Acasa Dacia Dacia spune ca nu exista proiecte pentru masini electrice si recomanda vehiculele cu GPL clientilor interesati de masini mai putin poluante

Dacia spune ca nu exista proiecte pentru masini electrice si recomanda vehiculele cu GPL clientilor interesati de masini mai putin poluante

de Vlad Barza

Dacia nu are in plan vreun proiect de masina electrica fiindca tehnologia electrica dezvoltata de Alianta Renault-Nissan este prea costisitoare pentru clientii Dacia, a spus compania intr-un raspuns remis HotNews.ro. Din 2009 incoace revine o data la un an-doi in actualitate subiectul „Dacia electrica”, insa prea curand o astfel de masina nu va fi lansata. In prezent in Romania masina electrica cu cea mai mare autonomie costa 33.000 de euro, fiind vorba de un Renault Zoe cu autonomie reala de peste 300 km.

Despre masinile electrice se scrie tot mai mult, insa au inca o cota extrem de mica, in Europa fiind vorba de sub 1% din vanzarile totale de masini in 2016 (sub 1000.000 de unitati).

Exista aproximativ 20 de modele pe piata europeana, dar o serie de obstacole fac ca volumele sa nu fie mari: autonomia limitata, retelele de incarcare prea putin dezvoltate, pretul mare al masinilor.

Sunt cateva tari, cum ar fi Norvegia, Olanda si Austria, unde vehiculele electrice au cota mult peste media europeana, insa fie este vorba de o politica guvernamantala ferma de a le promova, fie de conditii speciale din piata. In peste 10 tari europene guvernele ofera subventii ce variaza intre 2.000 si 10.000 euro pentru achizitia de masini electrice.

Preturile, fara a include subventia, raman mari: Renault Zoe porneste de 24.000 euro, Nissan Leaf de la 25.000 euro, Volkswagen e-Golf de la 38.000 euro, Tesla Model S de la 86.000 euro si BMW i3 de la 30.000 euro. Chiar si dupa aplicarea subventiilor pretul ramane ridicat daca tinem cont ca masina are o autonomie mai mica decat cele conventionale. Un atuu tine insa de faptul ca sunt mai mici costurile de utilizare datorita faptului ca incarcarile la priza sunt mai ieftine decat benzina sau motorina.

In ultimul timp presa a scris despre posibilitatea lansarii unei masini electrice Dacia, uneori informatia fiind prezentata ca certitudine. O astfel de lansare nu se va intampla insa in viitorul apropiat.

„Nu exista in prezent proiecte legate de Dacia cu tehnologie electrica. Tehnologia electrica dezvoltata de Alianta Renault-Nissan este costisitoare pentru clientii marcii Dacia, care vor sa faca o achizitie inteligenta, optand pentru vehicule fiabile, accesibile ca pret si moderne”, spune compania, intr-un raspuns transmis HotNews.ro.

Compania are si o recomandare: masinile pe GPL: „Pentru clientii Dacia interesati de o solutie accesibila care sa le permita imbunatatirea amprentei de carbon le propunem o gama completa de vehicule echipate cu GPL”.

Au fost publicate multe estimari despre cum va creste piata masinilor pur electrice si majoritatea s-au dovedit foarte optimiste. Estimarile nu s-au adeverit si din cauza faptului ca bateriile nu s-au imbunatatit si nu s-au ieftinit atat de repede cum sperau fanii acestor masini. Bateriile adauga cel putin 7-10.000 euro la costul masinii, iar la modelele cu autonomie mai mare vorbim de sume si mai mari.

Asadar, doar o revolutie in piata bateriilor poate stimula intr-un mod cu adevarat eficient piata. Ne putem imagina un Sandero electric la 20.000 de euro, insa un astfel de model ar atrage foarte putini clienti la acest pret.

Diverse studii incearca sa anticipeze cand va veni momentul in care se vor vinde doar masini electrice in Europa, iar cel mai recent, realizat de ING, estimeaza ca 2035 va fi acel an si ca din 2023 cota vehiculelor electrice va creste accelerat.

