Noul Suzuki Swift a fost lansat oficial in Romania, iar preturile sunt cuprinse intre 10.350 si 16.350 euro cu TVA. Sunt disponibile doar motorizari pe benzina alaturi de cutii de viteze manuale (5 trepte) si automate (CVT si cu convertizor de cuplu). De asemenea, Suzuki Swift are si o versiune cu tractiune integrala – caracteristica neobisnuita in acest segment, dar de traditie pentru modelul Swift. Lansarea oficiala in Romania a avut loc vineri seara, 5 mai, cu ocazia inaugurarii celui mai nou dealer al marcii, DAB Auto Serv Suzuki, amplasat pe Splaiul Unirii 355-369 din Bucuresti.
DAB Auto Serv a inaugurat oficial cel de-al 22-lea showroom din reteaua Suzuki Romania, in urma unei investitii totale de 2,7 milioane euro. Acesta corespunde celor mai actuale standarde Suzuki si furnizeaza servicii complete 3S: vanzare, service si piese de schimb (sales, service & spare parts).
Noul showroom Suzuki, inaugurat oficial in 5 mai, este situat pe Splaiul Unirii 355-369 din Bucuresti si are o suprafata totala construita de 1.000 mp, ce include zona de expozitie auto, partea de service, dar si divizia DAB Auto Rulate. Afacerea apartine omului de afaceri Dan Bujor (de unde si numele DAB). Dealerul isi propune sa vanda 300 de automobile Suzuki noi in 2017 (toate modelele, nu doar Swift).
Afacerile lui Dan Bujor sunt mai cunoscute pentru marca Hyundai, insa reteaua dezvoltata de el comercializeaza acum si Suzuki, Fiat, Alfa Romeo, Jeep si Fiat Professional.
0-100.ro v-a prezentat in premiera a sasea generatie Suzuki Swift de la Salonul Auto de la Geneva, in luna martie. Masina concureaza pe piata cu modele precum Renault Clio, Volkswagen Polo, SEAT Ibiza, Dacia Sandero, Ford Fiesta, Opel Corsa, Skoda Fabia, Hyundai i20, etc…
„Noul Swift reprezinta un pas inainte in a oferi soferului traditie, evolutie si inovatie. Acesta poarta ADN-ul Swift, adoptand insa un stil complet nou si beneficiind de o caroserie ultra usoara pentru performante superioare, precum si tehnologii de siguranta avansate. Rezultatul este un design exterior european, completat de un interior cu un caracter sportiv si functional, un model agil si usor de condus, ce ofera senzatia de siguranta la volan”, noteaza Suzuki, in comunicatul de presa.
Lansat initial in 1983, Swift si-a gasit 5,3 milioane de cumparatori de atunci si pana in prezent, fiind unul dintre cele mai de succes modele Suzuki si unul dintre putinele modele care a fost produs neintrerupt in toti acesti ani.
Noul model Swift este mai scurt cu 10 mm fata de versiunea curenta, in timp ce ampatamentul este cu 20 mm mai lung, oferind astfel mai mult spatiu interior, ce se materializeaza intr-un spatiu pentru bagaje de 254 de litri, cu 54 de litri mai mult decat versiunea actuala. Noul Swift este cu 15 mm mai scund si cu 40 mm mai lat.
Masina are 3.840 mm lungime; 1.735 mm latime, 1.495 mm inaltime (2WD), respectiv 1.520 mm inaltime pentru versiunea cu tractiune integrala (4WD). Ampatamentul masoara 2.450 mm, iar ecartamentele fata/spate sunt 1.520 mm, respectiv 1.530 mm (1.535 mm pentru 4WD).
Motorizari:
- 1.0 BOOSTERJET – Motor turbo, pe benzina, cu injectie directa si trei cilindri. La acest motor cilindri sunt acum mai compacti pentru o rata mai mare de compresie si, echipat cu sistemul EGR (de recirculare a gazelor de esapament), cu injectie dubla, care combinate cu celelate imbunatatiri aduce o economie de 5% in ceea ce priveste consumul de combustibil comparativ cu acelasi motor folosit de actualul model Swift.
