Autoritatile americane au deschis o actiune in instanta contra Fiat Chrysler Automobiles (FCA) care este acuzata ca ar fi instalat, fara autorizatie, soft-uri care faceau ca emisiile poluante ale masinilor diesel sa scada in timpul testelor, scrie AFP. Numai datorita acestor soft-uri frauduloase masinile cu motoare de 3 litri au putut trece testele de emisii, insa apoi, pe sosele, emsiile erau mult mai mari, spun oficialii agentiei de mediu americane EPA.
Autoritatile americane banuiesc ca Fiat Chrysler Automobiles a instalat astfel de soft-uri pe 104.000 modele Ram si Jeep Grand Cherokee construite in intervalul 2014-2016. Banuiala agentiei EPA este ca emisiile de oxizi de azot ale acestor masini sunt mult mai mari in conditii normale de trafic decat ce a reiesit din testele de laborator.
FCA spune ca se va apara „viguros” si spera sa ajunga la o intelegere amiabila cu EPA. Compania italo-americana spune ca se va apara contra acuzatiilor cum ca ar fi falsificat in mod deliberat emisiile reale ale masinilor.
Scandalul nu este de magnitudinea DieselGate, declansat in toamna lui 2015, dupa ce au iesit la iveala cele facute de Volkswagen Group. In cazul de acum numarul de masini este mult mai mic si acuzatiile nu sunt atat de grave, dar nici nu se stiu destule detalii pentru a face o evaluare.
Grupul auto are probleme similare si in Europa. Mai exact, in 17 mai 2017 Comisia Europeana (CE) a deschis o procedura de infringement impotriva Italiei pentru ca ar fi incalcat regulile in domeniul omologarii automobilelor, mai exact pentru ca nu a luat masuri suficiente pentru a se asigura ca Fiat Chrysler Automobiles nu foloseste dispozitive ilegale de pacalire a testelor de emisii.