sa-i justifice fabricatia). Evident, nimeni din cadrul Ford nu pune punctul pe i deocamdata.

Lansat in 2012, Ford B-MAX se apropie de cinci ani de productie fara un facelift, ceea ce este neobisnuit in industria auto, cand la 3-4 ani, cel tarziu la 5 ani, masinile primesc un facelift pentru a fi vandute iarasi cativa ani.

Pozitionarea pretului relativ sus pentru B-MAX este posibil sa-i determine pe cei de la Ford sa vina direct cu o noua generatie pe care sa o vanda mai accesibil. Evident, pentru aceasta generatie preturile nu pot scadea prea mult deoarece imaginea Ford ar avea de suferit.

Oficialii Ford se arata, insa, incantati de B-MAX in continuare si spun ca problema nu este a masinii, ci a segmentului.

„Vindem foarte bine editiile speciale ale B-MAX, Red si Black. Dar recunosc ca e nevoie sa abordam, candva, problematica acestui segment. Ne-am dori mai multa activitate in acest segment in viitor. (…) Tendintele se indreapta cumva spre crossover si SUV in segmentul B. Ar putea fi de interes pentru viitor”, a declarat Joe Bakaj, pentru 0-100.ro, la Salonul Auto de la Geneva.

Intrebat daca este o solutie sa vii cu doua masini tip SUV in segmentul B, asa cum face Opel cu Mokka X si Crossland X, oficialul Ford a raspuns: „Daca pozitionarea este diferita si publicul tinta diferita, poate avea sens sa ai doua masini in acelasi segment. Dar daca publicul tinta este acelasi, iar masinile nu se diferentiaza prea mult si au si preturi apropiate, atunci trebuie sa te intrebi de ce faci asta”.

In mod indirect, Joe Bakaj a recunoscut ca exista dificultati in a gasi strategia potrivita pentru uzina de la Craiova. Ford crede in aceasta uzina si a investit multi bani (peste un miliard euro), insa trebuie sa gaseasca modelele potrivite pe care sa le produca in Romania. Unul dintre ele este Ford EcoSport, a carui productie va demara in toamna acestui an la Craiova. Ramane de vazut daca atunci va iesi din scena B-MAX sau ambele modele vor continua sa fie produse in Craiova pana ce Ford se va dumiri in legatura cu segmentul MPV.

„Daca ai in vedere volume mici de la inceput, exista cai de a face investitii mai mici in echipamentele din uzina pentru a face profit. Dificultatile apar cand faci investitii mari in uzina, presupunand ca vei vinde mult. Volumele scad, cel mai probabil vei pierde bani acolo. (…) Am fi fost mai fericiti daca am fi vandut mai mult”, a spus Joe Bakaj despre B-MAX.

Ford a avut in 2016 an record de profitabilitate in Europa, deci operatiunile europene au devenit profitabile chiar si cu volumele relativ mici pe care le produce uzina Ford din Craiova.

„Cred ca masina e grozava (B-MAX – n.r.), dar daca ai o masina minunata intr-un segment care scade, e clar ca nu poti vinde atat de multe masini precum ti-ai fi propus. Cand ma uit la calitatea acestei masini si la satisfactia clientilor, totul e la un nivel foarte inalt”, a declarat Joe Bakaj.

Asadar, producatorul este multumit de B-MAX si de munca angajatilor din Craiova, iar clientii sunt si ei multumiti. Problema este ca sunt prea putini.

Cu un an in urma, tot de la Salonul Auto de la Geneva, scriam ca Ford B-MAX rateaza cu putin tinta de a fi o masina de volum – in acceptiunea Ford.

citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Geneva 2017

3 comentarii

Dragos 17 martie 2017 - 13:09

Salut! Intru destul de des pe 0-100.ro, cel mai adesea din hotnews.ro, dar ma deranjeaza ca nu aveti o varianta optimizata pentru mobil. Veti lansa in curand o astfel de varianta? Multumesc!

Reply
FLOREA ION 17 martie 2017 - 16:26

Ford B-Max este o masina exceptionala !!! Numai ca populatia Romaniei este analfabeta tehnic, nu intelege tehnologia si performantele masinii Ford B-Max., pe de o parte .http://0-100.hotnews.ro/etichete/salonul-auto-de-la-geneva/
Pe de alta, nici Ford nu a venit la TV-RO, sa prezinte performantele masinei. In 5 ani, Ford nu a facut o prezentare tehnica completa si completa pentru poporul roman, analfabet tehnic.
NU UITATI-MOTORUL FORD-A LUAT 3 PREMII MONDIALE, CA FIIND=CEL MAI PERFORMAT MOTOR DIN LUME !!!!
Pentru romani si pretul este cam mare !!!, dar il merita.
ing. FLOREA ION

Reply
Adrian Mitrea 21 martie 2017 - 11:36

Salut, Dragos. Iti multumesc pentru feedback. Problema este aplicatia HotNews.ro, care nu reuseste sa afiseze versiunea noastra de mobil. Daca intri direct pe 0-100.ro, vei vedea ca site-ul se vede bine. Oricum, avem in plan sa rezolvam aceste probleme in luna aprilie. Multumesc inca o data!

Reply

Lasa un comentariu