- 1.2 DUALJET – Motor pe benzina natural aspirat, cu patru cilindri.
Gama de cutii de viteze este formata dintr-o manuala cu 5 trepte, o transmisie CVT si o cutie de viteze automata cu 6 trepte.
Sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) este un sistem hibrid de tip „mild”, dezvoltat de Suzuki, care foloseste un starter-generator integrat (ISG – integrated starter generator), ce asista motorul termic in timpul accelerarilor si permite recuperarea energiei in timpul franarilor. Sistemul ISG este folosit in locul unui alternator conventional pentru ca ISG regenereaza electricitatea mult mai eficient. De asemenea, sporeste eficienta de regenerare a energiei, detectand forta de apasare a franelor, amplificand in consecinta cantitatea de energie generata. Folosind energia stocata, functia motorului electric din ISG imbunatateste consumul de combustibil, asistand partial motorul termic, oferind cantitatea suplimentara de energie necesara in momentele de consum maxim, la plecarea de pe loc sau in timpul accelerarilor puternice.
Sistemul SHVS este disponibil pe ambele motorizari (1.0 BOOSTERJET si 1.2 DUALJET).
In plus, bateria litiu-ion de 12 volti are o durata lunga de viata si o eficienta excelenta in ceea ce priveste regenerarea de energie. Aceasta baterie furnizeaza energie si pentru componente electrice precum cele din motor, diversi senzori care colecteaza informatii de la motor si sistemul audio.
Suzuki Swift de generatia a sasea se bazeaza pe o platforma de noua generatie, denumita HEARTECT, care ofera performante mult imbunatatite, fiind construita din materiale foarte usoare si extrem de rigide, spune producatorul auto japonez. Utilizarea noii plaforme a permis si reducerea masei masinii cu pana la 120 kg, la 840 kg pentru versiunea de baza si un pic mai mult pentru variantele cu mai multe optionale.
O revizuire completa a structurii inferioare si a dispunerii diferitelor componente a dus la folosirea unui cadru foarte rigid, cu o forma usor curbata, care ajuta la o dispersare mai buna a energiei si la o securitate imbunatatita in caz de accident.
Noul Swift este primul model ce beneficiaza de sistemul frontal avansat de detectie Suzuki ce imbina o camera monoculara si un senzor cu laser, oferind functii de siguranta avansate, printre care se numara franarea de urgenta autonoma, avertizarea la schimbarea involuntara a benzii de rulare si faza lunga asistata. Noul model este de asemenea dotat cu senzori milimetrici ce asigura functionarea sistemului cruise control adaptiv.
Cand vine vorba despre cifre, Suzuki spune ca noul model este cu 3% mai silentios, cu 8% mai aerodinamic, iar raza de bracare este cu 0,4 metri mai mica.
- Spatiul la cap vertical si lateral superior cu 23 mm pentru pasagerii spate.
- Spatiu central cu 20 mm mai mare pentru locurile fata.
- Spatiu pentru bagaje cu 25% mai mare.
Printre elementele de design care au suferit transformari se numara liniile bine conturate, montantii A ascunsi si farurile fata-spate verticale. Pentru a crea mai multa emotie si a oferi senzatia de forta si stabilitate, caroseria este mai scurta, mai joasa si mai lata, in timp ce grila frontala larga si agresiva. Impreuna cu liniile pline de caracter ale aripilor exprima putere.
Impresia de centru de greutate coborat este intretinuta si de montantii ascunsi care creeaza impresia unui plafon plutitor. Manerele portierelor spate, plasate in montantii C, adauga stil si un aer sportiv modelului, in timp ce blocurile optice spate dotate cu LED ii confera un aspect high-tech.
Alte elemente de design exterior sunt:
- Faruri cu LED cu rame elegante si lumini de pozitie cu LED ce intaresc impresia de tehnologie avansata.
