Takata, compania japoneza celebra pentru airbag-urile cu probleme care se regasesc pe masinile a 19 marci auto, va cere intrarea sub protectia legii falimentului si se va restructura, spun surse citate de Reuters. Din cauza defectelor de productie au fost inlocuite zeci de milioane de airbag-uri din 2008 si pana in prezent.
Takata va anunta saptamana viitoare ca intra sub protectia legii falimentului, spun sursele si asteapta salvarea din partea companiei americane Key Safety Systems Inc care va cumpara o parte dintre activele companiei.
Publicatia japoneza Nikkei scrie ca grupul american va prelua operatiunile Takata pentru 1,6 miliarde dolari si va continua sa produca airbag-uri, centuri de siguranta si alte componente.
Takata s-a infiintat in 1933 si doua decenii a produs sfori utilizate la parasute, trecand apoi la productia de centuri de siguranta. In anii 80′ familia Takata a decis sa intre puternic in productia de airbag-uri, data fiind traditia in textile a companiei care acum are 40.000 de angajati si fabrici inclusiv in Romania.
Takata are datorii de peste 850 milioane dolari catre constructorii auto si acestia sunt ingrijorati de faptul ca mai sunt 20 de milioane de airbag-uri de inlocuit, insa Takata nu are cum sa le produca repede si recall-urile se vor prelungi pana in 2019.
Scandalul airbag-urilor a pornit de la faptul ca, din cauza unui grad de umiditate mai ridicat al capselor pirotehnice, pot exploda/declansa mai puternic decat ar fi normal, aruncand shije spre oamenii aflati in masina.
Datele artata ca din cauza defectelor de fabricatie au fost 16 decese si 180 de persoane au fost ranite in accidente. Estimarile de pana acum arata ca ar fi afectate 50 de milioane de masini si 100 de milioane de airbag-uri.
Honda este cel mai mare client al Takata si inca din 2008 face rechemari din cauza defectelor de fabricatie.
Surse: Reuters, BBC