Este insa un studiu optimist. In Marea Britanie un studiu al National Grid arata ca in 2050 masinile electrice vor reprezenta 90% dintre vehiculele noi vandute, iar autoritatile franceze au anuntat recent ca ar vrea ca in 2040 sa se vanda doar masini electrice.

In prezent in lume sunt peste un miliard de automobile si numai doua milioane sunt electrice.

9 comentarii

John 19 iulie 2017 - 17:06

Ce nu spune Dacia este faptul ca intre data comenzii si livrare trec mai mult de 5 luni. Asta este termenul real de livrare al singurei motorizari Dacia cu gpl 0.9 tce: 5 luni. Pai cine sta fratilor dupa voi?

Reply
plody 20 iulie 2017 - 00:07

…tie ce-ti spune termenul?

Reply
Stefan 20 iulie 2017 - 14:28

Mie-mi spune ca cererea este mai mare decat oferta si nu reusesc sa-i faca fata.

Reply
Dan 19 iulie 2017 - 19:31

Ce nu spun este ca RAR-ul tot norma de poluare de la benzina ti-o calculeaza…. asa ca fssssss

Reply
Adrian 20 iulie 2017 - 08:21

Și eu aștept cu nerăbdare ca Dacia însăși să scoată un vehicul 100% electric! Poate vor face Joint-Venture cu Prime Motors Industry, cine știe…

Însă cred că va mai trece ceva vreme bună. Problema e că Volvo construiește începând cu 2019 vehicule de persoane doar 100% electrice, Franța își închide granițele vehiculelor pe combustie începând cu 2021, iar Germania în 2025.

Eu obișnuiesc să mai ies pe direcția aia cu Sanderoul meu vechi de 9 ani (apropo, mașina e perfectă, nu s-a stricat nimic, în afară de planetare și pompa de apă în garanție). Sunt sigur că va mai rezista încă pe atât.

Până nu demult îmi făceam eu calcule cum să iau un Mercedes AMG.

Vezi să nu!

Nu vei mai avea UNDE să îl conduci! Vor deveni relicve, muzeu, garaj!

E clar că „next best thing” sunt cele 100% electrice.

Deci, probabil peste 5 ani va scoate și Dacia ceva electric, și va fi la fel de fiabil.

Reply
Adrian Mitrea 20 iulie 2017 - 09:56

O singura mentiune, spre corecta informare a tuturor, inclusiv a ta: Volvo va construi din 2019 doar masini care au SI UN motor electric sub capota. Deci adio benzina si diesel simple. Dar diselul si benzina va continua sa existe la Volvo sub forma de hibride.

Reply
Adrian 20 iulie 2017 - 12:03

Mulțumim pt. info.
Înseamnă că a fost o informare greșită pe Internet.
Oricum, sunt sigur că probabil la câțiva ani (probabil puțini) după 2019 Volvo și alții vor produce doar 100% electric. Din fericire/păcate, asta pare a fi tendința.

Reply
Stefan 20 iulie 2017 - 14:27

Ce ai uitat sa mentionezi – in Norvegia se vor putea inmatricula doar masini 100% electrice incepand din 2020. Deja ponderea masinilor electrice in Norvegia este cea mai mare din Europa. In special masinile americane (Tesla S, Tesla X si Chevy Bolt) au inceput sa umple Norvegia.

Daca Dacia nu trece urgent pe electric (eventual cu o colaborare cu Tesla pentru motor si baterii) va deveni ca si regatul dac. Istorie.

Reply
Banel 21 iulie 2017 - 17:08

Mda, cand toti incep sa intre pe zona de electrice, Dacia sustine sus si tare ca nu. Viitor luminos le prevad.
Sincer, un hibrid ar fi putut incerca si ei, macar asa sa testeze piata si sa se obisnuiasca cu tehnologia.

Reply

Lasa un comentariu