- Stopuri cu LED.
- Lumini de insotire la parasirea vehiculului care au si functia de ghidare catre vehicul.
- Sapte culori de caroserie, printre care doua nuante vii si puternice „Burning Red Pearl Metallic” si „Speedy Blue Metallic”, precum si patru combinatii bi-ton.
- Jante de aliaj de 16 inch si jante de otel de 15 inch si capace din plastic.
La interior, plansa de bord de mari dimensiuni accentueaza senzatia de rapiditate si eficienta, in timp ce accentele curajoase si sofisticate de alb si crom satinat din habitaclu completeaza nuantele generale de negru pentru a crea un spatiu interior puternic contrastant. Ceasurile de bord au fie o culoare, fie sunt monochrome, cu un LCD in centru, cu un ceas de temperatura a apei langa unul dintre cele doua indicatoare principale si un ceas pentru nivelul combustibilului in interiorul celeilalte, sau a unui segment de afisare.
Alte elemente de design interior sunt:
- Consola centrala inclinata la 5 grade catre sofer.
- Volanul in forma literei D.
- Scaune fata cu forma si pozitie optimizate, si protectii laterale.
- Un ecran TFT LCD color de 4,2 inch ce afiseaza informatii despre starea vehiculului si performante.
- Un ecran tactil de 7 inch cu functie Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil cu functie SLDA care permite conectarea si operarea telefonului mobil inteligent prin Apple CarPlay, Android Auto sau MirrorLink, precum si port USB compatibil MP3/WMA/ACC si slot SD card.
- Panou de comanda pentru sistemul de aer contitionat iluminat cu LED
„In perfect acord cu exteriorul, interiorul ofera un spatiu cu un design indraznet (…)”, spune Suzuki.
O suspensie complet noua, mai usoara si mai rigida, ofera o directie cu un raspuns prompt, fiind in acelasi timp si foarte confortabila. Noul mod de prindere al suspensiei duce la imbunatatirea performantelor rutiere, dar contribuie si la reducerea consumului de combustibil. Comparativ cu modelul actual, noul Swift are un comportament rutier mult imbunatatit, iar raspunsul directiei in momentul virarii este mult mai prompt.
„Pentru a oferi clientilor ceea ce isi doresc, Suzuki a inteles ca nu va fi suficient sa conceapa si sa dezvolte noul Swift doar in Japonia. Astfel, o echipa speciala a venit in Europa pentru a definitiva setarile si a rafina imaginea noului model”, spune producatorul auto.
Testarea sasiului, partea care contribuie cel mai mult la evolutia noului Swift, a inceput in luna ianuarie 2016, pe drumurile din Marea Britanie si Germania. Pe distanta a peste 10.000 km, echipa a testat 90 de prototipuri de suspensie pentru a putea oferi clientilor o suspensie supla si agila pe drumuri similare cu cele din Marea Britanie, care sa ofere si o stabilitate buna si confort pe drumurile rapide, cum sunt autostrazile din Germania.
Motoarele, inclusiv cele care dispun de sistemul hibrid de (tip „mild”), au fost testate si ele in conditii extreme, de la temperaturile de sub zero grade in Suedia, la temperaturile ridicate din Spania. In plus, comportamentul masinii si al sistemelor de asistenta pe drumuri in urcare sau coborare a fost testat pe drumurile solicitante din Alpi.
„Aceste teste si modificarile aduse in urma datelor adunate, bazate pe comportamentul rutier pe drumurile din Europa, la sasiu, suspensie si motoare, au jucat un rol esential in dezvoltarea noului Swift (…)”, spun japonezii.
In ceea ce priveste sistemele de siguranta si asistenta, masina beneficiaza de Dual Sensor Brake Support (DSBS). Sistemul avansat de senzori frontali furnizeaza informatii utile mai multor sisteme de siguranta avansate, printre care DSBS (sistemul de asistenta la franare cu dublu senzor). Daca sistemul determina ca exista riscul unei coliziuni cu un obstacol frontal, acesta emite un semnal sonor si o avertizare vizuala. Daca exista un risc ridicat de coliziune cu un obstacol frontal si soferul franeaza de urgenta, sistemul actioneaza functia de asistenta la franarea de urgenta, multiplicand forta de franare. Daca riscul de coliziune creste si mai mult, sistemul aplica o forta automata de franare puternica in efortul de a evita impactul sau de a reduce daunele acestuia.
Swift are si avertizare la schimbarea involuntara a benzii de rulare. La o viteza de 60 km/h si superioara, functia de avertizare la schimbarea involuntara a benzii de rulare intervine, intuind traiectoria vehiculului si emitand semnale prin vibratii in volan pentru a-l alerta pe sofer.
Weaving Alert Function este o alta dotare interesanta. La o viteza de 60 km/h si superioara aceasta functie calculeaza un model de rulare, emitand alerte audio si vizuale in cazul in care vehiculul se abate de la directia rectilinie de mers (din cauza somnolentei soferului sau altor cauze).
Asistenta pentru faza lunga, activa la o viteza de 40 km/h si superioara, comuta automat intre „High” (faza lunga/lumini de drum) si „Low” (faza scurta/lumini de intalnire), in functie de vehiculele detectate in raza luminoasa.
Sistemul de cruise control adaptiv poate identifica, cu ajutorul senzorilor cu unda milimetrica, prezenta unui vehicul in fata, si pastreaza automat distanta optima fata de acesta, in functie de setarea aleasa. Atunci cand nu detecteaza vehicul in fata, sistemul mentine viteza (intre 40 km/h si 160 km/h) setata de sofer.
Alte tehnologii de siguranta, disponbile in functie de configuratia vehiculului, sunt:
- Radar Brake Support
- Sistem de control al vehiculului pe panta
- Semnal automat in cazul franarii de urgenta
- Program de Control Electronic al Stabilitatii
- Sistem de monitorizare a presiunii aerului in anvelope
- Caroserie cu tehnologie TECT de absorbtie a impactului
- 6 airbag-uri SRS
- Sistem de protectie a pietonilor in cazul unui impact
5 comentarii
Am trecut acum cateva zile pe Splai si am vazut dealerul asta. pare ireal de frumos pentru RO si pentru zona aia, fix vizavi de targul auto Vitan :))
Pe site-ul suzuki.ro inca nu a aparut nimic.
Dar varianta hibrid nu este prezenta in Romania ?
Salut, inca nu a fost actualizat configuratorul de pe suzuki.ro. Versiunea hibrida este cea in dreptul careia scrie SHVS. Deci este disponibila in Romania si porneste de la 15.250 euro cu tot cu TVA. Hibrid exista si pe versiunea 4×4 (AllGrip) cu motor de 1,2 litri natural aspirat, si pe cea cu motor 1.0 turbo cu tractiune fata. Sunt preturile complete in lista atasata la articol.
Multumesc. Observasem si eu în lista, dar cu intarziere.
Acest sistem SHVS este considerat hibrid propriu-zis astfel încât masina sa beneficieze de ecobonusurile suplimentare din Programul Rabla si de impozitul mai mic pt. hibride ?
Salut! Tind sa cred ca nu beneficiaza de aceste bonusuri. Poate doar de bonusul de emisii scazute sub un anume prag, dar cu siguranta nu vorbim de 5.000 euro. In anii trecuti era un ecobonus de 750 euro. Poate aici sa se incadreze. Dealerii ar trebui sa stie mai bine cum le-a incadrat statul masinile in Programul REMAT. As putea sa gasesc si eu informatia daca investighez un pic, dar acum iti raspund de pe telefon si nu am timp sa verific asta. Daca te intereseaza masina, suna la dealer Suzuki si ei te vor lamuri cum sa procedezi si ce bonusuri poti sa accesezi.